Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Automat przełącza z 1 po wkręceniu na 4000 obr/min


Ladapis
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

 

Auto:

Maxima '97 3.0 wersja USA automat. przebieg 205.000 mil

 

Problem:

Po ruszeniu przełącza z I dopiero przy ok. 4000 obr/min. Nie wiem czy przełącza na II czy na II bieg

 

Uwagi:

Sprawdzałem olej w skrzyni przy pracującym ale jeszcze zimnym silniku na biegu P:

- poziom powyżej górnego nacięcia ale na moletkowanym (poniacinanym w kratkę) polu - czyli w zakresie dla gorącego silnika (czyli tak jakby za dużo oleju?)

- kolor czerwonawy, raczej ciemniejszy niż jaśniejszy, ale nie brązowy.

- Dextron ale właściciel nie wie czy II czy III

- wymieniany ok. rok temu

Diagnostyka w ASO Nissan wskazała kod błędu P0136 - "downstream oxygen sensor or circuit fault", na podstawie czego mechanik napisał, że sonda lambda i jakiś drugi czujnik do wymiany - Czy to może mieć wpływ?

Poza tym jest zalecenie wymiany czujnika ciśnienia oleju... chyba silnika, ale może skrzyni... nie pamiętam tego akurat...

Czy te słynne padające cewki mogą mieć wpływ (coś tu wyczytałem jakby mogło) ale silnik pracuje równo, obroty nie falują, wkręca się ładnie, nie przerywa.

 

Pytanie:

Czy to raczej usterka skrzyni czy coś innego - np. nie dostaje sygnału o obrotach silnika?

Albo błąd jakiegoś czujnika (np. położenia przepustnicy?)

Poproszę o podzielenie się uwagami. Czy warto brać auto, nawet na ryzyko i się bawić samemu?

Poproszę o w miarę pilne odpowiedzi, bo i sprawa pilna.

 

Z góry dziękuję.

Edytowane przez Ladapis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik to prawdopodobnie jeden z dwóch czujników położenia wału. Olej najlepiej używaj MaxLife. Sprawdzanie poziomu przy ciepłym oleju. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że sygnał z tego czujnika ma wpływ na skrzynie i zmianę biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik to prawdopodobnie jeden z dwóch czujników położenia wału. Olej najlepiej używaj MaxLife. Sprawdzanie poziomu przy ciepłym oleju. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że sygnał z tego czujnika ma wpływ na skrzynie i zmianę biegów.

 

Dziękuję za odpowiedź - już się martwiłem, że mi nikt nie odpisze :-(, a sprawa dla mnie wciąż ważna.

W raporcie serwisowym wskazany jest ewidentnie czujnik ciśnienia oleju.

Co może być przyczyną takiego zachowania skrzyni?

Czy możenie wskazać warsztat w Gdańsku, który mi to przed zakupem auta może zdiagnozować?

(W firmie AUTO-MAT na ul.Kwietnej otrzymałem informację, że Maxim się nie dotyka, bo ma traumę jak kiedyś rozebrał, taka skomplikowana.)

Trochę mnie ta informacja przyhamowała przed Maximą... a to takie piękne auto... Pomóżcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj w części dotyczącej warsztatów, na forum są kody błędów w ASO niewielu zna się na Maximach, popytaj wśród forumowiczów z Gdańska http://forum.nissanklub.pl/index.php/forum/91-pomorskie/. Jeśli kupujesz spytaj czy sprzedający należy do któregoś z klubów po postach poznasz przynajmniej część historii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jak jeszcze jeździłem to nie wiedziałem jak to sprawdzić, czy wrzuca na II czy na III. Wskazówka z 4000 obr opadała na mniej więcej 2500 obr/min. tak więc zrzut na tyle duży, że chyba już III.... Jak oceniacie?

 

I co z tym problemem jeśli masz.... duże to koszty?

Generalnie chodzi mi o to czy to naprawa skrzyni z wyjmowaniem i rozbieraniem czyli kilka kilo złota?

Czy jakiś kabelek, wężyk, czy inna drobniejsza naprawa wymagająca znajomości specyfiki auta i czasu na diagnozę?

Ktoś pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jak jeszcze jeździłem to nie wiedziałem jak to sprawdzić, czy wrzuca na II czy na III. Wskazówka z 4000 obr opadała na mniej więcej 2500 obr/min. tak więc zrzut na tyle duży, że chyba już III.... Jak oceniacie?

 

I co z tym problemem jeśli masz.... duże to koszty?

Generalnie chodzi mi o to czy to naprawa skrzyni z wyjmowaniem i rozbieraniem czyli kilka kilo złota?

Czy jakiś kabelek, wężyk, czy inna drobniejsza naprawa wymagająca znajomości specyfiki auta i czasu na diagnozę?

Ktoś pomoże?

 

 

 

W sumie to wpakowałem już z 1,5 kafla, skrzynia została zregenerowana, zalana nowym olejem i nic. Dalej to samo.

Teraz podejrzewam, że jest to wina elektryki i Maxi chodzi coś jakby w trybie awaryjnym. Dawno bym to zrobił, lecz w okolicy nie mam żadnego dobrego diagnosty ;/ aaa i jeszcze jedno, próbowałeś w tym stanie V max? moja kończy się na 160 km/h przy 6,5 tys ;p

Edytowane przez Qmak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michalllo

Hejka zrobiliście już te skrzynie ?

U mnie jak skrzynia przerzucała biegi tak wysoko (ok 5 k obr)to okazało się że padł czujnik położenia przepustnicy przełożyłem od starego silnika i problem znikł do dziś. Na waszym miejscu zacząłbym od tego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To by pasowało. Dokładnie taką samą radę dostałem od fachowca od automatów. Byłoby pięknie.

To może ja go kupię w ciemno...(?)

 

LS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michalllo

A nie masz kogoś znajomego w okolicy żeby podmienić na próbę ?

To tylko 2 śrubki do odkręcenia i jedna kostka do odpięcia :)

Przed odkręceniem zaznacz położenie czujnika żeby ustawić później tak samo :)

Poza tym ja sprawdziłem że to czujnik poprzez odłączenie go skoro okazało się że skrzynia bez czujnika pracuje tak samo jak przy podłączonym to znaczy że jest on uszkodzony. Tylko że ja robiłem to na gazie nie wiem czy na benzynie bez czujnika komputer nie wejdzie w tryb awaryjny.

Można jeszcze pomierzyć napięcia na czujniku ale nie wiem jakie powinny być przy działającym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego;

A mógłbyś mi jakoś namalować gdzie dokładnie ten czujnik abym na pewniaka przy sprzedającym mógł taką próbę sprawnie zrobić? A nie wystarczy samą wtyczkę odpiąć zamiast śrubki wykręcać?

 

Bo wiesz... sprzedający jakiś taki trudniejszy w obcowaniu...

Może jakieś foto?

Edytowane przez Ladapis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michalllo

Czujnik znajduje się przy przepustnicy po przeciwnej stronie linki od gazu a żeby sprawdzić wystarczy odpiąć kostkę odkręcanie śrubek to w przypadku wymiany konieczne :)

 

W przypadku 3.0 jest prawię identycznie :)

post-26940-0-90346000-1306149241_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wielkie "podziękował".

Posłałem ci wiadomość na priv z prośbą o telefon bo będę dzisiaj go oglądał i chyba zaryzykuję - koszt 6 kilo złota.

Chciałem pogadać co konkretnie w tym modelu sprawdzić - jakie słabe punkty.

Co byś radził konkretnie sprawdzić?

 

No dobra, mam kolejne konkrety:

Bieg przełącza pro przekroczeniu 4000 obr/min.... tak około 4200... i wtedy spada o ok. 2000 obr/min na wartość ok. 2000 obr/min.

Czy to znaczy, że

a) dopiero załącza dwójkę,

B) czy przeskakuje od razu na trójkę?

 

I jaki to ma wpływ na:

c) sposób diagnozowania

d) ewentualne koszty naprawy

 

Ogólnie skrzynia chodzi bardzo ładnie - nic nie szarpie, płynie przełącza (jak już przełączy ;-)

 

Potrzebuję pilnej i bardzo konkretnej pomocy bo naprawdę poważnie myślę kupnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michalllo

Więc raczej skrzynia załacza biegi po kolei tylko bardzo późno, mniej więcej o tyle powinny spaść obroty przy takiej zmianie biegów.

Napisze tak u mnie wyglądało to tak że musiałem rozpędzić auto na 1 do ok 50 km/h na dwójce do ok 85-95km/h na trójce żeby wpiąć 4 musiałem go rozpędzić do 150km/h.

To co napisałeś to wygląda własnie na czujnik skrzynia nie przełącza na podstawie obrotów silnika tylko na podstawie prędkości kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontynuuję temat bo... kupiłem to auto.

Zrobiłem sobie autodiagnostykę przy pomocy śrubki i wyskoczył tylko jeden kod 1107 (P0744) czyli A/T TTC solenoid valve fault.

TTC to doczytałem Torque Converter Clutch, a zatem usterka wydaje się nie dotyczyć mechaniki skrzyni (oby) ale raczej części elektrycznej - elektrozaworu. Pomimo to czytając jedną z przyczyn może być też samo sprzęgło ale dopatrzyłem się, że ta część jest na skrzyni i muszę mieć dostęp od spodu auta, a to dopiero w weekend, dlatego przed robota pytam:

- Czy ktoś miał kiedyś taką usterkę?

- Czy taki elektrozawór (TTC solenoid valve) można łatwo kupić, gdzie i za ile?

Czy może macie jakieś uwagi, podpowiedzi?

 

A tak w ogóle do witajcie - nabywając furę dołączyłem do braci Maxi-milianów :-)

Howk

 

Kontynuuję:

Byłem na diagnozie w warsztacie. Podczas jazdy stwierdzono, że najprawdopodobniej nie działa 1 i 2 bieg, a dodatkowo olej śmierdzi jak spalony.

Wstępnie zapowiada się naprawa skrzyni i spore koszty, ale to wciąż nic pewnego, bo w końcu kod błędu wskazuje na elektrozawór sprzęgła hydrokinetycznego.

Może niezależnie nie działa 1 i 2 bieg, ale najpierw wolę znaleźć przyczynę tego błędu który pokazał komputer, a dopiero potem barć się za remont. Niestety żeby dostać się do zespoły czterech zaworów i wtyczki trzeba (tak sądzę) zdjąć skrzynię (jeśli wiecie inaczej to powiedzcie).

 

Przy okazji na forum użytkowników Forda, znalazłem podobne wątki:

W prawdzie w jednym okazało się, że do wymiany były "taśmy" (choć to i tak niedrogo wychodzi i nie jest to remont całej skrzyni), ale tam też sporo było nakierowań na elektrozawory, na kanały wewnątrz nich... że zapchane...

Zerknijcie, może się przyda:

http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/42420-2.5-V6-automat-brak-2-i-4-biegu.

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=27172

 

Wyrok jeszcze nie zapadł. Napiszcie jeśli coś wam się kojarzy.

 

Na razie planuję takie działania:

1. Wymianę oleju metodą dynamiczną, a przy okazji odkręcenie miski olejowej skrzyni, inspekcję oleju i magnesów

- żeby być pewnym, że to nie olej.

2. Dobranie się do zespołu zaworów u góry skrzyni (chyba trzeba zdjąć skrzynię). Wtedy diagnoza elektrozaworów - elektryczna i mechaniczno - hydrauliczna - czy nie zwarte, czy nie zapchane kanały.

3. Jeśli to na nic to dopiero otwarcie skrzyni

 

Potwierdźcie czy dobrze kombinuję, czy może coś podpowiadacie innego.

Edytowane przez Ladapis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zaraz mnie tu zlinczujecie, ale u mnie jak się rozciągnął łańcuch w rozrządzie to silnik zaczął tracić moc i skrzynia zaczęła głupieć. Choć nie było aż takiego efektu, że dopiero przy 4000 zmieniała. Za to mogę powiedzieć, że oprócz prędkości na pewno bierze pod uwagę obciążenie silnika (nie wiem czy komunikacja z ECU czy odczyty ciśnienia z MapSensora [ciśnienie = może być sparciały wężyk]), bo inaczej nie miałbym takich jazd. U mnie tuż przed wjazdem na warsztat Vmax był na 3 w okolicach 160km/h. Generalnie im mniej mocy miał silnik to skrzynia dłużej ciągnęła przed zmianą biegu.

 

PS. Jeśli to czujnik położenia wału to byłby problem z odpalaniem oraz szarpałby podczas jazdy (jak ECU widzi błąd na tym czujniku to na pewno odcina zapłon!!).

Edytowane przez FioleK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość nissanmaximaa322L

Witam , 

 

Mam podobny problem. Auto stracio drugi bieg z 1 przelacza na 3 przy wysokich obrotach.

 

Uporaliscie sie z tym? Co bylo?  

Ja podejrzewam elektrozawor (solenoid) sterownik. 

Ktos pisal o czujniku przepustnicy?

 

Fajnie jakbyscie informowali jak sie zakonczyl problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie,

 

Skrzynia w maxime jest to prosta (w budowie) skrzynia. Elektro-zawory są po to, aby działa inaczej po załączniu over-drive, bo do przeciągania biegów jest zawór kick-down (gaz z podłagę - linka gazu jest połączona rónież do ASB).

 

Trochę będę wróżył z fusów, ale kiedys miałem Rover'a 827 (czyli Hondę Legend - skrzynia 4 biegowa z over drive, czyli auto i technologia japońska), no i spotkała mnie sytuacja - brak wstecznego i 4-go biegu. Na szczęście miałem serwisówkę do skrzyni (po niemiecku, ale dużo rysunków na było, a maturę miałem z niemieckiego). Okazało się (z serwisówki, że za 4-ty i wsteczny bieg odpowiedizalny jest jeden kosz tarczek (i przekładek).

W Samko (Warszawa), zamówiłem zestaw tarczek i uszczelek.

Wywaliłem skrzynię i rozebrałem, wymieniłem tarczki (rzeczywiście, popalone)m założyłem na samochód i co. d*pa. Brak wsteka (więc pewnie 4-ki też).

 

Ponowne wyjęcie skrzyni, sprawdzenie wszystkiego (po jej rozebraniu) - wszystko ok. Założełem skrzynię i jeszcze gorzej. Rozrusznik nie ruszał - podczas skręcania skrzyni źle spasował się wieloklin wałka zdawczego, więc kolejne wyciągnięcie skrzyni i rozebranie płyty sterującej (celem dobrania się do wieloklina wałka, i przeszlifowania wieloklinu).

I wyszła przyczyna - zacięte dwa zawory na którejś z warstw płyty sterującej. Po przeszlifowaniu papierem (1000) zaworków, skręceniu i założeniu skrzyni auto jeździło jak nowe.

Niestety, nie jest to zabawa dla amatorów i potrzebny jest przynajmniej kanał.

Mi to zajęło (3 - krotne wyciągnięcie i założenie skrzyni + jej rozebranie) prawie tydzień, a przyglądając się silnikowi i skrzyni budowa jest bardzo podobna, co w Maxime.

 

Co ważne, nie oddawajcie furek do "kowalów" i "panów Jurków/Kazików/Zenków". Lepiej dopłacić 1-2 kpln i mieć pewność, niż się bujać po innych warsztatach.

 

pozdrawiam

 

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...