domadm Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Pewnie czołgi nie będą objęte ;-) Tak, u nas legalnie można je dalej stosować, bo nie ma przepisów wykonawczych które by to regulowały. Niestety problem może wystąpić w momencie przekraczania granicy kraju który takie prawo egzekwuje - wtedy mogą nie wpuścić z takimi rurami bez certyfikatu :/ A przy okazji nikt nie patrzy na to, że przecież mogłoby iluś tam ludzi mniej zginąć bo te rury by ich ochroniły, wręcz powinno się zalecać ich montaż!!! 100x lepiej poprawi statystykę niż włączone światła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 a tak kiedyś dyskutowalismy , że angole maja wszystko w nosie i zakładają rury bez homologacji. Poniżej ciekawy artykuł. Nasi już niedługo też zaczną . :027: News Release Thursday 12 April 2007, 14:56 GMT Thursday 12 April 2007 Date TRANSPORT topic Concept Mouldings company Distributors Who Continue to Sell Illegal Metal Bull Bars Face Imprisonment WOLVERHAMPTON, England, April 12 /PRNewswire/ -- From 25th May 2007, Minister of State for Transport has confirmed it is illegal to continue to manufacture and sell metal bull bars that do not comply with the new EU legislation (Directive 2005/66/EC) for pedestrian protection. The maximum penalty to be imposed within the UK is 12 months in prison and a substantial GBP20,000 fine. The new legislation requires Frontal Protection Systems (FPS) to enhance the safety of vehicles and applies to products either fitted as original equipment or sold via the aftermarket. It will be impossible for wrap around metal bull bars to meet the strict new standards, so the legislation will effectively ban these products while endorsing new energy absorbing FPS products. According to the Vehicle Certification Agency (VCA), only one UK manufacturer is known to have developed a non-rigid FPS that complies with the requirements of the May legislation - this product is known as the Endura FPS (http://www.endura-fps.com). Automotive manufacturer and supplier, Concept Mouldings (http://www.conceptmouldings.co.uk) has produced this revolutionary aftermarket product. Testing based on the 2005/66/EC legislation, carried out at MIRA (one of Europe's leading vehicle design, development and certification centres), has proven to make 4x4s, SUVs and LCV's (light commercial vehicles) up to 50 times safer. All EC approved test data and video footage can be viewed at http://www.frontalprotectionsystems.eu. In the build up to May 25th, more Endura FPS products will be tested and available for small, medium and large vehicles. Popular brands such as Toyota, Renault, Nissan, Mitsubishi and Ford will have aftermarket products approved for sale under the Endura banner. Statistics produced by the UK's Transport Research Laboratory (TRL) reveal why the new EC legislation and the Endura FPS can make a major breakthrough in pedestrian safety. More than 900 UK and 12,000 European pedestrians and cyclists are killed every year and more than 9,000 and 290,000 respectively are seriously injured. The Endura FPS absorbs massive amounts of energy on impact, protecting pedestrians and cyclist from hard parts of vehicles such as engine, bonnet leading edge and radiator. The introduction of Endura and the May legislation will reduce the staggering number of deaths and serious injuries on our roads today, which has also been applauded by Thatcham. "Thatcham welcomes this new legislative change which will go a very long way to removing these potentially life-threatening bull bars from Britain's roads. Thatcham looks forward to seeing the new Frontal Protection Systems on Britain's vehicles which meet the requirements of the new EC legislation, reduce damage, but which do not endanger vulnerable road users such as pedestrians and cyclists" said Andrew Miller, Director of Research, Thatcham. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MBL Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 Jest jeszcze taki kruczek, że nie wolno takich metalowych rur sprzedawać, ale zrobić sobie sam możesz i zamontować. No właśnie, czy można sobie samemu zrobić stalowy zderzak i załorzyć? Dajmu na to bez rur ale z wyciagarą? Chciałbym taki zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MBL Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 Chodzi o to czy sie ktoś teraz nie dochrzani? Bezpieczeństwo i te inne pierdoły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 zapytaj na stacji diagnostycznej czy ci przegląd przejdzie. Jeśli tak to jesteś kryty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 Jak komus chce się czytac to poniżej link do dyrektywy UE dotyczacej przednich układów zabezpieczających czyli orurowan itp itd http://europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriSer...5pl00370054.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 No przeczytałem. Z tego co widzę, w zasadzie kształty obecnych orurowań są ok, nawet te zachodzące na reflektory pod warunkiem że są tylko dwie pionowe rury i na końcach są zaokrąglone uniemożliwiając zakleszczenie. Tego typu rury mam w starej navarce i wydają się ok jeśli chodzi o kształt. Ale cały pies pogrzebany jest w tym, żeby przy zderzeniu z prędkością 40km/h (!) nie było zbyt dużych przeciążeń nogi potencjalnego pieszego z przodu. Chyba jedyne sensowne wyjście to zamocowanie rury tak, żeby odginała się w czasie zderzenia. Tylko że wtedy tracimy cały sens stosowania rur, bo zaraz nam wgniotą maskę (ostęp od krawędzi karoserii tylko 8cm!). A może jakieś airbagi w rurach wymyślą?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MBL Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 No przeczytałem. ja też. Rurka to pikuś, co ze stalowym zderzakiem? Czy w takim razie, zderzak z wbudowaną wyciągarką nie może przekroczyc 18 kg? A może bez? Greg zapomnij o rurce do Scanii :diabel2: Wioskuję, że jak pojedziesz do rzemiochy i zrobi zderzak to nie może go sprzedaz bez homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 . Rurka to pikuś, co ze stalowym zderzakiem?. Rzemieślnik też musi nabić certyfikat na zderzaku a żeby dostać certyfikat to musi dać samochód ze zderzakiem do badań - chyba niszczących zderzak i samochód- oraz musi dac drugi zderzak do badań . Nie bedzie chyba polskiego producenta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MBL Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 Nie bedzie chyba polskiego producenta Szkoda, bo chciałem sam zrobić. Myslałem o zrobienu zderzaka z blachy 2 mm w części środkowej (pod wyciągarę) i boki z cieńszej aby zmnieszyc masę. Teraz mam obawy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość W9HAPPY Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Gdzie zrobie z Warszawie orurowanie na przód lub może gdzie kupie gotowca w rozsądnej cenie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 jak znajdziesz to daj info, bo też jestem zainteresowany. Szukasz z certyfikatem czy bez? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKmario Opublikowano 29 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2007 czy ktos montowal orurowanie do d22 - zakupilem takie i niestety elementy montarzowe nie pasuja do mojego auta - nie wiem teraz czy wynika to z tego ze mam wersje z USA czy moze zle elementy montarzowe wyslali??????? [ Dodano: Wto 04 Gru, 2007 22:34 ] tak wiec dorwalem pickupa takiego jak moj tylko wersja europejska - niczym sie nie rozni po za zderzakiem i grillem jesli chodzi o przednie podluznice i wzmocnienia - tak wiec przyslano mi zle mocowania - wiecie moze gdzie by mi to dorobili pod moje auto w 3miescie badz okolicach?????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tara Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Jestem tu nowy więc na początek chciałbym się przywitać. Od miesiąca jestem użytkownikiem D22 i pewnie będę miał do Was sto pytań. Na początek mam taki sam problem jak kolega powyżej pisał. Kangur jest oryginalny z niemieckimi nalepkami i do tego modelu. Dół pasuje idealnie natomiast górne wsporniki ni jak nie pasują. Można gdzieś je nabyć czy to jest standard w tym aucie, że trzeba to przerabiać, spawać itp? Byłbym wdzięczny za info lu foto gdzie montowaliście górne wsporniki bo ja tam za wiele opcji nie widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKmario Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 opcja jest tylko jedna - wspornik idacy od podluznic do wzmocnienia czolowego jest skrecany z 2 czesci laczacych sie w srodku jego dlugoaci - pomiedzy te czesci powinienes zamontowac plaskownyk do mocowania orurowania - ja go sobie sam przerobilem - bez spawarki sie jednak nie obejdzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tara Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Dziękuje za radę. Mała przeróbka i po strachu rurka siedzi już mocno na swoim miejscu. Ciekawe tylko jak by to zamontowali w salonie skoro do oryginalnych akcesoriów trzeba sobie części dorabiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Wkręcili by, że auto po wypadku i wymieniliby ramę Nie no żartuje sobie, ale "mądrość" serwisantów przeszła już do rangi legendy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tara Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Nie chce zakładać nowego tematu, a mam jeszcze jedno pytanie. Chce założyć halogeny dalekosiężne na orurowaniu. Nie mam świateł przeciwmgielnych w zderzaku tylko zaślepki. Po lewej stronie chłodnicy w moim samochodzie zwisa kabelek zakończony wtyczką. Czy możliwe, że jest to kabel do halogenów, który mogę wykorzystać do podłączenia dalekosiężnych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Dalekosiężne podłączasz tak, żeby działały razem z długimi. Ta wtyczka jest od przeciwmgielnych, więc nie za bardzo. Jak się będzie chciał czepiać na przeglądzie to może nie przejść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.