Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P11.144 CD20T Zwiekszone spalanie z 7.5 l/100 do >10 l/100


Gość gand1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i pozdrawiam forumowiczow.

Niedawno przydarzyla mi sie awaria. Blad 21. Siwy dym, brak mocy, niemoznosc przekroczenia 2000 obrotow/min. Wymienilem filtr paliwa - nic nie pomoglo. Wykrecilem krociec na zasilaniu pompy wtryskowej i okazalo sie ze sito bylo kompletnie zasyfione. Zamowilem nowy krociec (52 euro, hehe). Wymienilem - samochod jak nowy. Niestety zanim zdazylm zlitrazowac autko wymienilem rowniez rozrzad. O moich problemach przy wymianie mozna przeczytac tu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/76154-wymiana-rozrzadu-problemy-i-niejasnosci/#entry797966 . Jezeli nie chce sie komus czytac, napisze ze koniec koncow zalozylem rozrzad dokladnie jak byl wczesniej, co wcale nie znaczy ze dobrze:(

Fakt faktem ze samochod zaczal palic tak mniej wiecej 3 litry ropki wiecej na 100km.

I tu mam pytanie: czy to mozliwe ze samochod palil wczesniej te 7.5 litra/100, tylko dlatego ze filtr w kroccu byl zapchany? Biorac to wszystko na logike, nie widze innego usprawiedliwienia... Co moge zrobic zeby wrocil do poprzedniego spalania?? Mieszkam w Irlandii, gdzie dobrego mechanika ze swieczka nie znajde. A samochod spalajacy ponad 15e/100km nie jest zbyt rozsadnym rozwiazaniem...

Dodam jeszcze ze mam chyba zbyt wysokie obroty biegu jalowego - z licznika widac jakies 850 -900, ale tak bylo od poczatku.

Pomocy... za ktora z gory WIELKIE DZIEKI!

Edytowane przez Gand1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze nastawnik jest do czyszczenia. Tez mam ten problem ze spalaniem duzo osob sie skarzy na to. Obejrzyj jeszcze filtr powietrza. A ty wymianiles caly zawor czasu konta wtrysku? Ten na dole pompy? U mnie tracil moc i czyszczenie pomoglo.

 

Lub musiales cos sknocic jednak z tym rozrzadem. Wystarczy ze jeden zabek w ta czy we w ta zle sie ustawi i moze sie roznie zachowywac. Moze wiecej palic, gorzej zapalac. Kopci na jakis kolor jak mu przygazujesz? W pierwszej kolejnosci to sprawdz filtr powietrza czy nie jest brudny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze nastawnik jest do czyszczenia. Tez mam ten problem ze spalaniem duzo osob sie skarzy na to. Obejrzyj jeszcze filtr powietrza. A ty wymianiles caly zawor czasu konta wtrysku? Ten na dole pompy? U mnie tracil moc i czyszczenie pomoglo.

 

Lub musiales cos sknocic jednak z tym rozrzadem. Wystarczy ze jeden zabek w ta czy we w ta zle sie ustawi i moze sie roznie zachowywac. Moze wiecej palic, gorzej zapalac. Kopci na jakis kolor jak mu przygazujesz? W pierwszej kolejnosci to sprawdz filtr powietrza czy nie jest brudny.

Pisalem ze mam rozrzad zle ustawiony. Ale byl tak stawiony wczesniej, wiec to raczej nie o o chodzi... Zaworu kata wtrysku nie wymienialem, nie ruszalem, nie czyscilem, tak naprawde nie wiem o ktory zawor chodzi.... czy moze o ten trudno dostepny, na ktorym znajduje sie sito? Jezeli ten, to mam zamiar sie do tego sita dostac, tylko dostep jest co najmniej trudny:(. Z drugiej strony samochod mocy nie traci. Zaraz zobacze do filtra powietrza. Jednak tez nie sadze zeby to o filtr powietrza chodzilo. Jak pisalem zwiekszenie spalania nastapila gwaltownie, po wymianie krocca i rozrzadu. Nastawnika nie wyczyscze - nie mam VAGa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kolego Gand1. Rozrzad miales przed wymiana zalozony dobrze. I tak miales go zalozyc od nowa. wedlug insrukcji i autodaty ma byc 43 zabki jeden pasek i 29 zabkow drugi pasek .Blad Twoj polegal na sposobie liczenia zabkow. Jesli liczysz od zera czli 0 ,1 2 ...44 i wychodzi 43 zabki. To samo z paskiem od pompy czli 0,1 ,2 ...

30 i wychodzi 29 zabkow. Jezeli liczysz od jednego to na pierwszym pasku nie liczysz do 45 tak jakby wskazywala logika tylko do 43 , to samo z drugim paskiem nie do 31 tylko do 29 . I teraz widzisz ze zaszedl konflikt pomiedzy zaworami i tlokiem bo przestawiles rozrzad o 2 zabki(nie 43 a 45 ) na pierwszym pasku i( 29 a 31 ) na drugim pasku. Wiec jesli wrociles do poprzedniego ustawienia to jest ok.Dobrze byloby sprawdzic kat wtrysku po wymianie rozrzadu. Nie wiem ile tam u Ciebie taka usluga kosztuje ?. Wtedy bedziesz pewny na 100%. Czy dobrze autko odpala po wymianie.

Teraz paliwo. Po wymianie krocca nie ma prawa tyle wiecej palic paliwa.Oprocz 21 zaden inny nie wyskoczyl ? Np 12 lub 13 . Prosze sprawdzic przeplywomierz . Sprawdzisz go Mój odnośnik.

Sprawdz jeszcze czujnik temp silnika . To zrobisz sam.

Obroty na nastwniku mozesz troche zmniejszyc (lekko przesuwajac go po uprzednim popuszceniu w kierunku akumulatora .Czesc.

 

Przeplywka bosch jest tez 5 przewodowa co nie zmienia postaci rzeczy.Mierzy ja sie tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za zainteresowanie:)

 

To nie tak...

Zalozylem rozrzad dokladnie tak jak byl poprzednio, tylko ze bylo tak jak pisalem wyzej: 43 rozrzad i 31 pompa. Pasek ktory byl poprzednio na pompie, mial znaki (pewnie oryginalney hehe - 120k mil). Znaki dokladnie 31, a nie 29 zebow.

Dlatego wlasnie mi sie nie zgadza. Z forum sciagnalem rowniez instrukcje, zamieszczona przez: nightstalker-a, ktorej fragment zacytuje:

"...Znaki robimy w następujący sposób. Korektorem rysujemy kreskę nad zębem paska i liczymy od 0 do 44. Na 44 zębie ponownie rysujemy kreskę nad zębem. Identycznie postępujemy z paskiem pompy wtryskowej, z tą różnicą że liczymy od 0 do 30".

Wg tej instrukcji pasek na pompie mam zalozony dobrze, a rozrzadu zle. Oryginalne znaki na pasku od pompy swiadcza rowniez o tym ze powinno byc jednak 31 zebow.

Stad moja konsternacja. Nie wiem ktorej interpretacji sluchac... tak czy owak cos jest zle... tylko co?

Autko po wymianie odpala na dotyk. Sprawdzenie kata wtrysku raczej nie wchodzi w gre. Troszke pytalem okolicznych mechanikow i nikt nie ma pojecia kto takie cos w tym kraju robi.

 

Co do paliwa: Wymienilem filtr powietrza i wyglada ze wszystko wrocilo do normy. Poprzedni zakladalem 4 miesiace temu. Jak zobaczylem w jakim jest stanie troszke sie przestraszylem. Byl caly popekany. Pekniecia byly tak duze ze male listki przedostaly sie na przeplywomierz (zamieszcze foto pozniej). Czeka mnie pewnie czyszczenie:(. Tu pada nastepne pytanie: czego uzyc do czyszczenia przeplywomierza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam ten temat z filtrami, sam to przerabialem, pogrzebalem tak 5 filtrow. Zdjecia:

http://imageshack.us/photo/my-images/38/26122010032.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/851/zdjcie0070w.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/685/zdjcie0072n.jpg/

Dopiero po roku odkrylem przyczyne. Okazalo sie ze zza akumulatora ciagnal powietrze a z nadkola syfy (woda, piach, sol.....) Srednio po tym filtry padaly co 2 tys. km. W nadkolu powinna byc puszka (tlumik szmerow, ona jest zamknieta) a u mnie jej nie bylo po wypadku. Sprawdz to u siebie.

 

To jest ten tlumik szmerow w nadkolu zobacz czy go masz. jak nie to napewno to jest zrodlo syfienia sie filtra. Ja przerobilem cala rure dolotowa i nie ma tego zejscia do puszki. Dalem inna rure,

 

http://imageshack.us/photo/my-images/20/13442086681.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wlasnie wrocilem z pracy. jeszcze tylko dwa dni i wolne . Musisz zrobic rozrzad tak jak jest na rysunkach pokazane. To jest z autodaty i tego sie trzymajmy. Teraz patrzymy na miniature tam gdzie opis . Jest cos takiego jak Zakladanie paska rozrzadu i duzymi literami WSkazowka .(pomiedzy znakami regulacjnymi na kole walu korbowego i walka rozrzadu ma byc 43 zeby).Czyli pierwszy znak nad zebem na pasku pokrywa sie ze znakiem na kole walu korbowego . Przyjmijmy ze liczymy od zera to nad 44 zebem rysujemy znak i on musi sie pokryc ze znakie na kole walka rozrzadu. I z tego co pisales to TY tak masz zrobine od strony rozrzadu. Teraz pasek rozrzadu od strony pompy wtryskowej . Miniatura tam gdzie sa narysowane paski i zobacz na dole tej miniatury jest pokazane jak zalozyc pasek . Popatrz na pasek tam gdzie bedzie zalozony na kolo walka rozrzadu. Pierwszy znak jest zaznaczony jako zero i pokrywa sie ze znakiem na kole. Teraz spojrz na kolo pompy wtryskowej i znak na kole pokrywa sie z 30 zebem na pasku. Czyli jak nic wychodzi 29 zebow. . Teraz mala uwaga. Jesli masz zalozony pasek na pompie na 31 zebie to autko bedzie lepiej odpalalo bo ma przyspieszony zaplon. Nie jest to dla silnika dobre .Moga poplynac tloki. Zaloz tak jak ma byc i zobaczymy co sie bedzie dzialo z obrotami jalowymi. Rozumiem ze tlok 1 cylindra jest w GMP dobrze ustawiony. Na tych miniaturkach masz pokazane na ktorym znaku ma byc ustawione kolo pasowe walu korbowego.

 

Przeplywke wyczyscisz preparatem do czyszczenia hamulcow albo do czyszczenia gaznikow i przepustnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja napisze tak od siebie.

Jezdziłem może dobre 10 tys km na filtrze powietrza firmy nieszczesne Jc. nie było innych na stanie a nie chciało mi sie czekać na drugi dzień.Niby był czysty.Wcześniej go przedmuchałem.Syfu też nie było zbytnio. Teraz założyłem filtrona AP154/1.Chociaż numery filtrów każdy zna do swojego silnika ja mam diesla to tak przypominam numer.

I widze sporą różnice w mocy autka.Teraz jakby mocniejsze było.A wymieniłem z tego wzgledu że mam nadzieje że bedzie lżej chodził i nie męczył sie i mniej palił.A 25 zł to nie majątek i pewnie warto było go wymienić.Teraz postaram sie wymieniać razem z olejem filtr powietrza.Chociaż na zime wymienie też filtr paliwa.Tez mam filtrona i płaciłem 45 zł.Chyba że dobra ropka poleci to może zostawie. Ale pewnie na zime wymienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wlasnie wrocilem z pracy. jeszcze tylko dwa dni i wolne . Musisz zrobic rozrzad tak jak jest na rysunkach pokazane. To jest z autodaty i tego sie trzymajmy. Teraz patrzymy na miniature tam gdzie opis . Jest cos takiego jak Zakladanie paska rozrzadu i duzymi literami WSkazowka .(pomiedzy znakami regulacjnymi na kole walu korbowego i walka rozrzadu ma byc 43 zeby).Czyli pierwszy znak nad zebem na pasku pokrywa sie ze znakiem na kole walu korbowego . Przyjmijmy ze liczymy od zera to nad 44 zebem rysujemy znak i on musi sie pokryc ze znakie na kole walka rozrzadu. I z tego co pisales to TY tak masz zrobine od strony rozrzadu. Teraz pasek rozrzadu od strony pompy wtryskowej . Miniatura tam gdzie sa narysowane paski i zobacz na dole tej miniatury jest pokazane jak zalozyc pasek . Popatrz na pasek tam gdzie bedzie zalozony na kolo walka rozrzadu. Pierwszy znak jest zaznaczony jako zero i pokrywa sie ze znakiem na kole. Teraz spojrz na kolo pompy wtryskowej i znak na kole pokrywa sie z 30 zebem na pasku. Czyli jak nic wychodzi 29 zebow. . Teraz mala uwaga. Jesli masz zalozony pasek na pompie na 31 zebie to autko bedzie lepiej odpalalo bo ma przyspieszony zaplon. Nie jest to dla silnika dobre .Moga poplynac tloki. Zaloz tak jak ma byc i zobaczymy co sie bedzie dzialo z obrotami jalowymi. Rozumiem ze tlok 1 cylindra jest w GMP dobrze ustawiony. Na tych miniaturkach masz pokazane na ktorym znaku ma byc ustawione kolo pasowe walu korbowego.

 

Przeplywke wyczyscisz preparatem do czyszczenia hamulcow albo do czyszczenia gaznikow i przepustnic.

 

Dzieki, ale jakos sie nie mozemy zrozumiec... hehe...

Hmm, jak tu zaczac... moze tak:

1. Liczac od 0 i rysujac nad 44 zebem znak otrzymujemy nieszczesne 45 znakow, a nie 43:(. Liczac od 0 do 29 otrzymujemy 30 zebow.

2. Stary pasek do pompy mial oryginalne znaczniki - liczac od 0 doliczyc sie mozna do 30 - czyli dokladnie 31 zebow.

3. Znaki starego paska od pompy pokrywaly sie ze znacznikami

4. Pasek rozrzadu zalozony wczesniej, teraz niestety tez:(, od znaku do znaku liczac od 0 mozna sie doliczyc do 42, czyli 43 zeby.

5. W momencie ustawienia 45 zebow (od 0 - do 44), nie da sie przekrecic walem korbowym.

6. W momencie ustawienia GMP, bylo tak:

- znacznik od strony pompy na godzinie 12

- znacznik zaworow - na godzinie 3

- znacznik od walu gdzies tez na ok. 2, 2.30 a nie na 3 jak powinien

7. W momencie ustawienia go na godzine 3 i zalozenia paska iloscc zebow: 45 (od 0 do 44) ale wal sie nie przekreca:(.

 

Obiecane zdjecia filtra:

post-42429-0-91931700-1305895788_thumb.jpg

post-42429-0-40124200-1305895808_thumb.jpg

Edytowane przez Gand1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gand. Z natury jestem cierpliwym czlowiekiem bo byc musze z racji wykonywanej pracy. Po prostu zalezy mi na tym zebys dobrze zrobil autko i zeby hulalo. Wezmy dla przykladu pasek od strony pompy wtryskowej . Na autodacie pokazane jest ze zab oznaczony jako zero pokrywa sie ze znakiem na kole walka rozrzadu. Tak? Tak. Zab oznaczony jako 30 pokrywa sie ze znakiem na kole pompy wtryskowej. Tak? .tak. czyli mamy odznaczone od zera do 30.Zeby liczymy miedzy znakami czyli od znaku do znaku. Od znaku do znaku na tym pasku ma byc 29 zebow. Jesli pierwszy zaznaczony zab policzymy jako zero to policz sam ze nasz 29 zab wychodzi na 30 zebie. To samo dotyczy drugiego paska rozrzadu Od znaku do znaku ma byc 43 zeby. Wiadomo jesli nie ma znakow na pasku to rysujemy nad zebem kreske i oznaczamy jako zero . Bedzie to nasz pierwszy zab oznaczony jako zero i teraz liczyny nasze prawidlowe 43 zeby i zauwaz ze nasz 43 zab wyjdzie na 44 zebie. Dlatego nasz kolega pisal ze zanaczamy od 0-30 i od 0 -44.Mysle ze teraz juz bedzie wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...