Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Interfejs


Myrek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Podobno ktoś w Gdyni ma ale to wiem tylko z opowiadań, na własne oczy nie widziałem.

 

Generalnie do prostej diagnostyki nie potrzeba interface'u. Jak chcesz sprawdzić czy są jakieś błedy wystarczy uruchomić komputer w trybie samodiagnozowania i obserwować kontrolkę MIL .

 

Nie wiem tylko czy każda nyska z kompem tak ma, ale silniki GA i SR na pewno.

 

Sęk w tym, żeby znać opis kodów błędów. Do swojego silnika taki opis posiadam, ale w innych silnikach mogą być inne kody.

 

pzdr.

Bzyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi chodzi o coś bardziej rozbudowanego, czyli interfejs podpinany do kompa. Znalazłem gdzieś program do Nissanów, ale nie wiem czy by działał z sunny. W tej nysce brak jest ODB2 i nie wiem jak się podpiąć. Czy wystarczy układ MAX232 i parę elementów do komunikacji. Czy komp nyski pracuje na standardzie TTL/CMOS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do nissana poza interfejsem jest potrzebny program Nissan conzult, jest do znalezienia w necie. Co do samego interfejsu, to jest on zbudowany na max 232 do transmisji danych i generatora sygnału testowego 153.6khz potrzebnego do odblokowania komputera i synchronizacji przesyłu danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak o to mi chodzi.

 

@pietkas ma rację. Mam ten program i mam schemat interfejsu z MAXem i generatorem. Teraz to złożę i się tym pobawię.

Thx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co jest na aukcji jest niczym innym jak kawałkiem przewodu z końcówkami i przełącznikiem. Do tego dostaniesz instrukcję jak interpretować kontrolkę Check-Engine i jakie kody co oznaczają, więc de facto jest to to samo, co w dziale "Zrób to sam"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opisie modeli nissana obsługiwanych przez ten tester jest silnik GA14DS, ale nie rozumiem dlaczego nie ma GA16DS. Poza tym W tych silnikach nie ma check engine i diody migających poza tym inaczej wygląda gniazdo diagnostyczne więc opis podany na klubowej stronie jest mało przydatny. Z ciekawości napisałem do gościa żeby napisał mi co moge sprawdzić w tym silniku tym przyrządem bo z tego co wiem to tylko chyba sonde.

Poczekamy zobaczymy co odpisze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde już myślałem że sobie zrobię diagnostykę elektroniki kożystajac ze wskazuwek z http://www.nissanklub.pl/zrob_sam.php?pid=...id=3&tid=16 a tu rzeczywiscie rozczarowanie jak u kolegi wyżej. Kostka diagnostycza zupełnie inna niż opisana na w/w stronie - i co teraz czyżby w silnikach GA16DS nie da się zdiagnostykować elektroniki? A może ktoś wie jak to zrobić? Gdzie jest ta cholerna lampkaCHCEK ENGINE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie jest ta cholerna lampkaCHCEK ENGINE.

Przekręć kluczyk w pozycję ON. Zaczekaj chwilkę, żeby pogasły kontrolki. Zostanie ciśnieniem oleju, aku i właśnie check engine. To jest żółta kontrolka w kształcie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniki GA..DS nie mają samodiagnostyki, jedynie co można sobie przez te gniazdo sprawdzić to sonde lambda. Taka jest moja wiedza, wszystkie inne urządzenia sprawdza się woltomierzem na kompie plus sprawdzanie poszczegolnych elementów w silniku (również woltomierzem). Bynajmniej w książce serwisowej nie ma ani słowa o samodiagnostyce w silnikach gaźnikowych w przeciwieństwie do wtryskowych.

 

A w odpowiedzi na maila który wcześniej wysłałem (post wyżej) to dostałem informacje, że moge wszystko zdiagnozować.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
silniki GA..DS nie mają samodiagnostyki, jedynie co można sobie przez te gniazdo sprawdzić to sonde lambda. Taka jest moja wiedza, wszystkie inne urządzenia sprawdza się woltomierzem na kompie plus sprawdzanie poszczegolnych elementów w silniku (również woltomierzem). Bynajmniej w książce serwisowej nie ma ani słowa o samodiagnostyce w silnikach gaźnikowych w przeciwieństwie do wtryskowych.

 

A w odpowiedzi na maila który wcześniej wysłałem (post wyżej) to dostałem informacje, że moge wszystko zdiagnozować.

 

Pozdrawiam

 

Możesz być tak miły i opisać to złącze w DS?

Noże da się podpiąć pod nie woltomierz i obserwować sonde w trakcie jazdy.

 

Jeżeli chodzi o DS z kat. to zamieściłem w tym temacie schemat złączy

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=257655#257655

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...