Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350Z] supercharger kit


AAS
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna sprawa, ale gdzieś w internecie natknąłem się na test zetek z kompresorem... i wyniki były dosyć mierne. Po instalacji takiego kit'u (granica ok. 400 KM bez kucia silnika) przyspieszenie wyniosło ok. 5,2 (w zależności od zestawu danej firmy). Cena też jest niezła, no i oczywiście otrzymujemy zupełnie inną charakterystykę silnika - wysoki moment od niskich obrotów. Moim zdaniem, jeśli masz ochotę, zapał, $$, a do tego akceptujesz wyższą awaryjność zetki, to dlaczego nie?

 

Nie pamiętam nazwy tej firmy, ale taką modyfikację wykonywałbym tam, gdzie powstało legendarne w PL 350Z TT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód będzie dużo bardziej skłonny do nadsterowności na zakrętach, jazda nim będzie dużo bardziej niebezpieczna. Musisz od razu MOCNO usztywnić zawieszenie oraz (a może przede wszystkim) przejść profesjonalne szkolenie. Za to będziesz miał dużo lepsze wyniki na 1/4

 

znam gości, którzy biorą tyle ile normalny warsztat a robią dowolne modyfikacje samochodów sportowych i wyczynowych. Z Warszawy. Jakby co to mogę dać namiar. Ostatnio jak u nich byłem to zakuwali Focusa 1.6 (w oryginale 100 koni) i wsadzali mu turbo. Klient się uparł i tak właśnie chciał :devil:

Edytowane przez devi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 400KM na kołach to 4.8 myślę że osiągalne bez większych problemów przy odpowiednich oponach.

A silniki Z-tki bez zakucia wytrzymują do 440 KM jak dobrze pamiętam. ( max 9psi można dmuchać, jak w US dmuchali więcej jak 9 psi to prawie zawsze skutek był ten sam )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wynik, może w ten sposób... :)

 

p.s. Supercharger to nie jest turbina tylko kompresor...

 

może coś w tekście przeczytałem o turbo. już poprawiłem :)

kompresor w sumie wydaje się być dużo bezpieczniejszym rozwiązaniem bo przyrost mocy jest w miarę liniowy a nie skokowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cena jest w miare przystępna jak na ten kompresor co prawda używany i brakuje kilku części ale wszystkie najważniejsze są. Trochę się boję że tak jak powiedział Devi zaraz pojawią się kolejne inwestycje w zawieszenie i hamulce ale z drugiej strony jak pomyślę że to ciągnie od samego dołu i nie trzeba po jeździe trzymać samochodu na włącząnym silniku przez 10 minut tak jak przy turbinie to już mi się gęba śmieje :) Jak myślicie ile kasy trzeba było by liczyć za zamontowanie niekompletnego kompresora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresor to rzeczywiście dobra droga jeśli satysfakcjonuje Ciebie ta moc ok 400 KM.Ja bym w to wszedł,jeśli cena do końca nie skoczy to jest okazja.

Co do zwiększonej nadsterowności to przy tej mocy wierzę jeszcze w ESP-chyba że ktoś go nie stosuje-to rzeczywiście,tu już jest permanentne ryzykowanie.

Coobcio pewnie da radę to postawić,ale na tu i teraz pewnie nikt poza Nim Ci nie da realnego zapewnienia "ile" bo nikt takiej drogi nie przechodził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz aby samochód ciągnął od samego dołu to sprzedaj Zetkę i kup EVO, tam modyfikacje będą tańsze, efektywniejsze i łatwiejsze, a i przyśpieszenie do 100km/h będzie osiągalne prawie jak w Nissanie GTR

 

no ale pamiętaj, że Evo ze skrzydłem gigantycznym z tyłu kojarzy się ludziom (niesłusznie) z szalonymi małolatami a nie z prestiżem tak jak zetka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz aby samochód ciągnął od samego dołu to sprzedaj Zetkę i kup EVO, tam modyfikacje będą tańsze, efektywniejsze i łatwiejsze, a i przyśpieszenie do 100km/h będzie osiągalne prawie jak w Nissanie GTR

 

 

 

Nie kupiłem Ztki ze względu na osiągi ale dlatego że ten samochód mi się podoba i nadaje się po modyfikacjach do driftu. Wydaje mi się że fajnie coś wstawić niestandardowego żeby samochód nabrał indywidualnego charakteru. EVO odpada :) nie łubie niskich pojemności wyżyłowanych do granic możliwości nie jestem fanem wyścigów na 1/4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biednemu (Polakowi) zawsze wiatr w oczy :P

 

Co do kompresora - to generalnie zabawka plug 'n ' play. Do zestawu Stillena dostajesz całą rozpiskę - z resztą możesz ja pobrać z ich strony

LINK DO INSTRUKCJI STILLENA

 

Są podzielone na kilka Stage-y i jak pierwsze dwa są powiedzmy "bezinwazyjne"

tak wyższe Stage wymagają już wymiany kół pasowych (pulleys) na mniejsze a co za tym idzie wrzucenia dłuższych pasków co oznacza koszty i kombinowanie przy kolejnych wymianach. Dodatkowo dochodzi jeszcze smarowanie SC ale tego nie zgłębiałem ( co jak i za ile)

 

Na dodatek rośnie spalanie autka które od samego początku musi "dźwigać" na pasku kompresor. Dodatkowo co mnie osobiście wkurza auto wyje jak szlifierka i zatraca się cały smaczek dźwięku VQ.

 

Na początek zabawy w zdobywanie KM może być jednak nie zastąpi starego sprawdzonego Turbo.

Można kupić zestawy Stillena, Vortecha, HKS i kilku innych mniejszych firm. Obstawiał bym jednak te które wymieniłem :)

 

Jak ktoś nie ma obaw może zakupić sobie używane kity których podaż jest całkiem niezła np na G35drivers.com - pewnie można sie dogadać zeby wysłali do PL :)

Wszystko zależy od $ :)

 

PS. AAS modyfikacje zacząłbym od przedniego zderzaka. :whistle:

Wiesz o czym mówię :devil:

Edytowane przez sirtrojan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję choinkę zapachową wyjdzie taniej. :D

 

No widze dowcip Ci się wyostrzył :)

 

 

p.s. widzę w aukcji dodatkowy problem:

"Paypal only

No international Bidders. No returns."

 

Spoko mam gościa w US który może mi to kupić tylko zanim podejmę decyzję muszę wiedzieć ile mnie to będzie wszystko łącznie kosztowało i czy ktoś to zrobi, teraz dzwonie po wszystkich firmach tunningowych :) A tu niestety presja czsaowa jest bo aukcja jeszcze 3 dni trwa

 

Biednemu (Polakowi) zawsze wiatr w oczy :P

 

Co do kompresora - to generalnie zabawka plug 'n ' play. Do zestawu Stillena dostajesz całą rozpiskę - z resztą możesz ja pobrać z ich strony

LINK DO INSTRUKCJI STILLENA

 

no tak ale stillen drogi i trzeba maske wycinać :)

 

Są podzielone na kilka Stage-y i jak pierwsze dwa są powiedzmy "bezinwazyjne"

tak wyższe Stage wymagają już wymiany kół pasowych (pulleys) na mniejsze a co za tym idzie wrzucenia dłuższych pasków co oznacza koszty i kombinowanie przy kolejnych wymianach. Dodatkowo dochodzi jeszcze smarowanie SC ale tego nie zgłębiałem ( co jak i za ile)

 

Na dodatek rośnie spalanie autka które od samego początku musi "dźwigać" na pasku kompresor. Dodatkowo co mnie osobiście wkurza auto wyje jak szlifierka i zatraca się cały smaczek dźwięku VQ.

 

Na początek zabawy w zdobywanie KM może być jednak nie zastąpi starego sprawdzonego Turbo.

Można kupić zestawy Stillena, Vortecha, HKS i kilku innych mniejszych firm. Obstawiał bym jednak te które wymieniłem :)

 

Jak ktoś nie ma obaw może zakupić sobie używane kity których podaż jest całkiem niezła np na G35drivers.com - pewnie można sie dogadać zeby wysłali do PL :)

Wszystko zależy od $ :)

 

Dzięki muszę sprawdzić tą stronę ale ten procharger naprade cenowo jest ok

 

PS. AAS modyfikacje zacząłbym od przedniego zderzaka. :whistle:

Wiesz o czym mówię :devil:

 

zrobie zrobie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha chyba tej konkretniej sztuki bym nie brał - brakuje kilku uchwytów montażowych i rurek :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha chyba tej konkretniej sztuki bym nie brał - brakuje kilku uchwytów montażowych i rurek :angry:

 

To fakt ale wszystkie kluczowe komponenty są wiec jak uda mi się znaleźć jeszcze przed zakończeniem aukcji kogoś kto by się tego podjął za rozsądne pieniądze to chyba w to wejde. Nowy kosztuje 6 tys USD, to jednak trochę za dużo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chociaż napisz do typa czy ma instrukcję instalacji do tego SC. ew czy wie gdzie można ją zdobyć.

Dmuchaj na zimne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chociaż napisz do typa czy ma instrukcję instalacji do tego SC. ew czy wie gdzie można ją zdobyć.

Dmuchaj na zimne.

 

No miałeś racje

Jestem po rozmowach z warsztatami i wszyscy odradzają podobno zawsze piszą że brakuje kilku elementów a potem nie ma połowy pozatym goście chcą za zamontowanie od 6 do 20 tys to lekka przesada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak poczytałem instrukcję to dla was dwóch - ciebie i twojego kolegi który ledwo co mieści się do Ztkia, nie powinno być żadnego problemu z samodzielną instalacją.

Sam zobacz.

 

Warsztaty dlatego ze biorą w jakiś sposób odpowiedzialność za montaż profilaktycznie dają cenę zaporową ( 20k to nic innego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak poczytałem instrukcję to dla was dwóch - ciebie i twojego kolegi który ledwo co mieści się do Ztkia, nie powinno być żadnego problemu z samodzielną instalacją.

Sam zobacz.

 

Warsztaty dlatego ze biorą w jakiś sposób odpowiedzialność za montaż profilaktycznie dają cenę zaporową ( 20k to nic innego).

 

Już się po tem widze jak chodze z reklamówką wzdłuż drogi i zbieram tłoki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie w tobie duch pokolenia chowanego na Adamie Słodowym :)

 

wysłałem gościowi zapytanie co dokładnie brakuje w tym kitcie ale prawda jest taka że nie mam miejsca gdzie mógłbym w tym dłubać dlatego najchętniej bym outsorcował tą usługę specjaliście :) pozatym samo wsadzenie tego moze nie jest skomplikowane pomijając wiercenie dziury w bloku silnika :) ale jeszcze trzeba to jakoś zestroić a do tego potrzebna jest wiedza i sprzęt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byłem mały, tzn. mniejszy - zawsze marzyłem o grzebaniu w samochodach rodem z Fast & Furious (jako hobby). Takie małe marzenie, ale niestety nie jest to takie proste jak na filmie.

P.S. Jutro premiera nowej części, ale to nie już to, co dwie pierwsze. :)

 

Koniec OT, bo zaraz mnie Strider pogoni. :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No miałeś racje

Jestem po rozmowach z warsztatami i wszyscy odradzają podobno zawsze piszą że brakuje kilku elementów a potem nie ma połowy pozatym goście chcą za zamontowanie od 6 do 20 tys to lekka przesada

 

ja zakładałem w innym samochodzie ale wszystko bylo robione pod auto od zera wyszło +- 12tys bez zakucia (turbo soft)

 

-Turbosprężarka z zaworem upustowym spalin

- Układ smarowania i chłodzenia turbosprężarki

- Czujnik ciśnienia doładowania

- Zawór upustowy ssania (DUMP VALVE)

- Power rura ze filtrem powietrza ,recharger K&N

-(obejmy ,łaczniki) ABA

- Przewody w stalowym oplocie

- Motul 4100 POWER

- BOSCH, NGK, (swiece)

- Zmodyfikowany kolektor wydechowy 4-2-1

- Przelotowy układ wydechowy powiekszony do srednicy 2,5 cala wykonany ze stali nierdzwnej

- Wskaznik cisnienia doładowania

- Wskaznik składu mieszanki AFR

- Wskiaznik temperatury spalin

- Chłodnica powietrza (INTERCOOLER)

- Orurowanie ssące i tłoczące ze stali nierdzwnej

- ZAWÓR UPUSTOWY BLOW OFF

- Wydajniejsza pompa paliwa

- Regulatora ciśnienia paliwa z regulowaną funkcją FMU

- System sterowania

 

odebrałem auto z hamowni z konkretnym ustawieniem mocy ,na taki stage dostałem rok gwarancji :D

 

Pzdr

Edytowane przez worm#21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...