Gość raff1322 Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Witam, jestem po dłuższej trasie (ok. 1000km) niedawno kupioną Almerą 2,2 turbodiesel. Ponieważ w jedną stronę była nieciekawa pogoda to jechałem dość spokojnie (90-110km/h) a w powrotną trochę szybciej. Średnie spalanie wyszło mi gdzieś na poziomie 5,5l/100. Czy jest to standard? Bo mówiąc szczerze oczekiwałem wyniku około 5 litrów. Pytanie kieruje oczywiście do użytkowników N16-tek z tym silnikiem. Pozdrawiam, Rafał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qbas Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2005 A co to jest dla ciebie troche szybciej? I na jakiej trasie jechałeś? Autostrada czy nasze piekne dorgi? 5.5 litra to i tak niezły wynik. A jeszcze pewnie miałeś włączoną klimatyzację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raff1322 Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Troche szybciej to 110-130 (prędkości efektywnej jazdy - nie średnio) oczywiście na naszych pięknych drogach w większości lokalnych. Klima czasami, bo jak powiedziałem w jedną stronę była mega-jesień A propos, to ile klima może "wypić" więcej? 0,5 litra czy więcej? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomasz_a Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Witam. Sądzę że twój wynik to norma dla tego auta. Spalanie w moim N-16 na długich trasach (900 km.) przy prędkościach rzędu 130-140 i pracującej klimatyzacji mieści się w okolicach 6 litrów. W trybie miejskim może osiągnąć nawet około 8 litrów (duża ilość "korków", klimatyzacja). Wyniki te nie przekraczają w drastyczny sposób danych z instrukcji. Sądzę że można osiągnąć wynik poniżej 5 litrów (prędkości rzędu 90 i długa trasa). Lecz tego nie da się wykonać autem z takim silnikiem (2,2 110 koni) przecież to samo ciągnie do przodu. Nie wiem o ile więcej pali z włączoną klimatyzacją (za darmo nie zadziała). Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesis Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 4 osoby pełny bagaznik trzy rowery na dachu trasa 500km nad morze, troche jazdy po okolicy i z powrotem łącznie ok 1300km , predkośc na trasie w porywach 120 km/h srednio spaliła 5,8 l. Tankowałem od pełna, do pełna po przyjeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jupe Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 2 dorosłych+2dzieci,bagażnik na full (kolanem upychałem), klima 1bieg, zalany V-power diesel, trasa nad morze noc SOBOTA/NIEDZIELA, prędkości przedział średnio 90-120km/h no czasami gdzie sie dało to max 140 - 5,4L na 100km Powrót to sama trasa tylko w tygodniu z TIR-ami częste wyprzedzanie i jazda ile fabryka dała - wyszło 6,2 L W mieście z klimą w korkach na krótkich odcinkach to do ok 7,5 L Uważam że ten silnik ma znakomite spalanie, wczesniej jeździłem Fiatem CC 700 i nie zauważyłem większych wydatków na paliwo, jeżdżenie to samo te same trasy, i odległości moim zdaniem spalnie jak na 2,2 jest SUPER. :grin: Kolegi 1,9 TDI 90 KM tez oscyluje około 5,5 - 6,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cejzik Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 Ja ostatnio zaliczyłem Belgię, tankuję pod korek i wtedy liczę spalanie: - Polska, we mgle bez przestojów do 100km/h po 400 km wyszło 5l/100km - w normalnych warunkach dla mnie nie osiągalne, - Niemcy, autostrada sporadyczne ograniczenia do 80-120km/h starałem się nie przekraczać 160 km/h, a po wieździe do Holandii 140km/h i wyszło ok 6l/100km, - droga powrotna z Brukseli do granicy z Niemcami do 150km/h potem udało mi się uniknąć korków i było bez większego ruchu czyli poza ograniczeniami do 180-190km/h i lekko się ździwiłem , tylko 6,5l/100km. Ja tam jestem pod wrażeniem tego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek N16 2,2 Di Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 Ja raz uzyskałem wynik 4,7l na autostradzie przy prędkości cały czas 110 - 120km/h. A generalnie to się w 6 litrach zawszę mieszcze (5,5-6l) w jeździe mieszanej. Almerki z tymi silnikami raczej mają mały apetyt na paliwo przeważnie jak sie zmienia biegi przy 2000obr/min to wtedy turbina się nie załącza :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 Ja jeżdzę do pracy w trasie i trochę po mieście, i mieszczę się ze średnim spalaniem 5,3 - 5,4. Raz udało mi się nawet 5,1 uzyskać, ale jeździłem jak "kapelusznik". Ogólnie autko jest baaardzo ekonomiczne... a jednocześnie dynamiczne Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szadam Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 W trasie, sam w samochodzie, prędkość do 100km/h bez klimy - 5.0 l. W trasie, cztery osoby i pełny bagażnik, prędkość 90 - 110 km/h klima na 1 - 5,4 l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 miasto 8, trasa (przeważnie szybko) 6,5 litra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcos26 Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 jezu panowie az jestem w szoku po przeczytaniu waszych informacjo odnosnie spalania litrow na setke w mieszanych jazdach i i nawet mniej???? Mi spala okolo 7/100 przy jezdzie glownie po wawce i czasem traska. Przy podrozy na mazury po trasie 6,5/100 Wyniki ponizej 6 sa dla mnie nie realne byc moze wasze almy tak potrafia spalic moja chyba nie. Gdybym delikatnie operowal gazem mysle ze dalo by rade do 6 na trasie zejsc :P Tylko mam jedno pytanko po co turbinki w almach skoro biegi zmieniamy przy 2000 hihihi Jesli ktos swojej turbinki nie ekspoloatuje to ja chetnie ja przyjme :) A z drugiej strony przy jezdzie ile fabrka dala tez wyszlo piekne spalanie wow podziwiam chyba moja fabryka dawala jakos inaczej bo jak przyciskam konkretniej gaz to wir w baku wciaga 8 a moze i wiecej :) W kazdym razie tylko pogratulowac skoro faktycznie takie spalanko udalo sie zrobic Moja alma ma ciut wieksze zapotrzebowanie na ropke ale i tak jestem happy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Vincent29 Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 Moja Almerka w trasie tzn. Wałbrzych - Ustka jakieś 540 km jazda spokojna i ekonomiczna max 120 km/h wyszło 4.8 l/100 w cyklu mieszanym 6 l/100 ale teraz po mieście bardzo nie ekonomicznie i czasami nawet nie zdąży nawet się zagrzać silmiczek 8l/100. zobaczymy jak wyjdzie kiedy temperatura zejdzie poniżej zera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jupe Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 do marcos 26 Mysle ze fabryka wszystkim podobnie dała, tyle tylko że spalanie jest powiązane z rodzajem trasy która pokonujesz, w moim przypadku znacznaczna część trasy to była krajowa 1 ( czyli 2 pasy w jedną strone) gdzie można spokojnie i równo jechac sobie, a reszta to wiadomo ograniczenia+TIRY jak masz nie farta i niestety poruszasz się w tygodniu taką zapchaną droga gdzie trzeba często wyprzedzać to niestety odbija sie to na spalaniu myśle ze 7 a nawet 8 w mieście jak na 2,2 jest dobrym wynikiem, kolegi benzyna 1,6 16v paliła lekko 10l benzyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcos26 Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 i w tej kwsti zgadzam sie w 100% nawet ta sama trasa jadace roznie moze byc bo za kazdym razem bedzie inne naterzenie ruchu wiec rozne spalanie. A w porownaniu z benzynka to nawet najbardziej ropożerny nasz silniczek bedzie ekonomiczneijszy od benzynki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesis Opublikowano 18 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2006 A jakie macie obroty przy zmianie biegów i w czasie jazdy . Ja zmieniam biegi przy ok. 1500obr/min, a w czasie jazdy utrzymują się w granicach 4 bieg, 60 km/h-1100, 5bieg 120-1500, 160km/h-ok.2000 tak, że wydaje mi się że turbo w normalnej jeździe wogóle się nie włącza lub włącza się bardzo rzadko. Jak jest u Was? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jupe Opublikowano 18 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2006 ooo kolego bardzo delikatnie jeździsz! Tak to ja jeżdże na zimnymnym silniku tzn do 1500 obr/min no powedzmy czasami max 2000 obr/min. A jak sie zagrzeje i jest gdzie przycisnąc do 2500/3000 i natępny bieg. Raz w pogoni ( tak dla celów testowych :grin: ) za jakims HDI to wykręciłem na trójce coś około 4800 - dla informacji - HDI został w tyle. ODWAGI pociśnij i poczuj turbine- zobaczysz jak to frajda!!! pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek125 Opublikowano 18 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2006 grzesis, Jak bedziesz jezdził na tak niskich obrotach wyklepia ci sie zawory, tym autkiem nie da sie jechac 60km/h na 4 biegu :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek N16 2,2 Di Opublikowano 20 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 grzesis, przy obrotach 1500 - 2000 powinno sie zmieniać biegi przy zimnym silniku, a najkorzystniejsze obroty dla zmiany biegów do tego silnika to min 2500. Niech gwizd turbiny będzie z Tobą :razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nowakjac Opublikowano 21 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 A jakie macie obroty przy zmianie biegów i w czasie jazdy . Ja zmieniam biegi przy ok. 1500obr/min, a w czasie jazdy utrzymują się w granicach 4 bieg, 60 km/h-1100, 5bieg 120-1500, 160km/h-ok.2000 tak, że wydaje mi się że turbo w normalnej jeździe wogóle się nie włącza lub włącza się bardzo rzadko. Jak jest u Was? cos mi tu nie gra. 2000 obrotow przy 160km/h!!!!! Tyle to ja mam ale przy 110 na 5 biegu. Troche mnie to dziwi :shock: A co do spalania to moge potwierdzic to co pisza koledzy - trasa 5-5,5l a miasto 7-7,5. pozdrawiam jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 22 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 A jakie macie obroty przy zmianie biegów i w czasie jazdy . Ja zmieniam biegi przy ok. 1500obr/min, a w czasie jazdy utrzymują się w granicach 4 bieg, 60 km/h-1100, 5bieg 120-1500, 160km/h-ok.2000 tak, że wydaje mi się że turbo w normalnej jeździe wogóle się nie włącza lub włącza się bardzo rzadko. Jak jest u Was? o f*ck kolego przecież przy takich obrotach w ślinikó jest słabe smarowanie, nie wspominam o tym że zaworki moze coś trafić Ja kilka n16ek objechałem a ostatnio miałem 2 i do 2300obr - czyli do momentu w którym załacza sie turbo auto jest mułem Ja a biegi przy 3tyś to nic złego - po drugie jak ruszasz (wiadomo gdy nie ma korków itp) to lepiej jest ruszyć dynamicznie żeby jak najszybciej móc wrzucić wyższy bieg bo w takich watunkach auto mniej spali niz przy ślimaczeniu sie!!! 5l/100km to przy muleniu na maxa - moja GT przy 110na autobanie spala średnio 5,4l!!! ale jest to zamulanie!!! przy normalnej jeżdzie N16 2.2tddi spala na trasie 6,5l a w mieście 8 kazda jedna mniej niż 6 to MULENIE NA MAKSA i to może być w efekcie droższe niż 0,5l/100więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 22 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 Chyba trochę przesadzasz z tym muleniem :-) , zmieniam biegi przy 2500 tys obrotów minimum, nie jeżdzę poniżej 1700 obrótów na minutę, spalanie mam rzędu 5,1 - 5,3. Jazda zbliżona do trasy z prędkością około 90 - 100 km/h... W ogóle to nie udało mi się spalić więcej niż 5,5 / 100 - ale to już z nogą w podłodze jeździłem. Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek125 Opublikowano 22 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 Skoro GT przy 110 pali ci 5.4l/100 to dlaczego /diesel nie moze spalic 5l/100 ?? przesadzasz z tym muleniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 22 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 5,4-jest to wskazanie kompa w rzeczywistoci po 6l podchodzi ale to jest zamulająca jazda NIE WIERZE w spalanie 5.0l /100km chyba przy zgaszonym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szadam Opublikowano 23 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 Możesz nie wierzyć, ale ja WIEM ile wlewam do baku :wink: Ps. A w trasie jeżdze 2000 - 2500 obrotów/min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.