Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

PRIMERA WP11 PROBLEM Z ABS-em


Gość maniol65
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Najlepiej mieć kanał w garażu (ja mam więc łatwiej) ściągasz koło, zacisk z tarczą i odkręcasz czujnik (tylko delikatnie- żadnych młotków) no i pierścień też widać i czyścisz na pewno jest dużo rdzy ale wcześniej lepiej sprawdzić miernikiem czy czujnik jest dobry bo jeśli tak no to przewody są lipne.

Dla tego pisałem że czujniki łatwiej sprawdzić niż czyścić. Maciek pisał że czujniki nie padają i miał rację ale czujniki abs-u mają magnes i po przez te ząbki na piaście zmienia się pole magnetyczne czyli zmienia się opór a wiadomo że są zabrudzone np. rdzą czyli pole magnetyczne które wpływa w tym przypadku na opór może być inne niż normalnie.

Więc trzeba je wyczyścić najlepiej szczotką drucianą taką jak do zębów :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj się za to wziąłem. Ściągnąłem koło. Czujnika oczywiście ruszyć się nie dało mimo użycia WD40.

Idzie do tego czujnika dojść bezpośrednio nie ściągając przegubu? Ja nie widzę innej możliwości. Szczotką drucianą podejść do ząbków też nie bardzo bo są odsłonięte tylko w pewnej części. Wziąłem więc szczoteczkę do zębów, benzynę ekstrakcyjną i po kawałku czyściłem te zęby. Wziąłem też kawałek szmaty nasączonej benzyną i wciągnąłem ją razem z zębami przegubu w okolice czujnika. Może coś przeczyściła. Od strony elektrycznej to podpiąłem miernik na stałe do kostki z pompy ABS na sztywno i zacząłem ruszać przewodem - żadnego efektu. Przez moment wydawało mi się że skoczyło ponad 1,8 kOhma ale potem próbowałem ruszając kablami i nic. Po czyszczeniu wartość nie przekracza 1,7 kOhm. Zobaczymy jak długo... Jak nie to będzie konieczna wymiana.

Edytowane przez Bart-qlka2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze tak: odłącz wtyczkę czujnika pod maską (w przednich zobaczysz po kablu są nad nadkolami) i podłącz miernik na czujnik i kręć pomału kołem i zobaczysz czy opór zmienia się równo jeśli nie ma żadnej przerwy (dziury) to jest ok. Najlepiej mieć miernik analogowy na nim wszystko dokładnie widać.

Jak czyściłem tylne to poodkręcałem zaciski i odchyliłem tarcze i dostęp był dużo lepszy

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...