keey Opublikowano 31 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2011 Cześć, od 2 tygodni mam P12 1.8 z LPG. Kupując auto we Wrocławiu centralka diodami pokazywała rezerwę. Przejechałem ok. 70 km i zatankowałem pod korek (33 l, a zbiornik 63 l). Zapalone 4 zielone diody pokazywały full. Pojeździłem troszkę i zaczęła palić się rezerwa lub kontrolki całkowicie gasną. I teraz mam pytanie czy plastikowy "pierdolnik" z diodami pokazuje pracę na lpg i ilość paliwa czy tylko ilość paliwa? więc ze względu na rezerwę pojechałem tankować. Weszło za 50 zł (czyli ok 20 l gazu) a z kontrolkami dalej to samo. Pod garażem dostałem się do wielozaworu i tam na wskaźniku ciśnieniowym full. Sprawdziłem połączenie przewodów (jak mniemam te ze wskaźnika ciśnieniowego podają sygnał do wyświetlacza diodowego?) i tam wszystko jest ok. Pojechałem więc jeszcze raz na stację i mówię do pełna. LPG weszło za całe 0,33 zł. Od tej chwili lampki radośnie świeca w ilości 4 zielonych. Wielozawór Tomasetto a moje pytania są dwa: - czy można coś z tym zrobić? - czy zgaśnięcie diód na "pierdolniku" w kabinie wraz z pomarańczową kontrolką "G" jest równoznaczne z przejściem na zasilanie Pb? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 31 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2011 ad1 tak, trzeba podpiąć kompa i ustawić wskaźnik ad2. stan ilości gazu nei ma wpływu na pracę na LPG, od tego jest dodatkowa kontrolka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keey Opublikowano 31 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2011 Na "pierdolniku" z diodami są 4 zielone, czerwona i podświetlane na pomarańczowo "G". Prosiłbym uściślić czy zgaśnięcie wszystkich diód, w tym "G", powoduje automatyczne przejście na Pb? Miałem przypadek, że dobre 20 km albo diody migały albo żadna nie była zapalona. Naciskając jedyny przycisk na "pierdolniku" powodowałem przejście na Pb, a po kolejnym wciśnięciu znowu lampki migały, aż w pewnym momencie złapała czerwona i świeciła razem z "G". Szczerze pisząc wskazanie nie jest mi aż tak bardzo potrzebne ale nurtuje mnie pytanie czy gaśnięcie wszystkich lampek powoduje przejście na LPG. Czy po prostu auto jedzie na lpg tak długo aż się opróżni butla? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 31 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2011 Na "pierdolniku" z diodami są 4 zielone, czerwona i podświetlane na pomarańczowo "G". Prosiłbym uściślić czy zgaśnięcie wszystkich diód, w tym "G", powoduje automatyczne przejście na Pb? Miałem przypadek, że dobre 20 km albo diody migały albo żadna nie była zapalona. Naciskając jedyny przycisk na "pierdolniku" powodowałem przejście na Pb, a po kolejnym wciśnięciu znowu lampki migały, aż w pewnym momencie złapała czerwona i świeciła razem z "G". Szczerze pisząc wskazanie nie jest mi aż tak bardzo potrzebne ale nurtuje mnie pytanie czy gaśnięcie wszystkich lampek powoduje przejście na LPG. Czy po prostu auto jedzie na lpg tak długo aż się opróżni butla? jak nic się nie pali to PB, jak pali się czerwona i G to LPG jaką masz instalację??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keey Opublikowano 1 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Dzięki Dino za zainteresowanie się tematem. Właśnie mam przed sobą homologację lpg i wklepuję: reduktor - OMVL zawór - OMVL zbiornik - Stako wielozawór - Tomasetto zawór tankowania - Tomasetto układ elektroniczny - SEC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 dość budżetowy zestaw, nie znam sterownika, ale może on mieć coś takiego jak autoadaptacja i dlatego przełącza się na PB podczas jazdy i zbiera jeszcze do końca mape PB, ale głowy nie dam, w jakich warunkach się przełącza??? sprawdź jak jest zamontowana butla??? czy czasem nie do jady na wstecznym albo jakoś inaczej, daj jakies foto, wielozawór powinien być od strony zderzaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keey Opublikowano 1 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Właśnie butla. Zapomniałem napisać, że montowana jest "w kole". Przełączanie ma miejsce gdy zgaśnie czerwona lampka rezerwy. Po chwili wraca na lpg z lampka rezerwy, znowu zgaśnie i tak potrafi przez kilka km. Żeby to sprawdzić zalałem pod korek i wyszło tylko za 50 zł. Teraz po przejechaniu 20-30 km, po odpaleniu mam zapaloną lampkę rezerwy, po chwili jedną zieloną, potem 3 aż w końcu full. Wydaje mi się, że problem występuje gdy jest mniej niż pół butli gazu. Może pomierzyć napięcie przy wskaźniku analogowym? Po wypłacie i tak wybieram się do gazownika, żeby wymienić filtry. A propos... zestaw budżetowy? Znaczy się cienizna czy jest ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 to strasznie dziwna sytuacja, bo wskaźnik poziomu nei ma nic wspólnego z zasilaniem i jazdą na LPG, podejrzewam złe podłączenie + od zasilania sterownika, albo coś innego, daj jakieś zdjęcia jak to wygląda, a budżetowa to znaczy, że nie najlepsza tylko na zasadzie: będzie Pan zadowolony, nie jedno auto puściliśmy na takim zestawie i klient się cieszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keey Opublikowano 1 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 ...a budżetowa to znaczy, że nie najlepsza tylko na zasadzie: będzie Pan zadowolony, nie jedno auto puściliśmy na takim zestawie i klient się cieszy . Czyli zestaw dobry ale naciągany cenowo? Czy są lepsze i tańsze? Bo nie chwytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Czyli zestaw dobry ale naciągany cenowo? Czy są lepsze i tańsze? Bo nie chwytam. to znaczy, że będziesz jeździł na gazie ale nie koniecznie będziesz z tego zadowolony, są lepsze a czy tańsze to nie wiem, zależy ile gazmen chce zarobić, wtryskiwacze masz za wolne do swojego silnika, reduktor, hmm są lepsze, choć ja na takim też przejeździłem trochę czasu, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keey Opublikowano 1 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Dino wykorzystując Cię dalej, wyjaśnij co to znaczy, że wtryski są za wolne, jakie są tego skutki uboczne i jak chciałbym zmienić (wiem, że Hana), jaki będzie koszt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 ooo własnie a jakie masz wtryski hahahaha, ale po tym co widać wyżej to pewnie coś w stylu RED VALDEMARA, czyli minimalne czasy jakie obsłuży to około 3,3ms do tego rozjazdy ma poszczególnych wtryskiwaczach są dość duże, trzeba pilnować i kalibrować co 10000km jak piszą, choć ja też przejechałem na takich ponad 100kkm i wtedy było gitt, do czasu aż nie miałem porównania do MJ, MATRIXA i teraz HANNEK, będziesz na tym jeździł tak jak inni, którzy twierdzą, że nie widać żadnej różnicy w jeździe na LPG jak i PB, tylko Ci wszyscy nie mają porównania jak jeżdżą inne auta i jakie mają spalanie dynamikę, hanki to koszt ok 120zł za sztukę, zwraca się w spalaniu i dynamice jazdy, sterownik jaki masz to chyba lecho SEC, nie wiem czy coś sam zrobisz bo potrzebny jest MAP oddzielny do ustawiania, właśnie zakupiłem MAP-a od opla i chcę przerobić na coś takiego ale nie ma czasu ani chęci na razie bo w okolicy nie ma takiego auta co by była potrzeba ale soft możesz sobie zassać, do tego fejsik i będziesz wszystko sam mógł chociaż podejrzeć i może poustawiać poza strojeniem, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keey Opublikowano 1 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 W niecierpliwym oczekiwaniu na Twoją odpowiedź pogooglowałem (swoją drogą za ten poświęcony czas, to jakąś flaszkę muszę Ci wysłać) i mam taki efekt (oczekując na powrót z pracy do domu i obfotografowanie instalacji): - reduktor OMVL Dream XXI - wielozawór Tomasetto AT02 - zawór tankowania Tomasetto Achille AT08 - elektronika Lecho SEC, tyle ile znalazłem po nr homologacji. Patrzyłem także na interfejsy. Z tego co wypatrzyłem to do lapka usb - obd2 (czy inny typ?). Czy w czasie diagnozy przez taki interfejs należy rozpinać instalację zasilającą w lpg? Bo instrukcja ze strony producenta elektroniki ma schemat jeszcze z wpięciem w jakiś trójnik i inne usb. Chyba za dużo danych otrzymałem dzisiaj i mam mętlik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 CZY MASZ COŚ TAKIEGO/????? fejsa kup TU OBDII to do nissmo a nei do kompa gazowego, nic nie rozłączasz, a ten trójnik to własnie to co mówiłem, bez tego chyba nie wystroisz samodzielnie, ale parametry możesz pozmieniać i podejrzeć co i jak wygląda Schemat_MINISEC_LECHO_polski.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keey Opublikowano 1 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Nie pisałem, że ciemna masa jestem? Czy ten będzie ok? Czy masz coś tańszego? cały czas myślałem, że interfejs podłącza się pod centralkę lpg. Ale już tak nie myślę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Nie pisałem, że ciemna masa jestem? Czy ten będzie ok? Czy masz coś tańszego? cały czas myślałem, że interfejs podłącza się pod centralkę lpg. Ale już tak nie myślę. nie pisałem, że jesteś ten co podałeś nie koniecznie zadziała z P12, poza tym strasznie drogi, zobacz w viakenie co podałem linka, a interfejs od gazu podłącza się pod kompa od gazu, czyli musisz zweryfikować swoje myślenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keey Opublikowano 1 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Uwaga Dino, atakuję ponownie I co z tymi wolnymi wtryskami? Centralka lpg, to Lecho mini sec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 czyli tak jak myślałem, wersja dla kogoś kto chce jeździć na LPG a jak, to już inna sprawa, ważne, ze tankuje za 2.60zł, kiedy było cokolwiek robione przy instalacji, może reduktor się powoli zbliża do regeneracji do tego dość wysoko zamontowany, ale chyba poniżej poziomu płynu, wtryski pewne do kalibracji, do tego jak ten zawór na butli jest zamontowany, bo ze zdjęcia widać jakby z lewej strony i to też może być przyczyną przełączania i wskazań poziomu gazy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keey Opublikowano 1 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Dzięki za recenzję. Jedyny wpis w "serwisówce" lpg odbył się po 1000 km. Później prawdopodobnie nic nie było robione. Na gazie od 40 tys. km. Zdjęcie zbiornika zrobione jest od wewnątrz auta, czyli patrząc od strony zderzaka, wskaźnik analogowy jest do góry nogami. Mimo, że jestem laikiem zadziwił mnie kunszt montażu . Przy sfotografowanym wskazaniu analogowym mam dwa wskazania na diodach, czyli 2 lub 3 zielone. Troszkę duży rozrzut, biorąc pod uwagę pojemność zbiornika (53 l) i możliwość napełnienia (80%), nieco poniżej 43 l. A jaki jest błąd wskazania na analogowym? I jeszcze jedno... nie mogę dopatrzyć się gniazda diagnostycznego od centralki. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 zbiornik trzeb odwrócić aby zawór był od strony zderzaka, wtyczki do kompa szukaj po wiązce od sterownika, gdzieś niedaleko powinna być, wskazanie zależy od tego jak masz pływak w butli, powoli szykuj się na wymianę reduktora, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keey Opublikowano 2 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 Dzisiaj rano to samo. Po odpaleniu max lampek, potem gasły kolejne. Po kilku kilometrach rezerwa i przełączenie na Pb. Do tego cały czas czuję zapach gazu w garażu. Nie jest intensywny ale czuć. Poszperałem w necie i chyba trzeba zaatakować nowy reduktor. Jak zaparkowałem auto paliły się 3 zielone. Musze poszukać dobrego gazownika w promieniu do 50-60 km. Polecacie kogoś w powiatu zgorzeleckiego lub lubańskiego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 czyli coś popuszcza gaz, na początek idź do sklepu gazowniczego albo jakiegoś innego i kup tester szczelności w spryu, chyba nazywa się pulsar, jak masz trochę pojęcia o mechanice i nei boisz się tego , to reduktor możesz wymienić sam, nie ma żadnego kłopotu, i tak chcesz kupić fejsa do LPG, a soft możesz zassać ze strony producenta. a jak nei to byle jaki gazmen Ci to wymieni, kwestia za ile i na co może spróbuj ołączyć wtyczkę od wskaźnika przy zbiorniku i wtedy zobacz co będzie, bo nie powinieneś mieć wskazań ilości gazu ale nissmo powinno jechać na LPG, jak tak nie będzie to chyba coś masz źle podłączone elektrycznie, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keey Opublikowano 2 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 Mechaniki się nie boję. Jaki reduktor polecisz pod tą instalację w przyzwoitej cenie? Po wymianie reduktora trzeba ustawienia zmieniać w centralce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 możesz zastosować MAGIK III, jeździłem i było gitt, po zmianie trzeba przestawić czujnik temperatury w programie i ustawić ciśnienie na reduktorze, do tego przydało by się podstroić instalację ale to, że się przełącza na PB to nie jest raczej wina reduktora, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matt28 Opublikowano 2 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 Zrób tak jak radzi Dino. Po wspólnych konsultacjach zamieniłem reduktor Tomassetti Alaska na Zavoli Zeta N, wtryski Rail na Hana Red + rozdzielacz Romano. Cały zestaw kosztował mnie 610 zł. Po pierwsze samochód lepiej jeździ - jest elastyczniejszy, nie faluje na wolnych obrotach, nie ma dziwnego dławienia przy przyspieszaniu. Po drugie - mniej pali. Pamiętaj że reduktor Tomassetti Alaska może się zacinać przy temperaturze poniżej - 10*C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.