Gość deraa Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 mam nissana primerę 2.0 td 90km 1999r. i problem jest następujący odpalam silnik i jade wszystko ok silnik sie nagrzewa wskazówka jest w połowie skali i tak stoi dodam gazu jade na 4biegu 2000obr i nagle temperatura rośnie wskazówka wchodzi na czerwone pole po czym słysze chodzą wiatraki ale puki jade z nogą na gazie to temperatura jest wysoka dopiero jak pusze gaz i zrzuce z biegu i tocze sie na jałowym biegu to w ciągu 10sekund wskaźnik opada na połowe skali poza tym kopci czasami na biało? czy jakoś tak wkażdym razie na jasno co to może być? według mnie podejrzewam albo termostat albo uszcelka pod głowicą a co wy nato? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 Jak kopci na bialo to pewnie uszczelka, albo glowica pekla. Plynu ci ubywa? Masz slady oleju w plynie chlodniczym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 Dla pewnosci prosze sprawdzic czy nie spadl przewod z czujnika ktory pokazuje temp. na wskazniku. Jesli jest tak ze jak jedziesz to temperatura sie trzyma a jak puscisz gaz to po chwili lub od razu spada to do wymiany termostat. Teraz co sie tyczy dymienia to kolego musisz wiedziec jaki to jest dym. Kazdy kolor dymu oznacza inna usterke. Ty piszesz ze jest to kolor jasny. Jesli jest to bialy kolor to moze oznaczac uszczelke pod glowica lub peknieta glowice tak jak napisal Maciek. Jest jeszcze kolor blekitno niebieski to tu moze oznaczac uszczelniacze zaworowe (przy spadku z wysokich obrotow) lub pierscienie i gladz cylindrow ( przy zwiekszaniu obrotow na postoju) . Ale to rowniez moze byc zle ustawiony kat wtrysku . A takze swiadczyc o problemach z utrzymaniem odpowiedniego cisnienia w turbinie. Czesc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deraa Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 a więc tak dym jest biały sprawdziłem i przyglądałem sie dziś natomiast do chłodnicy dolalem płynu weszło 2litry i temperatura już sie trzyma bez znaczenia na polowie skali ale dym dalej jest biały jak wyłącze silnik to przez chwilę słychać bulgotanie w ukladzie chłodzenia (w zbiorniczku wyrównawczym) więc stawiam na uszczelkę ale mam tu pytanie a mianowicie oco sie boje że wymienie uszczelkę a okaże sie że objaw jest taki sam i z tąd mam takie pytanie jak sprawdzić czy to uszczelka czy głowica pęknięta da sie to jakoś sprawdzić? dodam że prubowalem odpowietrzyć ale mimo że jest dobrze na 100% odpowietrzony dalej bulgocze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 jak zdejmiesz głowicę to powinno być widać uszczelkę czy jest cała, czy był przedmuch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Jesli bugocze to masz uszczelke do wymiany. . Teraz jak sprawdzic czy to uszcelka. Trzeba zrobic pomiar cisnienia sprezania i probe olejowa. Jesli przy probie stwierdzisz niewielki wzrost cisnienia sprezania to moze to swiadczyc nie tylko o nieszczelnosci zaworow ale takze o uszkodzeniu uszczelki pod glowica.Jesli przebicie uszczelki nastapilo do ukladu chlodzenia to dodatkowy objawem bedzie wystepowanie przedmuchow gazow spalinowych wlasnie do ukladu chlodzenia(bulgotanie w czasie pracy silnika) . To ze ubylo tyle plynu to moze sprawdz pompe wodna czy nie cieknie. Glowice dasz do sprawdzenia jak sciagniesz do uszczelki. Uszcelka moze byc tez peknieta miedzy cylindrami. Wtedy mozna to stwierdzic na podstawie zanizonego i w przyblizeniu rownemu cisnieniu sprezania w sasiednich cylindrach. Tyle CI powie proba olejowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deraa Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 a czy jeśli by była pęknięta głowica to można ja jakos regenerować? czy trzeba sie wykosztować na nową albo chyba lepiej cały silnik? pompa nie cieknie nigdzie niecieknie płyn chlodniczy ale ubywa pomału bardzo ale ubywa ostatnio dolałem na full miesiac temu a dziś właśnie 2litry a bulgotanie słychać jak wyłącze silnik to przez jakieś 10 może 15 sekund Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 bulgotanie to ewidentny objaw uszczelki, albo głowicy. głowice się spawa w razie potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deraa Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 a właśnie jak dam głowice do planowania to tam sprawdzą czy niejest pęknieta czy to już gdzie indziej trzeba z nią gonić żeby odrazu pospawali wrazie czego? krutko mówiąc gdzie udezyć z takim problemem przykładowo pękniętej glowicy czy wszystko odrazu robią tam gdzie planują glowice? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 powinni w tym samym zakładzie sprawdzić czy dobra i w razie potrzeby pospawać, chyba że to jakieś papraki w stodole robią. warto od razu sprawdzić gniazda zaworów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Powiem Ci tak. Zrobisz jak uwazasz z tym spawaniem jesli zajdzie taka potrzeba. Otoz na forum koledzy pisza ze spawanie pomaga na krotko i glowica peka w innym miejscu.ja tego osobiscie nie przerabialem . Natomiast CI co spawali mowili pozniej ze wymieniali glowice na inna. Nie wiem czy and_pec tez spawal ale zapytaj dokladnie jego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deraa Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 hmm to daje do myślenia a niewiecie ile taka głowica kosztuje? jakieś granice mniej więcej bo niewiem czy faktycznie nielepiej jakiegos uzywanego motora całego kupić i tylko wstawić niż bawić sie w uszczelki i głowice? niewiem co by wyszlo lepiej finansowo? i jeszcze takie pytanie bo niewiem czemu taka głoica albo uszczelka ponią pęka jaka tego przyczyna? pytam bo to mój pierwszy diesel zawsze miałem benzyne i w benzynie raz mi uszczelka padła od przegrzania silnika bo termostat sie zaciol a w dieslu jak to jest? już niewspomne miałem mitsubishi honde mazde i teraz nissan pierwszy diesel i nonstop jakiś problem z nim mam nadziejeje że już puźniej będzie lepiej bo to aż niepodobne do japońskiego samochodu żeby cochwile cos padalo niczym w polonezie:/ sorki ale jestem juz ciut wkurzony na tą furke a więc wracajac jaka może być tego przyczyna tzn pękania uszczelki lub głowicy w dieslu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 To nie ma reguly czy diesel czy benzyna. Po prostu jak przegrzejesz silnik to pojdzie albo glowica albo uszcelka. Akuratnie w naszym nissanku jest glowica aluminiowa i jest bardziej wrazliwa na przegrzanie. ja mysle ze to nie stalo sie u Ciebie od razu tylko musialo sie to powtorzyc kilka razy. Popraw mnie jesli sie myle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emeryt03 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 (edytowane) derra! Ty nie myśl tylko sprawdź przyczynę. Jeżeli to tylko uszczelka, to po co wymieniac cały silnik? Najpierw sprawdź jaki jest ten twój. Jakie ciśnienie w cylindrach, gładź, stan tłoków. Jaką masz gwarancję, że używka będzie lepsza niż to co masz?! Ale bez pomiaru ciśnienia i zdjęcia głowicy tego się nie dowiesz,a na pewno nie przy kompie! Mnie ostatnio szlag trafił jeden cylinder i głowa też była do robienia. Zdecydowałem się robic swój, przynajmniej wiem co mam. Inni wymieniają na używkę, każdy decyduje sam, ale najpierw sprawdza co jest. Życzę Ci, żeby to była tylko uszczelka. A co do jakości japońskiego samochodu, to zauważ, że jesteś szczęśliwym posiadaczem dwunastoletniego samochodu ( ja zresztą też!), o niewiadomym przebiegu, na 100% wyższym od tego, który wskazuje licznik! Edytowane 8 Maja 2011 przez emeryt03 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slaw77 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Przerabiałem to samo, po wygaszeniu bulgotało w zbiorniczku wyrównawczym, płyn ubywał w minimalnym stopniu, diagnoza walnięta głowica w 4 miejscach, koszt wymiany okazał się śmiesznie mały kupiłem głowicę od sunny 2.0 d uszczelkę a starą głowicę sprzedałem, robiłem wszystko sam, koszt naprawy wyniósł mnie tylko 200 zł, ale miałem szczęści bo sprzedałem starą głowicę, wtryski z nowej głowicy. Głowica od sunnego okazała się tania zapłaciłem tylko 280 zł za splanowaną głowicę, spawać się nie opłaci ani kupować spawanej bo i tak pęknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Byl temat o glowicy z cd20 do cd20t ja mam od cd20 wlozona i jest ok. Byl gdzies temat. Jak bedzie peknieta to lepiej nie ryzykowac i wstawic inna a nie spawac, bo tez slyszalem ze krocej wytrzymuje. Podobno w tych silnikach jest jakas slaba. Przy okazji musisz rozrzad wymienic itp.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deraa Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 a więc krzysiek 1958 takie ubywanie wolne płynu niejest pierwszy raz poprostu pierwszy raz taką przygode z teperatura miałem a tak pozaty glowica pasuje do naszego od sunny? jeśli mozecie to podajcie model tegoo sunny bende madrzejszy jak przypadnie mi wymieniać głowe:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 A i jeszcze jadna sprawa. Sprawdz chlodnice oleju!!! Mialem tak w tino, zrobilem uszczelke pod glowica, glowica ok, i niby ok a po jakims czasie znowu to samo i okazalo sie ze to chlodnica oleju. W primie nie jest ciezko ja wykrecic sprawdzenie chyba 50zl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deraa Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 czyli cd20 to silnik który był w p10? poprawcie jeśli sie myle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Ten silnik byl w sunnym primerze p10. To jest CD20. Sprawdz najpierw chlodnice oleju, to najtansza sprawa a moze byc to trafna diagnoza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deraa Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 ale od chłodnicy oleju by ubywał płyn chłodniczy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 No w chlodnicy oleju masz i olej i plyn chlodniczy. Moze byc nieszczelnosc i uciekac. Odkrec korek od wlewu oleju i zobacz czy nie masz takiej bialej mazi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deraa Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 no właśnie w oleju niewidać płynu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 tz że przedmuch idzie do kanału wodnego a olej sobie śmiga jak należy ,,, kuzyn przerabiał 5 uszczelek w roku na gwarancji w CD20 wiec troszkę sie osłuchałem jakie objawy mmmm głowa do zdjęcia tylko szukaj jakiegoś fachowca do tego ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slaw77 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 to jeszcze o niczym nie świadczy u mnie też nie było płynu w oleju tylko to bulgotanie w zbiorniczku po wygaszeniu silnika i przy zamkniętym ogrzewaniu było słychać "przemieszczające " się powietrze w układzie chłodzenia podczas pracy silnika na wysokich obrotach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.