Gość spartan2210 Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 Panowie mam następujący problem. Moja Primerka 2.2 dci (przebieg 140000km) strasznie kopci na czarno (najbardziej na zimnym silniku).Paliwo tankowane na BP od czasu do czasu wlewany jest dodatek STP. Dodam ze auto czy zimne czy też ciepłe pali na dotyk bez zadnych problemów,obroty trzyma równiutko, moc bez zastrzeżeń,spalanie w normie tj; trasa 5-6L miasto 7-8L. Układ dolotowy tj.wszystkie gumowe węże do turbo i dalej sprawdzone, obejmy podokrecane. Filtry wymienione a oleju nie bierze ani grama. Był tez podpięty pod kompa i nie wykazało żadnych błędów. Z ciekawości zrobiłem test przepływki może nie profesionalnie ale były takie oto bjawy: -zakleiłem przepływke taśmą moc była kiepska ale kopcenie ustało -po odklejeniu taśmy moc wróciła ale i tez powróciło kopcenie Panowie prosze o pomoc bo nie mam juz pomysłów (załamka) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kefas86 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2013 chciał bym się podpiąć pod temat ... podobne objawy: - moc bez zmian - oleju nie bierz - kopci jak smok - spalanie wzrosło trochę nie próbowałem nic zaklejać. a tak na marginesie jak się czyści przepływomierz? ( jakaś instrukcja) Proszę o rady. Zdrówko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 A może poprzedni właściciele zaślepili EGR (jeśli 2,2 ma EGR). Kopcenie na czarno to najczęstszy widzialny symptom zaślepienia EGR. Kiedyś widziałem na jakimś samochodzie z silnikiem diesla zarąbistą naklejkę - DIESEL MUSI KOPCIĆ. Jeszcze bardziej zarąbistą naklejkę mam przygotowaną do naklejenia na moją Primerę i Micrę mojej Małżonki... Jesteś młody - kup benzynę. Jesteś stary - wsiądź w autobus. Diesle do busów i ciężarówek...!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 Panowie Kefas i Spartan Jesli ponad 70% waszych przebiegów to miejskie to poprostu komin jest zawalony sadzą. Diesla Trzeba przedmuchać - ja to robiłem wpadając na S8-A2 tempomat zapinałem na 2200 ogr/min i tak się toczyłem 100km raz na tydzień jeśli nie miałem trasy. Dobre paliwo Uszlachetniacz czy dodatek jednorazowo niewiele pomoże Przepływke czysci się ostrożnie i lepiej w specjalistycznym kombinacie bo mozna drucik uszkodzić poszperajcie chłopaki to znajdziecie wpisy dotyczace przepływki Wszystkie posty o kopceniu, szarpaniu, dławieniu, duszeniu, niedomaganiu itd itp etc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.