Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Spalanie N16 2,2di


Gość raff1322
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem po dłuższej trasie (ok. 1000km) niedawno kupioną Almerą 2,2 turbodiesel. Ponieważ w jedną stronę była nieciekawa pogoda to jechałem dość spokojnie (90-110km/h) a w powrotną trochę szybciej. Średnie spalanie wyszło mi gdzieś na poziomie 5,5l/100. Czy jest to standard? Bo mówiąc szczerze oczekiwałem wyniku około 5 litrów. Pytanie kieruje oczywiście do użytkowników N16-tek z tym silnikiem.

Pozdrawiam, :D

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to jest dla ciebie troche szybciej?

 

I na jakiej trasie jechałeś? Autostrada czy nasze piekne dorgi?

 

5.5 litra to i tak niezły wynik. A jeszcze pewnie miałeś włączoną klimatyzację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche szybciej to 110-130 (prędkości efektywnej jazdy - nie średnio) oczywiście na naszych pięknych drogach w większości lokalnych. Klima czasami, bo jak powiedziałem w jedną stronę była mega-jesień :)

A propos, to ile klima może "wypić" więcej? 0,5 litra czy więcej?

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Sądzę że twój wynik to norma dla tego auta. Spalanie w moim N-16 na długich trasach (900 km.) przy prędkościach rzędu 130-140 i pracującej klimatyzacji mieści się w okolicach 6 litrów. W trybie miejskim może osiągnąć nawet około 8 litrów (duża ilość "korków", klimatyzacja). Wyniki te nie przekraczają w drastyczny sposób danych z instrukcji. Sądzę że można osiągnąć wynik poniżej 5 litrów (prędkości rzędu 90 i długa trasa). Lecz tego nie da się wykonać autem z takim silnikiem (2,2 110 koni) przecież to samo ciągnie do przodu. Nie wiem o ile więcej pali z włączoną klimatyzacją (za darmo nie zadziała).

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

4 osoby pełny bagaznik trzy rowery na dachu trasa 500km nad morze, troche jazdy po okolicy i z powrotem łącznie ok 1300km , predkośc na trasie w porywach 120 km/h srednio spaliła 5,8 l. Tankowałem od pełna, do pełna po przyjeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 dorosłych+2dzieci,bagażnik na full (kolanem upychałem), klima 1bieg, zalany V-power diesel, trasa nad morze noc SOBOTA/NIEDZIELA, prędkości przedział średnio 90-120km/h no czasami gdzie sie dało to max 140 - 5,4L na 100km

Powrót to sama trasa tylko w tygodniu z TIR-ami częste wyprzedzanie i jazda ile fabryka dała - wyszło 6,2 L

 

W mieście z klimą w korkach na krótkich odcinkach to do ok 7,5 L

 

Uważam że ten silnik ma znakomite spalanie, wczesniej jeździłem Fiatem CC 700 i nie zauważyłem większych wydatków na paliwo, jeżdżenie to samo te same trasy, i odległości moim zdaniem spalnie jak na 2,2 jest SUPER. :grin:

 

Kolegi 1,9 TDI 90 KM tez oscyluje około 5,5 - 6,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio zaliczyłem Belgię, tankuję pod korek i wtedy liczę spalanie:

 

- Polska, we mgle bez przestojów do 100km/h po 400 km wyszło 5l/100km - w normalnych warunkach dla mnie nie osiągalne,

- Niemcy, autostrada sporadyczne ograniczenia do 80-120km/h starałem się nie przekraczać 160 km/h, a po wieździe do Holandii 140km/h i wyszło ok 6l/100km,

- droga powrotna z Brukseli do granicy z Niemcami do 150km/h potem udało mi się uniknąć korków i było bez większego ruchu czyli poza ograniczeniami do 180-190km/h i lekko się ździwiłem , tylko 6,5l/100km.

 

Ja tam jestem pod wrażeniem tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raz uzyskałem wynik 4,7l na autostradzie przy prędkości cały czas 110 - 120km/h. A generalnie to się w 6 litrach zawszę mieszcze (5,5-6l) w jeździe mieszanej.

Almerki z tymi silnikami raczej mają mały apetyt na paliwo przeważnie jak sie zmienia biegi przy 2000obr/min to wtedy turbina się nie załącza :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdzę do pracy w trasie i trochę po mieście, i mieszczę się ze średnim spalaniem 5,3 - 5,4. Raz udało mi się nawet 5,1 uzyskać, ale jeździłem jak "kapelusznik". Ogólnie autko jest baaardzo ekonomiczne... a jednocześnie dynamiczne :)

 

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezu panowie az jestem w szoku po przeczytaniu waszych informacjo odnosnie spalania litrow na setke w mieszanych jazdach i i nawet mniej???? Mi spala okolo 7/100 przy jezdzie glownie po wawce i czasem traska. Przy podrozy na mazury po trasie 6,5/100 Wyniki ponizej 6 sa dla mnie nie realne byc moze wasze almy tak potrafia spalic moja chyba nie. Gdybym delikatnie operowal gazem mysle ze dalo by rade do 6 na trasie zejsc :P:P Tylko mam jedno pytanko po co turbinki w almach skoro biegi zmieniamy przy 2000 hihihi Jesli ktos swojej turbinki nie ekspoloatuje to ja chetnie ja przyjme :):):) A z drugiej strony przy jezdzie ile fabrka dala tez wyszlo piekne spalanie wow podziwiam chyba moja fabryka dawala jakos inaczej bo jak przyciskam konkretniej gaz to wir w baku wciaga 8 a moze i wiecej :):) W kazdym razie tylko pogratulowac skoro faktycznie takie spalanko udalo sie zrobic Moja alma ma ciut wieksze zapotrzebowanie na ropke ale i tak jestem happy:):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Almerka w trasie tzn. Wałbrzych - Ustka jakieś 540 km jazda spokojna i ekonomiczna max 120 km/h wyszło 4.8 l/100 w cyklu mieszanym 6 l/100 ale teraz po mieście bardzo nie ekonomicznie i czasami nawet nie zdąży nawet się zagrzać silmiczek 8l/100. zobaczymy jak wyjdzie kiedy temperatura zejdzie poniżej zera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do marcos 26

 

Mysle ze fabryka wszystkim podobnie dała, tyle tylko że spalanie jest powiązane z rodzajem trasy która pokonujesz, w moim przypadku znacznaczna część trasy to była

krajowa 1 ( czyli 2 pasy w jedną strone) gdzie można spokojnie i równo jechac sobie,

a reszta to wiadomo ograniczenia+TIRY jak masz nie farta i niestety poruszasz się w tygodniu taką zapchaną droga gdzie trzeba często wyprzedzać to niestety odbija sie to

na spalaniu :(

 

myśle ze 7 a nawet 8 w mieście jak na 2,2 jest dobrym wynikiem, kolegi benzyna 1,6 16v paliła lekko 10l benzyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i w tej kwsti zgadzam sie w 100% nawet ta sama trasa jadace roznie moze byc bo za kazdym razem bedzie inne naterzenie ruchu wiec rozne spalanie. A w porownaniu z benzynka to nawet najbardziej ropożerny nasz silniczek bedzie ekonomiczneijszy od benzynki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie macie obroty przy zmianie biegów i w czasie jazdy . Ja zmieniam biegi przy ok. 1500obr/min, a w czasie jazdy utrzymują się w granicach 4 bieg, 60 km/h-1100, 5bieg 120-1500, 160km/h-ok.2000 tak, że wydaje mi się że turbo w normalnej jeździe wogóle się nie włącza lub włącza się bardzo rzadko. Jak jest u Was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooo kolego bardzo delikatnie jeździsz! Tak to ja jeżdże na zimnymnym silniku tzn do 1500 obr/min no powedzmy czasami max 2000 obr/min.

A jak sie zagrzeje i jest gdzie przycisnąc do 2500/3000 i natępny bieg.

Raz w pogoni ( tak dla celów testowych :grin: ) za jakims HDI to wykręciłem na trójce

coś około 4800 - dla informacji - HDI został w tyle.

ODWAGI pociśnij i poczuj turbine- zobaczysz jak to frajda!!!

 

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzesis, przy obrotach 1500 - 2000 powinno sie zmieniać biegi przy zimnym silniku, a najkorzystniejsze obroty dla zmiany biegów do tego silnika to min 2500. Niech gwizd turbiny będzie z Tobą :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie macie obroty przy zmianie biegów i w czasie jazdy . Ja zmieniam biegi przy ok. 1500obr/min, a w czasie jazdy utrzymują się w granicach 4 bieg, 60 km/h-1100, 5bieg 120-1500, 160km/h-ok.2000 tak, że wydaje mi się że turbo w normalnej jeździe wogóle się nie włącza lub włącza się bardzo rzadko. Jak jest u Was?

 

cos mi tu nie gra. 2000 obrotow przy 160km/h!!!!! Tyle to ja mam ale przy 110 na 5 biegu. Troche mnie to dziwi :shock:

 

A co do spalania to moge potwierdzic to co pisza koledzy - trasa 5-5,5l a miasto 7-7,5.

 

pozdrawiam

jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie macie obroty przy zmianie biegów i w czasie jazdy . Ja zmieniam biegi przy ok. 1500obr/min, a w czasie jazdy utrzymują się w granicach 4 bieg, 60 km/h-1100, 5bieg 120-1500, 160km/h-ok.2000 tak, że wydaje mi się że turbo w normalnej jeździe wogóle się nie włącza lub włącza się bardzo rzadko. Jak jest u Was?

 

o f*ck

kolego przecież przy takich obrotach w ślinikó jest słabe smarowanie, nie wspominam o tym że zaworki moze coś trafić

Ja kilka n16ek objechałem a ostatnio miałem 2 i do 2300obr - czyli do momentu w którym załacza sie turbo auto jest mułem :lol:

Ja a biegi przy 3tyś to nic złego - po drugie jak ruszasz (wiadomo gdy nie ma korków itp) to lepiej jest ruszyć dynamicznie żeby jak najszybciej móc wrzucić wyższy bieg bo w takich watunkach auto mniej spali niz przy ślimaczeniu sie!!!

5l/100km to przy muleniu na maxa - moja GT przy 110na autobanie spala średnio 5,4l!!! ale jest to zamulanie!!! przy normalnej jeżdzie N16 2.2tddi spala na trasie 6,5l a w mieście 8 kazda jedna mniej niż 6 to MULENIE NA MAKSA i to może być w efekcie droższe niż 0,5l/100więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba trochę przesadzasz z tym muleniem :-) , zmieniam biegi przy 2500 tys obrotów minimum, nie jeżdzę poniżej 1700 obrótów na minutę, spalanie mam rzędu 5,1 - 5,3. Jazda zbliżona do trasy z prędkością około 90 - 100 km/h...

W ogóle to nie udało mi się spalić więcej niż 5,5 / 100 - ale to już z nogą w podłodze jeździłem.

 

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...