Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

oczyszczanie / regeneracja układu hamulcowego


Gość Berry

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jako że w Almerce GTI bierzemy się od Poniedziałku za łatanie elementów uszkodzonych przez rdzę i pełną konserwację, w międzyczasie chciałbym również doprowadzić układ hamulcowy do porządnego stanu, chce nacisnąć pedał i czuć że auto staje dęba :shifty:

 

Wiem że tarcze i klocki mam nowe,z tyłu jak i z przodu, niestety nie wiem jakich firm,to się sprawdzi w poniedziałek;)

 

w planach mam wymianę:

 

DOT 4 Valvoline

tłoczki jakiej firmy?

przewody hamulcowe goodrich 350zł :rofl: wymienić? bo koszt spory

ATE Power Disc jeśli obecne tarcze są jakąś tandetą

Ferodo DS klocki jeśli obecne klocki są jakąś tandetą

 

Co powinienem przy tym jeszcze przeczyścić aby wszystko lepiej współgrało i czym i co nasmarować?

Szczęki wyciągnąć i zawieźć do piaskowania?

Piasta powinna być oczyszczona ze wszelkiej rdzy i powinna być posmarowana pastą miedziową ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc. Na tyle masz tarcze czy bebny?. Zasada jest taka ze jak cylinderki nie ciekna i sie nie zacinaja tloczki hamulcowe to sie nie rusza bo wtedy moze zaczac cieknac . Owszem mozesz kupic zestawy naprawcze cylinderkow hamulcowych i do tego paste do cylinderkow hamulcowych (do posmarowanie tloczkow ). Pasta bedzie kosztowala w granicach 10zl. Rurek hamulcowych tych stalowych czy miedziamych to bym nie ruszal jesli nie ciekna no chyba ze sie ukreca lub bedzie wyraznie widac ze sa przetarte. . Natomiast wymienilbym przewody hamulcowe te gumowe jesli juz widac ze sa sparciale . Jesli chodzi o tarcze hamulcowe to mysle ze ATE to dobry wybor ,klocki tez . Sa jeszcze tarcze i klocki firmy TRW ( tez dobre i drogie ) . Mozesz tez zapytac o tarcze hamulcowe polskiej firmy spod CZestochowy MIKODA . Robie tez dla BREMBO. Kup sobie jeszcze w saszetce smar do klockow hamulcowych. Jest to taki bialy smar i smaruresz te miejsca tam gdzie klocki chodza w zaciskach . Ja placilem za taka saszetke okolo 2 zl.Kup 2 to starczy CI na przod i tyl jesli masz na przodzie i na tyle tarcze hamulcowe. Jesli masz na tyle bebny to szczek hamulcowych sie nie daje do piaskowania tylko sie wymienia na nowe . O sprawdzeniu stanu bebnow to nie bede wspominal. Do piaskowania to mozesz dac ale felgi jesli masz stalowe ,lub ewentualnie zaciski hamulcowe i jarzama i potem ladnie odmalowac na jakis kolor. Co do smaru miedzianego to smarujesz tylko polaczenia srubowe. Piasty wyczyscic i ewentualnie odmalowac . Jesli masz tarcze na tyle to przy rozbieraniu lubi peknac taka sprezyna . Moze ale nie musi. Dobrze by bylo gdys zapytal czy jest ona dostepna w sklepie czy hurtowni w razie czego. Te same zasady dotycza tez pompki hamulcowej . Jesli jest dobra i nie cieknie to nie ruszaj. To tyle . Koledzy jeszcze dopisza. Pozdrawiam. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z przodu i z tyłu są tarcze. Oczywiście mówię o przewodach gumowych które chce wymienić na stalowe goodricha.

Co do tłoczków to w starszym aucie powinno się je wymienić, nie wiem nie znam się mówię to co słyszę,trzeba to będzie jeszcze sprawdzić :)

Mikoda to słabe tarcze, gną się przy wyższych temperaturach dość szybko, nawet przy dobrym miekkim klocku ferodo premier, osobiste doświadczenie.

Co z ta wymianą płynu hamulcowego,wymiana płynu na zasadzie "ostatnie koło na początku" to najleppsza możliwość, czy są jakieś bardzie profi sposoby ?:)

 

EDIT:

Mówiąc o szczękach miałem na myśli zaciski hamulcowe,czy oddać do piaksowania :P

 

Inna sprawa bardzo marnie łapie ręczny z tyłu, w czym może być problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc. Ja bym zalozyl przeowdy gumowe . Tansze i i jak bedziesz sciagal kiedys zacisk to sie lepiej podda. Zaciskow nie dawaj do piaskowania tylko dobrze wyskrobaj i wyszysc . Potem dobrze umyc i odtluscic i pomalowac . Mialem na mysli jarzma i z rozpedu napisalem zaciski. Toczki jak nie maja wzerow to zostaw. Sam zdecydujesz. Odpowietrzanie to zalezy czy masz ABS. Jak masz ABS to wyciagasz bezpiecznik od ABSu lub siagasz kleme z akumulatora. Odpowietrzanie w nastepujacecej kolejnosci. Prawy tyly, lewy przedni, lewy tylny prawy przedni. Jesli nie masz absu to od najdalszego do najblizszego,czyli prawy tylny, lewy tylny, prawy przedni i lewy przedni. Co sie tyczy hamulca recznegoto do zrobienia zaciski tylne . Poczytasz o tym w zalczniku.

 

Nie wiem co sie stalo ze nie dolaczylo zalacznika ale poczytasz o tym na stronie glownej w dziale zrob to sam sa linki do primery p11 (13 artykulow) . Pierwszy artykul dotyczy reanimacji zacisku tylnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...