jaro65 Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 (edytowane) Miejsce, w którym znajdował się czujnik zaznaczyłem na czerwono. Musiałem dać tam zaślepkę, bo ktoś musiał kiedyś to rozbierać i dał to na jakiś klej tak że bez zniszczenia nie dało się go usunąć. Liczyłem, że zastosuję czujnik tradycyjny, wciskany trzpieniem, ale z uwagi na mechanizm, który uruchamia ten czujnik nie jest to możliwe. Wymiary zaślepki podałem w osobnym pliku. Więc musiałem rozwiązać to w inny sposób użyłem przełącznika z lutownicy , podniosłem maksymalnie do góry na tyle, żeby zakryła to osłona lewarka i ruch jego był jak największy. Na czerwono zaznaczyłem śrubki, którymi to przymocowałem do wystających w czterech miejscach blaszek już z otworami. Na zielono przewód, aby połączyć się z oryginalną wiązką w komorze silnikowej. Kolory przewodów-niebieskawoczerwony to plus i on się łączy z niebieskim aby zaświeciły się światła wsteczne,czarny na którym jest minus i niebieskawobiały, na którym nie ma nic, ani nic się nie dzieje jak się da na niego + czy -. Wydaje mi się chociaż tego nie sprawdziłem że te drugie dwa przewody mogą być do kamerki cofania , dobrze żebyś sprawdził tą opcje bo gdyby te styki by chodziły to za pomocą stycznika można wykorzystać je do światełek wstecznych. Załączone miniatury Załączone pliki zaślepka.bmp 570,16 KB 7 Ilość pobrań Piszesz o kamerze cofania, zatem masz już wersję po lifcie (podaj proszę model i rok w profilu ) zatem u mnie może to wyglądać nieco inaczej.W każdym razie dzięki za szczegółowy opis, który - w miarę możliwości - uzupełnię Ja tego czy te dwa przewody są do kamerki cofania nie wiem na sto procent tak strzeliłem, podejrzewam że czarny minus przy włączeniu wstecznego biegu łączył się z niebieskawobiałym i mógł by coś uruchomić co miało + na stałe podłączony. Ale również mogło je w tym momencie rozłączyć niestety tego nie sprawdziłem. Ty masz 2001 rocznik a ja z 2000 roku więc lifting ummie odpada. Może być tak, iż przewody były dodatkowe np. do przekaźnika, który np. często jest za boczkami w bagażniku i służy do podłączenia modułu od haka holowniczego. /montowany standartowo na rynki zachodnie, a wiadomo że u Nas Tinek nie było, ---chyba.... . Co prawda mogę się mylić. Zgadza się każda przypuszczalna opcja jest możliwa,ale najważniejsze jest zanim się to rozwali jak ja to zrobiłem. Trzeba sprawdzić czy ten styk działa bo gdyby on rozłączał czy złączał a przede wszystkim działał w momencie wrzucenia wstecznego szło by go wykorzystać. Zacząłem temat kontrolka pracy silnika czy jest możliwe dopisać słowo o czujniku wstecznym,może ta nasza debata by komuś pomogła ja nie wiem jak to zrobić. Ilość oleju w skrzyni biegów 5litrów Edytowane 17 Maja 2014 przez jaro65 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar30 Opublikowano 23 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2014 (edytowane) Jarco 65i Darcun007 przepraszam ale straszne rzeczy piszecie! włączniki sa 2 i to od góry skrzyni! na dole skrzyni napewno nie ma włączników!!! z racji że muszą byc blisko wodzików. Straszne przeróbki! Nie dajcie sie wprowadzac w błąd. U mnie 2 lata temu wymieniłem włącznik światła wstecznego, bo nie było sygnału z kamery oraz nie świeciło światło cofania. Po wymianie wszystko ok. Po roku przerdzewiała kamerka, bo dostała sie woda (dałem do naprawy, ale korozja uniemożliwiła naprawę). Szukałem kamerki, lecz te były bardzo drogie a używanej nie chciałem. Więc postanowiłem kupić nową, ale małą by ta sie zmieściła do obudowy oryginalnej. Tak też zrobiłem, kupiłem kamerkę za 180 zł (koniecznie sygnał NTSC) Ustawiłem, zamocowałem pod odpowiednim kątem w oryginalnej obudowie kamerki, zakleiłem szybkę i podłączyłem. Wszystko pięknie działa... Nawet lepszy obraz od oryginalnej poza nocą, w nocy lepiej było widać na oryginalnej. Po kilku miesiącach przestała działać, szybko ustaliłem, że brak jest prądu w przewodzie, nie myśląc długo podłączyłem kamerkę pod zasilanie od wycieraczek(jedyny skutek uboczny to niewielkie zakłócenia przy włączonych wycieraczkach, oczywiście jak sie cofa) Wszystko pięknie przez 1.5 Roku. Miesiąc temu po włączeniu wstecznego raz działała kamerka i światła wsteczne raz nie. Aż padło całkowicie. No nie, mowie przegląd sie zbliża a świateł cofania nie ma....heh . Obstawiłem na 100 % włącznik wstecznego, kupiłem-wymieniłem.... A tu NIC!!!Straszne rozgoryczenie. Przeglądu już nie mam od miesiąca. Aż sie odechciewa majsterkować. Nie dałem za wygraną.... i odnalazłem 2-gi włącznik, kabelek we wtyczke iiii świeci światło wsteczne i działa kamera cofania!więc pierwszy który wymieniłem jest w skrzyni biegów, z boku od kabiny tuż pod wodzikami (wymiana jego nic nie zmieniła) kolor czarny. Drugi jest na skrzyni biegów,od góry między akumulatorem a silnikiem-kolor niebieski(lecz nie wiem czy to orginał bo 2 lata temu był wymieniany tylko nie wiem który), W dwóch przypadkach by było lepsze dojście potrzebne jest zdemontowanie całej obudowy filtra powietrza. Klucz 21 nasadowy długi by doszedł do gwintu ja użyłem od świec.Właczniki które są w mojej skrzyni biegów sa identyczne różnią sie tylko kolorami. Jeżeli będzie potrzeba mogę wstawic zdjęcia. Edytowane 24 Maja 2014 przez mar30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 23 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2014 Nie dałem za wygraną.... i odnalazłem 2-gi włącznik, kabelek we wtyczke iiii świeci światło wsteczne i działa kamera cofania! więc pierwszy który wymieniłem jest w skrzyni biegów, z boku od kabiny tuż pod wodzikami (wymiana jego nic nie zmieniła) kolor czarny. Drugi jest na skrzyni biegów,od góry między akumulatorem a silnikiem-kolor niebieski(lecz nie wiem czy to orginał bo 2 lata temu był wymieniany tylko nie wiem który), W dwóch przypadkach by było lepsze dojście potrzebne jest zdemontowanie całej obudowy filtra powietrza. Klucz 21 nasadowy długi by doszedł do gwintu ja użyłem od świec.Właczniki które są w mojej skrzyni biegów sa identyczne różnią sie tylko kolorami. Jeżeli będzie potrzeba mogę wstawic zdjęcia. Kiedyś praktycznie w każdym dziale zakładałem taki temat o czujnikach. Lecz jak to w życiu bywa, jedni nie patrzą inni nie szukają, inni trzymają tajemnicę dla siebie.. Masz tutaj temat i śmiało wal fotki i dokładny opis http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/83270-czujniki-gdzie-jakie-umiejscowienie-fotki/?hl=%2Bczujniki-gdzie+%2Bjakie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar30 Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 (edytowane) Uzupełnię swoją wypowiedź, a Mianowice jeden z włączników z boku skrzyni biegów nr NISSAN 32006M po przetłumaczeniu z programu Fast: włącznik pozycji neutralnej. Zamiennik - FAE 41255 (najprawdopodobniej wykorzystywany jest przy automatycznych skrzyniach)Natomiast drugi włącznik umiejscowiony od góry skrzyni ma nr NISSAN 32005 nazwa -włącznik światła cofania. Zamiennik -FAE 40825Są takie same, lecz ze schematu widać, że jeden rozłącza a drugi załącza. pozdrawiam. oto zdjęcia Edytowane 24 Maja 2014 przez mar30 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro65 Opublikowano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 Jarco 65i Darcun007 przepraszam ale straszne rzeczy piszecie! włączniki sa 2 i to od góry skrzyni! na dole skrzyni napewno nie ma włączników!!! z racji że muszą byc blisko wodzików. Straszne przeróbki! Nie dajcie sie wprowadzac w błąd. U mnie 2 lata temu wymieniłem włącznik światła wstecznego, bo nie było sygnału z kamery oraz nie świeciło światło cofania. Po wymianie wszystko ok. Po roku przerdzewiała kamerka, bo dostała sie woda (dałem do naprawy, ale korozja uniemożliwiła naprawę). Szukałem kamerki, lecz te były bardzo drogie a używanej nie chciałem. Więc postanowiłem kupić nową, ale małą by ta sie zmieściła do obudowy oryginalnej. Tak też zrobiłem, kupiłem kamerkę za 180 zł (koniecznie sygnał NTSC) Ustawiłem, zamocowałem pod odpowiednim kątem w oryginalnej obudowie kamerki, zakleiłem szybkę i podłączyłem. Wszystko pięknie działa... Nawet lepszy obraz od oryginalnej poza nocą, w nocy lepiej było widać na oryginalnej. Po kilku miesiącach przestała działać, szybko ustaliłem, że brak jest prądu w przewodzie, nie myśląc długo podłączyłem kamerkę pod zasilanie od wycieraczek(jedyny skutek uboczny to niewielkie zakłócenia przy włączonych wycieraczkach, oczywiście jak sie cofa) Wszystko pięknie przez 1.5 Roku. Miesiąc temu po włączeniu wstecznego raz działała kamerka i światła wsteczne raz nie. Aż padło całkowicie. No nie, mowie przegląd sie zbliża a świateł cofania nie ma....heh . Obstawiłem na 100 % włącznik wstecznego, kupiłem-wymieniłem.... A tu NIC!!! Straszne rozgoryczenie. Przeglądu już nie mam od miesiąca. Aż sie odechciewa majsterkować. Nie dałem za wygraną.... i odnalazłem 2-gi włącznik, kabelek we wtyczke iiii świeci światło wsteczne i działa kamera cofania! więc pierwszy który wymieniłem jest w skrzyni biegów, z boku od kabiny tuż pod wodzikami (wymiana jego nic nie zmieniła) kolor czarny. Drugi jest na skrzyni biegów,od góry między akumulatorem a silnikiem-kolor niebieski(lecz nie wiem czy to orginał bo 2 lata temu był wymieniany tylko nie wiem który), W dwóch przypadkach by było lepsze dojście potrzebne jest zdemontowanie całej obudowy filtra powietrza. Klucz 21 nasadowy długi by doszedł do gwintu ja użyłem od świec.Właczniki które są w mojej skrzyni biegów sa identyczne różnią sie tylko kolorami. Jeżeli będzie potrzeba mogę wstawic zdjęcia. Sory kolego ale kto kogo ma nie wprowadzać w błąd, gdybyś trochę poczytał różnych postów o skrzyniach w tinkach to byś się dowiedział że są użyte dwa typy skrzyń biegów. To czy się zgadzasz na takie rozwiązanie problemu to twoja sprawa,ale nie siej zamętu jak do końca nie zgłębiłeś tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 (edytowane) Potwierdzam - w 2,2di (nie dCi) czujnik jest na dole i jest jednocześnie korkiem spustowym.Posypał mi się właśnie i nie mam gdzie kupić - znalazłem używkę z demontażu za 250zł i nie bardzo widzi mi się płacić tyle za część, która może wkrótce paść.Jeśli znajdę sklep z nowym / zamiennikiem za rozsądne pieniądze to podlinkuję tutaj. Na pocieszenie dodam, że olej ze skrzyni, zlany po 270tys. km. jest klarowny i nie zawiera opiłków. Było tego prawie 5L, jeden litr wymienię na nowy.update:nie sposób znaleźć zamiennika, nie sposób było dodzwonić się do Sklepu Części w Warszawie.Udany za to był kontakt z obsługą klienta You+Nissan: mój numer telefonu i zapytanie zostało przekazane, jutro mam odebrać czujnik na Krasnobrodzkiej, cena 266zł brutto Edytowane 5 Listopada 2014 przez Burning Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 nie pocieszaj sie tak olejem bo w serwisie wymieniaja chyba co 60tys/km i tak zalecaja chyba ze nigdy nie był twoj samochodzik serwisowany mnie własnie czeka 2 wymiana oleju w skrzyni troche przeciagnełem do prawie 80tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Wedle serwisówki wymiana oleju w skrzyni co 250tysi, ja go mam od 50tys, poprzedni właściciel raczej nie wymieniał, wedle mojego fachmana (a ufam mu w 120%) olej nadaje się do ponownego zalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 8 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2014 wymiana oleju co 60tys. tak jak w załaczniku nie wprowadzaj w błąd nawet najlepszy fachman sie myli po to jest forum aby sobie pomagać oby ci skrzynia długo posłuzyła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.