hercus Opublikowano 31 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2011 Witam serdecznie ! Mój problem przedstawia sie tak! micra K12 1.2 16V 80KM 2003r. przebieg chyba 65tyskm Autko na jałowych obrotach wpadało w duże drgania wyczówalne w całym aucie (na obrotomierzu falowania nie było widać, komp pokazywał raz 50 do góry raz na dół czyli niedużo) Pierwsze co zrobiłem to wyczyściłem przepustnice i przy okazji wymieniłem swiece. I tu problem po założeniu obroty wskakują na 2000 po chwili stabilizują się na 1500-1600. chcę podkreślić że nie jest to przepustnica z tzw linką tylko przepustnica mechatroniczna (elektryczna) i wszystkie opisy odnośnie adpptacji, wyucznia wolnych obrotów itp nic do tego nie mają gdyż w przypadku takiej przepustnicy niczego takiego sie nie robi co potwierdził mi pam w serwisie nissana w Krakowie. dodam jeszcze że silniczek krokowy jest wbudowany w przepustnice i steruje klapą przepustnicy niema dodatkowego dolotu zamykanego/otwieranego przez silniczek. sprawdziłem wszelkie mozliwe spossoby zasysania lewego powietrza przewody uszczelki itp wtyki wtyczki itd panowie co mogłem zepsuć ?? jakies pomysły rady ?? naiwne pytanie nie ma ktos ochoty poświecić godzinki i swojej przepustnicy (albo chociaż czujnika cisnienia) żebym mogł ją sprawdzić u siebie ?? (kraków olkusz okolice) znacie jakies szroty z częściami do takich aut w okolicy krakowa ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 31 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2011 No to cię wprowadził w błąd bo w k12 (silniki benzynowe) robi się nauke wolnych obrotów ale tylko kompem to można zrobić. Czym czyściłeś przepustnice i jak bo zastosowanie nie odpowiedniego środka do czyszczenia powoduje uszkodzenie przepustnicy. Brud na przepustnicy powoduje większe otwarcie przepustnicy ale z powodu drudu jest dostarczana inna ilość powietrza natomiast po wyczyszczeniu uchylenie przepustnicy się nie zmienia ale jak nie ma brudu to przelatuje wicej powietrza przez przepustnice i to powoduje zwiększenie wolnych obrotów po czyszczeniu. Jak w Krakowie nie wiedzą jak to zrobić to zapraszam do Radomia tu nie mają takiego problemu jak nie uszkodziłeś przepustnicy, w ciągu 30 minut zrobią te obroty. Wiem bo robiłem nauke wolnych obrotów po czyszczeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hercus Opublikowano 1 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 heh no i masz .... dzięki wielkie !!! też myślałem że brudna przepustnica puszcza mniej powietrza a po wyczyszczeniu puszcza więcej ale to by znaczyło że podczas eksploatacji ona sama sie uczy wiec pytanie jest dlaczego nie uczy sie w drugą strone ?? ale nie ważne.... pod kompa podpinałem u dwóch różnych "znajomych" mechaników, którzy nie do końca zajmują sie nissanem i oboje twierdzili że niema takiej opcji w ICH KOMPIE i tu pytanie ... adaptacje robiłeś w ASO czy też w jakimś solidnym warsztacie, w którym komputer poprostu ma taką opcje ??? zaufam twoim informacją i poszukam warsztatu z prawdziwego zdarzenia jeszcze raz dzięki !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Uczy się w drugą strone ale to wymaga czasu - czasami nie opłaca się czekać. Robiłem w aso (mam znajomego - więc wiadomo jak to jest) ale dobre kompy mają tą funkcje ale często bywa tak że osoba obsługująca kompa niezna go do końca i nie wie co można nim zrobić, z tego co wiem to nowa wersja oprogramowania kts może to wykonać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funio Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 (edytowane) wejdz sobie na forum nissan micra ..klub nissan micra i tam ja gdzies opisalem jak sie robi adaptacje przepustnicy poszukaj i zrob to sam forum k12 nie potrzebujesz do tego nawet rolki papieru toaletowego ,,poprostu poszukaj],,jak nie znajdziesz to sie odezwij to poszukam do tego potrzebujesz tylko swoje kluczyki ,,,nic wiecej Masz ,,ale warunek napiszesz czy to pomoglo bo te wasze forumy sa jakies dziwne jak masz problem to potem pisz jak go rozwiazales ,,bo wiekszosc sklada rece do boga a potem zlewa reszte a ja i inni by chcieli wiedziec jak usterka zostala usunieta ,,,wiec napisz czy to pomoglo a jak nie to co bylo przyczyna i to jest prozba do wszystkich....Autoadaptacja przepustnicy....nie dotykasz gazu,,,wlacz stacyjke i czekaj 2 sekundy,nastepnie wylacz,,i czekaj 10 sekund,,wlacz znowu na 2 sekundy i wylacz czekaj 10sek,,znowu wlacz 2sek i wylacz 10sek po tym czasie przepustnica nauczy sie prawidlowej pracy.....i pamietaj odpisz bo nie bede wam podpowiadal bo to ma byc tez dla innych.Dodam ze w tych samochodach duzo zeczy mozna zrobic bez kompa przy pomocy tylko kluczyka ...tylko trzeba wiedziec jak???... Edytowane 2 Czerwca 2011 przez funio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hercus Opublikowano 2 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 (edytowane) co do tych kombinacji kluczyka to czytałem juz kilka wersji z naciskaniem pedału gazu ale żadna nie pomogła... twoja jest troche inna ale oczywiście spróbuje odpowiedź dam gdzies za 2h co do nauki " w drugą strone to już 4 dni jeżdrze tym autem chyba by sie już nauczyła .. NWM "znalazłam" juz jakiegoś speca z kompem tylko nieda sie do niego do dzwonić i słyszałem że mało słowny jest tzn zawalony robota i nie wyrabia sie z terminami ... mam nadzieje ze jak twoj sposób nie pomoże to uda mi sie jakoś do niego dostać .. jeszcze jedno pytanko ile taka usługa adaptacji w ASO kosztuje ? bo tu do krakowa nie chce już dzwonić bo wogóle powiedzieli mi ze niema adaptacji przepustnicy :/ edit nie działa ten sposób kilkanaście razy z zegarkim w ręku prubowałem :/ Edytowane 2 Czerwca 2011 przez hercus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funio Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 (edytowane) No to szkoda musi byc cos innego ,,bo to co ci podalem to nic innego jak schemat serwisowy nissana tak robia w serwisie tylko ci tego nie powiedza moze cos zle zlorzyles i to nie ta usterka co??? Masz zaloczony plik to sobie poczytaj nie wyssalem sobie z palca Pozdro... sproboj jeszcze to polozenie zaworu przepustnicy zamknieta moze tu jest problem Edytowane 2 Czerwca 2011 przez funio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hercus Opublikowano 3 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 źle złożyć to nie za bardzo sie da trzeba by sie bardzo starać pozatym rozbierałem już z 10 razy to wszystko i w zasadzie może tego nie napisałem ale jeżeli gdzieś jest problem to w silniczku krokowym (nauce wolnych obrotów) bo przepustnica sama w sobie niema nic do tego są tam tylko dwie śrubki regulujące max zamkniecie (pozycja 0) dla przepustnicy i silniczka (całkowite) i max zamknięcie dla samej przepustnicy tzn jak np jadąc przy 3000obr puscisz noge z gazu to przepustnica zamyka sie do tej pozycji (pozycja 1) a dopiero przy niskich obrotach swoje 3gr wtrąca silniczek krokowy i ewentualnie jeszcze domyka. jedyny dowód na działanie silniczka krokowego to taki że jak zdejme przepustnice i postawie sobie ją podpiętą na podszybiu to przy przekręceniu kluczyka w pozycje on przepustnica z pozycji 1 zamyka sie do pozycji 0 i czeka na zapłon a jak dam OFF to przepustnica robi całkowite otwarcie i odrazu wraca do pozycji 1. no i może drugi wątpliwy dowód to to że jednak na obrotomierzu widać że jednak coś tam sobie doreguluje ten silniczek no i podczas jazdy jak zdusisz silnik na biegu to po zejściu poniżej 1500obr to czuć jak auto nagle zaczyna ciągnąć czyli też coś przepustnice otwiera. eh ale sie rozpisałem ale doktoratu nie zrobie sprubuje jeszcze raz tych metod z fotki bo wydaje mie sie że troche sie różnią od tego co było na forum NWM no i dokładnie spełnie warunki bo np czy miałem 95st to pewny nie jestem walki z przepustnicą dzień ..... czwarty ??? życzcie powodzenia <ok> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Do funio - niewiem z kąd ty to wziąłeś ale to napewno nie jest stosowane przez serwisy nissana: 1 sam na oczy widziałem jak robią kompem 2 nissan nie ma instrukcji napraw po polsku (poza kilkoma nie udanymi tłumaczeniami ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funio Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 (edytowane) Jak kupisz za 89zl ksiazke auto elektro to tam jest to opisane wszystko po polsku schematy podlaczenia Itd drugie zrodlo to Autodata typowy uzywany w warsztatach sam jestem mechanikiem wiec podpiecie kompa tak ,ale to tylko program ..jak nie masz kompa robisz to recznie,Nissan ma uklady samodiagnozy ktore uruchamiasz bez kompa i usterka sama sie usuwa jezeli nie jest element spalony a zastal w jakis sposob odlaczony przez przypadek tak jak to bywa np. z poduszkami odepnij kabel zapali ci sie kontrolka zolta ,,,mozesz ja wylonczyc kompem lub kombinacja kluczyka to samo.. ja przy swoim robilem adaptacje przepustnicy i u mnie to zadzialalo komp mi sie nie przydal,,,serwisy strzega tych programow i tych tanich gnyfow bo to jest ich kasa oni z tego zyja podlaczyl ci kompa bo wiedzial ze patrzysz mu na rece wiec nie wypadalo wejsc pomieszac 20sek w stacyjce i skasowac 150zl ,,,,czujesz sens wspolczesnej mechaniki....A jezeli chodzi o instrukcje napraw to jak ukradniesz taka plyte to bedzie ona po angielsku ale serwisy maja je po polsku i sa tak rozpisane ze laik by wiedzial o co chodzi Np ja autodata warsztatowa mam po polsku a to jest wlasnie serwisowka......Jeszcze do hercusa ,,moze ta twoja usterka nie wynika z zle ustawionej przepustnicy moze ona pracuje w porzadku a problem tkwi w tym zaworze ktory jest przymocowany u gory na pokrywie filtra ,a ty uparles sie na przeplywomierz z przepustnica........Jezeli przepustnica bedzie dobrze ustawiona to po wylaczeniu zaplonu uslyszysz taki dzwiek silniczka ok 2sek to oznaczzamykanie przepustnicy....i ja bym tam juz nie grzebal bo to ze ci plywa na wolnych obrotach to moze byc wiele przyczyn Sluchaj a moze przypadkiem ci walna termostat plynu chlodzacego bo takie obroty 1600 to moze byc przyczyna CO???? Termostat tez mozesz sam sprawdzic Edytowane 4 Czerwca 2011 przez funio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hercus Opublikowano 5 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 funio nie chce tu cytować ale twojej oststniej wypowiedzi nie rozumiem 1. cały problem jest w wysokich obrotach nie w falowaniu i wysokimi obrotami sie tu zajmujemy do niskich auto nie schodzi więc narazie niema o czym gadać 2. co do dzwięku zamykania przepustnicy i dzwieku przez 2 sek ... czy ty czytałes poprzedniego miojego posta opisałem dokładnie jak sie zachowuje przepustnica widząć ja na własne oczy !! 3. co do czujnika to tu ciężko stwierdzić ... podmieniałem go z jakimś czujnikiem od citroena chyba o takich samych parametrach (tylko taki miałem) lutując całą instalacje na nowo (wtyczki nie pasowały) i zachowuje sie tak samo i dość logicznie. Wiem że takie rzeczy sie zdarzają ale zbiegi okoliczności w tym przypadku troche mi nie pasują na tą chwile biore pod uwage dwóch winnych czujnik ciśnienia i temperatury z którego komputer wylicza przepływ oraz przepustnica a w zasadzie adaptacja przepustnicy. Ponieważ owy czujnik kosztuje prawie 500zł to dopuki nie sprubuje zaadoptowac przepustnicy to nim też sie nie zajmuje. Dziekuje wam wszystkim za pomoc !! Na tą chwile chyba niema sensu dalej dyskutować sprawdziłem kilka możliwych pomysłów i nici... czekam więc na telefon od gościa, który stwierdził ze może zaadoptowac moją przepustnice i nauczyć ją wolnych obrotów ... zobaczymy jak sprawa się zakończy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funio Opublikowano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 (edytowane) Usiluje ci wlasnie powiedziec ze wzsokie obroty sa spowodowane termostatem ktory jest uszkodzony lub tym czujnikiem ktory byl przerabiany a przepustnice zostaw w spokoju obroty nie maleja bo chodzi na ssaniu jezeli wylanczasz stacyjke i slychac dzwiek zamykanej przepustnicy to jest o.k. szukaj problemu w termostat, czujnik... daje sobie Paznokcie obciac ze przepustnica jest w pozadku i to nic ci nie da ze gosc podlaczy pod komputer i okaze sie ze termostat jest do wymiany ...i radze ci kupic orginalny termostat jak nie chcesz wydawac 2 razy pieniedzy P>S mam nadzieje ze po naprawie wrocisz tu i napiszesz jaka byla usterka Ja czytalem twuj post dokladnie i to co opisujesz to jest wlasnie na odwrot jak powinno byc po to jest ta adaptacja dlatego ci napisalem o nadsluchiwaniu przepustnicy po wylaczeniu silnika ,ale to ma byc zlorzone do kupy ,a nie ze ty na to patrzysz przez szybe i widzisz ja na wlasne oczy , jak widziales ja na wlasne oczy to pierwszy blad poniewarz lerzala w poprzek a nie przepustnica do dolu ,,,mam racje,,, jezeli odlaczysz wtyczke przerywasz obwod i adaptacje robisz od nowa ,,jak wymieniasz swiece odlaczasz ta wtyczke ,,,to samo oczywiscie nie jest napisane ze w kazdej sytuacji sie cos przestawi,, ale ty grzebales w czyms co sie nie popsulo I przy okazji napisz ile cie ta nauka wolnych obrotow uczynila sam jestem ciekaw Edytowane 5 Czerwca 2011 przez funio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek walewski Opublikowano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 (edytowane) Witam Miałem to samo i wcale nie jest to poważna usterka jak słyszałem zawsze po odpięciu wtyczki przy przep. trzeba ją zaadoptować.Jest to łatwe tylko MUSI być zrobione dokładnie: puszczamy pedał gazu Wszystkie odbiornik prądu muszą być wyłączone(światła,klima,radio) Koła wyprostowane. 1.Nagrzać silnik do normalnej temperatury pracy 2.Wyłączyć zapłon i czekać co najmniej 10 sek. stacyjka na ON 2 sek stacyjka na ACC 10sek stacyjka na ON 2sek stacyjka na ACC 10sek stacyjka OFF 10sek 3.Po 11 sekundach przekręcić kluczyk w pozycję ON i czekać 3 sek. 4.W ciągu 5 sek. wcisnąć i puścić pedał gazu 5 razy 5.Odczekać 7 sek. i wcisnąć gaz w podłoge i trzymać 20 sek aż kontrolka check engine zacznie migać. 6.Trzymać wciśnięty pedał gazu aż kontrolka check engine przestanie migać i zapali się na stałe. 7.W ciągu 3 sek. od zapalenia się kontrolki puścić pedał gazu. 8.Włączyć silnik 9.Odczekać 20sek. 10.Odpalić i zgasić samochód 2-3 razy. Przy wciskaniu pedał do oporu i puszczać całkowicie. Powinno działać jeśli nie to poszukam dokładniej. Co do komputera to byłem wtedy na paru wizytach i oprócz wzięcia pieniędzy rozkładali ręce,a ww czynności robił gość w serwisie tylko nie dokładnie i nic mu nie wychodziło.Zaraz poszukam i jak będą jakieś różnice w tym co pisałem napiszę. Edytowane 5 Czerwca 2011 przez motyla noga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hercus Opublikowano 5 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 (edytowane) Witam Miałem to samo i wcale nie jest to poważna usterka jak słyszałem zawsze po odpięciu wtyczki przy przep. trzeba ją zaadoptować.Jest to łatwe tylko MUSI być zrobione dokładnie: puszczamy pedał gazu Wszystkie odbiornik prądu muszą być wyłączone(światła,klima,radio) Koła wyprostowane. 1.Nagrzać silnik do normalnej temperatury pracy 2.Wyłączyć zapłon i czekać co najmniej 10 sek. stacyjka na ON 2 sek stacyjka na ACC 10sek stacyjka na ON 2sek stacyjka na ACC 10sek stacyjka OFF 10sek 3.Po 11 sekundach przekręcić kluczyk w pozycję ON i czekać 3 sek. 4.W ciągu 5 sek. wcisnąć i puścić pedał gazu 5 razy 5.Odczekać 7 sek. i wcisnąć gaz w podłoge i trzymać 20 sek aż kontrolka check engine zacznie migać. 6.Trzymać wciśnięty pedał gazu aż kontrolka check engine przestanie migać i zapali się na stałe. 7.W ciągu 3 sek. od zapalenia się kontrolki puścić pedał gazu. 8.Włączyć silnik 9.Odczekać 20sek. 10.Odpalić i zgasić samochód 2-3 razy. Przy wciskaniu pedał do oporu i puszczać całkowicie. Powinno działać jeśli nie to poszukam dokładniej. Co do komputera to byłem wtedy na paru wizytach i oprócz wzięcia pieniędzy rozkładali ręce,a ww czynności robił gość w serwisie tylko nie dokładnie i nic mu nie wychodziło.Zaraz poszukam i jak będą jakieś różnice w tym co pisałem napiszę. sorak za duży cytat ale nich tam Pytanie czy przed przystąpieniem do tej czynności miałeś wogóle jakiś błąd na kompie świecił ci sie check albo cuś ????????? ??? ??? ??? u mnie w sumie niema błedów a jak robiłem podobne kombinacje nieco rózniące sie czasem to nie działał krok 6 i 7 tzn nie mrugał check a wiec... niewiem co wtedy niby konczylem procedure wg zegarka ale nic to nie dawało ... ide jeszcze do auta zobaczymy Edytowane 5 Czerwca 2011 przez hercus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funio Opublikowano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 (edytowane) Ja mu dokladnie to podalem bynajmniej ten poczatek i to starczy ,,przepustnice ma sprawna ,,,termastat ???? ,ale poczekamy i zobaczymy jak straci troche kasy na pseudomechanikow i potem naopisze co bylo nie tak,,To co podalem jest wziete z serwisowych podrecznikow i to dziala ,,ale zobaczymy,,, sam jestem ciekaw...Hercus nie bedziesz mnial bledow na zegarach ja nie mnialem wymienialem tylko swiece i juz mnialem pozamiatane :rolleyes: Edytowane 5 Czerwca 2011 przez funio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hercus Opublikowano 5 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 Nosz motyla noga ... wielki jesteś chociaż niewiem dlaczego <lol> funio podałes początek instrukcji i to nic nie dało podałeś też skan z serwisówki i to też nie działało choć próbowałem z 10 razy Instrukacja motylej nogi rózniła sie od twojej w jednym pktcie o 3 sek i zadziałało !!! DZIĘKUJE ! Funio twoje zasługi wcale nie są mniejsze dzięki !!! PANOWIE ZADZIAŁAŁO !! nawet pasy zapiąłem zeby sie głupia kontrolka nie paliła i za pierwszym razem poszło - check normalnie zaczął mrygać jak powienien i po odpaleniu wyregulował sobie jałowe obroty :) normalnie cieszyłem sie jak dziecko hehe jak kiedys bedziecie w krakowie piszcie stawiam piwo inną kwestją pozostaje fakt że po wyrególowaniu jałowych obrotów silnik pracował równo ale jak włączyłem jakikolwiek pobór prądu (wiatrak na I-bieg) obroty delikatnie sie podniosły i silnik wszedł w drgania obroty są równe ale drga całe auto czyli wróciłem do pkt wyjścia z przed czyszczenia przepustnicy. Ale tym się już zajme ewentualnie zapytam fachowców czyli was Serdecznie posdrawiam a instrukcje motylej nogi proponuje dodać gdzieś do FAQ Ps: jak tylko dowiem sie powodu drżenia auta oczywiście was powiadomie ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funio Opublikowano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 (edytowane) Nosz w morde to znaczy ze to co jest napisane w tym autoelektro to jest niepelne ...to mendy pisza cos ale nie dokonca chociaz u mnie zadzialalo ,,,ale na wszelki wypadek wudrukowalem sobie ta strone ,,,Fajnie ze nie wydales kasy i widzisz nie potrzeba kompa....i dobrze ze tak wspolnie mozna pomoc ...narka P.S wiesz co?? w tym autoelektro jest to samo tyle ze na koncu to otym wciskaniu gazu i te inne pierdoly bede mial czas to porownam Edytowane 5 Czerwca 2011 przez funio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hercus Opublikowano 6 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Róznice to przedewszystkim : 1.na skanie te instrukcje nie są w jednym ciagu (mimo że próbował to wszystko robić na raz jakoś sie nie udało) 2.na skanie jest OFF na 10 sek u motylej nogi ACC na 10sek OFF mozna różńie interpretować a z twojego skana robiłem tak i tak 3. w pkt 5 jest odczekać 7sek a na skanie było 5 sek musi to mieć nzaczenie bo próbowałem to kilkanaście razy i nic a sposób motylej nogi poszedł od kopa też sie cziesze że nie wydałem kasy na mechaników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funio Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Trudno powiedziec no u mnie to zadzialalo od razu i to ta czesc pierwsza,,,trudno powiedziec czy ten blad jest celowy w tej ksiazce czy po prostu trzeba dac sobie wiecej czasu.Fakt ze w tej ksiazce jest duzo schematow oznaczen kabli no,,przydaje sie,,, kosztuje w necie 89zl jest tam Micra ,almera .primera ,ale najwiecej to do micry warto kupic chyba ze maja wiecej takich zonkow jak to z adaptacja to wtedy mozna to na h...nabic ...Ja jestem z Grudziadza wiec do Krakowa troche daleko ,ale jak by co to na piwo oczywiscie czemu nie...przy okazji :whistle: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek walewski Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Nie ma problemu. sam też to znalazłem na forum tylko dotyczyło almery ale wtedy nie miałem obiekcji żeby spróbować Co do Kraku to jest tam taki barek z duużym wyborem dooobrych piw a co do obrotów to bez żadnych urządzeń włączonych są chyba 600, 800 a jak coś się włączy to ok 1000 ale auto nie gra.co do dokładnych wartości poszpera bo mi kiedś to podawali na forum. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karolina2020 Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 (edytowane) Witam, Mam podobny problem. Kupilam Micre k12 z 2003 roku, silnik 1.2 64km. Moj maz ma kuzyna mechanika, ktory specjalizuje sie glownie w Fiatach i on tez zajmuje sie moim autem. Zaraz po zakupie wymienil mi wszystkie filtry, olej, przeczyscil przepustnice. Czy przed ta operacja auto mialo takie objawy, czyli "podskakiwanie" w czasie stania na luzie na rozgrzanym silniku, to nie wiem, bo nie bylo zarejestrowane i pierwsza jazda byla z podworka do warsztatu jakies 300m Ostatnio tez wymienil mi swiece i dalam mu instrukcje z tego watku a autoadaptacji przepustnicy, mowi ze zrobil to 2 razy i ze jest lepiej. Faktycznie, jak wracalam od niego do domu to auto juz nie podskakiwalo mi na kazdych swiatlach, ale moja euforia nie trwala dlugo, bo na drugi dzien bylo to samo. Juz mi glupio jest mu zawracac glowe, bo praktycznie naprawia nam auta po kosztach, ale chyba bede musiala. W zwiazku z tym moja prosba, co jeszcze moge mu podsunac do sprawdzenia? Planuje kupic ta gazete Autoelektro, zawsze te 80-90zł to taniej niz pol auta wymieniac po omacku Aha, jak ostatnio zajechalam pod dom, to sie wsluchalam w prace silnika, oprocz drgan (wskazowka obrotomierza jest nieruchoma wtedy jak cos), slychac tez jakby cos sie delikatnie w nim "tłukło", nie wiem co tam jest, jakis cylinder zle pracuje? Auto troche szarpalo przy przyspieszaniu na niskich obrotach (nie pisze jakis herezji?), ale po wymianie swiec jest chyba lepiej. Dopisek: Przypomnialo mi sie ze widac ze silnik byl myty, to juz zle wrozy :/ Ogolnie to przepraszam z gory za moja niewiedze i ignorancje Edytowane 25 Listopada 2011 przez karolina2020 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Witam, Mam podobny problem. Kupilam Micre k12 z 2003 roku, silnik 1.2 64km. Moj maz ma kuzyna mechanika, ktory specjalizuje sie glownie w Fiatach i on tez zajmuje sie moim autem. Zaraz po zakupie wymienil mi wszystkie filtry, olej, przeczyscil przepustnice. Czy przed ta operacja auto mialo takie objawy, czyli "podskakiwanie" w czasie stania na luzie na rozgrzanym silniku, to nie wiem, bo nie bylo zarejestrowane i pierwsza jazda byla z podworka do warsztatu jakies 300m Ostatnio tez wymienil mi swiece i dalam mu instrukcje z tego watku a autoadaptacji przepustnicy, mowi ze zrobil to 2 razy i ze jest lepiej. Faktycznie, jak wracalam od niego do domu to auto juz nie podskakiwalo mi na kazdych swiatlach, ale moja euforia nie trwala dlugo, bo na drugi dzien bylo to samo. Juz mi glupio jest mu zawracac glowe, bo praktycznie naprawia nam auta po kosztach, ale chyba bede musiala. W zwiazku z tym moja prosba, co jeszcze moge mu podsunac do sprawdzenia? Planuje kupic ta gazete Autoelektro, zawsze te 80-90zł to taniej niz pol auta wymieniac po omacku Aha, jak ostatnio zajechalam pod dom, to sie wsluchalam w prace silnika, oprocz drgan (wskazowka obrotomierza jest nieruchoma wtedy jak cos), slychac tez jakby cos sie delikatnie w nim "tłukło", nie wiem co tam jest, jakis cylinder zle pracuje? Auto troche szarpalo przy przyspieszaniu na niskich obrotach (nie pisze jakis herezji?), ale po wymianie swiec jest chyba lepiej. Dopisek: Przypomnialo mi sie ze widac ze silnik byl myty, to juz zle wrozy :/ Ogolnie to przepraszam z gory za moja niewiedze i ignorancje Obawiam się że może to być wyciągnięty łańcuszek rozrządu.Ogólnie dobrze by bylo zrobić jakąś diagnostykę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karolina2020 Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Dziekuje za odpowiedz. Czyli co, jechac do jakiegos warsztatu ktory ma komputery pod Nissana? Czy jak to sprawdzic? Przepraszam ze mi trzeba tak tlumaczyc jak "krowie na rowie" Moge sie spodziewac calego lancucha rozrzadu do wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo1005 Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 witam, czy taki sposób adaptacji co opisał motyla noga można zastosować w micra k11 99r ? bo mi rownież falują obroty. Silnik krokowy wyczyszcony, akumulator odłączony na noc a potem silnik włączony na biegu jałowym do załączenia się wiatraka ale obroty falują. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Dziekuje za odpowiedz. Czyli co, jechac do jakiegos warsztatu ktory ma komputery pod Nissana? Czy jak to sprawdzic? Przepraszam ze mi trzeba tak tlumaczyc jak "krowie na rowie" Moge sie spodziewac calego lancucha rozrzadu do wymiany? Przy rozrządzie powinno: A)świecić się kontrolka silnika,B)jest najczęściej utrudnione uruchamianie(choć u mnie tego nie bylo) Slychac wyrażny terkot łańcucha(ale to może być też wina napinacza)Ogólnie może to być też co innego(np.sonda lambda -błąd i zubożona mieszanka,stąd falowanie),więc lepiej zrobic diagnostykę.Tylko zastanawia mnie brak sygnalizacji ze strony lampek??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.