Gość gregku Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 Witam kolegów. Z gory przepraszam za brak polskiej czcionki(pisze z pracy). Zakladam temat bo nie znalazlem nigdzie problemu z ktorym sie borykam. Historia jest dluga ale postaram sie opisac wskrucie. Kupilem Primere 2002 2.2 DTI, 126 KM, przebiek 104k mil,(teraz wiem ze ma duzo wiecej) z padnietym turbo. Tubro wymienilem i bylo cacy ale po jakims czasie zaczely sie problemy z porannym odpalaniem. Pierwsza rzecz swiece, jedna nie dzialala wiec wymiana 4. Przy wymianie urwalem jedna,po kilku dniach meczarni decyzja wyciagam glowice. Glowica siedzi juz spowrotem (splanowana, oczywiscie nowa uszczelka)wymienilem rowniez lancuch rozrzadu i lancuch pompy vacuum. Tak przy okazji domyslam sie dlaczego moglo pasc turbo. Prowadnica od pompy vacuum byla tak zjechana ze lancuch skrobal po metalu, az sypaly sie opilki ktore mogly przyblokowac kanal olejowy od turbo. Kolektor dolotowy (ale w zasadzie tylko 3i4 cylinder) i zawor EGR byl strasznie zabity mokrym nagarem (zakladalm temat wczesnej), i myslalem ze to byla glowna przyczyna niemoznosci odpalenia. Wszystko poskladane -jak mi sie wydaje jak nalezy- korzystalem z serwisowki, i dalej jest to samo. Moge go odpalic jak psikne samostartem. Jak odpali to chodzi ladnie, cicho i rowno. Nawet jak rozgrzeje go na maxa i zgasze nie odpali. Pojechalem na kompa i o dziwo zadnych bledow. Wtryski sprawdzilem, zrobilem probe przelewowa bylo ok ale dla pewnosci zawiozlem je do fachowca no i sa ok. Robilem probe pracy z ominieciem filtra (bezposrednio z bytelki) z dieslem Shell Power, nie odpalil. Co jeszcze sprawdzic. Przewody dolotowe i turbo sa ok. Czy z pompa jest cos nie tak? Ale przeciez jak odpali to pracuje ladnie nie kopci. Bardzo prosze kolegów o rady bo juz rece mi opadaja. Witam ponownie. Jeszcze jedno pytanie Podczas montażu głowicy zauważyłem że są dwa czujniki temperatury. Jeden z wtyczką drugi pod nim lekko na prawo z wsuwką. Według serwisówki ten z wsuwką zwany jest "thermal transmitter", ale nie moge znaleźć teraz do niego kabla. Podczas demontażu nie kojarzę abym odlączał ten kabel. Przewaliłem całą serwisówkę i nie moge znaleźć gdzie on ma być podłączony. Może jest ktoś bardziej doświadczony (bystrzejszy) i mógłby mi w tym pomóc. Bo jak jest czujnik to musi być i kabel. Gdzieś wyczytałem ze ten z wtyczką jest dla ECU a ten "thermal" daje sygnał na wskaźnik na desce, ale u mnie wskaźnik działa. Pomoże ktoś? z góry dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar30 Opublikowano 16 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 greku a jaki masz w tej primerce silnik?? dCi???? czy Di ????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.