Gość maniol65 Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Witam kupiłem niedawno primere wp11 mam problem z abs-em przy małej predkosci przy delikatnym hamowaniu abs turkocze i blokuje pedał patrzyłem na ppierscienie od abs-u i lewy ruzni sie od prawego tym ze prawy ma zobki zakonczone rantem a lewy nie ponadto w lewym na jednym zabku jest widoczna dosc mocna rysa (tak jak by ktos przyłozył seubokret i dobił młotkiem)czy to ma jakis wpływ na to i co radzicie wymiane obu przegubów prosze o pomoc I czy jazda z tym moze miec jakies konsekwencje czy zepsuje sie cos jeszcze jak bede tak jezdził??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 moze przegub jest zalozony od wersji bez abs? czujniki abs licza wlasnie te zabki.. jak czujnik nie wykryje zabkow to wlacza abs. Najpierw wyczysc sobie te zabki dokladnie w 4 kolach i zrob test drogowy.. a to co piszesz ze ma ryse moze byc spowodowane praca mechanika ktory np wymienial oslone przeguba.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniol65 Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 a jak zrobic to z tyłu bo przud wyczysciłem dzisiaj a z tyłu nic nie widac co trzeba rozebrac??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 masz tarcze na tyle? z tylu niestety nie wiem jak to zrobic.. pobierz ksiazke sam naprawiam p11 tam moze cos bedzie? a jak stan tarcz i klockow? bo od zuzycia tych elementow abs tez tak swiruje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Z tyłu wystarczy zdjąć tarczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniol65 Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 A czy tarcze moga miec jakis wplyw na to bo z tyłu sa marne i na jednej widac ze nierówno klocek bierze i jakie tarcze polecacie jak bede kupował??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 zuzyte hamulce moga powodowac swirowanie abs.. tarcze i klocki polecam TRW ja kupilem na tej aukcji http://allegro.pl/tarcze-klocki-trw-lucas-primera-p11-almera-n16-i1582880890.html tylne tanie http://allegro.pl/tarcze-klocki-trw-tyl-almera-n16-primera-p10-p11-i1609139809.html i tansze http://allegro.pl/tarcze-klocki-trw-tyl-almera-n16-primera-p10-p11-i1609329882.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniol65 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Witam pproblem z ABS-em nie ustempuje pierscienie wyczyszczone klocki tarcze tył zmienione ten pierscien na którym była rysa tez jest zmieniony aabs jak swirował tak swiruje moze ma ktos jeszcze jakies wiadomosci co to moze byc bp ja juz niemam pomysłów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Czujnik ABS-u w przednim kole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 a tarcze i klocki zmierzone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniol65 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 kpomputer nie pokazuje zadnego bledu a czujnik był zmieniany lewy bo padł , tarcze zmieniał mechanik a stare wykrecił i miezył wiec sa dobre a w salonie nissana za 100% diagnoze zarzyczyli sobie 260zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czarek532 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 witam mam ten sam problem ABS po naprawie hamulcow po 3 dniach zaczal sie zalaczac przy hamowaniu delikatnie ale pedal podskakuje ,lub po odpaleniu swieci sie kontrolka ABS i hamulec jest ok moze ktos cos podpowiedziec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniol65 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Witam jesli stało Ci sie to po naprawie to mpozliwe ze pojawił sie jakis bład i wystarczy jechac na komputer jak pali sie kontrolka mi ABS warjuje przy 10km/h to jest predkosc przy której jak wcisne pedał hamulca to abs wykrywa poslizg po urlopie wybiore sie do salonu nissana w celu zdiagnozowania tego bo dla mnie to cazrna magia i szlak mnie z tym trafia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mumin66 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Będę obserwował ten wątek bo mam podobne objawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Nie przesadzajcie. Stan klocków i tarcz nie ma wpływu na pracę ABS. Chyba że blokują one koło. Szkoda kasy by iść w tym kierunku. Bo niby jak? Na kole jest czujnik, albo sczytuje impulsy albo nie. Co ma do tego grubość tarcz czy klocków? Inną kwestią jest odległość czujnika od zębatki. ale tu chyba nie ma regulacji. Jeżeli przegub był by w wersji bez ABS, czyli bez ząbków, komputer wyrzucił by błąd czujnika. Będzie to działać tak jak odpięcie czujnika i wstawienie rezystora o rezystancji czujnika. Test wstępny przejdzie bez problemu, a po ruszeniu do powyżej 6kmph wywali błąd czujnika bo komputer nie dostaje impulsów z koła. Też mam podobne objawy, czyli czasami załącza się ABS przy delikatnym hamowaniu, wydaje mi się że nie ma się czym przejmować, podczas jazdy zachowuje się prawidłowo. Ot ten model tak ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mumin66 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Być może ten model tak ma, ale jeszcze 2 miesiące temu nie miał i uważam, że nie powinno tak być, że abs włącza się bez potrzebny na suchym asfalcie - hamowanie wtedy jest mniej skuteczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojteksp11 Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Miałem to samo - okazał się pęknięty pierścień z ząbkami na jednym z przegubów. Niestety wymaiana całego przegubu za jakieś 200 zł. Pozdrawiam, Wojtek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 9 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2011 (edytowane) Przyłączę się do tematu. Ostatnio u mnie też co jakiś czas zapala się kontrolka od ABS. Robiłem diagnostykę układu i wywala błąd 21 czyli otwarty obwód prawego przedniego czujnika. Odpiąłem wtyczkę z pompy i mierzyłem oporności. Otwartego układu nie ma ale rezystancja czujnika PP jest przekroczona, nie pamiętam dokładnie ale wynosi jakieś 1,8 kOhm. Podejrzewam że wartość ta jest poza tolerancą i komputer to uznaje za przerwę w obwodzie. Pytanie moje brzmi: Co ma wpływ na rezystancję tego czujnika? Pierwsze co mi się nasuwa to kwestia oporności połączeń. Jak ktoś wie to czekam na info. Pozdrawiam. Bart. Edytowane 9 Listopada 2011 przez Bart-qlka2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 11 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2011 Wymień czujnik i powinien być spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Temat zapalającej się kontrolki ABS powrócił i świeci coraz częściej. Chyba bez wymiany czujnika się nie obejdzie. Jest duży problem z wymianą takiego czujnika? Znajomy z IC miałby taki czujnik za 210 PLN. Cena chyba w miarę normalna? Używki raczej chyba nie ma co ryzykować? Pomierzę dzisiaj jeszcze ten czujnik i zobaczę jakie są wartości rezystancji. Może czujnik gdzieś jest pęknięty i jak jest mokro to wilgoć robi swoje? Co trzeba rozebrać żeby widzieć czujnik od tej strony gdzie liczy zęby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Czujniki nie padają tylko kable, ja u siebie uciołem 10cm od czujnika i od kostki i wlutowałem nowy kebel (zwykły kabel 2 żyłowy byle był giętki). Z obu stron tak zrobiłem i 1,5 roku bez problemu śmiga. Jak mierzyłem to było 0 omów na obu, uciąłem i zmierzyłem jeszcze raz i 1,6 więc nowe kebelki i śmiga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 a jaka grubosc kabla? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 A tego to nie wiem, ja dałem taki jak jest w przedłużaczach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Też miałem problem z załączającym ABS-em przy małych prędkościach (lampka ABS nie świeciła) i powiem że czujniki łatwo sprawdzić, wystarczy odpiąć wtyczkę od czujnika (przednie są pod maską po bokach nad nadkolami) podnieść koło, podpiąć omomierz i kręcić pomału kołem i wszystko pięknie widać, opór powinno wyświetlać w granicach 1,5 ~ 1,7 Kohm. Wyczyściłem pierścienie i czujniki i wróciło do normy. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 (edytowane) Też miałem problem z załączającym ABS-em przy małych prędkościach (lampka ABS nie świeciła) i powiem że czujniki łatwo sprawdzić, wystarczy odpiąć wtyczkę od czujnika (przednie są pod maską po bokach nad nadkolami) podnieść koło, podpiąć omomierz i kręcić pomału kołem i wszystko pięknie widać, opór powinno wyświetlać w granicach 1,5 ~ 1,7 Kohm. Wyczyściłem pierścienie i czujniki i wróciło do normy. pozdrawiam Możesz udzielić krótkiego instruktażu jak najlepiej dojść żeby wyczyścić czujniki i pierścienie? Edytowane 3 Kwietnia 2012 przez Bart-qlka2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.