Gość crusader232 Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Witam! Mam problem z hamulcami (maverick 2.4 - 95 r.). Po uruchomieniu silnika, trzymając nogę na pedale hamulca - pedał wpada. Po wciśnięciu drugi raz to samo. Hamulce są, ale słabe - mimo odpowietrzenia pedał nie twardnieje. Nowe klocki, szczęki, cylinderki, przewody. Zauważyłem, że wciskając pedał hamulca spadają obroty silnika. Co to może być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 sprawdz czy nie masz zadnego wycieku?? i powiedz czy nowy plyn wlales. one po jakims czasie traca swoje wlasciwosci tu masz artykol Płyn hamulcowy jest cieczą higroskopijną, chłonącą wodę z powietrza. To naturalny proces, którego się nie uniknie. Około 3 procentowe stężenie wody w płynie powoduje utratę sprawności hamulców oraz korozję elementów układu hamulcowego. Przy wymianie klocków trzeba wręcz żądać, by mechanik skontrolował stężenie wody w płynie hamulcowym. Rzadko który, robi to z własnej inicjatywy. Co 2 lata trzeba wymieniaæ p³yn hamulcowy, gdy¿ z powodu w³asno¶ci higroskopijnych traci on swoje w³a¶ciwo¶ci. Co 2 lata lub po przejechaniu 20 - 40 tysięcy kilometrów płyn powinien być wymieniany. O jakości płynu świadczy jego lepkość, odporność na wysokie temperatury i właściwości smarne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakula81 Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Witam! Mam problem z hamulcami (maverick 2.4 - 95 r.). Po uruchomieniu silnika, trzymając nogę na pedale hamulca - pedał wpada. Po wciśnięciu drugi raz to samo. Hamulce są, ale słabe - mimo odpowietrzenia pedał nie twardnieje. Nowe klocki, szczęki, cylinderki, przewody. Zauważyłem, że wciskając pedał hamulca spadają obroty silnika. Co to może być? 1/ sprawdzic szczelność układu. 2/ jeśli jest ok to porządnie odpowietrzyć 3/ stało się to odrazu? czy już miałeś wcześniej te objawy? 4/ weź drugą osobę i na wyłączonym silniku niech cośnie hamulec a Ty przyłuż ucho i posłychaj czy serwo nie przepuszcza. 5/ jest ABS w aucie? działa poprawnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 Pompa hamulcowa może mieć dość. Ale zacznij od najprostszych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość crusader232 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Dzięki za pomocne komentarze. Dzisiaj autko idzie do mechanika. Dam znać co z tego wyszło. Przy okazji jedna rzecz mi się przypomniała. Pod dywanikiem gumowym kierowcy zauważyłem, że zbiera się jakaś ciecz. Bez względu na to czy pada czy jest sucho, zawsze jest trochę wilgoci. Może faktycznie gdzieś układ przepuszcza, choć ubytków płynu hamulcowego nie widać. Autko bez abs. Hamulce pogorszyły się po wymianie klocków, szczęk i przewodów hamulcowych. Mechanik wymienił jeszcze jakieś trójniki i wywalił zardzewiały korektor siły hamowania zastępując go trójnikiem. Może to przez to? Problemem było serwo. Po wymianie jest O.K. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel_a Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Dzięki za pomocne komentarze. Dzisiaj autko idzie do mechanika. Dam znać co z tego wyszło. Przy okazji jedna rzecz mi się przypomniała. Pod dywanikiem gumowym kierowcy zauważyłem, że zbiera się jakaś ciecz. Bez względu na to czy pada czy jest sucho, zawsze jest trochę wilgoci. Może faktycznie gdzieś układ przepuszcza, choć ubytków płynu hamulcowego nie widać. Autko bez abs. Hamulce pogorszyły się po wymianie klocków, szczęk i przewodów hamulcowych. Mechanik wymienił jeszcze jakieś trójniki i wywalił zardzewiały korektor siły hamowania zastępując go trójnikiem. Może to przez to? Problemem było serwo. Po wymianie jest O.K. fajnie że taki pomyslowy ten twój mechanik mogł jeszcze wylac płyn jak wywalił korektor ciekawe czy wie do czego on słuzy ale jak sama nazwa mówi do korekcji hamowania !!!! pozdrawam (szczególnie mechanika ) Daniel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.