gkowal Opublikowano 3 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 No właśnie, jak często wymieniacie filtr powietrza? Pytanie niby banalne, ale mam kilka wątpliwości. Zagłębiłem się właśnie w instrukcje serwisową X-Traila i tam jest napisane, że fitr powietrza podlega wymianie co 60 tys. km (niezależnie od typu silnika). Przyznam się szczerze, że do tej pory wymieniałem na każdym przeglądzie, czyli co 20 tys. km (2.2 dCi). Tak naprawdę robił to serwis w ramach każdego przeglądu. Ale może nie ma potrzeby tak częstej wymiany. Ostatnim razem przed przeglądem obejrzałem stan filtra i zastanowiło mnie to, że jest praktycznie czysty, a podlega wymianie. No ale skoro serwis tak zaleca to tak czynię. Dodatkowo pokutuje u mnie taki nawyk wymiany przy każdym przeglądzie nabyty przy użytkowaniu innych samochodów. Ale Nissan wyraźnie wskazuje na wymianę co 60 tys. Co więcej wskazuje, że jeśli samochód porusza się w mocno zapylonym terenie to wtedy okres wymiany jest skracany do co 30 tys. km (niezależnie od typu silnika), wiec i tak rzadziej niż obowiązkowe przeglądy. Taka informacja jest także w polskiej instrukcji "Wykaz czynności obsługowych X-Ttrail". Mam wrażenie, że kolejny raz ASO nabija sobie kasę. Kolejne pytanie dotyczy samych filtrów. Oryginalny filtr Nissana jest typu "mokrego" (naoliwiony). Czy jest jakiś "mokry" zamiennik w rozsądnej cenie (oryginał w ASO kosztuje 90-100 zł). Jedynym znanym mi "mokrym" filtrem jest K&N (ok. 200zł). Czy ktoś go używa? Czy wart jest swojej ceny? Zważywszy, że starcza na całe życie samochodu (gwarancja na 1 mln mil) to może wart jest swojej ceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Ja swój filtr wymieniam co wymianę oleju - nie wiem, tak zostałem przyzwyczajony z poprzednimi samochodami. Koszt suchego filtra nie jest duży. Co do K&N to nie wiem... a ma te same właściwości co zwykły filtr czy może stawia mniejsze opory co z kolei nie jest zbyt zdrowe.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Ja wymieniam razem z wymianą oleju. Koszt 20 zł. Natomiast nie słyszałem o mokrych filtrach w T-30. Z tego co wiem tylko tuningowe są mokre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heckler1 Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Witam, wg "mojego" mechanika (gość całe lata robił w ASO Nissana), do X-a można stosować tylko i wyłącznie filtr mokry (naoliwiony) i to nie jest żaden tunigowy bajer. Ponoć Nissan zabrania stosowania suchego filtru powietrza w X-trailu. Mokry filtr ma lepiej zatrzymywać drobniejsze zanieczyszczenia niż zwykły suchy. Koszt mokrego oryginalnego ok. 25 zł, kupowałem 2 tyg. temu nie w ASO. Jeśli chodzi o częstotliwość wymiany, to wydaje mi się że mokry filtr potrzebuje częstszej wymiany niż suchy, cały brud lepiej do niego przylega i nie da się go wyczepać z brudu. Osobiście wymieniam filtr nie żadziej niż co 7 tys km. Na instrukcję bym nie patrzył. Tylko zastanawia mnie jak się ma sprawa "superwyłapującego drobinki pyłu mokrego filtru" do syfu jaki leci do komory spalania z odmy, która jest przyłączona do kolektora ssącego za filtrem powietrza, a w większość naszych X-ów taką przypadłość posiada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 W X-trailu dostęp do filtra powietrza jest wyjatkowo prosty. Do wymiany nie trzeba żadnych narzedzi. Osobiscie regularnie zagladam do filtra powietrza ,wyjmuje go i wtedy kiedy jest brudny wymieniam. Czasami filtr wymaga wymiany juz po 1tys.km jazdy(szczegolnie latem,kiedy auto jeździło sporo po polnych drogach). Moim zdaniem jak auto nie jest uzywane w terenie -najlepiej filtr wymieniac razem z z wymianą filtra oleju ,czyli jak sie jeździ na oleju w pełni syntetycznym -co 15 tys.km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 5 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 ... wg "mojego" mechanika (gość całe lata robił w ASO Nissana), do X-a można stosować tylko i wyłącznie filtr mokry (naoliwiony) i to nie jest żaden tunigowy bajer. Ponoć Nissan zabrania stosowania suchego filtru powietrza w X-trailu. Mokry filtr ma lepiej zatrzymywać drobniejsze zanieczyszczenia niż zwykły suchy. Koszt mokrego oryginalnego ok. 25 zł, kupowałem 2 tyg. temu nie w ASO. ... Właśnie ja też takie słyszałem opinie, z zaleceniem aby suchy filtr wymienić nie później niż po 10 tysiącach. Gdzie kupowałeś w tej cenie ten mokry filtr lub czy pamiętasz nazwę producenta? Jak się pytam sprzedawców, który z zamienników jest mokrym filtrem to nie wiedzą. Pamiętam tylko tyle, że oryginalny Nissanowski był robiony gdzieś w Azji (Malezja lub Filipiny), ale niestety poszedł do kosz i nie wiem kto był producentem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heckler1 Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 zaglądne do auta po pracy to dam znać jakiej marki jest filtr, jeśli jest opisany. Filtr kupiłem w małym sklepiku motoryzacyjnym w Wieliczce. Próbowałem wcześniej zamówić u mnie we wiosce w sklepie motoryzacyjnym (właściciel tego sklepu jeździ X-trailem), jak powiedziałem, że chcę mokry filtr powietrza bo zawsze na takim jeździłem to mi kazali jechać najpierw do...lekarza bo wg nich takich filtrów nie ma! No cóż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Filtr mokry na pewno będzie lepszy niż suchy (część zanieczyszczeń ulegnie "przylepieniu", a nie tylko "odcedzeniu" na porach materiału filtracyjnego i ewentualnie przyczepieniu do niego dzięki siłom elektrostatycznym). Wymieniać chyba najlepiej co roku, razem z filtrem oleju i innymi rzeczami. Stary filtr to zwiększone opory przepływu, a ponadto ryzyko, że materiał filtracyjny ulegnie przerwaniu (jeden z mechaników mnie ostrzegał, że tak bywa z mocno zabrudzonymi filtrami z Filtrona) i do silnika zacznie lecieć powietrze bez filtracji. Ktoś pisał o brudzącej odmie - opary z odmy nie są szkodliwe dla silnika, gdyż jest to nic innego jak olej - ulegną spaleniu, natomiast zanieczyszczenia docierające z zewnątrz zawierają cząstki mineralne, które niszczą silnik (co prawda w końcu znajdą się w oleju, a następnie na filtrze oleju, ale zanim tak się stanie to dotrą do komory spalania i będą ją "szlifować"). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heckler1 Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 Witam, sprawdziłem filtr powietrza i niestety nigdzie nie jest napisane jaka to marka. Przy okazji zaglądania pod maskę stwierdziłem kurna, że ów filtr jest uszkodzony (urwany kawałek uszczelki) a okolica turbiny zachlapana olejem, czyżby ten kawałek wpadł do dolotu i uszkodził turbinę? Właśnie ja też takie słyszałem opinie, z zaleceniem aby suchy filtr wymienić nie później niż po 10 tysiącach. Gdzie kupowałeś w tej cenie ten mokry filtr lub czy pamiętasz nazwę producenta? Jak się pytam sprzedawców, który z zamienników jest mokrym filtrem to nie wiedzą. Pamiętam tylko tyle, że oryginalny Nissanowski był robiony gdzieś w Azji (Malezja lub Filipiny), ale niestety poszedł do kosz i nie wiem kto był producentem. filtr powietrza, który używam jest filtrem mokrym jego marka to: Herth+Buss parts Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 9 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 filtr powietrza, który używam jest filtrem mokrym jego marka to: Herth+Buss parts Wielkie dzięki za informację, kupiłem go dzisiaj w InterCars'ie za 30 zł. Jego numer katalogowy to J132100. W pudełku jest dodatkowo zapakowany w folię, ale jego nasączenie jest tak małe, że aż poprosiłem małżonkę, aby swoim łaskawym okiem potwierdziła, że jest czymś nasączony. I po dłuższym zastanowieniu potwierdziła . Być może trafił mi się jakiś wysuszony egzemplarz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vazaha Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 DRodzy "Filtrowicze" X-Trail nie posiada "filtru mokrego" - filtr mokry to filtr w kapieli olejowej- natomista do naszych samochodow to orginalny filtr nasaczony olejem ( jakim nie wiem). Ja wymieniam wraz olejem silnika raz na rok lub 15000 KM. Pozdro Witam, sprawdziłem filtr powietrza i niestety nigdzie nie jest napisane jaka to marka. Przy okazji zaglądania pod maskę stwierdziłem kurna, że ów filtr jest uszkodzony (urwany kawałek uszczelki) a okolica turbiny zachlapana olejem, czyżby ten kawałek wpadł do dolotu i uszkodził turbinę? filtr powietrza, który używam jest filtrem mokrym jego marka to: Herth+Buss parts Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Czy wiecie co mogło spowodować "wysadzenie" filtra w moim T30? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 (edytowane) tak filtr można nasączyć olejem silnikowym samemu, tak się robi też w kosiarkach. Co do wymiany do tj. pisze Piotrek3 wymieniasz najlepiej wtedy gdy jest brudny. Moje testy udowodniły, że filtr od klimy może być czarny i zamulony pyłami i kurzami po miesiącu. Tak samo może być z filtrem powietrza choć akurat u mnie wytrzymał rok/20tys. i był jeszcze dość ładny. Edytowane 10 Sierpnia 2013 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 (edytowane) ... akurat u mnie wytrzymał rok/20tys. i był jeszcze dość ładny. ale mógł mieć już pozatykane pory, czego gołym okiem nie widać.... Co do wymian - ja zmieniam dosyć często - przeważnie razem z wymianą oleju tak średnio co 3 miesiące. Czy wiecie co mogło spowodować "wysadzenie" filtra w moim T30? Był brudny (znaczy mało przepuszczalny) więc jak turbinka pociągnęła to go rozdarło. Dobrze, że nie wciągnęło nic więcej Edytowane 10 Sierpnia 2013 przez Bartezm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.