Gość grishaboo Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 (edytowane) Witam wszystkich. Dopiero co się zarejestrowałem, jestem nowym użytkownikiem forum. Na razie jestem właścicielem Audi A6 kombi diesel 2,5TDI 2001r., które zamierzam wymienić na Nissana Patrola Y61. Mam pytanie, a raczej prośbę, bo chyba takich parametrów w instrukcjach nissanów nie ma. Czy mógłby mi ktoś podać, jaka jest minimalna szerokość wnętrza na drugim rzędzie siedzeń w Nissan Patrol Y61 1999-2004 (przed liftem). Może wydać się to pytanie dziwne, ale chodzi mi o to czy zmieszczą się 2 foteliki dziecięce i po środku osoba jeszcze. Wiem, że poliftowe od 2005 mają szerokość budy 1940 (nie wiem czy podana szerokość jest z lusterkami czy bez), więc w środku powinno być chyba co najmniej 150cm. Czy mógłby ktoś to podać lub po prostu zmierzyć ? Edytowane 27 Maja 2011 przez grishaboo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czopeder Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 (edytowane) Rozumiem, że zalezy ci na minimalnej szerokości? Szerokość budy faktycznie 1940mm, ale w to wliczają się nadkola. Dodge Ram dla przykładu - ok. 200cm szerokości i najszersze miejsce jest na równi z szerokością drzwi Patrol bez nadkoli ma 1840mm szerokości (podobnie jak Volvo S80 lub S-klasa). Land Cruiser 90 ma podobne wartości z nadkolami . Dobra, idę zmierzyć... Szerokość od drzwi do drzwi to 150 cm, od uchwytu do uchwytu (bocznego podłokietnika wmontowanego w drzwi) jest 140 cm. Jeśli chodzi o siedzenie z tyłu, to dla osoby powyżej 175cm wzrostu nie jest zbyt wygodnie, bo fotele umiejscowione są dosyć nisko nad podłogą. Właśnie zdałem sobie sprawę, że na środku niestety nie ma trzypunktowego pasa bezpieczeństwa. Zagłówka na środku chyba też nie ma... Ale masz za to trzeci rząd siedzeń i cały dach na bagaże Edytowane 27 Maja 2011 przez czopeder Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grishaboo Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Rozumiem, że zalezy ci na minimalnej szerokości? Szerokość od drzwi do drzwi to 150 cm, od uchwytu do uchwytu (bocznego podłokietnika wmontowanego w drzwi) jest 140 cm. O to własnie mi chodziło. Myślałem że w Patrolu jest więcej miejsca Bardzo dziękuję za pomiary. Przeglądałem niedawno test w Motorze kilku aut rodzinnych i tam właśnie stwierdzono ze 2 foteliki i pasazer to tylko w fiacie Dooblo (on am w danych tech szerokosc 1722), a wewnętrzna szerokość wynosiła tam 152cm (nie wiem czy z podłokietnikami czy bez). Moje Audi ma w papierach szerokosć 1810, ale 2 foteliki + pasażer to nie wchodzą. Jeśli chodzi o siedzenie z tyłu, to dla osoby powyżej 175cm wzrostu nie jest zbyt wygodnie, bo fotele umiejscowione są dosyć nisko nad podłogą. Siedziałem niedawno w Pajero 2001 7-os , podłoga w tylnym rzędzie bardzo wysoko - masakra jeżeli o wygodę idzie. W Patrolu jest tak samo z wysokościa podłogi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czopeder Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 (edytowane) Z Pajero nie miałem do czynienia, ale to, czym Patrol różni się od Pajero i Land Cruiserów to jest długość. 501cm, podczas gdy LC 100 ma 489 cm. Obecny LC Prado (478cm) i Pajero 2001 (480cm) są sporo krótsze - pewnie kosztem miejsca na nogi lub bagażnika. Podejrzewam jednak, że w Pajero jest podobnie jak w Patrolu jeśli chodzi o podłogę, zarówno w drugim jak i trzecim rzędzie. Gdzieś pod spodem trzeba upchnąć zawieszenie, mosty i całą resztę. Najlepiej znaleźć jakiegoś Patrola gdzieś blisko w komisie i po prostu pojechać się przymierzyć. Edytowane 28 Maja 2011 przez czopeder Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grishaboo Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Najlepiej znaleźć jakiegoś Patrola gdzieś blisko w komisie i po prostu pojechać się przymierzyć. W Wielkopolsce znalezienie Patrola Y61 w komisie graniczy z cudem. Więc obejrzenie prawie niemożliwe, na dzisiaj sprzedawany jest tylko jeden Y61 w automacie 5-drzwiowy przez osobę prywatną. A szukam w komisie, bo potrzebuję zamiany. Przy okazji zapytam - ile max przyczepy mogę na prawie jazdy kat B doczepić do Patrola automat 5-drzwiowego (będę potrzebował do holowania jachtu)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czopeder Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Standardowo Patrol ciągnie 3,5T, tyle też możesz zdaje się ciągnąć na normalne prawo jazdy. Nie jestem pewien czy automat może ciągnąć tyle samo co manual, ale wydaje mi się, że raczej tak. Nie też pamiętam czy są jakieś regulacje dot. długości przyczepy lub liczby osi. Ja ciągnąłem kiedyś 3-tonową maszynę do wiercenia studni i nawet spalanie specjalnie wiele się nie zmieniło . Na pewno znajdziesz odpowiedzi gdzieś w google. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Patrol w porównaniu do LC, Pajero, Defendera i Gelendy oferuje najwięcej miejsca. Dopuszczalna masa przyczepy jest wbita w dowodzie rejestracyjnym. Patrol w manualu ma 3,5 tony. W automacie widziałem 2,5 tony. Bez prawa jazdy kat. E możesz ciągnąć przyczepkę o dopuszczalnej masie całkowitej do 750 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czopeder Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Aż zerknąłem z ciekawości do internetu i oto co znalazłem: http://www.v10.pl/prawo/Czy,majac,prawo,jazdy,kat.,B,moge,prowadzic,zespol,pojazdow,o,DMC,rownej,4250,kg,356.html "Posiadacz prawa jazdy kategorii B może zgodnie z art. 62 Prawa o ruchu drogowym ciągnąć przyczepę o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 750 kg, jeżeli dopuszczalna masa całkowita przyczepy nie przekracza masy własnej pojazdu ciągnącego i jednocześnie dopuszczalna masa całkowita zespołu (czyli pojazdu i przyczepy) nie przekracza 3500kg. Jeżeli zaś dopuszczalna masa całkowita przyczepy wynosi nie więcej niż 750 kg (przyczepa lekka), to DMC pojazdu ciągnącego może wynosić nawet 3,5 t. W tym przypadku suma DMC zespołu nie może przekraczać 4250 kg. Wynika to z treści art. 88 ust. 3 pkt. 3 Prawa o ruchu drogowym, a dodatkowo - z ratyfikowanej przez Polskę Konwencji Wiedeńskiej o ruchu drogowym (art. 41 ust. 4)." Ile taka standardowa łódka może ważyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Standardowa łódka, np. Wigry 2, o długości 3,6 m waży 115 kg. Nieważne jednak ile waży łódka tylko jaka dopuszczalna masa całkowita jest w dowodzie przyczepki. Dopuszczalna masa całkowita Patrola y61 wynosi ponad 2800 kg. Bez kat.E w grę wchodzi tylko przyczepka o dopuszczalnej masie całkowitej do 750 kg, ponieważ w innym przypadku dopuszczalna masa zespołu przekroczy 3,5 tony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czopeder Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 (edytowane) A tam łódka, miałem na mysli jacht Widzę, że to waży dobrze koło tony, znalazłem przy okazji ciekawe dane http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/faqw/droga/hol.html http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/przyczepa/wozek.htm To sobie kolega doczyta o szczegółach. A jeśli chodzi o przyczepy i możliwości samochodu, to jest parę samochodów, które ciągają po 3,5 t, ale to mowa o przyczepie z hamulcami, taka zwykła to chyba właśnie do 750 kg. W każdym razie mając takie możliwości akurat Patrol z europejskich samochów pociągnie najwięcej (w sensie, że nikt nie pociągnie więcej). Nie wiedziałem nawet o tych przepisach, zastanawia mnie jednak jak podczas kontroli policja sprawdzi masę takiej przyczepy - przyczepy plus ładunku oczywiście. Czasem ciągam przyczepę z drewnem i jak do tej pory udało się uniknąć kontroli. Kiedyś widziałem na drodze Mercedesa GL z jakimś olbrzymim jachtem. Nie pamiętam tego dokładnie, ale byłem pod takim wrażeniem, bo ten jacht był ze dwa razy wyższy od tego Mercedesa. Mam też kolegę, który ciąga taki mniejszy jachcik Mercedesem R, ale nie wiem ile ta łódź waży. EDIT: A standardowy Y61 DMC ma chyba około 3100-3200 kg. Edytowane 30 Maja 2011 przez czopeder Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grishaboo Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Oglądałem tego patrola w komisie w Poznaniu : http://otomoto.pl/nissan-patrol-C19195985.html Wymierzyłem z miarką, obejrzałem, ogólnie Patrol się podoba, łyse opony szosowe , czyli typowy pojazd z komisu :-) Sprzedawca się lekko wkurzał jak mu całego Patrola mierzyłem w środku miarką wraz z moim dzieciakiem :-) , siedzenia 3-rzedu otwierałem itp. czynności. Mam pytanie - standardowo patrol na jakich kołach stoi i jakie się powinno zakładać do normalnej jazdy po czarnym i weekendowej jazdy w terenie ? Jak to wpływa na wysokość auta , tzn ile się zwiększa (garaż ogranicza) , bo poza oponami np AT (nie wiem w jakim rozmiarze) chciałbym jeszcze bagażnik dachowy założyć (jak już kupię jakiegoś patrola). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czopeder Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Jeszcze a propos jachtów - właśnie natknąłem się na takie zdjęcie na forum pickupowców: Ram 1500 może ciągnąć też ok. 3.5 t w standardowej konfiguracji, przy czym jest nieco lżejszy. W każdym razie Mercedes, którego opisywałem właśnie coś takiego ciągnął. Grishaboo, i jak wyszły twoje pomiary? Wszystko się zmieści? A Patrol standardowo ma koła w rozmiarze 265/70 16, zdaje się. Ten z linku na pierwszy rzut oka wygląda rozsądnie, cena też wydaje się całkiem w porządku. Widziałem ostatnio Patrola z 2003 lub '04 też ze skórą i automatem za 43 lub 48 tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grishaboo Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 (edytowane) Pomiary super - 150cm od drzwi do drzwi, 140cm pomiędzy podłokietnikami. PBagażnik nie wydał mi się aż tak duży na pierwszy rzut oka, ale były zamontowane i złożone fotele trzeciego rzędu i wrażnie może także takie bo podłoga bardzo wysoko w porównaniu z Audi A6. Niestety na audi nie chcieli sie wymieniać . Jak siedziałem za kierownicą to można było nieźle zachwiać budą, nie wiedziałem że tak niewiele trzeba zeby bujnąć budę zza kierownicy (a za cieżki nie jestem :-) ) Co ważne - auto nie ma żadnych papierów serwisowych, wiec przebieg niewiadomy i czy była wymiana silnika ZD30 też nie wiadomo. Takie samo auto (rocznik, wyposażenie) ma na sprzedaż Cartech4x4 u nich serwisowany, juz bym wolał od nich kupić, historia bardziej znana ich klient sprzedaje. Edytowane 7 Czerwca 2011 przez grishaboo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 8 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2011 Jeśli masz kasę, to odpuść sobie Patrola i kup LC HDJ 100. Patrole są bardzo awaryjne a ceny części kosmiczne. W dodatku nikt nie potrafi ich naprawiać, bo wszyscy mają oprzyrządowanie i oprogramowanie Boscha - jak widzą Zexela lub Denso, to opuszczają ręce. Poza tym Patrol ciężko się prowadzi (sztywne mosty, nieprecyzyjny układ kierowniczy, słabe hamulce i duży hałas). Brak zamienników a ceny części w ASO kosmiczne - np. przepływka ok. 2 tys. zł, stabilizator tylnego mostu 6-8 tys. czujnik ABS 2,2 tys. pompa wtryskowa 23 tys., wymiana świec 1 tys. Silniki ZD30 potrafią umrzeć przy 60 - 70 tys. km. i nie nadają się do remontu a koszt nowego ok. 11 tys. euro. W Polsce raczej nie kupisz dobrego Patrola. W Niemczech lub we Włoszech za naprawdę dobry egzemplarz z silnikiem RD28Ti (129 KM) trzeba zapłacić 10 tys. euro. Jeśli masz kasę poszukaj we Włoszech Land Cruisera HDJ 100 (silnik 4,2 - 205 KM). Zadbany, bezwypadkowy egzemplarz z początkowych lat produkcji kupisz za ok. 20 tys. euro. Komfort jazdy i bezawaryjność bez porównania do Patrola. Na haku również 3,5 tony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grishaboo Opublikowano 8 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2011 HDJ100 ma seryjnie blokadę mostu, reduktor i blokadę centralnego dyfra (torsen?) ? Jakie ma zdolności terenowe (lepsze - gorsze niż patrol) - mówię o serii a nie o zmodyfikowanym aucie. Ceny Toyoty LC HDJ100 z 2001 roku seryjnej są w okolicach cen Patrola 2005 seryjnego (czyli tego bez wady silnika z początku produkcji ZD30), albo w okolicy cen profesjonalnie zrobionego w teren Patrola z rocznika 2001. Poza tym wydaje mi się ze wiecej jest warsztatów znających od podszewki Patrole i je modyfikujących (specjalizowane serwisy 4x4) więc serwis łatwy i powinien być tani poza ASO. HDJ100 to takie auto bardziej w stronę SUVa ale dalej luxusowa terenówka tak ? Na wikipedii czytałem że HDJ105 to seryjnie mocno uterenowione HDJ100. ps. przepływka 2tys ? To nawet do mojego Audi przepływkę org. dostanę za około 500zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 9 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2011 (edytowane) Nieprawda, że ZD30 po 2004 jest bez wady. Owszem, powiększono miskę olejową, zwiększono natrysk oleju na denko tłoka i przemapowano wtrysk ale to nadal tylko 3 litry i 4 cylindry o ogromnym skoku (w aucie, które waży 2,5 tony). Silniki te są do d*py i nic im nie pomoże. Warsztaty 4x4 zrobią Ci lift ale przy silniku nic nie pomogą. Np. znana firma tuningowa reklamowała się w necie, że zwiększają moc i moment w Patrolu 2,8. Przedstawiali nawet wykresy przebiegu. Zadzwoniłem do nich, że trzeba podnieść w sterowniku dawkę rozruchową i okazało się, że tego nie potrafią. Tak samo jak kolejne 5 innych firm, które obdzwoniłem. Fachowcy od diesli w centrach Boscha robią remont pompy wtryskowej i rozkładaja ręce, bo auto dalej kiepsko odpala i nie ma mocy. Odnośnie części, to zadzwoń sobie do ASO i zapytaj o podstawowe podzespoły. HDJ100 ma odpowiedni do wagi i zastosowania silnik, przód na wahaczach, centralny mechanizm różnicowy, reduktor i blokadę. Co do trwałości, to ceny na rynku wtórnym mówią same za siebie. Audi do Patrola czy LC nie porównuj, bo to auto klasy ekonomicznej i jego serwis oraz eksploatacja jest 10 razy tańsza od w/w wymienionych. Edytowane 9 Czerwca 2011 przez Niebora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.