Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

problem z tylnimi zaciskami


audiomen697
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, nie mogłem znaleźć tematu- pewnie już ktoś kiedyś pisał- a zależy mi na czasie. Mój problem polega na tym, że tylni prawy zacisk od nissana primery, po użyciu hamulca postojowego nie odbijał, blokował się. Zgodnie z tym co przeczytałem na forum, postanowiłem dokonać regeneracji docisku. Z rozłożeniem nie było problemu. Gorzej ze złożeniem i założeniem pierścienia segera, jednak po kilku godzinach się udało. Po zmontowaniu dźwignia hamulca postojowego ładnie pracuje zacisk odbija, jednak efekt końcowy jest taki, że brak ów hamulca. Nadmieniam iż hamulec roboczy działa prawidłowo. Linka naciąga dźwignię prowadzącą do hamulca pozycyjnego. Ponadto przed regeneracją prawa strona właśnie nie trzymała brak skuteczności hamowania hamulca postojowego, lecz po wymianie klocków i tarcz po zaciągnięciu hamulca postojowego dźwignia nie powracała i dochodziło do grzania się tarczy. nie wiem gdzie szukać problemu i co za to odpowiada?co może powodować słabe działanie hamulca postojowego w takiej sytuacji? Z góry dziękuje za każdą porade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A złożyłeś wszystko dobrze?

Tak mi się wydaje;) skoro działa hamulec roboczy to raczej napewno składałem w odwrotnej kolejności do rozkładania. Zdąrzyłem zaczerpnąć informacji, iż fasolka która wchodzi w trzpień od dźwigni ręcznego wyrabia ów element co powoduje właśnie brak ręcznego.. I dalszy dylemat. Możliwe że podczas składania coś przeoczyłem. Jak będę miał wolne od pracy, to rozbiore jeszcze raz, tylko czy jest sens znowu kilka godzin poświęcić, a potem okaże się, że w zasadzie problem faktycznie polega na elemencie wyrobionym dźwigni hamulca pozycyjnego. Nie wiem czy taki element można sam dokupić. A jak sprawdzić, podczas regeneracji, przed założeniem docisku i podłączeniem wężyka z płynem hamulcowym, czy cały docisk działa prawidłowo?? Po skręceniu całości <tłoczek wkręcony maksymalnie> ruszałem ów dźwignią i nie dawało żadnego efektu wysunięcia tłoczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm masz szczęście akurat robiłem też regenerację hamulca ręcznego i miałem dokładnie to samo co ty rozebrałem jeszcze raz i okazało się ze źle wsadziłem pierścień segera i nie dociskał dokładnie tego kapelusza metalowego i sprężynki do podkładki z wypustem i właśnie się działo to samo co tobie jednym słowem zacisk do poprawy :) Powodzenia z segerem

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli nie napewno nie ma możliwości zurzycia elementu "dźwigni" od hamulca pozycyjnego?? po czym mam poznać że pierścień źle wsadziłem? skoro na koszyczku jest i ładnie z tego co pamiętam tkwił w rowku. Pozdrawiam aczkolwiek będę miał kolejne wolne od pracy skorzystam z rady i spróbuje jeszcze raz. Tylko czy na pewno to, czy właśnie będę musiał szukać dźwigni, która według znajomego mechanika, który stwierdził, że taką część należy wymieniać na nowe bo się zurzywają i regeneracja nic nie daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm jak mogła się zużyć dźwignia jak to kawałek metalu ewentualnie zardzewieje ładnie oczyścić nasmarować i złożyć tak jak w instrukcji patrzeć uważnie na podkładkę z metalowym wypustem on musi być w swoim dołku w obudowie. powodzenia i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdził bym jeszcze czy linka od hamulca ręcznego pracuje w całym zakresie .

Edytowane przez nice-wawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znajde czas wolny od pracy, to rozłoże jeszcze raz cały docisk. Skoro napewno żadne elementy nie ulegają zurzyciu (nie licząc elementów gumowych-które wymieniłem),to może faktycznie coś przeoczyłem przy składaniu. Rozkręcę popatrze i dam znać. Odnośnie linki hamulca postojowego, to, z tego co pamiętam zawszy wydawała się być dużo luźniejsza od strony lewej. Jednak po zaciągnięciu hamulca, jest widoczne jej przesuwanie czyli raczej powinno być ok. Tylko martwiło mnie to, że wydaje się "dłuższa" od tej po przeciwnej stronie. Da się to jakoś wyregulować? Czy tylko naciągnąć ze środka samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tego zwróciłem uwagę na linkę że jak będzie słabo chodzić może blokować tylko jedno koło . Zdejmij zacisk , odłącz linkę i sprawdź czy tłoczek wysuwa i wraca na swoje miejsce po zaciągnięciu dźwigni od ręcznego . Jak będzie tłoczek chodził trzeba sprawdzić linki dokładnie.

Edytowane przez nice-wawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linka przesówa się po obydwu stronach. Jednak gdy jest swobodna i nie używam hamulca postojowego, wówczas jest widoczny pewien luz tej linki po stronie właśnie prawej. Lewa ok. Sama linka chodzi po podłączeniu do zacisku wszystko pracuje po prostu super odbija cięgno (po regeneracji docisku). Wolne nie zapowiada się szybko, także z powtórnym rozebraniem docisku muszę się jeszcze wstrzymać.

 

Witam, potwierdzam po ponownym demontarzu całego zacisku: -pierścień był dobrze założony, po rozłożeniu i porównaniu do zdjęć na schemacie ujawniłem, że zapomniałem założyć podkładke, która mieści się pod koszyczkiem ze sprężyną i zabezpieczona jest pierścieniem segera. Reasumując, regeneracja zacisku zdaje egzamin, wszystko chodzi ładnie pięknie, hamulec awaryjny działa bez zarzutu, że tylko oponki piszczą. Także znajomy mechanik nie miał racji informując mnie, że zurzywają się części i regenreracja jest bezsensowna. Dziękuje za pomoc pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...