Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Brak mocy i problem z odpaleniem na ciepłym silniku


Gość grzesiek8630
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość grzesiek8630

Witam. Tak jak w temacie. Mam primerę z silnikiem 2.0 TD z 1997r. Silnik już od dłuzszego czasu cierpi na brak mocy. Tzn czy na cieplym czy na zimnym silniku jest mulowaty (problemy z podjechaniem pod górkę- trzeba redukować do 2 biegu). Kolejnym problemem jest to że samochód rano pali idealnie, ale gdy się przejedzie kawałek i sie nagrzeje to po zgaszeniu za chiny nie można go odpalić. Mój szwagier mechanik poprzegladał samochód i czujnik polożenia wału rozpadł mu się doslownie w rękach i bylo tam pełno rdzy. Czujnik zakupiłem dzis i pójdzie do wymiany. Czy to moze byc taka przyczyna?? Podejrzewam ze na odpalanie moze to pomóc ale na ten brak mocy?? Co może byc. Dodam ze szwagier powiedzial ze to raczej nie lezy wina po stronie turbiny.

Edytowane przez grzesiek8630
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesiek8630

Powiem szwagrowi żeby sprawdził przepływomierz. Dzięki za sugestię. A co myślicie o tym odpalaniu gdy jest ciepły?? Zapomniałem że pompa była regenerowana i napewno jest wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie rozsypal to napewno jego wina, ze zle odpala na cieplym. Teraz pewnie wogule nie odpala, jak sie rozsypal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat nalezy uporzadkowac.

1. czujnik polozenia walu korbowego wymieniony. Tak?

2. Przeplywomierz sprawdzony. Tak? ILe wynosi napiecie na biegu jalowym po sprawdzeniu? Ma byc od 1,9-2,3V .

3. Dalej brakuje mu mocy i sa klopoty z odpaleniem silnika jak sie nagrzeje?. Zimmy silnik pali idealnie .

4. A czy silnik kopci

Jesli zimmy pali idealnie a nagrzany zle to (napisales ze pompa po regeneracji ) nagrzej go do temp. przy ktorej zle odpala i zgas. Wez wody zimmnej do butelki 1,5 l i polej glowice pompy wtryskowej (nie boj sie nie peknie) i odpal go.Sam nieraz tak robie. Jezeli dobrze odpali to bedziesz mial odpowiedz.

Jesli brakuje mu mocy (przeplywomierz OK , jesli silnik nie kopci ,) to moze juz sprzeglo siada skoro redukujesz pod gorke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesiek8630

Sprawa na dzien dzisiejszy wygląda następująco:

1. czujnik wymieniony nic nie pomogło,

2. przepustnica sprawdzona tez nic nie pomogło

3. Pozostaje mi sprawdzenie własnie tylko poprzez polanie wodą pompy.

 

Dodam że samochód nawet jak postoi na słońcu ostrym a silnik jest zimny to nie chce odpalic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesiek8630

Zgodnie z zaleceniami odczytałem kody błędów. Wymrygalo następujące- 12, 21, 34, 47. Czujnik połozenia wału został juz wymieniony tak jak pisałem. Proszę o pomoc co zrobić żeby zlikwidować resztę tych błedow (jakie czynności)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12-Przeplywka, trzeba wymienic, przyczyna braku mocy.

21-Zawor czasu kata wtrysku, bardzo uciazliwa usterka, walczylem z nia rok czasu, trzeba wyczyscic sitko na nim.

34-Wtrysk sterujacy, tez byc moze wymiana

47- czujnik polozenia walu. Najpierw wykasuj bledy bo byc moze to sa stare bledy. Wykasuj i zczytaj jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesiek8630

Właśnie tak też muszę zrobić- wykasować. A jeszcze pytanko czy po wykasowaniu i odpaleniu aktualne błędy odrazu zostaną zarejestrowane?? A jak sprawa ma się z tym wtryskiem sterującym- można kupić używany?? Ewentualnie jaki jest koszt?? No i z tym zaworem kątu wtrysku czy jest gdzieś instrukacja jak go wyczyścić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek napisz jaki masz osprzet. Bosch czy Zexel.Tak jak napisal Maciek wykasuj najpierw bledy i zobacz ktore powroca. Nie wiem dlaczego wyskakuja te bledy a za wlaszcza 12 skoro pewnie juz wiele razy kasowales te bledy i one wciaz powracaja . Moze przeplywka byla tylko mierzona na wlaczonym zaplonie i bez urochomienia silnika . pokazalo 1V i stwiedziliscie ze jest dobra. A czy byla mierzona na biegu jalowym po zagrzaniu. Jesli teraz po wykasowaniu bledow powroci 12 to jesli masz zexela proponuje najpierw wyczyscic ja spryem do czyszczenia gaznikow i przepusnic zlozyc i pomierzyc naoiecie na zagrzanym silniku. jesli jest niedora to kieszen zaboli bo nowa to koszt 400zl i wiecej. Jesli Bosch to troche mniej bo 200 -250zl. Na razie tylko o przeplywce bo zobaczymy jakie powroca i szkoda sie rozpisywac na temat wszystkich bledow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wykasowaniu i odpaleniu jesli beda bledy to zostana zarejestrowane. Co sie tyczy wtryskiwacza sterujacego to bedzie zalezalo od tego czy masz zexela czy boscha . Jesli masz Zexela to go przy kupnie nie pomierzysz , natomiast jesli bosch to go mozesz pomierzyc (opor okolo 100 omow to zrobisz sam) i sprawdzic jakie daje cisnienie u pompiarza. Najpierw sprawdz wtyczke od wtryskiwacza sterujacego moze tam gdzies nie laczy. Najpierw trzeba sprawdzic co mozna zrobic bez wydawania kasy. O nowym wtryskiwaczu sterujacym to chyba bedziesz musial zapomniec bo to koszt 800-1000zl. Trzeba bedzie kupic ewentualnie uzywany. Mysle ze do 350zl bedzie kosztowac A moze mniej. Pisali gdzies na forum ze po wymianie wtryskiwaca sterujacego pozbywali sie bledu nr 21. A fakt ciezko sie go pozbyc jak to nie filtr paliwa zapchany lub gdzies sie uklad zapowietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesiek8630

Jestem u szwagra. Błedy wykasowane i po kolejnym odpaleniu wymrugało tylko błąd 34. Ostprzęt pompa to zexel i wtryskiwacz tez raczej. Jakie są objawy zwalonego tego wtryskiwacza sterującego?? Czy brak mocy i ciężkie palenie może być właśnie od tego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy beda np. takie.1. Przy odpaleniu sporo czarnrgo dymu. 2. Wystepowanie podobnego efektu jak wypadanie zaplonow w silniku benzynowym. Piszesz ze szwagier sie zna to bedzie wiedzial o co chodzi. 3. Dymi i szarpie przy przechodzeniu z obrotow jalowych na zakres obrotow roboczych silnika. 4. Przy obrotach rzedu 2000-3000 w trakcie jazdy dlawi go. 5. Ogolnie niedobra praca silnika.

 

.Bedziesz wiedzial czy wtryskiwacz ktory zakupisz jest dobry dopiero po zalozeniu go do silnika i odpaleniu Nie masz mozliwosci go sprwadzic przed zakupem no chyba ze cisnienie koncowki . A probowales poruszac wtyczka , puknac w niego . Chociaz w sumie CI ktorzy zglaszali ten problem z bledem nr 34 pozbywali sie go dopiero po wymianie wtryskiwacza . Ale sprawdzic nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesiek8630

Kurcze to dziwne bo u mnie żadnych z tych objawów nie ma nie było. Silnik chodzi równo, nie szarpie. Ogólnie problem jest tylko w tym że jest w całym zakresie obrotów słaby i jak się rozgrzeje to ciężko pali

 

A mam jeszcze jedno pytanko- czy błąd 34 może być spowodowany awarią innej części lub któregoś z elementów powiązanych z wtryskiwaczem sterującym??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest powiazany z Ecu i czujnikiem temp. silnika . Mozesz go sprawdzic dla spokojnosci. Co sie tyczy wtryskiwacz sterujacego to zobacz TUTAJ>

Co prawda jest to wtryskiwacz od terrano i bosch ale to nie ma znaczenia .Objawy niesprawnego wtryskiwacza sa takie same dla primery i Terrano i dla boscha i Zexela. Z terrano nie bedzie pasowal do primery. Inne cisnienie otwarcia koncowki.

Przeczytaj rowniez ten TEMAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest dobry do się opłaca, ale przy takich częściach ja bym się bał wysyłki, bo potem różnie to z tą "gwarancją" bywa. Powiesz, że nie działa, to Ci każą pokazać fakturę z warsztatu za montaż, to jak nie to znaczy że niefachowo było zamontowane i popsułeś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesiek8630

Nie wiem już koledzy co myśleć o tym swoim samochodzie. Objawy nie wskazujące na walnięty wtrysk sterujący. Z kompa wychodzi jedynie błąd 34. I co nowego po rozgrzaniu samochodu i po zgaszeniu polałem pompę zimną wodą i samochód odpalił. Co to może być w takim razie bo wynika że coś z pompą ale bład wtrysku sterującego wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowisz ze pompa po regeneracji. A kto Ci zakladal pompe do smochodu. Grzesiek wez TY najpierw sprawdz ten kat wtrysku no chyba ze Ci zakladali w firmie pompe . Jesli kat bedzie dobry i dalej bedzie wyskakiwal blad nr 34 to i tak nie minie Cie wymiana tego wtryskiwacza. Jedynie co mozez teraz zrobic to poogladac dobrze przewody od niego i poprawic laczenie na wtyczce . jesli to nie pomoze to tylko wymiana . Zobaczysz ze po wymianie autko bedzie lepiej chodzilo.Ja wiem ze kazdy liczy sie z kasa a nuz nie to ale pewnych rzeczy nie przeskoczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...