Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kontrolka oleju nie zapala się 2.0 DT


waichwaich
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnio przestała mi się zapalać kontrolka od oleju podczas uruchamiania silnika, na początku wszystko było ok potem czasami się włączała a czasami nie a teraz w ogóle się nie zapala :/ Żaróweczka nie spalona bo sprawdzałem :/ czy przyczyną może być ten cały czujnik ciśnienia oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może czujnik, albo gdzieś przewód się przerwał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odłącz przewód od czujnika i dotknij nim do silnika (metalowy element), jeśli wtedy kontrolka będzie się "świecić" to znaczy, że czujnik, - jeśli się nie " zaświeci" szukaj wady w kabelku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odłącz przewód od czujnika i dotknij nim do silnika (metalowy element), jeśli wtedy kontrolka będzie się "świecić" to znaczy, że czujnik, - jeśli się nie " zaświeci" szukaj wady w kabelku

chyba na odwrót :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dotkniesz kablem do masy to powinna się zapalić, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TAK, na odwrót odczytałem posta heheh moja kulpa smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za podpowiedz a powiedzcie mi gdzie go mniej więcej szukać, wymieniał ktoś z was to samemu ? trzeba przy wymianie nowym olejem zalać ? czy nic nie wycieka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za podpowiedz a powiedzcie mi gdzie go mniej więcej szukać, wymieniał ktoś z was to samemu ? trzeba przy wymianie nowym olejem zalać ? czy nic nie wycieka ?

Znajduje sie w super miejscu :P , ja wymienialem i poprostu szlag czlowieka trafia, jest pod filtrem oleju i doslownie cm. nad przegubem od polosi prawej. Wykrecalem go chyba z pol godziny bo moglem wykonac pol obrotu. Wylac, to prawie nic sie nie wyleje, kropla, dwie. Jak masz dostep do kanalu to najlepiej na kanale, a jak nie to trzeba podniesc troche samochod i polozyc sie pod nim. Ja wymienialem sam pod autem. W sumie latwa robota, tylko ciezki dostep.

Edytowane przez Maciek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm no to jutro do kanału :)

 

No to padaka nie wiem czy coś źle zrobiłem ale odczepiłem kabelek od czujnika podpoiłem pod masę akumulatorową i nawet nie błyśnie :/ nie wiem czy kabelek którym przedłużałem sobie ten od czujnika jakiś ciulowy czy co :/ Kupie chyba czujnik wymienię bo to na pewno nie zaszkodzi a będe w 100 % pewien że to nie czujnik (nie są to jakieś wielkie pieniądze). Powiedz mi Maciek90 gdzie kupiłeś do swojego w alledrogo gdzieś czy w sklepie moto ? podeślij jakieś namiary na ten pasujący do 2.0 td jeśli to nie problem ;) No i powiedzcie mi czy jeśli gdzieś przerwany jest kabelek to da się to samemu jakoś naprawić nie wiem puścić jakiś drugi nowy czy co :/ ?

Edytowane przez waichwaich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nigdy nie dłubałem przy czujniku ciśnienia oleju ale skoro lampka się nie zapaliła po dotknięciu kabelkiem masy (zakładam że zapłon włączyłeś) to będzie to wina uszkodzonego kabelka. Najbardziej prawdopodobne jest że kabelek się uszkodzi w miejscu narażonym na zginanie lub drgania silnika (czyli w komorze silnika) Ale z racji tego że czujnik jest zaraz pod filtrem paliwa to najbardziej prawdopodobne jest że kabelek został uszkodzony podczas wymiany filtra. Zacznij poszukiwania przy samym czujniku. Macaj kabelek czy nie jest w którymś miejscu podejrzanie miękki. To by oznaczało przerwaną żyłę w tym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da sie to jakoś obejść bokiem , nie wiem puścić drugi kabelek a tamten wyciąć w diabły ? :/

Podpowiedzcie jaki czujnik kupić najlepiej w intercarsie coś podajcie bo tam są te jakieś symbole niby czujnik taki sam ale symbol inny :/ Spróbuje wymienić na początek.

Edytowane przez waichwaich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak akuratnie czujnik cisnienia oleju to nie sa wielkie pieniadze. W katalogu inter cars patrzylem i sa od 20 -30zl. Ale jak zaspiewali za uszczelke pod maske 165zl w serwisie to panom podziekowalem. Posluchaj. Moze to zabrzmi niepowaznie ale czy do sprawdzenia przewodu wlaczyles zaplon .

Wedlug mnie tez bedzie albo czujnik albo kabelek. Na razie nie spiesz sie tak z ta wymiana czujunika . Najpierw sprawdz dobrze przewod. Najlepiej probnikiem albo zarowka sprawdz czy dochodzi do niego prad.

W katalogu IC masz czujniki roznych firm . Pewnie cena to jakosc ale nie zawsze sie to sprawdza.Ja kupuje czesci w warsztacie ktory posiada wlasny sklep z czesciami i jest nieraz taniej niz w IC. Porownanie masz. Zarowka niespalona bo napisales ze sprawdziles. Czesc

 

Niedoczytalem ale juz hary7 pisal o wlaczeniu zaplonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da sie to jakoś obejść bokiem , nie wiem puścić drugi kabelek a tamten wyciąć w diabły ? :/

Podpowiedzcie jaki czujnik kupić najlepiej w intercarsie coś podajcie bo tam są te jakieś symbole niby czujnik taki sam ale symbol inny :/ Spróbuje wymienić na początek.

 

na początek sprawdź kabel i żarówkę !! dopiero później zmieniaj czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sprawdzę raz jeszcze tą żarówkę może gdzieś nie łączyła bo kabelek w okolicy czuja wydaje się w porządku :/

 

No to ciąg dalszy sprawdziłem dziś żarówkę w zegarach i niestety sprawna :( Pomierzyłem miernikiem czy dochodzi prąd do gniazda żarówki i nie dochodzi tak więc żarówkę wykluczam na 200% teraz tak wlazłem pod samochód wyciągnąłem przewód z pancerzyka no i wydaje mi się że jest ok nigdzie nie gnie się w jakiś dziwny podejrzany sposób :/ Próbowałem złapać masę z silnika i dalej nic :/ Co mogę jeszcze sprawdzić samemu bo byłem dziś u jednego znachora to powiedział żebym przywiózł drugie zegary to mi wymieni (idiota) to to sam sobie mogę wymienić i nic mi nie pomoże jedynie kasa pójdzie zapytałem o cenę naprawy powiedział i tu uwaga 80 zł za godzinę !!!!! pojechałem do drugiego i ten już gada jak człowiek że to pewnie kabelek itd no ale terminy dwa tygodnie w przód :/ co robić bo trochę się dygam z tym jeździć wiadomo że olej jest no ale co jeśli nastąpi jakieś apogeum katastrof :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba Twoja naprawa będzie trudniejsza niż myśleliśmy na początku. Czujnik ciśnienia oleju w większości aut ma wyjście na jeden przewód. Zakładam że w primerce też tak jest. Czujnik podaje masę do żarówki a prąd powinien być na żarówce cały czas (gdy zapłon jest włączony) Jeśli masz wybebeszone zegary to możesz miernikiem sprawdzić czy masa dochodzi do żarówki. Jeden kabelek miernika do gniazda zapalniczki a drugi do styku żarówki (najpierw jednego a później drugiego) Oczywiście podczas pomiaru zapłon na ON Jest wielce prawdopodobne że masa będzie a wtedy będziesz musiał szukać problemu raczej w samych zegarach. Być może to "zimne luty" puściły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ty dobrałem się już po raz enty do zegarów pomierzyłem i wyszło mi tak:

 

w pozycji ON 1009291.jpeg

 

z ciekawości sprawdziłem co jest na pozycji acc i tutaj mam 1009292.jpeg

 

i co teraz :/ ? umówiłem się jutro z kolesiem osoba raczej obczajona bo siedzi w tym już kilkanaście dobrych lat tak więc może mi coś pomoże. Kurde szlak mnie trafi jak bede musiał wymienić zegary :/ a właśnie jak to jest z przebiegiem da się to jakoś wgrać w razie co lub przenieść jakąś pamięć z tego oryginalnego ?

Edytowane przez waichwaich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jest gitt, i to nie zegary, bo 12V masz ale nie ma minusa sterującego, nie wiem jak masz wtyczki ale jak obrócisz zegary to powinna być dwie pionowe i jedna pozioma, zajmujesz się tą skrajną pionową, i tam masz pin 6, licząc od góry po pełnej listwie i tam jest sterowanie tą lampką sprawdź czy jest przejście jak tak to idź od wtyczki do przewodu, tylko tak jest w P11.144 nie mam manuala do P11

 

w sumie moze być i też pin 14 zależy od VIN,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jest gitt, i to nie zegary, bo 12V masz ale nie ma minusa sterującego

Mam nadzieję że tak jest :) Co do kostek to tu masz podgląd jak to wygląda u mnie 1009678.jpeg

Tylko że u mnie chyba jest to 3 pin od góry po prawej stronie kostki. Jutro pojadę do tego znachora i dam znać co jest zrobione no chyba że i on nic nie poradzi to wtedy pozawracam wam jeszcze głowę :) tym czasem czekam do jutra bo nie ukrywam że odkąd zapanowała ciemność to trochę się dygam jeździć w dłuższe trasy :/ wiadomo drogi u nas niepewne a miskę olejową to i na podwórku uszkodzić można :(

 

Już wszystko jasne wystarczyło sprawdzić dalej kabelek od masy tylko że już w tym splecionym odcinku a nie tu gdzie był luźno :) Dziękuje wszystkim za poświęcony mi czas :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...