Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

rozrzad


Gość nowy 32

Rekomendowane odpowiedzi

Gość nowy 32

od niedawna jestem posiadaczem primery P12 2005 2.0 bezyna auto ma przejechane 120 tys km a niemam zadnego dokumentu na to czy rozrzad byl wymieniany i kiedy to bylo. Malo tego niewiem czy tam jest pasek czy lancoch. Jezeli cos wiecie wiecej na ten temat prosze pomozcie bo niechcialbym zniszczyc tego silnika.Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz benzyne to bedzie u Ciebie lancuch rozrzadu. Jesli nie slyszysz jakis stukow i szmerow to jest OK. Lancucha niby sie nie powinno wymieniac ale teraz to roznie bywa . Poczytaj sobie na forum ludzie sie wypowiadaja na ten temat. Mysle ze przy tym przebiegu co podajesz to nic nie powinno sie dziac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co mi wiadomo - łańcuch zmieniamy wtedy, gdy słychać jak dzwoni.

 

Chyba tylko Mercedes dawał (nie wiem czy teraz daje) dożywotnią gwarancję na łańcuch rozrządu i faktycznie - w starym busie, poczciwej "kaczce" rozrządu nigdy nie robiłem, mimo 770tys. km na liczniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Francuskie silniki nie słyną z niezawodności dlatego nie kierował bym się opiniami na tamta zaleceń książek serwisowych i wypowiedziami typu " dopóki nie stuka to jest OK" tylko bym go zmienił. Przy kosztach jakie poniosłeś na zakup auta rozrząd to nie wielki koszt a ewentualne koszty naprawy uszkodzonego silnika są zaje....te.

 

Dlataego moim zdaniem ZMIENIAJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Francuskie silniki nie słyną z niezawodności dlatego nie kierował bym się opiniami na tamta zaleceń książek serwisowych i wypowiedziami typu " dopóki nie stuka to jest OK" tylko bym go zmienił. Przy kosztach jakie poniosłeś na zakup auta rozrząd to nie wielki koszt a ewentualne koszty naprawy uszkodzonego silnika są zaje....te.

 

Dlataego moim zdaniem ZMIENIAJ

 

Zdaje się nie widzisz różnicy między paskiem a łańcuchem rozrządu. Może lepiej nie udzielaj porad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ciekawa literatura.

 

z mojego doświadczenia jeśli jest pasek rozrządu zalecam wymianę co 60.000Km bo znam przypadki że nawet fiaty do tych 70.000km niedolatywały w końcu to tylko guma. a zreszta jesli pasek wytrzyma to rolki lub pompa wody nie podoła i efekt bedzie nieprzyjemny.

nie dalej jak parę dni temu miałem przyjemnośc robić rozrzad w Audi a6 2.5 tdi silnik V6 24 zawory. samochód zrobił jakieś 70.000km po wymianie rozrządu. szlag trafił pompę wody. auto zgasło bo luz paska spowodował przestawienie rozrządu a co za tym idzie pompy wtryskowej. na szczęście nie pokrzywiło zaworów. bo było by grubo finansowo. w końcu dwie głowice. dlatego uważam właśnie że pasek co 60.000.nie ma co oszczędzać i czekac aż sie coś samo rozleci.

 

łańcuch posiada napinacze jesli jest tak naciągniety że napinacz nie wykasuje luzu albo sam napinacz njest już zmęczony i nie trzyma ciśnienia to poprostu się wymiania i nie ma się tu co sugerować przebiegiem bo to nie guma i nie strzeli chyba że jakiś wadliwy bedzie ale to i tak z przebiegiem nie ma nic wspólnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...