Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kontrolka silnika i świec żarowych P11 2.0TD


pankrok

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, właśnie stałem się właścicielem Primery P11 diesel 2001` i jednocześnie chyba wpadłem na minę :-( podczas powrotu do domu z trasy zapaliły się jednocześnie lampki kontrolne silnika i świec żarowych auto przydławiło na chwilę ale pojechałem dalej, po kilku kilometrach sytuacja się powtórzyła kilka razy i w końcu auto nie odpaliło, zepchnąłem na pobocze i koniec wycieczki :-( . Może panowie podpowiecie co mogło się stać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz to juz nic nie rozumiem z kodów wychodzi mi niby brak błędów (5 mignięć krótkich i długich, czy odwrotnie ) pozostaje chyba tylko holowanie :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a paliwo dostaje ?? pompka (ta na filtrze) jest twarda czy miękka ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak CI sie zaswiecila kontrolka silnika to napewno byly bledy lub blad tylko je po prostu wykasowales i teraz masz 55.

Teraz trzeba byloby sprawdzic czujnik polozenia walu korbowego Najprawdopodobniej on bedzie winny. Mam taka nadzieje ze wiesz jak mierzymy opor i wiesz gdzie znajduje sie wtyczka od czujnika polozenia walu korbowego.Opor mierzony miedzy 2i 3 pinem wtyczki czujnika (musisz sciagnac ta wtyczke co nachodzi na wtyczke od czujnika) wynosi 1,2-1,5kilooma . Za to nie zaplacisz zrobisz to sam lub ewentualnie jakis kumaty kolega. Jesli chodzi o ta kontrolke swiec zarowych to niestety CI nie pomoge bo nie jestem elektrykiem i sie na tym nie znam. Moge CI jedynie powiedziec ze to jest osobny obwod w stosunku do obwodu grzania swiec zarowych. Tak samo jak obwod grzania swiec tak i ten obwod wychodzi z komputera. Byc moze ze po usunieciu awarii kontrolka przestanie swiecic i bedzie swiecic tylko jak wlaczysz zaplon i swiece sie nagrzeja . Potem juz nie. Jesli czujnik polozenia walu korbowego bedzie ok to sprawdz czy do elektozaworu odcinajacego paliwo na pompie wtryskowej dochodzi napiecie 12v (napiecie akumulatora ). Mozesz go tez probowac odpalic podajac bezposrednio napiecie na elektrozawor odcinajacy paliwo bezposrednio z akumulatora osobnym przewodem ( po odkreceniu przewodu z elektrozaworu zeby nie stalo sie cos niedobrego z komputerem). Jesli odpali to bedzie cos z obwodem doprowadzenia napiecia na zawor . Jesli nie odpali a czujnik polozenia walu korbowego bedzie OK to bedzie elektrozawor.

Moze to takze byc immobiliser. ALe to na koncu jak tamto posprawdzasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...