Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Skrzynia


Gość Kędzior19
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kędzior19

Witam, jestem tu nowy.

 

Chodzi mi o wymiane oleju w skrzyni CVT 4wd wczoraj sprawdzilem olej na wylączonym silniku olej na bagnecie był czysty nawet nie smierdział ale

juz jak na odpalonym silniku rozgrzalem silnik wajcha po przelanczałem z P na D i R puzniej przelaczyle na N i poszedlem sprawdzic olej i sucho na bagnecie niema go wcale jak jest silnik odpalony sprawdzalem i na P tez sucho jak tylko wylacze silnik olej sie pojawia na bagnecie. Skrzynia nie szarpie nic sie nie dzieje wyciekow niema zadnych.. co z takim fantem zrobic ??

 

Czy ten Olej podejdzie do tej skrzyni http://moto.allegro.pl/olej-skrzyni-cvt-altima-sentra-maxima-murano-i1605105289.html ??

 

A jak nie to jaki i z kad go kupic najlepiej ?? i odrazu olej do reduktora jaki sie stosuje ?? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Płyn w CVT dobrze sprawdzałeś, powinno się to robic na rozgrzanej skrzyni. Jeżeli płyn jest czysty, tylko poziom jest za niski to powinieneś zwyczajnie uzupełnic płyn i powinno być OK. Zajrzyj pod auto czy czasami nie ma gdzieś wycieku (ja miałem mały wyciek z przewodu chłodnicy CVT zamontowanej nad lewym przednim nadkolem, zauważyłem to tylko dlatego że miałem dziwnie zatłuszczone nadkole. Jeżeli masz wersję auta z USA, to bardzo możliwe, że chlodnicy wogóle nie masz - większośc aut z USA nie ma tego elemntu zamontowanego)

Do skrzyni CVT w Murano powinno sie stosowac wyłącznie płyn Nissana NS-2. Na Twoim miejscu nie osczędzałbym na płynie, a już na pewno nie radziłbym mieszania z jakims innym specyfikiem. NS-2 pojawia sie czasami na allegro, jest też dostęny w autoryzowanych serwisach. Niestety jest dosyć drogi, ale naprawdę w tym wypadku nie oszczędzaj. Wg instrukcji stosowanie innego płynu spowoduje (nawet nie że "może spowodwać") uszkodzenie skrzyni. Przy innych płynach eksploatacyjnych w instrukcji Nisana zalecają stosowanie oryginalnych płynów, ale dopuszczają także zamienniki. W przypadku płynu NS-2, instrukcja zabrania stosowania innych płynów.

 

Co do reduktora, to powinien byc to olej spełniający normy: API GL-5/ SAE 80 W-90. Do reduktora wchodzi około 0,55 l oleju.

Edytowane przez bilro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

Odpowiadając koledze Kędziorowi, pragnę zaznaczyć,

że poziom oleju w skrzyni sprawdza się po rozgrzaniu auta ok 10 min.

normalnej jazdy, ale na pracującym silniku!

Tylko wtedy pomiar "bagnetem" jest miarodajny.

Nawet na bagnecie jest napis "HOT" (serwisówka Nissana str. MA-21).

Przy intensywnej eksploatacji ( ciągnięcie przyczep, jazda w terenie,

w mieście w "korkach"),trzeba sprawdzać stan oleju co 24 tyś.km,

a wymieniać co 100tyś.Chyba, że "kolorek coś nie bardzo" to wylewać

wcześniej ( str. MA-8 i 9 instrukcji).

 

Dodatkową chłodnicę oleju mają wszystkie "amerykańskie" Murano począwszy

od 2004 roku (str. MA-22 serwisówki).

 

Jeżeli Kolega jest pewien rodzaju oleju jakim zalana jest skrzynia, to można

dolać oleju o specyfikacji identycznej jak oryginalny NS-2, firmy RAVENOL

o nazwie ATF NS-2/J1 Fluid.

 

Cena 35,- za litr (za litrowe opakowanie, brutto) - sprzed. wysyłkowa.

Szczegóły w wątku "wymiana oleju w CVT...."

 

Poziom oleju w reduktorze sprawdza się odkręcając korek kontrolny (str. MA-23),

przynajmniej co 24 tyś.

A przy intensywnej eksploatacji wymienia co 48 tyś. lub co 2 lata (str.MA-8 i 9).

 

Do reduktora wlewa się 0,31 l oleju ( str. MA-24).

Polecam syntetyczne, niestety występują w lepkościach 75 / 90 np. Motul).

Olej spuszca się przez przynajmniej 3 min.(żeby wszytko ściekło).

Korki dokręca momentem 14,7 Nm.

 

Pozdrawiam. wkar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Kędzior19

Witam serdecznie.

Odpowiadając koledze Kędziorowi, pragnę zaznaczyć,

że poziom oleju w skrzyni sprawdza się po rozgrzaniu auta ok 10 min.

normalnej jazdy, ale na pracującym silniku!

Tylko wtedy pomiar "bagnetem" jest miarodajny.

Nawet na bagnecie jest napis "HOT" (serwisówka Nissana str. MA-21).

Przy intensywnej eksploatacji ( ciągnięcie przyczep, jazda w terenie,

w mieście w "korkach"),trzeba sprawdzać stan oleju co 24 tyś.km,

a wymieniać co 100tyś.Chyba, że "kolorek coś nie bardzo" to wylewać

wcześniej ( str. MA-8 i 9 instrukcji).

 

Dodatkową chłodnicę oleju mają wszystkie "amerykańskie" Murano począwszy

od 2004 roku (str. MA-22 serwisówki).

 

Jeżeli Kolega jest pewien rodzaju oleju jakim zalana jest skrzynia, to można

dolać oleju o specyfikacji identycznej jak oryginalny NS-2, firmy RAVENOL

o nazwie ATF NS-2/J1 Fluid.

 

Cena 35,- za litr (za litrowe opakowanie, brutto) - sprzed. wysyłkowa.

Szczegóły w wątku "wymiana oleju w CVT...."

 

Poziom oleju w reduktorze sprawdza się odkręcając korek kontrolny (str. MA-23),

przynajmniej co 24 tyś.

A przy intensywnej eksploatacji wymienia co 48 tyś. lub co 2 lata (str.MA-8 i 9).

 

Do reduktora wlewa się 0,31 l oleju ( str. MA-24).

Polecam syntetyczne, niestety występują w lepkościach 75 / 90 np. Motul).

Olej spuszca się przez przynajmniej 3 min.(żeby wszytko ściekło).

Korki dokręca momentem 14,7 Nm.

 

Pozdrawiam. wkar

 

 

Dziekuje bardzo za pomoc po rozgrzniu byl stan oleju prawidlowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wtam.

 

Od kilku dni jestem posiadaczem Murano S AWD rocznik 2007.

Przy wymianie klocków hamulcowych (przod) zauwazylem lekkie "zapocenie" na skrzyni biegow. Nie cieknie, ale jak sie dotknie palcem, to paluch czarny.

 

Mechanik powiedzial, ze prawdopodobnie jest to uszkodzony uszczelniacz, ale zaznaczyl, ze nie trzeba jeszcze nic z tym robic. No i teraz wlasnie mam metlik w glowie. Mechanik mowi ze przecieku jeszcze nie ma ale kiedys moze sie zrobic..z drugiej strony mowi, ze nie trzeba tego jeszcze naprawiac, bo jak wiadomo wymiana uszczelniacza wiaze sie ze spuszczeniem plynu ze skrzyni, a jak wszyscy wiemy plyn NS-2 do najtanszych nie nalezy + koszt samego uszczelniacza (ok. 200zl) Wprawdzie mam dostep do Niemieckiego Zamienika NS-2 (po 30zl za litr, o ktorym byla mowa na tym forum juz nie raz) i zastanawiam sie, czy nie lepiej poddac autko zabiegowi juz teraz, a nie czekac az zrobi sie z tego "zawal silnika" :)

 

Chyba ze "to tzw zapocenie" to jakis powszechnie wystepujacy objaw w skrzyniach CVT ???

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie przesadzał.

Jeżeli masz zaufanie do gościa, który to oglądał - to bym to zostawił.

 

Poza tym, w skrzyni jest korek spustowy i można wylać olej, ale niekoniecznie go wyrzucać.

Po wymianie uszczelniacza wlać go ponownie.

 

Trzeba jednak uważać, bo jeśli jest to rzeczywiście wyciek, to jazda z niedoborem oleju

nie "wyjdzie na zdrowie" skrzynce.

 

Rzeczywiście w Murano tu i ówdzie pojawiają się wycieki lub "zapocenia", zwłaszcza jak auto

mało jeździło (korozje) na gładziach i uszczelniaczach.

 

Dużo o tym czytałem i potwierdzam, bo w moim aucie jest tak samo.

Ja kupiłem Murano z USA ("walone" i długo czekające na naprawy).

 

Pzdr

wkar

 

 

Ściągnij z netu instrukcję serwisową (super dokładną) i będziesz wiedział wszystko.

Niestety anglojęzyczną, ale warto się pomęczyć, bo ludzie opowiadają niesłychane "fantasmagorie".

 

Dotyczy to niestety również serwisów.

W zasadniczym stopniu tych "prywatnych", ale i w autoryzowanych spotkasz się z niesłychanymi "bajdurami"

na temat tego auta.

Moim zdaniem jest to problem aut dobrych i bardzo dobrych, bo poważniejsze usterki zdarzją się w nich sporadycznie.

 

I zgodnie z Twoimi podejrzeniami, najczęściej powodowane są niechlujną obsługą techn.

 

Używam również Acury, no i niestety Opla.

itd...,itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że nie pomyślałem o ponownym wykorzystaniu oleju po jego spuszczeniu ze skrzyni:) (a właściwie to chyba powinno się to określać mianem "płynu" (FLUID))

 

Pisząc o "dokładnej instrukcji" masz na myśli np. taką:

 

http://www.club-nissan.ru/site_contents/publications/attachments/2006-murano-usersguide.pdf

 

Zastanawia mnie też, czy ktoś już mieszał oryginalnego NS-2 z niemieckim ATF NS-2/J1 RAVENOL'u ?

Wiem, że Nissan nakazuje używanie tylko i wyłącznie ich własnego NS-2, ale skoro niemiecki zamiennik spełnia nissanowskie normy...

 

pozdro

Markill

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, ta dokładna ma ze 2tyś., albo i lepiej...

Ok 80Mb.

I linki są na forum.

wkar

 

Co do oleju, możesz spoko wlać np.J1 (Mitsubishi) - to samo.

Ta skrzynia (firmy JATCO) jest już stosowana w wielu innych autach np.koncernu PSF (francuzy).

Pisałem na forum

 

wkar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesięcy temu...
Gość WadimMurano

Witam.

 

Czy ktoś wie co to za otwór jest, dlaczego on służy?

 

1,1-DSC06331.jpg

 

Dlaczego z niego kapie olej?

 

2,2-DSC06330.jpg

 

Co to morze być za usterka, ile kosztuje naprawa?

 

3,3-DSC06342.jpg

 

 

Z góry dziękuje za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość tomek muran

  • witam

wyciek z tego miejsca oznacza uszkodzony simering w skrzyni biegów

 

simering jest pomiędzy :reduktorem a skrzynią .

bez stresu robiłem to u siebie

w serwisie straszą wyjeciem skrzyni czyli kupa kasy za robote

zrobilem to u kolegi w warsztacie czas wymiany ok 4 godzin

zdemontować trzeba tylko reduktor i simering jest na widoku

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...