Gość koralgol Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 (edytowane) Czy ktoś może zna przyczynę rozlatujących się kół pasowych. 2 tygodnie temu zostało wymienione koło pasowe na Corteco. Padło po przejechaniu 600 km, wczoraj mechanik również wymienił na tą samą firmę padło po przejechaniu 50 km. Dziś zostało wymienione na markę sasic, ale wydaje mi się że jakoś dziwnie pracuje silnik przy ruszaniu na 1 biegu. Alternator, klimatyzacja i pompa wspomagania jest ok. Samochód ma 90 tys przebiegu. Proszę o odpowiedź Edytowane 3 Czerwca 2011 przez koralgol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 sprawdź czy wszystko jest w jednej płaszczyźnie, może jednak coś jest przekoszone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Rozwala Ci kolo pasowe silnika ? Dobrze byloby gdybys napisal w ktorym miejscu . czy na klinie czy tam gdzie chodza paski klinowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Miałem ten sam problem . winne jest koło pasowe ponieważ są jajowate i powodują drgania napinacza . Za podpowiedzią kol. Preston 81 magik od alternatorów założył mi na alternatorze koło pasowe ze sprzegiełkiem i wszelkie drgania mechaniczne ustały , napinacz nie wariuje a sprzegiełko wyłapuje nieporzadane drgania i teraz delektuję się czystą ,, melodią" pracy dieselka bez zbędnych hałasów . Polecam takie rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1czmarek Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Panowie podłączę sie pod wątek. W mojej primerce (2004r)po zakupie mechanik stwierdził że pasek od alternatora jest ciut postrzępiony i zaproponował wymianę. Przy okazji okazało się że jakieś sprzęgiełko się blokowało i postanowili wymienić na nowe, ale nie dało sie niczego dobrać(szukanie po różnych hurtowniach trwało kilka dni) więc wyczyścili, wymyli i działa. Ale niestety juz 3 raz w trakcie jazdy (w ciągu 8 miesięcy, ale mało jeżdzę- jakieś 3tys.) zsunął sie pasek, w tym raz rozwalając plastikową rolkę(albo zsunął sie bo pękła rolka). Mechanik twierdzi że cos nie gra mu ten alternator, jeden pasek jest jakby za lużny inny nie wchodzi. Pytał czy mógł być wymieniany lub wzięty z bitego auta ten alternator. Z tego co wiem auto miało stłuczkę w przód, ale jakie to mogło by mieć znaczenie. A moze alternator jest z renówki ( o ile pasuje) i coś nie do końca współgra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 27 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2013 Kol. 1czmarek , powodem zsuwajacego sie paska jest przekrzywiony napinacz paska wielorowkowego poniewaz od drgan wyrobil sie w nim plastyk pod sprezyna, powodujac niewspolosiowosc wszystkich kolek pasowych , trzeba go wymienic a sz.pan mechanik chyba potrafi sprawdzic czy kola pasowe sa w jednej plaszczyznie, gdyby alternator byl z renowki to kolo pasowe jest szesciorowkowe a nie siedmio jak w nissanie, napisz kolego jak sie ta sprawa zakonczyla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1czmarek Opublikowano 1 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 Jeszcze sie do niego nie wybrałem, bo jak wspominałem jak nie muszę to nie wsiadam do tego auta ale tak na moje oko (wciskając mocno palce w koło i w pasek) to wyglada na to że koło ma 7 rowków a pasek 6!!! Czy to moze być przyczyna? Jak mechanik zakładał pierwszy pasek to coś wspominał że ten większy się nie bardzo mieścił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 1 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 zmien mechanika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 1 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 (edytowane) Paski wielorowkowe sa na trzy rozmiary , jak ten jest za ciasny to wez wiekszy , sprzedawcy maja to w wykazie, a pasek to musi byc 7-mio rowkowy, preston ma racje zmien mechanika bo ten jest od brania kasy i wciskania kitu i nie napisales czy bylo spradzone to co powyzej napisalem bo mam wrazenie ze tego nie czytasz a szukasz latwego i gotowego rozwiazania , usterki to szuka sie metoda eliminacji mozliwych niesprawnosci a do tego trzeba niestety cierpliwosci. Edytowane 1 Października 2013 przez voyager1956 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1czmarek Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 Woyager, czytam czytam, tylko jak pisałem jak nie muszę to do primery nie wsiadam, a mechanika nie mam pod ręką tylko dojeżdzam ponad 40 km, ( w kwesti jego zmiany- prędzej zmienię auto niż mechanika). Informacje z moje poprzedniego posta, ciut nie aktualne, wczoraj byłem u niego i o co biega, otóż pasek jak kupiłem auto to była 7-ka ale z jednej strony strasznie zdarty (jak juz wspominałem) a wiecie czemu bo koło alternatora jest niestety 6-ka!!!(czyli renówka - jak twierdzi woyager) Dlatego jak wymieniał mi pasek na nowy to niestety 7 nie wchodziła i założył 6-kę. Niestety tak to jest kupić "lekko" bite auto!!! I doprowadzone do "Idealnego stanu". Ciekawe ile jeszcze niepodzianek mnie czeka. a dla ciekawych na stronie iparts: Pasek klinowy wielorakowy NIPPARTS - nissan primera kombi (wp 12) 1,9 dci 120 km urządzenie napędzane :alternator, kompresor klimatyzacji, pompa wspomaganiu układu kierowniczego dodatkowe informacje: 6 żeber, długośc (mm) 1630 dla porównania na tej samej stronie min. Pasek klinowy wielorakowy GOODYEAR inf. dodatkowe 7 żeber, długość (mm) 1792 A do prestona, wydaje mi się że czar prysł i sprzedajesz auto bo mimo ogromnego nakładu pieniędzy jesteś nim rozczarowany. Dla mnie ten samochód w porównaniu z micrą i terrano (to dzięki wyrobieniu sobie opinii na temat marki Nissan właśnie na tych modelach zdecydowałem się na kupno primery) to niestety ciągłe "niespodzianki". Byc może dzisiaj robi się tylko takie auta, ( bo nie jeżdzę niczym nowym ale nie ukrywam że wszystkie auta które miałem były z lat 90-tych i były przewidywalne, żeby nie powiedzieć BEZAWARYJNE!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 (edytowane) No w takim razie kolo pasowe alternatora trzeba wymienic na siedmiorowkowe i po klopocie , jezeli zalezy Ci na niezawodnym aucie bez takiego komfortu jak primera to zamien na toyote yaris benzynke 1.3 lub lepiej dieselek 1.4 , mam p12 i toyote yaris verso z ktorego jestem b. zadowolony , niestety P12 w niezawodnosci do piet mu nie dorasta a jezeli chodzi o wygode i komfort to jest dokladnie odwrotnie. Edytowane 3 Października 2013 przez voyager1956 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 1czmarek moja p12 jest obecnie w stanie perfekcyjnym sprzedaje bo zawsze marzylem o Audi A8 jak bym nie posluchal wczesniej pseudo znawcow tematu przy wyborze auta kupil bym je od razu a tak kupilem p12 - pierwszego diesla jakiego mialem - i zarazem ostatniego poniewaz moje przebiegi to 10 -12 tys rocznie , jestem typem ktoremu musi wszystko dzialac na 100% przy niektorych naprawach mechanicy zalamywali rece ze przychodze z pierdolami ze mozna jeszcze spokojnie jezdzic itp ja lubie miec wszystko na tip top z tąd te koszta , zostawilbym p12 jak by zona chciala nim jezdzic a nie chce bo to za duze auto dla niej , ja z kolei po wsadzeniu dupska w a8 nie chce juz siedziec w p12 wiec po co mam oplacac 2 auta w tym 1 z ktorego juz nie korzystam stad sprzedaje i powiem jeszcze ze od listopada zeszlego roku wsadzilem w to auto 7 tys ... obecnie cena jest 14 tys jakos brak chetnych jak bede musial sprzedam za mniej nawet handlarzom p12 dobre auto ale nie ma tego czegos czego ja potrzebuje a co daje mi a8 , a je tez chce doprowadzic do perfekcji jak bym mial kupe kasy zostawil bym tą p12 chocby na zakupy w ikea czy wyjazdu na ryby / grzyby ale obecnie koncentruje sie na 1 aucie w dwóch jednocześnie siedziec nie będe i nie bylo by mnie stac na utzymanie obu na raz z pelnymi polisami oc/ac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1czmarek Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 (edytowane) Doskonale cię rozumiem preston81, i nie dziwię sie że szukasz nowych doznań bo primera rozczarowuje, dla mnie wp12 to tez pierwszy disel ( i chyba jednak ostatni), nie ukrywam że zraziłem się i do nissana i do diesli generalnie, ale jestem jeszcze na etapie że mam czym jeździc na codzień (ukochany- wycackany micruś), terrankiem wyskakuję teraz to głównie jak pogoda pozwoli na ekstremalne przeżycia, primerę zostawiam żonie na dojazdy do pracy (mają duży parking, hahaha!) bo szkoda mi tych tysięcy (będzie z piątka w ciągu niecałego roku) wsadzonych w to auto. Koszty utrzymania może są i spore ale do tej pory rekompensowałem sobie to stosunkowo niewielką utratą wartości aut i małą (praktycznie żadną) awaryjnościa benzyniaków. ale wracając do koła pasowego, czy ktoś pojmuje czemu w wp12 można zamontować 6 i 7 rowkowe koła pasowe? intryguje mnie jeszcze jedna kwestia o której wspominał i preston i woyager że zamontowali sobie koła pasowe ze sprzęgiełkiem, u mnie jak wymieniali mi postrzępiony pasek koło było juz ze sprzęgiełkiem(2004r) Edytowane 5 Października 2013 przez 1czmarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 na pewno nie bylo ich seryjnie w p12 - sprzegielek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1czmarek Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 (edytowane) Preston, gdzieś w głowie mi siedzi że wspominałeś o kole ze sprzęgiełkiem firmy INA, a znasz nr katalogowy, czy metodą weź z półki i przymiesz może będzie pasować? Ja mam takie koło (nie zakładałem, wiec pewnie porzedni właściciel) nie wiem czy INA, ale podejżewam że to może o nim wspominał mechanik że miało 6 rowków i darło pasek PK7 i żeby nie zmieniać koła dał pasek PK6. Woyager, koła pasowe są w jednej płaszczyźnie, a część o której wspominałem że pękła to właśnie napinacz o którym z kolei ty wspominałeś że sie wyrobił plastik. Może TY wiesz jakie są nr katalogowe twojego koła ze sprzęgiełkiem? bo rozumiem że bez większej ingerencji założyłeś 7 rowkowe? Edytowane 5 Października 2013 przez 1czmarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sam77 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Witam, od pewnego czasu popiskuje mi pasek klinowy (silnik 1.8), chcę wymienić wszystkie paski na nowe i tutaj mam problem z dobraniem prawidłowego rozmiaru. Nigdzie na forum nie znalazłem informacji jaki paski klinowe znajdują się w silniku 1.8 (P12). Czy wie ktoś jakie rozmiary paska (długość, ilość rowków itp) pasują do tego silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 najprościej wejsc na strone inter cars i tam jest specyfikacja tzn wymiary itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.