Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Olej do skrzyni automatycznej P10 2.0SLX


Gość Donciu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Właśnie przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni RL4F03A i mam kilka zasadniczych pytań:

 

1. Jaki olej idzie do tej skrzyni ? Wiem tyle że DEXRON (tak pisze w manualu) no ale dokładnie - II , III , IV ? Czerwony czy żółty ?

 

2. Jeśli chodzi o producenta , to jakiego polecacie ? (znajomy pracujący w sklepie motoryzacyjnym stwierdził że Lotos się nada)

 

3.Najważniejsza rzecz - skrzynia wykazuje duże zużycie / uszkodzenie. Otóż potrafi mocno szarpnąć przy zmianie biegu - im niższy bieg oraz im wyższe obroty tym "walnięcie" jest mocniejsze. Przykład - podczas przełączania z pozycji P na D nawet przy wolnym obrotach stuknięcie jest mocno wyczuwalne. Identyczna sytuacja jest przy zmianie biegu z I na II przy ok. 2000obr. Jednak gdy zmiana następuje na niskich obrotach na III bieg to jest w miarę ok. IV praktycznie zawsze niewyczuwalna. I oto rodzi się pytanie - czy wymiana cokolwiek pomoże ? Czy możliwe że nie tylko nie pomoże , ale także spowoduje uszkodzenie skrzyni ? Auto jest z niewiadomego pochodzenia , nic nie wiem nt. wcześniejszych wymian , czy i kiedy były wykonywane.

 

4. Filtr w skrzyni jest wymienny czy występuje jedynie jako 'siatka' którą trzeba przeczyścić i z powrotem zamontować ?

 

5. Ile na 'oko' wejdzie oleju ? Manual pisze o pojemności 7l , jednak nie zawsze wszystko da się spuścić. Nie wiem ile litrów kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak szarpie to może być po prostu za mało oleju w skrzyni, sprawdź poziom. Ja zmieniałem na dexron III elfa. Spec od automatów powiedział, że III to już rozpieszczanie skrzyni, poszukaj więc DEXRON II. Najlepiej sprawdź jakiego koloru jest twój olej w skrzyni, bo o ile się nie mylę to III jest czerwony/malinowy a II pomarańczowy/żółty. Szukaj też syntetycznego, ja zalałem tego elfa mineralnego to jest tragedia jak się nie rozgrzeje, szczególnie przy minus 20 stopniach w zimie. Spec doradził żeby nie wymieniać tego filtra (ponoć strasznie dużo roboty przy składaniu skrzyni i nieopłacalne). Przy zlaniu przez kurek miski olejowej schodzi około 4 litrów tego oleju i tak też wymień, najlepiej kup 5 litrów, jeden na ewentualną dolewkę. Ciężko jest tak naprawdę powiedzieć co jest przyczyną szarpania w tej skrzyni, może już po prostu ma swój przebieg i pewne elementy się zużyły. Podobno na szarpanie ma też wpływ instalacja gazowa, ale tego nie był bym pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź. Olej jest koloru brązowego , także kiedyś chyba był czerwony ? Oleju w skrzyni gdy auto kupiłem było za dużo , skrzynia wtedy mocniej szarpała i potrafiła "piszczeć" (jakby pompa). Po spuszczeniu ok. 0,5l szarpie mniej i nie wydaje podejrzanych dźwięków. Nie rozumiem , czemu DEXRON III to rozpieszczanie skrzyni ? Możesz to wyjaśnić ? Co do szarpania po prostu pogodziłem się z tym , auto jest na instalacji gazowej co najmniej 10 lat (raz była butla wymieniana). Obawiam się syntetyka , ponieważ jest on rzadszy i może mechanizmy zaczną się "ślizgać" ze względu na zużycie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak powiedział mi jeden spec od skrzyń automatycznych i faktycznie po sprawdzeniu specyfikacji do tych skrzyń w oryginale lany był ATF dexron II. Dexron III jest nowszy i lany był do nowszych skrzyń. Moim zdaniem szkoda przepłacać. Jak masz brązowy to miałeś wcześniej pomarańczowy/żółty. U mnie też tak było. Po zalaniu minerałem jak się jeszcze nie rozgrzeje to przeciąga mi zmianę na 2 bieg do ponad 3000 obrotów, więc sam sobie odpowiedz na pytanie dlaczego nie minerał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...