Gość mlodykulka Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 Witam. Pewnego razu gdy jechałem samochodem czułem ze zablokował mi się prawy przedni hamulec. Później było wszystko dobrze po 2 dniach wymieniałem sprzęgło w samochodzie, gdy już zakończyłem pojechałem na próbę. Stało się zupełnie to samo... Hamulec się zablokował. Postanowiłem wymienić wąż hamulcowy giętki. Wszystko było dobrze, ale po kilku dniach znowu to samo... Nie mam już pomysłów co to może być... Miał może ktoś już taki bądź podobny problem? Bardzo proszę o poradę bo już nie mam na to sił Pozdrawiam Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 A próbowałeś wyczyścić i nasmarować tłoczki od klocków i blaszki prowadzące. Ostatnio też mi się prawy przedni hamulec blokował i winą były nie odbijające tłoczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mlodykulka Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 A próbowałeś wyczyścić i nasmarować tłoczki od klocków i blaszki prowadzące. Ostatnio też mi się prawy przedni hamulec blokował i winą były nie odbijające tłoczki. Tego dokładnie nie robiłem, ponieważ sprawdzałem to innym sposobem. Wziąłem śrubokręt, próbowałem wcisnąć tłoczek do środka, nie mogłem... Nie chciał się ruszyć... Odkręciłem wąż przy pompie ABS i próbowałem cofać tłoczek, dało się bez problemu, dlatego też twierdzę że wina jest w pompie ABS lub w drodze z Pompy do Servo... Mogę mieć rację? Pozdrawiam i proszę o rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 nasmaruj najpierw ruchome elementy zacisku. A tloczka recznie nie da sie wcisnac.. trzeba uzyc do tego narzedzia prostego stolarskiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mlodykulka Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 nasmaruj najpierw ruchome elementy zacisku. A tloczka recznie nie da sie wcisnac.. trzeba uzyc do tego narzedzia prostego stolarskiego Kot powiedział że ręcznie?:/ Wiem o tym dobrze napisałem że śrubokrętem... Czyli co mam nasmarować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
c@rlos Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 (edytowane) Kot powiedział że ręcznie?:/ Wiem o tym dobrze napisałem że śrubokrętem... Czyli co mam nasmarować? Tak jak napisał kolega borciuch1964... czyli np. el. zacisku, po którym przesuwają się klocki hamulcowe. Przed smarowaniem ja bym wyjął klocki i oczyścił zacisk np. drucianą szczotką. No chyba, że klocki są już tak mocno wytarte, że tłoczek wychodzi bardzo daleko i nie może się cofnąć (bo jest np. "zapieczony") - miałem ten problem z tylnym prawym kołem (ledwo dojechałem do domu). Wówczas czeka Cię regeneracja lub wymiana. Powodzenia i daj znać czy smarowanie dało pożądany efekt. Edytowane 22 Maja 2011 przez c@rlos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 Najlepiej zdjąć koło i wcisnąć tłoczek żeby zdemontować zacisk. I pod gumke na tłoczku ja zawsze pryskam wd40 itp.No i klocki jak sa to wyczysczone prowadzenia i klocki.Zawsze jakaś rdza czy kurz i mogą być zapiekłe. W kazdym aucie przegladałem hamulce żeby lekko pracowały. I najpierw hamowało a pozniej dopiero abs sie działał.A wczesniej jak miałem brud to abs strasznie szybko łapał.Po wyczyszczeniu było ok już.Może zacznij od tego.Temat był nie raz poruszany że koła sie grzeja i zapiekłe hamulce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 srubokret nie za bardzo sie nadaje do wciskania tloczka.. to jest idealne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 Ja używam śrubokreta i zawsze poszło czy puściło A z tyłu też mam sposób.Bo tam wiadomo że tłoczki są wkrecane Ale każdy robi jak mu wygodnie. I każda rada dobra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 na tyl wystarczy miec do szlifierki kluczyk i juz sie kreci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
c@rlos Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 na tyl wystarczy miec do szlifierki kluczyk i juz sie kreci Potwierdzam - klucz do przykręcania tarcz szlifierki niemal idealnie pasuje do wkręcania tłoczka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 No tak tylko czasmi trzeba docisnąć tłoczek. Ja mam grubsza blach ze,przypspawana nakretka i śruba i dokrecając śrube wkrecam tłoczek itd dokrecam tłoczek i wkrecam tłoczek. Ale to koledze mamy pomóc.A to tak poza tematem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.