dawid1 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Najlepiej mieć kanał w garażu (ja mam więc łatwiej) ściągasz koło, zacisk z tarczą i odkręcasz czujnik (tylko delikatnie- żadnych młotków) no i pierścień też widać i czyścisz na pewno jest dużo rdzy ale wcześniej lepiej sprawdzić miernikiem czy czujnik jest dobry bo jeśli tak no to przewody są lipne. Dla tego pisałem że czujniki łatwiej sprawdzić niż czyścić. Maciek pisał że czujniki nie padają i miał rację ale czujniki abs-u mają magnes i po przez te ząbki na piaście zmienia się pole magnetyczne czyli zmienia się opór a wiadomo że są zabrudzone np. rdzą czyli pole magnetyczne które wpływa w tym przypadku na opór może być inne niż normalnie. Więc trzeba je wyczyścić najlepiej szczotką drucianą taką jak do zębów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 (edytowane) Wczoraj się za to wziąłem. Ściągnąłem koło. Czujnika oczywiście ruszyć się nie dało mimo użycia WD40. Idzie do tego czujnika dojść bezpośrednio nie ściągając przegubu? Ja nie widzę innej możliwości. Szczotką drucianą podejść do ząbków też nie bardzo bo są odsłonięte tylko w pewnej części. Wziąłem więc szczoteczkę do zębów, benzynę ekstrakcyjną i po kawałku czyściłem te zęby. Wziąłem też kawałek szmaty nasączonej benzyną i wciągnąłem ją razem z zębami przegubu w okolice czujnika. Może coś przeczyściła. Od strony elektrycznej to podpiąłem miernik na stałe do kostki z pompy ABS na sztywno i zacząłem ruszać przewodem - żadnego efektu. Przez moment wydawało mi się że skoczyło ponad 1,8 kOhma ale potem próbowałem ruszając kablami i nic. Po czyszczeniu wartość nie przekracza 1,7 kOhm. Zobaczymy jak długo... Jak nie to będzie konieczna wymiana. Edytowane 5 Kwietnia 2012 przez Bart-qlka2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid1 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Sprawdź jeszcze tak: odłącz wtyczkę czujnika pod maską (w przednich zobaczysz po kablu są nad nadkolami) i podłącz miernik na czujnik i kręć pomału kołem i zobaczysz czy opór zmienia się równo jeśli nie ma żadnej przerwy (dziury) to jest ok. Najlepiej mieć miernik analogowy na nim wszystko dokładnie widać. Jak czyściłem tylne to poodkręcałem zaciski i odchyliłem tarcze i dostęp był dużo lepszy pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.