Gość tomex82 Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Witam, jestem zainteresowany zakupem almery badz primery w roczniku 2000. bardzie wizualnie podoba mi sie primerka, ale nie tylko wyglad sie liczy. zalezy mi na mniejszej awaryjnosci i eksploatacji. prosze o odpowiedzi z porownaniami na dwa modele: 1. koszty czesci silnika i zawieszenia 2. ktory ma twardsze i trwalsze zawieszenie? 3. procz pojemnosci/mocy czym rozni sie DI od TD? PS szkoda ze nie ma tych modeli ze zwyklym D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Co do zawieszenia to w primerze jest drozsze w eksploatacji, poniewaz co 10, 15 tys. km padaja wahacze gorne, mozna je regenerowac lub kupic nowe koszt jednego okolo 100zl. Co do silnika to td to jest silnik starej generacji ktory ma 90km i to poprostu zwykly diesel z turbo i elektronika. Ja nie narzekam na dynamike. 2.2di to jest juz nowszej generacji silnik ma okolo 110km. Co do awaryjnosci to jezdze i prima z td i tino z di i ani razu nie zawiodly oba. Wybor nalezy do ciebie primera ma wiecej bajerow. Co do zawieszenia tez nie narzekam w primerze bo jak zrobi sie te wahacze to mozna je docenic. Od kad mam tino 6lat to jedynie raz wymienilem wahacze i nic po za tym. Od 140tys do 235tys km tylko tyle. W primerze nie moge za duzo powiedziec bo mam ja dopiero 2 lata i kupilem ja z rozwalonym zawieszeniem. Naprawilem i narazie wszystko gra. Dynamika td mi sie bardziej podoba bo idzie nawet jak nie ma tych 2 tysiecy a w di do 2 tys obr nic sie nie dzieje totalna porazka. Ja nie narzekam ani na tino ani na prime, sam musisz wybrac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cato Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 z primera nie mialem stycznosci aczykolwiek o almerce moge troche powiedziec generalnie almerka swietnie sie prowadzi naprawde jest rewlacyjnie pod wzgledem bezpieczenstwa tez jest swietna mialem bardzo nie mila przygode i przy okolo 80 km/h wyszedlem z rocieta warga, generalnie z silnikiem nie ma wiekszych problemow jesli o niego zadbasz jedyny mankament to pompa ktora podobno wytrzymuje okolo 250-270 tys ja na razie blisko 290 tys i dziala nie mam pojecia od czego to zalezy, w zimie pali bez problemu nigdy mnie nie zawiodla trzeba poprostu lac dobre paliwo, no niestety u mnie zawieszenie juz siadlo jeszcze co do kosztów sie nie orientowalem ale z tego co pamietam to koszt amortyzatora tego lepszego to cos kolo 270zl, generalnie przez 4 lata wymienilem lozysko w kole no i teraz pojawilo sie pare mankamento ale to wynika z zaniedbania mojego ojca ktory wczesniej jezdzil samochodem. no niestety silnik tak naprawde zaczyna ciagnac od 2,5 tys polecam zalespenie egr co znacznie poprawia reakcja na pedal gazu i pozbycie sie kata on tez swoje robi , mysle ze dobrym pomyslem jest zachipowanie autka nie chodzi tu o moc tylko o elastycznosc ktora znacznie sie porawi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 (edytowane) A i zapomnialem dodac ze w tino juz wymianialem turbine. Raz rozleciala mi sie skrzynia przy 170km/h uszkodzila sie zebatka 5 biegu wpadl zabek w polos i zablokowalo go auto stanelo na miejscu. I znajomy ma almere tez 2.2di i tam tez problem stwarza skrzynia. Jakies lozysko sie psuje i wyje w okolicach 50-60 na 3. Edytowane 15 Maja 2011 przez Maciek90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GW_Dex Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 a ja tam nie mam problemów z moją almerką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cato Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 (edytowane) ja osobiscie problemow ze skrzynia nie zauwazylem, turbinka musze wymieniec ale jak sie wyminia olej po 30tys to tak jest ... a i jeszcze chcialem zaznaczyc ze nie nalezy do osob ktore jezdza do 2tys, zdarza sie ze wkrecam silnik do 4tys moim zdaniem silnik szybicej zajezdzisz niskim obrotami niz wysokim a tak nawiasem mowiac spalanie u mnie wychodzi w granicach 7-7,5 l ale jezdze naprawde bardzo dynamicznie jesli jezdzi sie normalnie ( znaczy nie przekraczam 3tys ;d) to wychodzi w graniach 6l Edytowane 15 Maja 2011 przez Cato Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Ja nic nie mowie ze jezdze do 2 tys. Zawsze czy td czy di ciagne do 3-4 tys obr na kazdym biegu nigdy do 2 nie jezdzilem. Chodzi mi o to ze Di jest okropnie mulowaty nie majac odpowiednich obrotow. Np. w korku to jest denerwujace tocze sie i daje pedal gazu do konca a ten jak zolw sie podciaga i dopiero przy 1800obr zaczyna sie zbierac, tak to na dynamike nie narzekam. Poprostu ma slabsza reakcje na gaz niz td. Td lepiej reaguje na gaz i wkreca sie na obroty Di ma troche gorsza reakcje na gaz wedlug mnie. I w primie i w tino jest elektroniczny gaz. A usuniecie EGR-a poprawia cos w tym di bo w td nie mam a tu sie zastanawiam czy wywalic. Kata juz nie ma, ale nie zauwazylem roznicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cato Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 tak to racja, dlatego juz zastanwiam sie nad chipem podobno swietnie podnosi dynamkie di z 1.9 td nie mialem stycznosci jak na razie i pewnie nie bede mial Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 16 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 A i mala poprawka zle napisales w tytule i temacie. Nie 1.9td tylko 2.0td. Musisz juz sam wybrac, ale jak chcesz trwalsze zawieszenie to bierz almere. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonsao Opublikowano 16 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 Ja na twoim miejscu sprawdził bym przepływomierz powietrza w tym TINO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 Przeplywka ok, wszystko sprawdzone ma napiecie 1.9V Filtry wszystkie nowe, turbina tez. Jak przekroczy te 2000obr. to idzie jak burza az nie mozna kierownicy itrzymac, ale przed dwoma to porazka nic! Mysle nad wyczyszczeniem intercoolera, bo po awari turbiny napewno jest tam kupa oleju, jak myslicie zrobic to czy nic to nie da? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomex82 Opublikowano 19 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 (edytowane) dzieki za odpowiedzi ale zdecyduje sie raczej na almere 2.2 di rzeczywiscie popelnilem blad w tytule Maciek90 w mojej starej megane 1,9 dti wyczyszczenie z intercoolrea paliwa pomoglo bardzo duzo, dostal nowego ducha czyszczonny byl benzyna Witam jakie beda orientacyjne koszty rejestracyjne swiezo sprowadzonej almery o pojemnosci silnika 2,2l?? urzad skarbowy, wydzial komunikacji itp. dziekuje za odpowiedzi Edytowane 19 Maja 2011 przez tomtom82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.