Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czyszczenie i odgrzybianie klimy


JacekJQ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem sam wyczyścić klimę. Kupiłem zestaw pianka + jakiś spray silver nano i oczywiście filtr kabinowy. Mam tylko jedno pytanie:

- Gdzie jest miejsce zasysania powietrza przez klimę w obiegu zamkniętym ? Kto wie albo ma jakiś manual?

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Część Kolego

 

W Tiidzie schemat wentylacji / klimatyzacji wygląda jak w pliku numer 1.

Wynika zatem z tego że kanały dolotowe zawsze są wspólne bez względu na tryb.

post-17315-0-58318500-1308293588_thumb.jpg

 

Kanały dolotowe wentylacji masz na rysunku nr 2 i 3

Patrząc od maski - po lewej i prawej.

Jak podniesiesz maskę widać kratki (dziurkowany plastik)

post-17315-0-08481000-1308293834_thumb.jpg

post-17315-0-49805800-1308293846_thumb.jpg

 

Widok filtra przeciwpyłkowego jest tutaj - rys nr 4

post-17315-0-70870800-1308293919_thumb.jpg

 

 

I teraz moje skromne uwagi. Nie pogniewajcie się - ale może niektórym to otworzy oczy.

 

Panowie - nie ma czyszczenia klimatyzacji. Klimatyzacja działa jak lodówka.

To jest szczelnie zamknięty układ. Tutaj nie ma co czyścić - można tylko

uzupełniać gaz lub wymieniać elementy. Czyścić można tylko kanały wentylacyjne.

 

Jak ja to robię:

Zawsze kiedy wymieniam filtr przeciwpyłkowy - czyli zawsze raz do roku.

Kupuję preparat do czyszczenia i odgrzybiania układu w sprayu oraz filtr przeciwpyłkowy.

 

1. Odkręcam półkę pasażera z przodu (4 śruby dół + 4 śruby góra), wyjmuję ją, wyjmuję wtyczkę

zasilającą żarówkę - półka zdemontowana.

2. Kładę się jak pies i wyciągam filtr przeciwpyłkowy.

I tutaj duża uwaga. Nie przejmujcie się żadnymi ząbkami i innymi pierdołami. Filtr siedzi mocno.

Należy go mocno pociągnąć do góry - ząbek złamie się - i co z tego - filtr i tak do wyrzucenia.

3. Odcinam o zużytego filtru materiał filtrujący - zostaje sam plastik.

4. Wsadzam odcięty filtr (sam plastik) w to samo miejsce - trzyma się na dolnym ząbku.

Po co - aby wymusić wieksze ciśnienie podczas czyszczenia.

5. Spray wtryskuje w kanały dolotowe - pod maską - w lewy i prawy.

6. Włączam silnik - 10 minut z klimą / 10 minut bez klimy na maksa prędkość wentylatora.

7. Wyłączam silnik

8. Wyjmuję stary filtr przeciwpyłkowy (sam plastik) - wsadzam nowy

9. Zakręcam ponownie półkę

10. Biorę piwko i idę na hamak

 

Teraz koszty

Preparat do odgrzybiania i czyszczenia w sprayu - 30zł

Filtr przeciwpyłkowy - blueprint - 70zł

Robocizna - 0 (może piwko)

 

Koszt łączny - 100 zł - wrażenia bezcenne

 

Koszt wg ASO

Czyszczenie - 100zł w promocji

Filtr - 400 zł + wymiana 80zł

 

Koszt łączny - 580 zł

 

 

Odpowiedzcie sobie sami - 480 zł w kieszeni - efekt podobny - rodzina szczęśliwa

Trochę roboty i chęci - czas orientacyjnie - około godziny.

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez MartinBlack
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Część Kolego

 

Teraz koszty

Preparat do odgrzybiania i czyszczenia w sprayu - 30zł

Filtr przeciwpyłkowy - blueprint - 70zł

Robocizna - 0 (może piwko)

 

Koszt łączny - 100 zł - wrażenia bezcenne

 

Koszt wg ASO

Czyszczenie - 100zł w promocji

Filtr - 400 zł + wymiana 80zł

 

Koszt łączny - 580 zł

 

 

Odpowiedzcie sobie sami - 480 zł w kieszeni - efekt podobny - rodzina szczęśliwa

Trochę roboty i chęci - czas orientacyjnie - około godziny.

 

 

Pozdrawiam

Pieknie to wszystko opisałeś i za to +,ale z kosztami ASO to poleciałeś z sufitu.A mianowicie:99 czyszczenie(wspomniana promocja) i 181,67zł filtr (orginał) Skąd wziełes te 400?????.Pozdrawiam..P.S. na części mam stały rabat10% więc filtr bez rabatu ok.200zł.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Część Kolego

 

W Tiidzie schemat wentylacji / klimatyzacji wygląda jak w pliku numer 1.

Wynika zatem z tego że kanały dolotowe zawsze są wspólne bez względu na tryb.

post-17315-0-58318500-1308293588_thumb.jpg

 

Kanały dolotowe wentylacji masz na rysunku nr 2 i 3

Patrząc od maski - po lewej i prawej.

Jak podniesiesz maskę widać kratki (dziurkowany plastik)

post-17315-0-08481000-1308293834_thumb.jpg

post-17315-0-49805800-1308293846_thumb.jpg

 

Widok filtra przeciwpyłkowego jest tutaj - rys nr 4

post-17315-0-70870800-1308293919_thumb.jpg

 

 

I teraz moje skromne uwagi. Nie pogniewajcie się - ale może niektórym to otworzy oczy.

 

Panowie - nie ma czyszczenia klimatyzacji. Klimatyzacja działa jak lodówka.

To jest szczelnie zamknięty układ. Tutaj nie ma co czyścić - można tylko

uzupełniać gaz lub wymieniać elementy. Czyścić można tylko kanały wentylacyjne.

 

Jak ja to robię:

Zawsze kiedy wymieniam filtr przeciwpyłkowy - czyli zawsze raz do roku.

Kupuję preparat do czyszczenia i odgrzybiania układu w sprayu oraz filtr przeciwpyłkowy.

 

1. Odkręcam półkę pasażera z przodu (4 śruby dół + 4 śruby góra), wyjmuję ją, wyjmuję wtyczkę

zasilającą żarówkę - półka zdemontowana.

2. Kładę się jak pies i wyciągam filtr przeciwpyłkowy.

I tutaj duża uwaga. Nie przejmujcie się żadnymi ząbkami i innymi pierdołami. Filtr siedzi mocno.

Należy go mocno pociągnąć do góry - ząbek złamie się - i co z tego - filtr i tak do wyrzucenia.

3. Odcinam o zużytego filtru materiał filtrujący - zostaje sam plastik.

4. Wsadzam odcięty filtr (sam plastik) w to samo miejsce - trzyma się na dolnym ząbku.

Po co - aby wymusić wieksze ciśnienie podczas czyszczenia.

5. Spray wtryskuje w kanały dolotowe - pod maską - w lewy i prawy.

6. Włączam silnik - 10 minut z klimą / 10 minut bez klimy na maksa prędkość wentylatora.

7. Wyłączam silnik

8. Wyjmuję stary filtr przeciwpyłkowy (sam plastik) - wsadzam nowy

9. Zakręcam ponownie półkę

10. Biorę piwko i idę na hamak

(...)

 

Pozdrawiam

 

Wielkie dzięki za taki szczegółowy poradnik. Faktycznie samodzielna konserwacja klimy wychodzi ok 100 zł.

Co do pojęć:

Klimatyzacja jest tu pojęciem ogólnym i używanym nieprecyzyjnie a oznacza w szczególności samo urządzenie (sprężarkę, elektronikę itp) oraz układ transportu medium czyli powietrza oraz układ odprowadzenia skroplin. Oczywiście bieżącej konserwacji podlega układ transportu powietrza czyli kanały dolotowe i wylotowe ze względu na rozwijające się się tam grzyby i drobnoustroje - bakteria zwana legionella, która jest szczególnie niebezpieczna dla ludzi starszych i o obniżonej odporności. No dobra nie o to tu chodzi.

 

Mimo wszystko jeszcze raz ponawiam pytanie, w którym miejscu w wewnątrz kabiny jest czerpane powietrze w obiegu zamkniętym klimatyzacji/wentylacji.

Patrzę na te rysunki i nie widzę. Potrzebuję do skierować tam strumień za spray-a z jonami srebra do dezynfekcji układu.

 

Pzdr

 

 

PS

Żeby nie złamać nieszczęsnego ząbka w filtrze (chociaż nie ma to większego znaczenia bo i tak się go wyrzuca) trzeba pociągnąć w pionowo w dół za wystający cienki, pionowy kawałek plastiku i odciągnąć filtr w prawo i dół jednocześnie a ząbek ocaleje!

Edytowane przez JacekJQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam witam

 

Manix - przekazałem informację zdobytą w naszym dzielnym Szczecińskim ASO.

Wspomniane przez Ciebie 181 zł to żaden oryginał - nie ujrzysz na nim emblematu nissana - to po prostu zamiennik wstawiany przez ASO.

400 zł to oryginał japoński - sam zemdlałem - nawet nie mają go na stanie w ASO. Pokazano mi zdjęcie z ceną z centrali - 130 dolarów USD.

 

No to po kolei z tymi kanałami - dla wyjaśnienia.

 

tutaj tryby pracy

post-17315-0-02953600-1308336766_thumb.jpg

 

Spójrz na tryb pracy REC o który pytasz - wtedy nastawa przełacznika "INTAKE DOOR" jest w trybie A - co oznacza brak dolotu z zewnątrz

Tutaj masz potwierdzenie

post-17315-0-16370600-1308336899_thumb.jpg

 

Kwintesencję Twojego zapytanie jest poniższy rysunek z opisem

post-17315-0-91194200-1308337066_thumb.jpg

Wynika z niego jednoznacznie - że powietrze tak czy siak przechodzi przez wentylator.

 

Tutaj masz zdjęcie wentylatora "blowera"

post-17315-0-69422800-1308337182_thumb.jpg

To pod nim (w kształcie symbolu miski olejowej - taka łapa) - to parownik.

Wentylator ma odkryte łopaki - i to jest wlot powietrza - ale niczego tam nie wtryskuj - bo pójdą łożyska.

Blowera nie rozbierzesz - da się ale dostęp okrutnie utrudniony - ale jak chcesz to service manualu jest opisane jak to zrobić .

 

Na podstawie powyższych wywnioskować można:

- powietrze tak czy siak zawsze przelatuje przez blowera - czyli nie łatwiej zmienić tryb i "strzelać do kanałów wlotowych"

- najbliższym miejscem realnego dostępu a zarazem i źródłem po wlotach jest slot filtra przeciwpyłkowego (oznaczonego jako 2.

- jeśli chcesz wyczyścić idealnie to tylko ozonowo - tam gaz wypełnia całe wnętrze pojazdu - koszt - około 200 zł (Szczecin)

 

 

Jaśniej już nie umiem - wybaczcie

 

 

Pozdrawiam

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam witam

 

Manix - przekazałem informację zdobytą w naszym dzielnym Szczecińskim ASO.

Wspomniane przez Ciebie 181 zł to żaden oryginał - nie ujrzysz na nim emblematu nissana - to po prostu zamiennik wstawiany przez ASO.

400 zł to oryginał japoński - sam zemdlałem - nawet nie mają go na stanie w ASO. Pokazano mi zdjęcie z ceną z centrali - 130 dolarów USD.

 

No to po kolei z tymi kanałami - dla wyjaśnienia.

 

tutaj tryby pracy

post-17315-0-02953600-1308336766_thumb.jpg

 

Spójrz na tryb pracy REC o który pytasz - wtedy nastawa przełacznika "INTAKE DOOR" jest w trybie A - co oznacza brak dolotu z zewnątrz

Tutaj masz potwierdzenie

post-17315-0-16370600-1308336899_thumb.jpg

 

Kwintesencję Twojego zapytanie jest poniższy rysunek z opisem

post-17315-0-91194200-1308337066_thumb.jpg

Wynika z niego jednoznacznie - że powietrze tak czy siak przechodzi przez wentylator.

 

Tutaj masz zdjęcie wentylatora "blowera"

post-17315-0-69422800-1308337182_thumb.jpg

To pod nim (w kształcie symbolu miski olejowej - taka łapa) - to parownik.

Wentylator ma odkryte łopaki - i to jest wlot powietrza - ale niczego tam nie wtryskuj - bo pójdą łożyska.

Blowera nie rozbierzesz - da się ale dostęp okrutnie utrudniony - ale jak chcesz to service manualu jest opisane jak to zrobić .

 

Na podstawie powyższych wywnioskować można:

- powietrze tak czy siak zawsze przelatuje przez blowera - czyli nie łatwiej zmienić tryb i "strzelać do kanałów wlotowych"

- najbliższym miejscem realnego dostępu a zarazem i źródłem po wlotach jest slot filtra przeciwpyłkowego (oznaczonego jako 2.

- jeśli chcesz wyczyścić idealnie to tylko ozonowo - tam gaz wypełnia całe wnętrze pojazdu - koszt - około 200 zł (Szczecin)

 

 

Jaśniej już nie umiem - wybaczcie

 

 

Pozdrawiam

Cóz,to jest orginał (purflux made by renault jak połowa mojej tiidy 1,5 dci renault)nissan nawet nie udaje że daje swoje logo ,pod pokrywą plastykową silnika wszystko ma znaczki renault,tarcze micry orginalne-logo renault,ciekawe jak w tiidzie bo jeszcze mam orginały;)))...........a tak sie zawsze bałem francji-elegancji :lol: :lol: :lol:P.S. Ale musze oddac sprawiedliwość,że po 3 latach silnik uważam za najmocniejszą zalete tego samochodu. Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam witam

 

Manix - przekazałem informację zdobytą w naszym dzielnym Szczecińskim ASO.

Wspomniane przez Ciebie 181 zł to żaden oryginał - nie ujrzysz na nim emblematu nissana - to po prostu zamiennik wstawiany przez ASO.

400 zł to oryginał japoński - sam zemdlałem - nawet nie mają go na stanie w ASO. Pokazano mi zdjęcie z ceną z centrali - 130 dolarów USD.

 

No to po kolei z tymi kanałami - dla wyjaśnienia.

 

tutaj tryby pracy

post-17315-0-02953600-1308336766_thumb.jpg

 

Spójrz na tryb pracy REC o który pytasz - wtedy nastawa przełacznika "INTAKE DOOR" jest w trybie A - co oznacza brak dolotu z zewnątrz

Tutaj masz potwierdzenie

post-17315-0-16370600-1308336899_thumb.jpg

 

Kwintesencję Twojego zapytanie jest poniższy rysunek z opisem

post-17315-0-91194200-1308337066_thumb.jpg

Wynika z niego jednoznacznie - że powietrze tak czy siak przechodzi przez wentylator.

 

Tutaj masz zdjęcie wentylatora "blowera"

post-17315-0-69422800-1308337182_thumb.jpg

To pod nim (w kształcie symbolu miski olejowej - taka łapa) - to parownik.

Wentylator ma odkryte łopaki - i to jest wlot powietrza - ale niczego tam nie wtryskuj - bo pójdą łożyska.

Blowera nie rozbierzesz - da się ale dostęp okrutnie utrudniony - ale jak chcesz to service manualu jest opisane jak to zrobić .

 

Na podstawie powyższych wywnioskować można:

- powietrze tak czy siak zawsze przelatuje przez blowera - czyli nie łatwiej zmienić tryb i "strzelać do kanałów wlotowych"

- najbliższym miejscem realnego dostępu a zarazem i źródłem po wlotach jest slot filtra przeciwpyłkowego (oznaczonego jako 2.

- jeśli chcesz wyczyścić idealnie to tylko ozonowo - tam gaz wypełnia całe wnętrze pojazdu - koszt - około 200 zł (Szczecin)

 

 

Jaśniej już nie umiem - wybaczcie

 

 

Pozdrawiam

 

Dla uzupełnienia rozważań pełny manual serwisowy klimatyzacji

MTClima.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość tomas1981z

Pan Martin black z całym szacunkiem ale rozpowszechnia skrajnie nie prawdziwe informacjie poniewaz jeszcze nie zdazylo sie w mojej calej histori i przygodzie ze szczecinskim aso aby oryginalnego filtra pylkowego do tiidy nie bylo na pułce a ktos z obsługi pokazywał mi go na zdjeciach tak wiec gratuluje pomysłowosci a zarazem bujnej wyobrazni naprawde trzeba miec faktycznie bardzo bujna wyobranie aby pisac tego typu bzdury.. a teraz kilka faktow filtr pylkowy orginal w aso dodam ze szczecinskim 144 zl brutto całkowity koszt z wymiana i dodatkowym ozonowaniem to 200 zł brutto reaasumujac kwota 500 zł podana przez Pana wyjeta jest chyba z kosmosu pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan Martin black z całym szacunkiem ale rozpowszechnia skrajnie nie prawdziwe informacjie poniewaz jeszcze nie zdazylo sie w mojej calej histori i przygodzie ze szczecinskim aso aby oryginalnego filtra pylkowego do tiidy nie bylo na pułce a ktos z obsługi pokazywał mi go na zdjeciach tak wiec gratuluje pomysłowosci a zarazem bujnej wyobrazni naprawde trzeba miec faktycznie bardzo bujna wyobranie aby pisac tego typu bzdury.. a teraz kilka faktow filtr pylkowy orginal w aso dodam ze szczecinskim 144 zl brutto całkowity koszt z wymiana i dodatkowym ozonowaniem to 200 zł brutto reaasumujac kwota 500 zł podana przez Pana wyjeta jest chyba z kosmosu pozdrawiam...

 

Co nie zmienia faktu, że i tak jest drogo.

 

A w Krakowie:

- filtr kabinowy (OEM) 170zł

- wymiana filtra - 29 zł

- czyszczenie klimy (promocja) 99 zł

Razem 298 zł

 

A poza ASO?

-samodzielna wymiana filtra + filtr (np. BluePrint) - 65 zł

-czyszczenie ozonem układu klimatyzacji (promocja) - 50 zł

Razem 115 zł

 

Warto spróbować ?

 

Tym bardziej trzeba, że pieniądz trzeba szybko lokować

w dobrach trwałych (złoto, ziemia, nieruchomości)

bo jak widać w Europie(Grecja, Portugalia, Hiszpania, Irlandia,

Rumunia, Litwa, Łotwa, Estonia) kryzys nabiera rumieńców.

A państwo polskie na solidny krach przez ostatnie lata sumiennie pracowało.

Oj, będzie się działo!

 

Pzdr

Edytowane przez JacekJQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan Martin black z całym szacunkiem ale rozpowszechnia skrajnie nie prawdziwe informacjie poniewaz jeszcze nie zdazylo sie w mojej calej histori i przygodzie ze szczecinskim aso aby oryginalnego filtra pylkowego do tiidy nie bylo na pułce a ktos z obsługi pokazywał mi go na zdjeciach tak wiec gratuluje pomysłowosci a zarazem bujnej wyobrazni naprawde trzeba miec faktycznie bardzo bujna wyobranie aby pisac tego typu bzdury.. a teraz kilka faktow filtr pylkowy orginal w aso dodam ze szczecinskim 144 zl brutto całkowity koszt z wymiana i dodatkowym ozonowaniem to 200 zł brutto reaasumujac kwota 500 zł podana przez Pana wyjeta jest chyba z kosmosu pozdrawiam...

 

Dziękuję bardzo za zaufanie - szacunku w wypowiedzi nie odczułem (niestety).

 

Za 144 zł brutto to można sobie kupić filtr ale oryginału japońskiego Nissana to się raczej nie uda.

 

Dobry zamiennik przyzwoitej firmy np. K&F w Stanach kosztuje około 50 dolców - ciekawe za ile jest u nas

po doliczeniu kosztów transportu.

 

Polmotorowi trzeba oddać honor za jedno - pozwalają na zamienniki - tańsze ale na przyzwoitym poziomie.

 

Czyżby pisał to pracownik ASO ? - dla poprawienia i obrony wizerunku.

 

Informacje które podaję zawsze są prawdziwe - czy ktoś chce wierzyć - jego sprawa - ja tłumaczyć się nie będę

 

Pracowałem w ASO więc wiem jak się traktuje klienta, co się sprzedaje po jakich cenach i jak wykonuje się usługi

 

jak myślicie z czego biorą się te "wypasione" salony, piękne biura i ile kosztuje ich utrzymanie.

 

Cenę za którą jak kupiłem filtr BLUEPRINTA - podałem - jak ktoś chce nie kupi w ASO niby lepszy - powodzenia życzy kominiarz.

 

 

Pozdrawiam nawet niedowiarków

Edytowane przez MartinBlack
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...