Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Y10 2.0D Biały dym na ciepłym pomocy


Gość gregor23pl

Rekomendowane odpowiedzi

Gość gregor23pl

Witam.

jako że jestem nowy więc pragnę wszystkich powitać .

jestem z Krakowa i właściwie mój teść od roku posiada nissan sunny kombi z 93r z silnikiem 2.0D ale jeżdże nim dość często.

 

Na dzień dobry mam takie pytanie.

Na zimnym silniku jest ładnie , silnik mruczy pali bez problemu.Cyrki się zaczynają jak się troszkę nagrzeje,na prostym odcinku na lekkim gazie jest ok. ale jak się depnie robi się biało .pod górę przy nawet niewielkim gazie z tyłu robi się istna zasłona dymna.Po zakupie nie był przegrzany ,jedynie to termostat wymieniałem bo nie zamykał.

Dymienie przyszło nagle w dużym stopniu, po miesiącu dymi jakby bardziej.Jest ubytek oleju.Odme odpiąłem ale bez zmian.

 

Ma ktoś pomysł co z tym zrobić ?Samochód jeździ na krótkich dystansach po mieście

 

pozdrawiam licze na wskazowki :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli CI sie pojawia naprawde bialy dym to nie wrozy to dobrze. Teraz tak . Rozumiem ze uklad chlodzenia jest szczelny i nigdzie plyn nie wycieka . Pomimo to plynu ubywa. Z tlumika wydostaje sie bialy dym. Tak? Jesli tak jest to niestety swiadczy to o przedostawaniu sie plynu do komory spalania silnika.

Sa trzy powody takiego stanu rzeczy. 1. uszkodzona uszczelka pod glowica. 2. peknieta glowica .3. pekniety kadlub silnika. Mysle ze u Ciebie moga byc te dwa pierwsze.

Jesli powstaje zaslona dymna tak jak piszesz to to wlasnie dlatego ze dym z plynu jest znacznie gesciejszy niz para wodna (jako naturalny produkt spalania ) . Piszesz ze po zakupie nie byl przegrzany, ale nie wiesz czy przed nie byl przegrzany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gregor23pl

Jesli CI sie pojawia naprawde bialy dym to nie wrozy to dobrze. Teraz tak . Rozumiem ze uklad chlodzenia jest szczelny i nigdzie plyn nie wycieka . Pomimo to plynu ubywa. Z tlumika wydostaje sie bialy dym. Tak? Jesli tak jest to niestety swiadczy to o przedostawaniu sie plynu do komory spalania silnika.

Sa trzy powody takiego stanu rzeczy. 1. uszkodzona uszczelka pod glowica. 2. peknieta glowica .3. pekniety kadlub silnika. Mysle ze u Ciebie moga byc te dwa pierwsze.

Jesli powstaje zaslona dymna tak jak piszesz to to wlasnie dlatego ze dym z plynu jest znacznie gesciejszy niz para wodna (jako naturalny produkt spalania ) . Piszesz ze po zakupie nie byl przegrzany, ale nie wiesz czy przed nie byl przegrzany.

 

 

no tego czy wcześniej nie był przegrzany to nikt niewie.

 

Płynu nie ubywa ani grama , tylko olej bierze w dość sporych ilościach i czuć jakby się frytki smażyło

Jedna ciekawostka to że poprzedni właściciel palił auto na "popych" bo rozrusznik był padnięty jak długo tak zapalał niewiem.

Ale czy rozrzad jest w stanie przeskoczyć i czy byłyby takie objawy -tak mi to przyszło na myśl.

 

Co do tej drugiej opcji , ta głowica to częsta przypadłość 2.0D po przegrzaniu z tego co czytałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak .Przy paleniu na popych (poprzedni wlasciciel dziad nie kierowca) mogl sie przestawic rozrzad a co za tym idzie przestawil sie kat wtrysku i bedzie tak kopcil. Dobra wiadomosc jest ta ze nie bywa plynu. Jak najszybciej sprawdz ten rozrzad. Zwlaszcza pasek od strony pompy wtryskowej. Mam nadzieje ze ten od strony kola pasowego silnika sie nie przestawil (nawet jesli o zabek to jeszcze nie tragedia) .Gorzej jak o wiecej ale wtedy by sie spotkaly zawory z tlokami.

Jezeli chodzi o ubywanie oleju to wez sprawdz dobrze czy nie ma wyciekow. Zwlaszcza z tylu chlodnice filtra oleju(przynajmniej jest u mnie a mam silnik cd20T ). Dobrze sprawdz czy nie cieknie z pokrywy zaworow. Jesli tak to trzeba wymienic i zalozyc ja na silikon wysokotemperaturowy. Czyli tak .Najpierw wycieki a jesli nie bedzie wyciekow to zrobic pomiar cisnienia sprezania. Pomiar ten Ci powie czy pierscionki ,czy zawory czy uszczeliacze zaworow do wymiany.

 

Jesli chodzi o glowice to zapomnialem CI napisac (wrocilem pozno z pracy ) ze dlatego tak sie dzieje bo to sa glowice aluminiowe.

Tam z Krakowa masz pod reka kolege Tofu. Co prawda ma primerke na gazie ale napewno pomoze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gregor23pl

Tak .Przy paleniu na popych (poprzedni wlasciciel dziad nie kierowca) mogl sie przestawic rozrzad a co za tym idzie przestawil sie kat wtrysku i bedzie tak kopcil. Dobra wiadomosc jest ta ze nie bywa plynu. Jak najszybciej sprawdz ten rozrzad. Zwlaszcza pasek od strony pompy wtryskowej. Mam nadzieje ze ten od strony kola pasowego silnika sie nie przestawil (nawet jesli o zabek to jeszcze nie tragedia) .Gorzej jak o wiecej ale wtedy by sie spotkaly zawory z tlokami.

Jezeli chodzi o ubywanie oleju to wez sprawdz dobrze czy nie ma wyciekow. Zwlaszcza z tylu chlodnice filtra oleju(przynajmniej jest u mnie a mam silnik cd20T ). Dobrze sprawdz czy nie cieknie z pokrywy zaworow. Jesli tak to trzeba wymienic i zalozyc ja na silikon wysokotemperaturowy. Czyli tak .Najpierw wycieki a jesli nie bedzie wyciekow to zrobic pomiar cisnienia sprezania. Pomiar ten Ci powie czy pierscionki ,czy zawory czy uszczeliacze zaworow do wymiany.

 

Jesli chodzi o glowice to zapomnialem CI napisac (wrocilem pozno z pracy ) ze dlatego tak sie dzieje bo to sa glowice aluminiowe.

Tam z Krakowa masz pod reka kolege Tofu. Co prawda ma primerke na gazie ale napewno pomoze.

 

 

wyciek jest z pokrywy zaworów, ale nie adekwatny do ubytku oleju.

jak mogę sprawdzić poprawne ustawienie tego kątu wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kat wtrysku ustawia sie czujnikiem zegarowym . Nie wszyscy maechanicy maja do dieselkow. Kat wtrysku to sa setne czesci mm. Musisz poszukac jaki ma byc u Ciebie. U mnie np w silniku cd20t wynosi 0,89+/-0,08 mm.., czujnik sie wkreca w pompe wtryskowa i regulujesz pompa. . Ciekawostka . Jesli kat wtrysku sie rozjezdza tzn nie idzie go ustawic to znaczy ze rozrzad jest zle ustawiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gregor23pl

Kat wtrysku ustawia sie czujnikiem zegarowym . Nie wszyscy maechanicy maja do dieselkow. Kat wtrysku to sa setne czesci mm. Musisz poszukac jaki ma byc u Ciebie. U mnie np w silniku cd20t wynosi 0,89+/-0,08 mm.., czujnik sie wkreca w pompe wtryskowa i regulujesz pompa. . Ciekawostka . Jesli kat wtrysku sie rozjezdza tzn nie idzie go ustawic to znaczy ze rozrzad jest zle ustawiony.

 

 

aha . mam ksiązke to powinno pisać.

w takim razie musze znaleźć mechanika z takim czujnikiem.

a nie orientujesz się jaki koszt jest takiej regulacji- tak dla wiadomości żeby mnie nie orąbali.

Bo z reguły nie jeżdżę do mechaników tylko radze sobie sam-bo większość z nim do pseudo mechanicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno kosztowac od 80 -100zl.

 

Samo sprawdzenie . jak bedzie regulowal rozrzad to moze byc nawet do 200zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość gregor23pl

Nie byłem u mechanika żeby sprawdzic kąt wtrysku , miedzy czasie wyszła awaria przewodow hamulcowych i co ciekawe wyjechałem na test po wymianie i przy okazji podjechałem oglądnąć oferte samochodu 15km autostradą w jedną strone , stwierdziłem że go "przepale" 120 ok 130 ok 140 w porywach ok - co ciekawe zero dymu -totalny szok. :blink:

 

spowrotem 120 ok 130 ok 140 ok 150km/h.... okzero dymku - do czasu aż nie polaciały iskry z wydechu i kłeby białego dymu :whistle: , zjechałem na pobocze dymi na niskich obrotach niemiłosiernie -zgasiłem, dymi jeszcze przez chwilke- myśle no to poszedł silnik na spacer.

Sprawdziłem płyn -jest . Olej-jest, zapaliłem dymi na biało przez chwilke i przestał :unsure:

 

no to jedziemy 90 spoko zero dymku , to gaz 100, 110 , 120 , 130km/h i nic zero dymu :angry:

 

Dzisiaj pojeździłem troszke po mieście , Zrobił się mocniejszy i nie dymi.

 

Ja tego samochodu nie rozumiem :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...