wojtek2812 Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Witam! Zmagam się z takim problemem. Otóż jadąc po woli po dziurach słyszę stuki dochodzące z przedniego zawieszenia które doprowadzają mnie do szału. Byłem na stacji diagnostycznej. "Specjaliści" zdiagnozowali łączniki stabilizatorów, wzięli kasę za diagnozę i wymianę a efektu żadnego. Na szarpakach niby wszystko ok, nic nie znaleźli. Pytałem czy to nie wahacze- mówili że nie. Pojechałem w inne miejsce. Diagnoście nie spodobał się przegub kulisty lewego dolnego wahacza. Rzekomo ten luz który znalazł powoduje "żarcie" bieżnika od środka opony. Czy ten przegub może być przyczyną stuków? Czy jego ewentualna wymiana jest kłopotliwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MarioemP10 Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Pryegub racyej nie stuka i słychać go pryz skracaniu tylko.Opisz dokładniej problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 12 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 (edytowane) Przegub kulisty a nie napędowy. Jadąc po woli po dziurach coś stuka z przodu. Podobne stuki miałem kiedyś w moim polonezie i siedział właśnie dolny przegub kulisty Edytowane 12 Maja 2011 przez wojtek2812 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 pewnie myślisz o sworzniu wahacza, ale ja bym obstawiał wahacz górny. było ze 2 tysiące razy... poszukaj. luźny sworzeń na szarpakach łatwo stwierdzić, bo widać jego luzy wyraźnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Tak jak napisal kolega Nowak sprawdz gorne wahacze czy nie maja luzu. Sworznie wahacza pokaza luz na trzepaku. To ze zre CI opone to moze byc do zrobienia geometria lub zbyt niskie cisnienie w oponie.Ja jeszcze sprawdzilbym sworzen zwrotnicy czy tam nie ma luzu na lozyskach. Wierz mi nawet diagnosta gdzie bylem na przegladzie nie wiedzial ze u mnie sa wahacze gorne dopiero mu pokazalem. Kolega Maciek 90 wymienial niedawno bo tez mial podobne stuki na dziurach wlasnie te lozyska na sworzniu zwrotnicy Zapytam sie Ciebie jeszcze czy sprawdzales amortyzatory ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 13 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 Tak. Amortyzatory rzekomo mają bardzo dobre wyniki, poduszki też sprawdzili. Więc obstawiacie jednak wahacze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 13 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 sworzeń na bank by na szarpakach pokazał luzy, a z wahaczami w primach tak już niestety jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mateusz mat Opublikowano 13 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 witam mam potobny problem stukanie dochodzi z lewej strony dzisiaj wymienilem gorny wachacz i nie pomoglo dalej stuka i niekiedy skrzypi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 13 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 Pewnie stabilizator, mialem to samo najpierw naprawilem gorne wahacze i na koniec wymienilem laczniki stabilizatorow i nastala cisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 13 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 albo łożysko zwrotnicy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 13 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 Skomplikowana jest jego wymiana? To by mi w sumie bardziej pasowało niż wahacze ze względu na darcie bieżnika od środka i małe ślady zużycia sworznia wahacza dolnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nowik1987 Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 W mojej primerce to samo ale zdjagnozowałem problem i luzuję się nakrętka od łącznika drążka stabilizatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
c@rlos Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 Jak chcesz zdiagnozować sprawę górnych wahaczy to daj sobie spokój z diagnostami... U mnie zaczęły się stuki i też nie potrafili określić co - całe dolne zawieszenie gitara (sam widziałem bo wcześniej już sprawdziłem). W końcu zaczęli szukać w elementach karoserii (maska, zderzak, nadkola plastikowe itp.). Kupa śmiechu. Szarpnij porządnie kołem w obu kierunkach (ale przyłóż do tego naprawdę sporo siły), a się przekonasz - jeśli to górne wahacze są wybite na pewno poczujesz jak stukają Dobrze jeśli ktoś pomaga trzymając ręką zewnętrzną część wahacza (w okolicach tulejek) - też wyraźnie wyczuje luzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jar Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 witam mam potobny problem stukanie dochodzi z lewej strony dzisiaj wymienilem gorny wachacz i nie pomoglo dalej stuka i niekiedy skrzypi Rozwalone górne wahacze zawsze mi skrzypiały, ale najbardziej uciążliwe stukanie dawały końcówki drążków kierowniczych. Niestety nie każdy "spec" potrafi to zdiagnozować albo im się nie chce. U mnie jedni wymienili sworzeń dolnego wahacza, nie dokręcając przy okazji łącznika stabilizatora - pojawiły się nowe hałasy. Kolejni zdiagnozowali i naprawili tenże łącznik, ale głuche i głośne walenie na nierównościach zostało - stwierdzili luzy to na przekładni kierownicze - nieopłacalne w naprawie i w ogóle, że starsze auta często tak mają W końcu pojechałem do dobrego i myślącego specjalisty (niestety daleko mam) - stwierdził końcówki drążków - szczególnie lewy. Po wymianie w wreszcie cisza... . Zrobiłem jeszcze geometrię i jest git. Dodam tylko, że samo diagnozowanie trochę trwało. Większości mechaników nie chce się dokładnie tego sprawdzić wiec losują - a to jakaś tuleja, to może sworzeń albo łącznik itd. Za którymś razem w końcu trafiają. Pozdr PS. życzę trafienia do sensownego mechanika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 24 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 Stukanie pojawia się nawet gdy samochód stoi w miejscu i nacisnę mocniej na nadkole, tak więc końcówki drążków i przekładnie raczej bym wykluczył. Dobrze myślę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rrobal100 Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 ja mam tak samo. wymienilem niedawno dolne sworznie na trw ,zadnych luzow na tulejach nie ma a wczoraj zaczelo cos stukac w przednim zawieszeniu i to po dwoch stronach na raz. jak nacisne na blotnik z lewej strony slysze pukniecie. to samo jest z prawej strony. podejrzewam ze to gorne wahacze gdyz reszta jest sprawdzona na szarpakach i nie wykryto zadnych lozow a z tego co wiem to luz na gornych wahaczach jest ciezko wykryc na szarpakach. wiec podejrzewam ze to gorne wahacze. czy dobrze mysle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbyszko Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Stukanie pojawia się nawet gdy samochód stoi w miejscu i nacisnę mocniej na nadkole, tak więc końcówki drążków i przekładnie raczej bym wykluczył. Dobrze myślę? Ja też obstawiam górne wachacze, miałem to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobel Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Stukanie pojawia się nawet gdy samochód stoi w miejscu i nacisnę mocniej na nadkole, tak więc końcówki drążków i przekładnie raczej bym wykluczył. Dobrze myślę? Luz na wahaczu najlepiej sprawdzić przy skręconych kołach gdy jedna osoba naciska nadkole a druga osoba dotyka palcem do sworznia i wtedy można wyczuć stukanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikerenko Opublikowano 31 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2011 Ja juz powoli trace cierpliwość do tych stuków. Od roku próbuje powymieniać coś co by było odpowiedzialne za to stukanie. Ostatnio wymieniłem wszystkie 8 tuleji wahacza górnego i juz witałem się z gąską bo jeden dzień miałem spokój. Po 1 dniu już stukanie wróciło i doprowadza mnie do szału. Stukanie przy małej prędkości i przy niewielkich nierównościach. Pewnie zostały jeszcze jakieś rzeczy do wymiany, łączniki stabilizatorów albo cos w tym stylu. Co radzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 31 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2011 Laczniki stabilizatora to napierniczaja tak ze szkoda slow. U mnie tak tlukly, a to mi nie przeszkadzalo, do wymiany zmusilo mnie bicie kola i zaczal nie pewnie sie prowadzic, odczucie jakkby zawieszenie przednie uciekalo gdzies w bok. Po wymianie cisza az do dzis, czyli 1,5miesiaca. To musi stukac u ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 31 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2011 w sumie łączniki to nie taki wielki wydatek, więc można zmienić. na pewno nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikerenko Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Mój mechanik gave up, kaputt, poddał się , rozłożył ręce i nie wie co dalej. Dzisiaj wjechał na szarpaki, podnióśł zawieszenie i szarpał kołem i nic. Łączniki w jego wydaniu są sprawne i tak na serio skończyły mu się pomysły a puka tak samo jak pukało, przy delikatnych nierównościach przy prędkościach do 70km/h potem już nie slychać. Nie wiem czy w Bydgoszczy jest ktoś kto potrafi zdiagnozowac owo puknięcie. Co bylo zrobione : - silentblock (tył wahacza dolnego) - tuleje przód dolnego wahacza - tuleje wahacza górnego - amorki w zeszły roku wymieniane ale pukanie było już przed wymianą; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jar Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Mój mechanik gave up, kaputt, poddał się , rozłożył ręce i nie wie co dalej. Dzisiaj wjechał na szarpaki, podnióśł zawieszenie i szarpał kołem i nic. Łączniki w jego wydaniu są sprawne i tak na serio skończyły mu się pomysły a puka tak samo jak pukało, przy delikatnych nierównościach przy prędkościach do 70km/h potem już nie slychać. Nie wiem czy w Bydgoszczy jest ktoś kto potrafi zdiagnozowac owo puknięcie. Co bylo zrobione : - silentblock (tył wahacza dolnego) - tuleje przód dolnego wahacza - tuleje wahacza górnego - amorki w zeszły roku wymieniane ale pukanie było już przed wymianą; ja swój przypadek opisałem tutaj http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/76069-pukanie-w-przednim-zawieszeniu/page__view__findpost__p__799478 Objawy bardzo podobne masz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 U mnie stabulizatory tez byly problemem do zdiagnozowania. Nie raz jezdzilem na szarpaki i tylko rece rozkladali. Najlepiej to go odkrecic i wtedy zobaczyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 5 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 (edytowane) Postanowiłem że spróbuję wymienić wahaczę w tym tygodniu. Mam na miejscu do wzięcia Yamato za 115zł albo Lemfordera za 150zł. Czytałem opinie że wahacze Yamato dają radę ogólnie. Warto dopłacić do Lemfordera czy Yamato sobie dadzą radę? Edytowane 5 Czerwca 2011 przez wojtek2812 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.