Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

PRIMERA WP11 PROBLEM Z ABS-em


Gość maniol65
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość maniol65

Witam kupiłem niedawno primere wp11 mam problem z abs-em przy małej predkosci przy delikatnym hamowaniu abs turkocze i blokuje pedał patrzyłem na ppierscienie od abs-u i lewy ruzni sie od prawego tym ze prawy ma zobki zakonczone rantem a lewy nie ponadto w lewym na jednym zabku jest widoczna dosc mocna rysa (tak jak by ktos przyłozył seubokret i dobił młotkiem)czy to ma jakis wpływ na to i co radzicie wymiane obu przegubów prosze o pomoc

I czy jazda z tym moze miec jakies konsekwencje czy zepsuje sie cos jeszcze jak bede tak jezdził???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze przegub jest zalozony od wersji bez abs? czujniki abs licza wlasnie te zabki.. jak czujnik nie wykryje zabkow to wlacza abs. Najpierw wyczysc sobie te zabki dokladnie w 4 kolach i zrob test drogowy.. a to co piszesz ze ma ryse moze byc spowodowane praca mechanika ktory np wymienial oslone przeguba..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz tarcze na tyle? z tylu niestety nie wiem jak to zrobic.. pobierz ksiazke sam naprawiam p11 tam moze cos bedzie? a jak stan tarcz i klockow? bo od zuzycia tych elementow abs tez tak swiruje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość maniol65

Witam pproblem z ABS-em nie ustempuje pierscienie wyczyszczone klocki tarcze tył zmienione ten pierscien na którym była rysa tez jest zmieniony aabs jak swirował tak swiruje moze ma ktos jeszcze jakies wiadomosci co to moze byc bp ja juz niemam pomysłów :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maniol65

kpomputer nie pokazuje zadnego bledu a czujnik był zmieniany lewy bo padł , tarcze zmieniał mechanik a stare wykrecił i miezył wiec sa dobre a w salonie nissana za 100% diagnoze zarzyczyli sobie 260zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość czarek532

witam mam ten sam problem ABS po naprawie hamulcow po 3 dniach zaczal sie zalaczac przy hamowaniu delikatnie ale pedal podskakuje ,lub po odpaleniu swieci sie kontrolka ABS i hamulec jest ok moze ktos cos podpowiedziec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jesli stało Ci sie to po naprawie to mpozliwe ze pojawił sie jakis bład i wystarczy jechac na komputer jak pali sie kontrolka mi ABS warjuje przy 10km/h to jest predkosc przy której jak wcisne pedał hamulca to abs wykrywa poslizg po urlopie wybiore sie do salonu nissana w celu zdiagnozowania tego bo dla mnie to cazrna magia i szlak mnie z tym trafia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie przesadzajcie. Stan klocków i tarcz nie ma wpływu na pracę ABS. Chyba że blokują one koło. Szkoda kasy by iść w tym kierunku. Bo niby jak? Na kole jest czujnik, albo sczytuje impulsy albo nie. Co ma do tego grubość tarcz czy klocków? Inną kwestią jest odległość czujnika od zębatki. ale tu chyba nie ma regulacji.

 

Jeżeli przegub był by w wersji bez ABS, czyli bez ząbków, komputer wyrzucił by błąd czujnika. Będzie to działać tak jak odpięcie czujnika i wstawienie rezystora o rezystancji czujnika. Test wstępny przejdzie bez problemu, a po ruszeniu do powyżej 6kmph wywali błąd czujnika bo komputer nie dostaje impulsów z koła.

 

Też mam podobne objawy, czyli czasami załącza się ABS przy delikatnym hamowaniu, wydaje mi się że nie ma się czym przejmować, podczas jazdy zachowuje się prawidłowo. Ot ten model tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może ten model tak ma, ale jeszcze 2 miesiące temu nie miał i uważam, że nie powinno tak być, że abs włącza się bez potrzebny na suchym asfalcie - hamowanie wtedy jest mniej skuteczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Przyłączę się do tematu.

Ostatnio u mnie też co jakiś czas zapala się kontrolka od ABS. Robiłem diagnostykę układu i wywala błąd 21 czyli otwarty obwód prawego przedniego czujnika. Odpiąłem wtyczkę z pompy i mierzyłem oporności. Otwartego układu nie ma ale rezystancja czujnika PP jest przekroczona, nie pamiętam dokładnie ale wynosi jakieś 1,8 kOhm. Podejrzewam że wartość ta jest poza tolerancą i komputer to uznaje za przerwę w obwodzie.

Pytanie moje brzmi:

Co ma wpływ na rezystancję tego czujnika?

Pierwsze co mi się nasuwa to kwestia oporności połączeń.

Jak ktoś wie to czekam na info.

Pozdrawiam.

Bart.

Edytowane przez Bart-qlka2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Temat zapalającej się kontrolki ABS powrócił i świeci coraz częściej. Chyba bez wymiany czujnika się nie obejdzie.

Jest duży problem z wymianą takiego czujnika? Znajomy z IC miałby taki czujnik za 210 PLN. Cena chyba w miarę normalna?

Używki raczej chyba nie ma co ryzykować? Pomierzę dzisiaj jeszcze ten czujnik i zobaczę jakie są wartości rezystancji.

Może czujnik gdzieś jest pęknięty i jak jest mokro to wilgoć robi swoje?

Co trzeba rozebrać żeby widzieć czujnik od tej strony gdzie liczy zęby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki nie padają tylko kable, ja u siebie uciołem 10cm od czujnika i od kostki i wlutowałem nowy kebel (zwykły kabel 2 żyłowy byle był giętki). Z obu stron tak zrobiłem i 1,5 roku bez problemu śmiga. Jak mierzyłem to było 0 omów na obu, uciąłem i zmierzyłem jeszcze raz i 1,6 więc nowe kebelki i śmiga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem problem z załączającym ABS-em przy małych prędkościach (lampka ABS nie świeciła) i powiem że czujniki łatwo sprawdzić, wystarczy odpiąć wtyczkę od czujnika (przednie są pod maską po bokach nad nadkolami) podnieść koło, podpiąć omomierz i kręcić pomału kołem i wszystko pięknie widać, opór powinno wyświetlać w granicach 1,5 ~ 1,7 Kohm. Wyczyściłem pierścienie i czujniki i wróciło do normy.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem problem z załączającym ABS-em przy małych prędkościach (lampka ABS nie świeciła) i powiem że czujniki łatwo sprawdzić, wystarczy odpiąć wtyczkę od czujnika (przednie są pod maską po bokach nad nadkolami) podnieść koło, podpiąć omomierz i kręcić pomału kołem i wszystko pięknie widać, opór powinno wyświetlać w granicach 1,5 ~ 1,7 Kohm. Wyczyściłem pierścienie i czujniki i wróciło do normy.

pozdrawiam

 

Możesz udzielić krótkiego instruktażu jak najlepiej dojść żeby wyczyścić czujniki i pierścienie?

Edytowane przez Bart-qlka2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...