Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wskazanie ilości lpg w zbiorniku


keey
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, od 2 tygodni mam P12 1.8 z LPG. Kupując auto we Wrocławiu centralka diodami pokazywała rezerwę. Przejechałem ok. 70 km i zatankowałem pod korek (33 l, a zbiornik 63 l). Zapalone 4 zielone diody pokazywały full. Pojeździłem troszkę i zaczęła palić się rezerwa lub kontrolki całkowicie gasną. I teraz mam pytanie czy plastikowy "pierdolnik" z diodami pokazuje pracę na lpg i ilość paliwa czy tylko ilość paliwa? więc ze względu na rezerwę pojechałem tankować. Weszło za 50 zł (czyli ok 20 l gazu) a z kontrolkami dalej to samo. Pod garażem dostałem się do wielozaworu i tam na wskaźniku ciśnieniowym full. Sprawdziłem połączenie przewodów (jak mniemam te ze wskaźnika ciśnieniowego podają sygnał do wyświetlacza diodowego?) i tam wszystko jest ok. Pojechałem więc jeszcze raz na stację i mówię do pełna. LPG weszło za całe 0,33 zł. Od tej chwili lampki radośnie świeca w ilości 4 zielonych. Wielozawór Tomasetto a moje pytania są dwa:

- czy można coś z tym zrobić?

- czy zgaśnięcie diód na "pierdolniku" w kabinie wraz z pomarańczową kontrolką "G" jest równoznaczne z przejściem na zasilanie Pb?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1 tak, trzeba podpiąć kompa i ustawić wskaźnik

ad2. stan ilości gazu nei ma wpływu na pracę na LPG, od tego jest dodatkowa kontrolka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na "pierdolniku" z diodami są 4 zielone, czerwona i podświetlane na pomarańczowo "G". Prosiłbym uściślić czy zgaśnięcie wszystkich diód, w tym "G", powoduje automatyczne przejście na Pb? Miałem przypadek, że dobre 20 km albo diody migały albo żadna nie była zapalona. Naciskając jedyny przycisk na "pierdolniku" powodowałem przejście na Pb, a po kolejnym wciśnięciu znowu lampki migały, aż w pewnym momencie złapała czerwona i świeciła razem z "G". Szczerze pisząc wskazanie nie jest mi aż tak bardzo potrzebne ale nurtuje mnie pytanie czy gaśnięcie wszystkich lampek powoduje przejście na LPG. Czy po prostu auto jedzie na lpg tak długo aż się opróżni butla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na "pierdolniku" z diodami są 4 zielone, czerwona i podświetlane na pomarańczowo "G". Prosiłbym uściślić czy zgaśnięcie wszystkich diód, w tym "G", powoduje automatyczne przejście na Pb? Miałem przypadek, że dobre 20 km albo diody migały albo żadna nie była zapalona. Naciskając jedyny przycisk na "pierdolniku" powodowałem przejście na Pb, a po kolejnym wciśnięciu znowu lampki migały, aż w pewnym momencie złapała czerwona i świeciła razem z "G". Szczerze pisząc wskazanie nie jest mi aż tak bardzo potrzebne ale nurtuje mnie pytanie czy gaśnięcie wszystkich lampek powoduje przejście na LPG. Czy po prostu auto jedzie na lpg tak długo aż się opróżni butla?

 

jak nic się nie pali to PB, jak pali się czerwona i G to LPG

jaką masz instalację???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Dino za zainteresowanie się tematem. Właśnie mam przed sobą homologację lpg i wklepuję:

reduktor - OMVL

zawór - OMVL

zbiornik - Stako

wielozawór - Tomasetto

zawór tankowania - Tomasetto

układ elektroniczny - SEC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dość budżetowy zestaw, sad.gif nie znam sterownika, ale może on mieć coś takiego jak autoadaptacja i dlatego przełącza się na PB podczas jazdy i zbiera jeszcze do końca mape PB, ale głowy nie dam, w jakich warunkach się przełącza??? sprawdź jak jest zamontowana butla??? czy czasem nie do jady na wstecznym albo jakoś inaczej, daj jakies foto, wielozawór powinien być od strony zderzaka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie butla. Zapomniałem napisać, że montowana jest "w kole". Przełączanie ma miejsce gdy zgaśnie czerwona lampka rezerwy. Po chwili wraca na lpg z lampka rezerwy, znowu zgaśnie i tak potrafi przez kilka km. Żeby to sprawdzić zalałem pod korek i wyszło tylko za 50 zł. Teraz po przejechaniu 20-30 km, po odpaleniu mam zapaloną lampkę rezerwy, po chwili jedną zieloną, potem 3 aż w końcu full. Wydaje mi się, że problem występuje gdy jest mniej niż pół butli gazu. Może pomierzyć napięcie przy wskaźniku analogowym? Po wypłacie i tak wybieram się do gazownika, żeby wymienić filtry.

 

A propos... zestaw budżetowy? Znaczy się cienizna czy jest ok? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to strasznie dziwna sytuacja, bo wskaźnik poziomu nei ma nic wspólnego z zasilaniem i jazdą na LPG, podejrzewam złe podłączenie + od zasilania sterownika, albo coś innego, daj jakieś zdjęcia jak to wygląda, a budżetowa to znaczy, że nie najlepsza tylko na zasadzie: będzie Pan zadowolony, nie jedno auto puściliśmy na takim zestawie i klient się cieszy laugh.giflaugh.giflaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a budżetowa to znaczy, że nie najlepsza tylko na zasadzie: będzie Pan zadowolony, nie jedno auto puściliśmy na takim zestawie i klient się cieszy .

 

Czyli zestaw dobry ale naciągany cenowo? Czy są lepsze i tańsze? Bo nie chwytam. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zestaw dobry ale naciągany cenowo? Czy są lepsze i tańsze? Bo nie chwytam. ;)

 

to znaczy, że będziesz jeździł na gazie ale nie koniecznie będziesz z tego zadowolony, są lepsze a czy tańsze to nie wiem, zależy ile gazmen chce zarobić, wtryskiwacze masz za wolne do swojego silnika, reduktor, hmm są lepsze, choć ja na takim też przejeździłem trochę czasu,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dino wykorzystując Cię dalej, wyjaśnij co to znaczy, że wtryski są za wolne, jakie są tego skutki uboczne i jak chciałbym zmienić (wiem, że Hana), jaki będzie koszt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooo własnie a jakie masz wtryski hahahaha, ale po tym co widać wyżej to pewnie coś w stylu RED VALDEMARA, czyli minimalne czasy jakie obsłuży to około 3,3ms do tego rozjazdy ma poszczególnych wtryskiwaczach są dość duże, trzeba pilnować i kalibrować co 10000km jak piszą, choć ja też przejechałem na takich ponad 100kkm i wtedy było gitt, do czasu aż nie miałem porównania do MJ, MATRIXA i teraz HANNEK, będziesz na tym jeździł tak jak inni, którzy twierdzą, że nie widać żadnej różnicy w jeździe na LPG jak i PB, tylko Ci wszyscy nie mają porównania jak jeżdżą inne auta i jakie mają spalanie dynamikę, hanki to koszt ok 120zł za sztukę, zwraca się w spalaniu i dynamice jazdy, sterownik jaki masz to chyba lecho SEC, nie wiem czy coś sam zrobisz bo potrzebny jest MAP oddzielny do ustawiania, właśnie zakupiłem MAP-a od opla i chcę przerobić na coś takiego ale nie ma czasu ani chęci na razie bo w okolicy nie ma takiego auta co by była potrzeba laugh.giflaugh.giflaugh.gif ale soft możesz sobie zassać, do tego fejsik i będziesz wszystko sam mógł chociaż podejrzeć i może poustawiać poza strojeniem,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niecierpliwym oczekiwaniu na Twoją odpowiedź pogooglowałem (swoją drogą za ten poświęcony czas, to jakąś flaszkę muszę Ci wysłać) i mam taki efekt (oczekując na powrót z pracy do domu i obfotografowanie instalacji):

- reduktor OMVL Dream XXI

- wielozawór Tomasetto AT02

- zawór tankowania Tomasetto Achille AT08

- elektronika Lecho SEC,

tyle ile znalazłem po nr homologacji.

 

Patrzyłem także na interfejsy. Z tego co wypatrzyłem to do lapka usb - obd2 (czy inny typ?). Czy w czasie diagnozy przez taki interfejs należy rozpinać instalację zasilającą w lpg? Bo instrukcja ze strony producenta elektroniki ma schemat jeszcze z wpięciem w jakiś trójnik i inne usb. Chyba za dużo danych otrzymałem dzisiaj i mam mętlik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZY MASZ COŚ TAKIEGO/?????

 

fejsa kup TU OBDII to do nissmo a nei do kompa gazowego, nic nie rozłączasz, a ten trójnik to własnie to co mówiłem, bez tego chyba nie wystroisz samodzielnie, ale parametry możesz pozmieniać i podejrzeć co i jak wygląda

Schemat_MINISEC_LECHO_polski.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałem, że ciemna masa jestem? Czy ten będzie ok? Czy masz coś tańszego? cały czas myślałem, że interfejs podłącza się pod centralkę lpg. Ale już tak nie myślę. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałem, że ciemna masa jestem? Czy ten będzie ok? Czy masz coś tańszego? cały czas myślałem, że interfejs podłącza się pod centralkę lpg. Ale już tak nie myślę. ;)

 

nie pisałem, że jesteś whistle.gif ten co podałeś nie koniecznie zadziała z P12, poza tym strasznie drogi, zobacz w viakenie co podałem linka, a interfejs od gazu podłącza się pod kompa od gazu, czyli musisz zweryfikować swoje myślenie whistle.gifdevil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga Dino, atakuję ponownie ;)

 

post-44614-0-85053100-1306942822_thumb.jpgpost-44614-0-14252000-1306942843_thumb.jpgpost-44614-0-20078800-1306942851_thumb.jpgpost-44614-0-72046200-1306942862_thumb.jpgpost-44614-0-01356600-1306942879_thumb.jpgpost-44614-0-90305500-1306942888_thumb.jpgpost-44614-0-49690700-1306942896_thumb.jpg

 

I co z tymi wolnymi wtryskami?

 

Centralka lpg, to Lecho mini sec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli tak jak myślałem, wersja dla kogoś kto chce jeździć na LPG a jak, to już inna sprawa, ważne, ze tankuje za 2.60zł,

kiedy było cokolwiek robione przy instalacji, może reduktor się powoli zbliża do regeneracji do tego dość wysoko zamontowany, ale chyba poniżej poziomu płynu, wtryski pewne do kalibracji, do tego jak ten zawór na butli jest zamontowany, bo ze zdjęcia widać jakby z lewej strony i to też może być przyczyną przełączania i wskazań poziomu gazy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za recenzję. Jedyny wpis w "serwisówce" lpg odbył się po 1000 km. Później prawdopodobnie nic nie było robione. Na gazie od 40 tys. km. Zdjęcie zbiornika zrobione jest od wewnątrz auta, czyli patrząc od strony zderzaka, wskaźnik analogowy jest do góry nogami. Mimo, że jestem laikiem zadziwił mnie kunszt montażu ;). Przy sfotografowanym wskazaniu analogowym mam dwa wskazania na diodach, czyli 2 lub 3 zielone. Troszkę duży rozrzut, biorąc pod uwagę pojemność zbiornika (53 l) i możliwość napełnienia (80%), nieco poniżej 43 l. A jaki jest błąd wskazania na analogowym? I jeszcze jedno... nie mogę dopatrzyć się gniazda diagnostycznego od centralki. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbiornik trzeb odwrócić aby zawór był od strony zderzaka, wtyczki do kompa szukaj po wiązce od sterownika, gdzieś niedaleko powinna być, wskazanie zależy od tego jak masz pływak w butli, powoli szykuj się na wymianę reduktora,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano to samo. Po odpaleniu max lampek, potem gasły kolejne. Po kilku kilometrach rezerwa i przełączenie na Pb. Do tego cały czas czuję zapach gazu w garażu. Nie jest intensywny ale czuć. Poszperałem w necie i chyba trzeba zaatakować nowy reduktor. Jak zaparkowałem auto paliły się 3 zielone. Musze poszukać dobrego gazownika w promieniu do 50-60 km. Polecacie kogoś w powiatu zgorzeleckiego lub lubańskiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli coś popuszcza gaz, na początek idź do sklepu gazowniczego albo jakiegoś innego i kup tester szczelności w spryu, chyba nazywa się pulsar, jak masz trochę pojęcia o mechanice i nei boisz się tego , to reduktor możesz wymienić sam, nie ma żadnego kłopotu, i tak chcesz kupić fejsa do LPG, a soft możesz zassać ze strony producenta. a jak nei to byle jaki gazmen Ci to wymieni, kwestia za ile ;) i na co ;)

 

może spróbuj ołączyć wtyczkę od wskaźnika przy zbiorniku i wtedy zobacz co będzie, bo nie powinieneś mieć wskazań ilości gazu ale nissmo powinno jechać na LPG, jak tak nie będzie to chyba coś masz źle podłączone elektrycznie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechaniki się nie boję. Jaki reduktor polecisz pod tą instalację w przyzwoitej cenie? Po wymianie reduktora trzeba ustawienia zmieniać w centralce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz zastosować MAGIK III, jeździłem i było gitt, po zmianie trzeba przestawić czujnik temperatury w programie i ustawić ciśnienie na reduktorze, do tego przydało by się podstroić instalację

 

ale to, że się przełącza na PB to nie jest raczej wina reduktora,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak jak radzi Dino.

Po wspólnych konsultacjach zamieniłem reduktor Tomassetti Alaska na Zavoli Zeta N, wtryski Rail na Hana Red + rozdzielacz Romano. Cały zestaw kosztował mnie 610 zł.

Po pierwsze samochód lepiej jeździ - jest elastyczniejszy, nie faluje na wolnych obrotach, nie ma dziwnego dławienia przy przyspieszaniu.

Po drugie - mniej pali.

 

Pamiętaj że reduktor Tomassetti Alaska może się zacinać przy temperaturze poniżej - 10*C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...