Gość karolina2020 Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Przy rozrządzie powinno: A)świecić się kontrolka silnika,B)jest najczęściej utrudnione uruchamianie(choć u mnie tego nie bylo) Slychac wyrażny terkot łańcucha(ale to może być też wina napinacza)Ogólnie może to być też co innego(np.sonda lambda -błąd i zubożona mieszanka,stąd falowanie),więc lepiej zrobic diagnostykę.Tylko zastanawia mnie brak sygnalizacji ze strony lampek??? Hmm, no to tak: kontrolki błędów się żadne nie świecą, uruchamianie chyba nie jest utrudnione, chociaż wg mnie trochę długo trzeba przytrzymywać kluczyk przy zapalaniu, raz przytrzymalam krocej i nie zapalil. Wyraznego terkotu nie slychac, wrazenie jest bardziej odczuwalne jako podskakiwanie, ale tylko na rozgrzanym silniku jak stoi, a w czasie jazdy i na zimnym w czasie postoju chodzi normalnie. Bylam dzisiaj zeby mi podpieli samochod pod komputer, odczytali błąd P0011 "przesunięcie wałka rozrządu". Tez sugerowali ze to moze byc cos z zaplonem, moze cewka i ze najlepiej by bylo pojechac do ASO i tam mi moga podmienic cewke i zobaczyc czy ktoras jest zepsuta metoda prob i bledow. Co o tym sadzicie? Juz sie boje ile mnie ASO skasuje :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Hmm, no to tak: kontrolki błędów się żadne nie świecą, uruchamianie chyba nie jest utrudnione, chociaż wg mnie trochę długo trzeba przytrzymywać kluczyk przy zapalaniu, raz przytrzymalam krocej i nie zapalil. Wyraznego terkotu nie slychac, wrazenie jest bardziej odczuwalne jako podskakiwanie, ale tylko na rozgrzanym silniku jak stoi, a w czasie jazdy i na zimnym w czasie postoju chodzi normalnie. Bylam dzisiaj zeby mi podpieli samochod pod komputer, odczytali błąd P0011 "przesunięcie wałka rozrządu". Tez sugerowali ze to moze byc cos z zaplonem, moze cewka i ze najlepiej by bylo pojechac do ASO i tam mi moga podmienic cewke i zobaczyc czy ktoras jest zepsuta metoda prob i bledow. Co o tym sadzicie? Juz sie boje ile mnie ASO skasuje :/ No i niestety ale wygląda to na początki kłopotow z tym co sugerowalem,czyli rozrządem.Co do diagnostyki to się nie bój tylko jedź i porozmawiaj ile za co(za pytanie nie kasują ).Sam rozrząd jest niestety kosztowną naprawą,ale może to być np.czujnik.Naprawiać w ASO nie musisz ale warto popytać ile by to kosztowało(teraz mają co najmniej 25% rabaty do końca roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość p4cyffk4 Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Witam! Mam micre K12 1,6 i niestety ten sam problem po przeczyszczeniu przepustnicy...Obroty oscyluja między 1,5 a 2,5 tysiąca i nie zadziałała ani instrukcja użytkownika funio ani motyla noga...Czy macie może jakis pomysł, co jeszcze mogę wypróbować, albo co z tym fantem zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rollout Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Witam, mam dokładnie taki sam problem z nissanem Tiida. Czy udało się Tobie naprawić K12? Pzdr, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ireks102 Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Też mam wysokie obroty po czyszczeniu przepustnicy. Sposób motyla nogi zadziałał obroty spadły ale tylko do wyłączenia zapłonu, po ponownym odpaleniu obroty znowu mam na około 1400. Jaka może być przyczyna że nie zapamięta tych obrotów. Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo1005 Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 ja mialem tak samo w k11 ze po czyszczeniu obroty było wysokie i kazdy na forum sie dziwił bo mowili ze po czyszczeniu obroty powinny byc nizsze a tu zonk. Przeczysciłem krokowca, wyłączyłem aku na noc a po podłączeniu zostawiłem auto na wolnych obrotach do zagrzania do wlaczenia wentylatorów, przez tydzien pojezdziłem normalnie i obroty sie ustabilizowały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ireks102 Opublikowano 14 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2013 Byłem z moją micrą na adaptacje przepustnicy w sumie u 4 gości, tylko jeden miał taki sprzęt, który sobie poradził z moją micrą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokolik1999 Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 witam super ksiazka gdzie można ja dostać jedno pytanko mam co zrobić jak po przeprowadzeniu regulacji obroty sa na poziomie 1000 ale po wyłączeniu stacyjki spowrotem wracają na około 1500 pozdrawiam i dzięki za odpowiedz i pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojsliw Opublikowano 31 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 Witam Miałem to samo i wcale nie jest to poważna usterka jak słyszałem zawsze po odpięciu wtyczki przy przep. trzeba ją zaadoptować.Jest to łatwe tylko MUSI być zrobione dokładnie: puszczamy pedał gazu Wszystkie odbiornik prądu muszą być wyłączone(światła,klima,radio) Koła wyprostowane. 1.Nagrzać silnik do normalnej temperatury pracy 2.Wyłączyć zapłon i czekać co najmniej 10 sek. stacyjka na ON 2 sek stacyjka na ACC 10sek stacyjka na ON 2sek stacyjka na ACC 10sek stacyjka OFF 10sek 3.Po 11 sekundach przekręcić kluczyk w pozycję ON i czekać 3 sek. 4.W ciągu 5 sek. wcisnąć i puścić pedał gazu 5 razy 5.Odczekać 7 sek. i wcisnąć gaz w podłoge i trzymać 20 sek aż kontrolka check engine zacznie migać. 6.Trzymać wciśnięty pedał gazu aż kontrolka check engine przestanie migać i zapali się na stałe. 7.W ciągu 3 sek. od zapalenia się kontrolki puścić pedał gazu. 8.Włączyć silnik 9.Odczekać 20sek. 10.Odpalić i zgasić samochód 2-3 razy. Przy wciskaniu pedał do oporu i puszczać całkowicie. Powinno działać jeśli nie to poszukam dokładniej. Co do komputera to byłem wtedy na paru wizytach i oprócz wzięcia pieniędzy rozkładali ręce,a ww czynności robił gość w serwisie tylko nie dokładnie i nic mu nie wychodziło.Zaraz poszukam i jak będą jakieś różnice w tym co pisałem napiszę. Witam, Procedura genialna do punktu 9 wszystko OK, obroty jak marzenie. Niestety po włączeniu i wyłączeniu silnika problem wraca. Ktoś jakiś pomysł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDRZEJ104 Opublikowano 31 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 Ja również przerabiałem adaptację przepustnicy i jedyny problem jaki miałem to utrzymanie miarowego czasu , czyli stoper jeszcze raz stoper i procedura działa . Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojsliw Opublikowano 31 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 Ja również przerabiałem adaptację przepustnicy i jedyny problem jaki miałem to utrzymanie miarowego czasu , czyli stoper jeszcze raz stoper i procedura działa . Pozdrawiam. Witam, Działa, to prawda dioda miga zapala się na stałe itd..... Do puki nie wyłączę silnika wydaje się być ok. Niestety jak wyłączę i włączę silnik problem wraca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDRZEJ104 Opublikowano 31 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 U mnie zadziałało za drugim razem ale ze stoperem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojsliw Opublikowano 31 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 U mnie zadziałało za drugim razem ale ze stoperem. U mnie ani za 1 ani za 2 ........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ag19 Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 Witam Miałem to samo i wcale nie jest to poważna usterka jak słyszałem zawsze po odpięciu wtyczki przy przep. trzeba ją zaadoptować.Jest to łatwe tylko MUSI być zrobione dokładnie: puszczamy pedał gazu Wszystkie odbiornik prądu muszą być wyłączone(światła,klima,radio) Koła wyprostowane. 1.Nagrzać silnik do normalnej temperatury pracy 2.Wyłączyć zapłon i czekać co najmniej 10 sek. stacyjka na ON 2 sek stacyjka na ACC 10sek stacyjka na ON 2sek stacyjka na ACC 10sek stacyjka OFF 10sek 3.Po 11 sekundach przekręcić kluczyk w pozycję ON i czekać 3 sek. 4.W ciągu 5 sek. wcisnąć i puścić pedał gazu 5 razy 5.Odczekać 7 sek. i wcisnąć gaz w podłoge i trzymać 20 sek aż kontrolka check engine zacznie migać. 6.Trzymać wciśnięty pedał gazu aż kontrolka check engine przestanie migać i zapali się na stałe. 7.W ciągu 3 sek. od zapalenia się kontrolki puścić pedał gazu. 8.Włączyć silnik 9.Odczekać 20sek. 10.Odpalić i zgasić samochód 2-3 razy. Przy wciskaniu pedał do oporu i puszczać całkowicie. Powinno działać jeśli nie to poszukam dokładniej. Co do komputera to byłem wtedy na paru wizytach i oprócz wzięcia pieniędzy rozkładali ręce,a ww czynności robił gość w serwisie tylko nie dokładnie i nic mu nie wychodziło.Zaraz poszukam i jak będą jakieś różnice w tym co pisałem napiszę. Rewelacja Działa bardzo dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 Rewelacja Działa bardzo dziękuję. To na Primerze działa też? Proszę uzupełnić profil zgodnie z regulaminem forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irozd Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 No to szkoda musi byc cos innego ,,bo to co ci podalem to nic innego jak schemat serwisowy nissana tak robia w serwisie tylko ci tego nie powiedza moze cos zle zlorzyles i to nie ta usterka co??? Masz zaloczony plik to sobie poczytaj nie wyssalem sobie z palca Pozdro... sproboj jeszcze to polozenie zaworu przepustnicy zamknieta moze tu jest problem super rada po tym schemacie przepustnica doszła do siebie i obroty są ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość oparex Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Witam wszystkich ja też dochodzę do punktu 9 i nic z tego. Po ponownym zapeniu obroty znowu są wysokie ok 1500. proszę pomóżcie może ta końcówkę źle robie 9-10 Do punktu 8 wszystko przebiega idealnie chek mruga gaśnie obroty spadają do ok. 850 stabilizuje sie ale po zgaszenia i ponownym odpaleniu komputer nie zapamiętuje adaptacji. Byłem nawet w serwisie i chyba się mniej znają niż ja nic nie zrobili. Juz mam dość powoli. Kolego świetny ten schemat ale nie rozumie dokladnie punktu 9 i 10 9- czekać 20 s na zapalonym czy zgaszonym silniku 10 kiedy wciskać i puszczać Pedal gazu przy zapalonym czy jak? z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDRZEJ104 Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Kiedy odpalisz a komputer zacznie regulować obroty - to ma trwać 20 s czyli czekasz na zapalonym , później gasisz silnik czekasz chwilę i odpalasz i sprawdzasz czy obroty są OK. Procedurę rób ze stoperem , silnik musi mieć temperaturę roboczą czyli powyżej 80 stopni , jeśli masz uszkodzony termostat i otwiera się np. przy 70 stopniach może być problem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jswistow Opublikowano 6 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 (edytowane) odświeżam temat z obrotami jakie macie obroty po odpaleniu zimnego silnika ?? i drugie pytanie, czy niebieska kontrolka temperatury gaśnie wam po odpaleniu czy dopiero po jakimś czasie aż silnik się nie nagrzeje??? dodam tylko ze chodzi mi o silnik 1,2 Edytowane 6 Maja 2016 przez jswistow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 7 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 Kontrolka gaśnie po nagrzaniu silnika(dość szybko w benzynie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miramar Opublikowano 27 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 (edytowane) Znalazłem ostatnio taki filmik sprawdziłem, wszystko działa i adaptacja przepustnicy się powiodła. Edytowane 27 Maja 2016 przez miramar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDRZEJ104 Opublikowano 28 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2016 odświeżam temat z obrotami jakie macie obroty po odpaleniu zimnego silnika ?? i drugie pytanie, czy niebieska kontrolka temperatury gaśnie wam po odpaleniu czy dopiero po jakimś czasie aż silnik się nie nagrzeje??? dodam tylko ze chodzi mi o silnik 1,2 Obroty są zależne od temperatury silnika - otoczenia u mnie około 1200 przy 10 - 20 stopniach , po chwili maleją do 1000 . Niebieska kontrolka gaśnie przy 50 stopniach na piecu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jokenol Opublikowano 15 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2019 (edytowane) Pomyłka Edytowane 16 Września 2019 przez jokenol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.