Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

zużycie opon


dario80

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wsystkich użytkowników Qashqai-a. Ciekaw jestem ile zrobiliście km na oponach a głównie ile wam wytrzymały przednie opony. U mnie po 15 tyś. km przednie opony bridgestone 215/60R17 dueler sport 96 h nadają śię do wymiany pomimo że sprawdzam ciśnienie przy każdym tankowaniu oraz wyważałem co 5 tyś km.Byłem na przeglądzie w serwisie i zleciłem ustawienie zbieżnośći koszt 250 zł i ponowne wyważenie kół -80zł oraz sprawdzenie co jest powodem tak nadmiernego zużycia. Wszystko było poprawnie i pan z serwisu zrobił ze mnie driftera bo powiedział że za ostro wchodzę w zakręty co nie jest prawdą. Proszę odpiszcie ile zrobiliście na swoich oponach bo może muszę iśc do serwisu na naukę wchodzenia w zakręty.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie w Qq ale w poprzednim aucie , na nowych oponach Falken (wiec nic z gornej połki ;) ) zrobiłem ok. 15 tys.km. i praktcznie zero zużycia , dziwne wiec ze przy takim Twoim podejsciu (można powiedziec pedantycznym ;)) opony nadają sie do wymiany . Moze to jedynie zdanie pana z serwisu , a jesli tak to wcale nie brałbym pod uwage jego opinii :) , bo nie jest mozliwe zjechanie opon przy normalnej jezdzie i przy takim przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czym polega zużycie twoich opon? Czy są wytarte równomiernie, po bokach, czy tylko w jednym miejscu?

Nie jestem specem w tym temacie, ale trochę kilometrów już przejechałem i moim zdaniem równomierne wytarcie to objaw normalnej ekspoloatacji nie wynikający z jakiegoś defektu układu jezdnego (zbieżność, wyważenie), ale przy dynamicznej jeździe (gwałtowne hamowanie i przyspieszanie) może nastąpić szybko. Wytarcie w jednym miejscu, to efekt złego wyważenia opony - opona "bije" w asfalt i w tym miejscu mocniej się ściera. Wytarcie po bokach może być spowodowane za małym ciśnieniem, złą zbieżnością, ale w większości przypadków to efekt jazdy głównie po mieście (częste i ostre zakręty). W moich poprzednich autach właśnie tak było. Do pracy dojeżdżałem przez miasto - co chwila skręt na skrzyżowaniu, wjazd na autostradę ostrym łukiem, po paru kilometrach zjazd ostrym łukiem i znowu skrzyżowania. Powrót tą samą drogą. Przy spokojnej jeździe opony wytrzymywały ok. 90 tys. km, a przekładałem je co roku z przodu do tyłu. Odliczając jazdę na zimówkach faktyczny przebieg opon do zużycia to ok. 45-50 tys. km. Teraz pracuję gdzie indziej, nie ma tyle zakrętów i widzę, że opony są w dużo lepszym stanie.

 

Jeszcze jedna uwaga: Jeśli masz wytarte krawędzie, to może masz za małe ciśnienie? Pisałeś, że sprawdzasz je przy każdym tankowaniu, ale czy manometr wskazuje prawidłowe ciśnienie. Na stacjach, na których tankuję ciśnienie jest pokazywane o parę jednostek większe niż w rzeczywistości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie napisz na czym polega zużycie Twoich opon - czy są całe łyse, czy na brzegach, czy tylko na środku???

 

Jak chodzi o moje opony to nic takiego się nie dzieje, zużywają się równomiernie, przebieg mają większy, a do "nienadawania się do jazdy" jeszcze daleko.

 

Kolejna sprawa jest taka, że warto stosować się do zaleceń instrukcji i zamieniać opony miejscami co kilka tys km - zapewnia to równomierne ich zużycie. Oczywiście brak wymiany nie jest przyczyną nadmiernego zużycia ogumienia, niemniej na pewno opony dłużej nadawałyby się do jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie napisz na czym polega zużycie Twoich opon - czy są całe łyse, czy na brzegach, czy tylko na środku???

 

Jak chodzi o moje opony to nic takiego się nie dzieje, zużywają się równomiernie, przebieg mają większy, a do "nienadawania się do jazdy" jeszcze daleko.

 

Kolejna sprawa jest taka, że warto stosować się do zaleceń instrukcji i zamieniać opony miejscami co kilka tys km - zapewnia to równomierne ich zużycie. Oczywiście brak wymiany nie jest przyczyną nadmiernego zużycia ogumienia, niemniej na pewno opony dłużej nadawałyby się do jazdy.

 

Witam ponownie, więc u mnie z przodu są głównie brzegi starte tak że prawie rowków już nie ma ,a srodek jst ok. Przełożyłem te przednie opony do tyłu i będę obserwował co będzie z tymi lepszymi ,i utrzymuję cinienie z przodu 2.4 atm. zamiast 2.3 , a w tyle bez ładunku 2.1 atm. Dzięki za odpowiedzi.

 

Na czym polega zużycie twoich opon? Czy są wytarte równomiernie, po bokach, czy tylko w jednym miejscu?

Nie jestem specem w tym temacie, ale trochę kilometrów już przejechałem i moim zdaniem równomierne wytarcie to objaw normalnej ekspoloatacji nie wynikający z jakiegoś defektu układu jezdnego (zbieżność, wyważenie), ale przy dynamicznej jeździe (gwałtowne hamowanie i przyspieszanie) może nastąpić szybko. Wytarcie w jednym miejscu, to efekt złego wyważenia opony - opona "bije" w asfalt i w tym miejscu mocniej się ściera. Wytarcie po bokach może być spowodowane za małym ciśnieniem, złą zbieżnością, ale w większości przypadków to efekt jazdy głównie po mieście (częste i ostre zakręty). W moich poprzednich autach właśnie tak było. Do pracy dojeżdżałem przez miasto - co chwila skręt na skrzyżowaniu, wjazd na autostradę ostrym łukiem, po paru kilometrach zjazd ostrym łukiem i znowu skrzyżowania. Powrót tą samą drogą. Przy spokojnej jeździe opony wytrzymywały ok. 90 tys. km, a przekładałem je co roku z przodu do tyłu. Odliczając jazdę na zimówkach faktyczny przebieg opon do zużycia to ok. 45-50 tys. km. Teraz pracuję gdzie indziej, nie ma tyle zakrętów i widzę, że opony są w dużo lepszym stanie.

 

Jeszcze jedna uwaga: Jeśli masz wytarte krawędzie, to może masz za małe ciśnienie? Pisałeś, że sprawdzasz je przy każdym tankowaniu, ale czy manometr wskazuje prawidłowe ciśnienie. Na stacjach, na których tankuję ciśnienie jest pokazywane o parę jednostek większe niż w rzeczywistości.

 

 

Tak kolego masz rację co do wskazania manometrów co stacja to inaczej. Muszę się pogodzić z tymi startymi brzegami opon bo tak jak piszesz robie krótkie odcinki dużo manewrów na parkingach a ogólnie to jeżdże po angielskich drogach gdzie asfalt jest bardzo chropowaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...