Pegaz Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Witam, przejechalem Kasia prawie 20k i przymierzam sie do chipniecia tego motoru. Nie chodzi o istotny wzrost mocy, ale o mozliwie najlepsze wykorzystanie parametrow silnika. Z tego co wiem mozna programowo podniesc moc ze 150 KM do 180KM i moment do okolo 400Nm w pewnym zakresie obrotow a nie szczytowo przy jednych obrotach. Czy ktos robil chipa na tym silniku i jakie sa wrazenia. W renault spalanie spada wg tunerow i uzytkownikow o okolo 0,8 do 1l/100km. Gra jest warta swieczki i frajdy :-), tylko jak tam z jakoscia silnika, jak z elementami i podzespolami. Turbo jest nie ruszane... Sent from my GT-I5700 using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 Witam, przejechalem Kasia prawie 20k i przymierzam sie do chipniecia tego motoru. Nie chodzi o istotny wzrost mocy, ale o mozliwie najlepsze wykorzystanie parametrow silnika. Z tego co wiem mozna programowo podniesc moc ze 150 KM do 180KM i moment do okolo 400Nm w pewnym zakresie obrotow a nie szczytowo przy jednych obrotach. Czy ktos robil chipa na tym silniku i jakie sa wrazenia. W renault spalanie spada wg tunerow i uzytkownikow o okolo 0,8 do 1l/100km. Gra jest warta swieczki i frajdy :-), tylko jak tam z jakoscia silnika, jak z elementami i podzespolami. Turbo jest nie ruszane... Sent from my GT-I5700 using Tapatalk Próbowałem w tej sprawie się rozeznać .Rzeczywiście jest to możliwe , ale podobno silniki 2,0dci te fabryczne o mocy 170 KM /są chyba montowane w X-Trail/ różnią się od naszych montowanych w QQ .Różnice wystepują na poziomie nie tylko oprogramowania ale materiałów i rozwiazań.Podwyzszenie mocy może skrócić żywotność silnika , a to szkoda.W Suzuki Grand Vitara serwisy reklamują i dopuszczają zmiany ponieważ jest stosowane rozwiazania fabryczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pegaz Opublikowano 5 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 silniki 2,0dci te fabryczne o mocy 170 KM /są chyba montowane w X-Trail/ różnią się od naszych montowanych w QQ .Różnice wystepują na poziomie nie tylko oprogramowania ale materiałów i rozwiazań.Podwyzszenie mocy może skrócić żywotność silnika , a to szkoda.W Suzuki Grand Vitara serwisy reklamują i dopuszczają zmianyponieważ jest stosowane rozwiazania fabryczne. Co do rozwiazan stosowanych w 170 konnych silnikach, to ciezko mi powiedziec, bo nie mialem mozliwosci wgladu, w silnikach hdi roznica to zazwyczaj turbina ze zmienna geometria lub bez i IC w mocniejszych wersjach jest wiekszy. Co do trwalosci to nie zawsze jest to prawda. Umiejetne zawirusowanie kompa nie skroci jego zywotnosci, pod warunkiem, ze bedzie zgodnie z zasadami uzytkowany i serwisowany. Suzuki, Skoda i jeszcze kilka innych marek to robi( chipuja) bo wiedza jak i co... w ASO Nissana we Wro i Walb. nie chca nawet ledow jako dzienne zalozyc - nie praktykuja takich dzialan... wiec tu moze byc przyczyna. Sent from my GT-I5700 using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucka38 Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Podniesienie mocy o 20/30 KM nie pociąga za sobą wymiany interkolera ani turbiny na wiekszą , rzecz w tym aby zrobic to w firmie znanej i uznanej np. Comsport . Oni robią nową mape i podnoszą moment stosownie do stanu i wydajnosci jednostki napędowej . Wiem z wielu zródeł ze dobrze zrobiony chip nie wpłynie tez ujemnie na żywotność silnika i wbrew powszednim opiniom na wzrost spalania . Hamowanie auta jest również wliczone w cene zabiegu i oscyluje to w okolicy 1200 - 1500 zł. , ale najlepiej sie z nimi skontaktowac bo mają w Polsce kilka oddzaiałów i nie powinno byc problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pegaz Opublikowano 6 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Podniesienie mocy o 20/30 KM nie pociąga za sobą wymiany interkolera ani turbiny na wiekszą W silnikach 1.6 HDi było 90 KM z turbiną bez zmiennej geometrii a 110 KM była turbina o zmiennej geometrii, owszem oprócz tego oprogramowanie się różni. rzecz w tym aby zrobic to w firmie znanej i uznanej np. Comsport . Oni robią nową mape i podnoszą moment stosownie do stanu i wydajnosci jednostki napędowej . Wiem z wielu zródeł ze dobrze zrobiony chip nie wpłynie tez ujemnie na żywotność silnika i wbrew powszednim opiniom na wzrost spalania . Hamowanie auta jest również wliczone w cene zabiegu i oscyluje to w okolicy 1200 - 1500 zł. , ale najlepiej sie z nimi skontaktowac bo mają w Polsce kilka oddzaiałów i nie powinno byc problemu. Koło Wrocławia jest firma C-tronic, która również ma dobrą opinię, a zchipowanie u nich dCi to koszt 900 PLN jeśli system to edc16 lub 1500 PLN jeśli edc17. Samochód jest testowany na hamowni przed i po wgraniu nowej mapy. Jak wcześniej pisałem, spalanie powinno spaść około 0,5 - 1l/100km. A może ktoś wie czy można sprawdzić jaka jest wersja systemu bez wyciągania czy rozbebeszenia wszystkiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Jeśli modyfikacja będzie zrobiona przez osobę która się na tym zna to nic złego się nie stanie. Jak ma się coś zepsuć to się zepsuje ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbigjar Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Witam A jak ma się gwarancja po tym zabiegu. Czy lepiej poczekać aż się skończy, czy w razie problemów można przywrócić fabryczne ustawienia, bez mozliwosci "wykrycia" zmian przez serwis? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^^ehhh^^ Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 Witam A jak ma się gwarancja po tym zabiegu. Czy lepiej poczekać aż się skończy, czy w razie problemów można przywrócić fabryczne ustawienia, bez mozliwosci "wykrycia" zmian przez serwis? Pozdrawiam. dobry tuner na czas przegladu wgra ori soft Tylko po co tak mocno chipować 2.0 dCi, przecież ten silnik i tak jeździ szybciej niż hamulce i zawieszenie na to pozwalają? eeeee moim zdaniem warto, same zalety - a jak pisano wczesniej jak sie ma cos zepsuc to i tak sie zepsuje - tylko jak robić to w dobrej firmie i warto tez poszukac po forach grupowego wirusowania - wtedy cena czasem spada nawet o polowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbigjar Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 Tak na czas przeglądu przywróci soft fabryczny,ale jak Qaśka (oczywiscie odpukać)nawali na drodze to laweta ,serwis i możliwość pożegnania gwarancji. Owszem będę chętny ale po zakończeniu gwarancji. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.