Gość dex7777 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Bardzo proszę o pomoc w temacie ustawienia pompy i nastawnika. Sprawa właściwie jest prosta chodzi mianowicie o ustawienie samej pompy i nastawnika. Szukam warsztatu, który by to zrobił już od prawie ośmiu miesięcy. Serwisy tylko demontują pompę i odsyła ją do podwykonawcy kasując oczywiście spore pieniądze. Jestem pewien, że jest to kwestia samej regulacji, ponieważ właściwie sam ją reguluje, lecz bez przyrządów jest to bardzo trudne. Jak do tej pory ustawiłem ją tak, że autko całkiem fajnie odpala i jeździ, lecz to jeszce nie jest to, co być powinno. Tutaj muszę nadmienić, że to, co się działo przed moją regulacją to była porażka. Teraz, jako że jest całkiem fajnie to boję się sam dalej kombinować. W związku z tym proszę o namiary jakiegoś warsztatu, w którym można to wyregulować. Najlepiej w okolicach Gdańska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Czesc . Nie jestem z Twoich stron (ale bylem blisko Gdanska w wojsku) i jedynie co moge poradzic CI w tym wzgledzie to musisz poszukac zakladu ktory ma czujnik do ustawiania kata wtrysku. To podstawa. Mysle ze autko po 1997 r to kat ten wynosi 0,89+/- 0,08mm. To jaks paranoja zeby serwis nie umial ustawic pompy . Jesli chodzi o nastawnik to jesli juz sam probowales ustawiac to w koncu trafisz na odpowiednia dawke paliwa .Najpierw kat wtrysku. Czemu rozbierales pompe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dex7777 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Nieopacznie dałem się namówić na taki remont z uwagi na spadające obroty silnika. teraz wiem, że to było zbędne. Samo ustawienie konta zapłonu nie jest tak bardzo problematyczne gorzej niestety z nastawnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 nastawnik ustawiasz w ten sposob ze jezeli chcesz zwiekszyc dawke paliwa to przesuwasz go od akumulatora .Jesli chcesz zmiejszyc to przesuwasz go do akumulatora. MOzesz mu zwiekszac dawke (a zatem obroty ) do momentu gdy nie nastapi efekt podbicia obrotow. Polega on na tym ze przy spadku obrotow najpierw zatrzyma sie powiedzmy na 1400 1500 przez jakis czas a potem dopiero spadnie na jalowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrgeo Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 Kolego jeśli szukasz 8 miesięcy to przyjedź do Bydgoszczy na jeden dzień i będziesz miał po kłopocie. Mi nastawnik nawet w BOSCHU popieprzyli do tego stopnia że auto odpalało ale potrafiło chodzić na 3 garki albo zawieszało się na 2 tys obrotów i paliło ponad 10l. Jeśli będziesz miał ochotę to masz numer i się umawiaj. 695749544 Diesel Serwis Bracia Laskowscy Bydgoszcz. Pozdrawiam i gratuluję odwagi z tym samodzielnym ustawianiem kąta bez rozeznania co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dex7777 Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 nastawnik ustawiasz w ten sposob ze jezeli chcesz zwiekszyc dawke paliwa to przesuwasz go od akumulatora .Jesli chcesz zmiejszyc to przesuwasz go do akumulatora. MOzesz mu zwiekszac dawke (a zatem obroty ) do momentu gdy nie nastapi efekt podbicia obrotow. Polega on na tym ze przy spadku obrotow najpierw zatrzyma sie powiedzmy na 1400 1500 przez jakis czas a potem dopiero spadnie na jalowe. Kłopot polega na tym, że nastawnik przesuwa się nie tylko w prawo i w lewo, lecz również w górę i w dół. Tak, więc ilość możliwych kombinacji jest ogromna. Tym bardziej, że przesunięcie nastawnika o 0,1 mm powoduje spore zmiany w pracy silnika. Myślę, że najlepszym wyjściem będzie wycieczka do Bydgoszczy. Dzięki wielkie za namiary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Nie wiem czy ci pomoge. Ja wymienialem rozrzad i uszczelke głowicy mały przeciek był a jedna robota z rozrzadem jeden wydatek,bo nie wiedziałem kiedy rozrzad był wymieniany. Po złozeniu a nawet przed rozebraniem wszystko fajnie chodziło.Ajak zrobiłem ta wymiane to przestawił sie kąt wtrysku. Zreszta cały czas palił mi sie błąd 18 cały czas pali ale już mniej. Byłem własnie u pompiarza i ustawił mi kąt wtrysku i teraz nie to autko. A na zime miałem jeszcze badziewiackie paliwo,był demontaż zbiornika i na normalnym paliwie już miał wieksza siłę. I ustawił mi dawke paliwa przez komputer .Mam prostokatna kostke . Ta 18 czasmi jeszcze wskoczy ale mówił mi ż e jest min zawyżona dawka .Musi ją troche zmniejszyć i powinno być ok. Pewnie wybiore sie do niego nie długo. Jeśli nie pomoże to coś z pompa może zajrzy. Na spalanie nie patrze jest koło 8 w miescie może ciut wiecej ,wiadomo że nie są ekonomiczne silniki w naszych nismo. A na trasie pewnie koło niecałej 7. Powiem jeszcze tak przed ustawieniem jak jezdziłm np na 5 biegu tak 60km/h przy obrotach 1500 to autem szarpało i zmieniałem na 4 żeby obroty były wieksze a teraz jak jade sobie te 60 na 5 biegu przy tych obrotach to jest ok i nie szarpie tak i teraz jestem bardziej zadowolony niż go kupiłem i wchodzi powoli na obroty jak powinien. No i z pedałem gazu to nie szaleje powoli gaz a nie szybko deska.Tyle żeby paliwko było tansze. A na trasie tęz sie miło jezdzi i wyprzedza sie fajnie może to nie demon predkości ale dla mnie starczy. Zreszta powyżej 100km/h to każdy powie że fajnie sie zbiera nasz diesel.Zreszta kolega and pec jak pamietam mówił ze te dieselki to auta dla dystyngowanych powoli do przodu. Chyba dobrze zacytowałem. Nie wiem czy moje uwagi są poprawne.Ja osobiscie zauważyłem w swoim aucie .Może ktoś opisze swoje spostrzeżenia. Co do tych moich uwag. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Raaad. To tylko moje zdanie. Jesli CI nie podbija obrotow to nie masz zawyzonej dawki. Spalanie masz w normie . To ze pali sie check to sie zacina nastawnik. Pomysl teraz tak sam. Pompiarz wyczysci CI nastawnik i ustawi w to samo miejsce (bo tak zrobi ) i check sie nie bedzie swiecil. Bedzie to zawyzona dawka paliwa (wedlug jego slow) ? Do kolegi DEX . Tez moje zdanie . Piszesz ze regulujesz gora /dol . Oska nastawnika nachodzi na suwak pompy wtryskowej. Suwak pompy tez ma chodzic luzno bez zadnych zaciec. Wlasnie to jest tak policzone ze to ma chodzic luzno jak przykrecisz nastawnik do pompy . To powiedz mi jak chcesz regulowac gora dol. Jak dobrze nie dokrecisz to bedzie CI paliwo cieklo .Jak dokrecisz mocniej to nie ma sily zeby oska nastawnika tak docisnela suwak na pompie zeby on sie nie przesuwal na swojej osi. Wiec ja tu zadnej regulacji nie widze. Owszem czytalem kiedys na forum taki post gdzie kolega opisywal ze zlikwidowal blad nr 18 przesuwajac lekko nastawnik albo do albo od szyby. Ale moge ja sie tez mylic. Dobrze byloby gdy sie wypowiedzial jakis pompiarz na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Pewnie masz racje,ja osobiscie nie znam sie na regulacji pompy itp czy dieslach.To mo pierwszy dieselek. Osobiście bym wolał w gazie japończyka czy nawet koreńczyka.Raczej bardziej ekonomiczny.Ale teraz wiem co mam ,wsiadam i wiem że odpali .I zmieniać raczej nie mam zamiaru auta. Zrobiłem tą wymiane z myślą o trzymaniu go !!! To może nie w temacie takie moje spostrzerzenie. Obroty to cały czas mam takie same na luzie. A ta 18 to mam odpoczątku.Przyzwyczaiłem sie do tego cheku. Może podjadę do niego chciał to zrobić pod podpięcie pod komputer. I minimalnie zmniejszyć dawke ,chyba setne jednostki to są. Zobacze może zniknie.Jeśli nie to będę z tym jezdził popma jest sucha . Nie będę dawał do czyszczenia nastwanika. A tą regulacje to chciał zrobić gratis to co mi zależy. Dzieki za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dex7777 Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Raaad. To tylko moje zdanie. Jesli CI nie podbija obrotow to nie masz zawyzonej dawki. Spalanie masz w normie . To ze pali sie check to sie zacina nastawnik. Pomysl teraz tak sam. Pompiarz wyczysci CI nastawnik i ustawi w to samo miejsce (bo tak zrobi ) i check sie nie bedzie swiecil. Bedzie to zawyzona dawka paliwa (wedlug jego slow) ? Do kolegi DEX . Tez moje zdanie . Piszesz ze regulujesz gora /dol . Oska nastawnika nachodzi na suwak pompy wtryskowej. Suwak pompy tez ma chodzic luzno bez zadnych zaciec. Wlasnie to jest tak policzone ze to ma chodzic luzno jak przykrecisz nastawnik do pompy . To powiedz mi jak chcesz regulowac gora dol. Jak dobrze nie dokrecisz to bedzie CI paliwo cieklo .Jak dokrecisz mocniej to nie ma sily zeby oska nastawnika tak docisnela suwak na pompie zeby on sie nie przesuwal na swojej osi. Wiec ja tu zadnej regulacji nie widze. Owszem czytalem kiedys na forum taki post gdzie kolega opisywal ze zlikwidowal blad nr 18 przesuwajac lekko nastawnik albo do albo od szyby. Ale moge ja sie tez mylic. Dobrze byloby gdy sie wypowiedzial jakis pompiarz na ten temat. Bardzo przepraszam że wypowiedziałem się mało precyzyjnie. Chodziło mi właśnie o rych do i od szyby. Następnym razem będę bardziej precyzyjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.