Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

antynapad czy jednak rozrząd


maaloxx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów i Koleżanki

 

Powiedzcie mi czy ktoś z Was moż mi powiedzieć co to może być.

Ale odpoczątku: jak kiedyś już pisałem wywala mi bład check 340 i czasami (ostatnio nie 0011). Byłem u mechanika powiedział że prawdopodobnie to rozciagniety łańcuch ale poki co powiedział że mogę jeżdzić bo nie słychać go jakoś specjalnie….

Ale teraz do meritum :

Ostanio zdarzyło mi się 3 krotnie coś takiego: mianowicie po odpaleniu silnika po dłuższym postoju jest niby ok. ale po przejechaniu jakiegos odcinka nie długiego powiedzmy …1km

Natepuje takie delikatne jakby szarpniecie w czasie jazdy i… moentalnie samochod zaczyna sam zwalniac dodawanie gazu nic nie daje obroty powoli ale systematycznie spadaja żadne kontroliki się nie pojawiają (poza ew palacym się już wczesciej check-iem za kazdym razem sprawdzam czy nie pojawiła si ejaki inny błąd po takim zatrzymaniu – nie pojawia się nic).. i tak samochod się toczy toczy toczy az silnik gaśnie, mogę go poźniej odpalic ale po wyjęciu kluczyka ze stacyjki i ponownym włożeniu. Dodam jeszcze ze samochod jest dodatkowo zabezpieczony alarmem przeciw kradzieżowym czyli krótko mówiąc musze wystukać kod jak odpalam samochod jeśli tego nie zrobie to po nie wiem 2-3 min samochod się wyłączy powoli i zacznie mrugać kierunkowskazami jak choinka i wyć (ale u mnie nie wyje bo coś z syrena jest raz zaskakuje raz nie). I tak sobie dumałem że objawy wyłaczania się mojego samochodu podczas jazdy sa takie same jak w moemencie zadziałania tego systemu antynapadowego z tą tylko różnicą że nie właczają się światła i nie próbuje wyć.

 

Pytanie po tym długi wstępie jest takie : czy to że się wyłacza podczas jazdy jest wynikeim

jednak tego że coś z rozrządem czy też gupawki dostaje system antynapadowy ?

 

pozdrawiam

 

PS. Ciekawostka jeśli dobrze zrozumiałem artykuł w którymś z auto światów to taki antynapad jaki mam w samochodzie podobno u nas jest nie legalny.... dziwne bo z tego co wiem ten był instalowany u dealera... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mariush531

Wydaje mi się że raczej z układem elektronicznym: albo alarmu albo zapłonu. Gdyby to był rozrząd to albo szwankowałby cały czas albo wcale. Tak mi się wydaje.

 

Zobaczymy co powiedzą fachowcy z forum.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego maaloxx. Jesli to antynapad to ja bym to sprawdził tak: zegarek w rękę, uruchamiam silnik (samochód stoi, nie jedzie). Mierze czas po jakim się wyłączy silnik. I tak kilka razy. Jesli czas jest identyczny to wskazywałoby na antynapad. To, że nie ma przy tym swiateł to może być usterka lub przestawienie się tej funkcji naprzykład w trakcie odłączenia klemy. Ale może to być równie dobrze pompa paliwowa i kilka innych przyczyn. Nie stoje przy samochodzie więc trudno zdiagnozować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego maaloxx. Jesli to antynapad to ja bym to sprawdził tak: zegarek w rękę, uruchamiam silnik (samochód stoi, nie jedzie). Mierze czas po jakim się wyłączy silnik. I tak kilka razy. Jesli czas jest identyczny to wskazywałoby na antynapad. To, że nie ma przy tym swiateł to może być usterka lub przestawienie się tej funkcji naprzykład w trakcie odłączenia klemy. Ale może to być równie dobrze pompa paliwowa i kilka innych przyczyn. Nie stoje przy samochodzie więc trudno zdiagnozować.

 

Też już o tym myślałem ale o ile czas po jakim antynapad wyłączy mi samochód po nie wpisaniu kodu jest łatwy do pomiaru to określenie czasu kiedy może a przecież nie musi mi samochód tak sie zachować podczas jazdy do inna para kaloszy bo to sie zdarza narazie i oby jak najrzadziej - musiałbym jechać bardzo ostroznie i mierzyć czas za każdym razem jak ruszam, a samemu trudnojechac patrzec by jakiegos oszoloma na rowerze nie zawadzic pilnowac drogi i czas mierzc. Ale wracając do Twojej wypowiedzi to w sumie dobrze by było gdbym mógł się dowiedziec jakie inne mogą być przyczyny takiego zachowania się samochodu napisałeś pąpa paliwa – nie znam się ale już mi się powiększa liczba ew. rozwiązań czy problemów, które będzi trzeba sprawdzić i wyeliminować…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tu się kłania dobry diagnoskop oraz doświadczenie fachowca. Błędy, pomiary parametrów silnika, osprzętu i diagnoza. Inaczej to Cię może drogo kosztować eksperymentowanie i sprawdzanie podpowiedzi z forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maaloxx w tej chwili nie ma mnie w Łodzi. Ale po 1 czerwca będe. Jeli do tego czasu nie uporasz się z problemem to możemy się spotkać. Sprawdzimy więcej. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maaloxx w tej chwili nie ma mnie w Łodzi. Ale po 1 czerwca będe. Jeli do tego czasu nie uporasz się z problemem to możemy się spotkać. Sprawdzimy więcej. Pozdrawiam.

 

 

ok. super :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...