JacekJQ Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Postanowiłem sam wyczyścić klimę. Kupiłem zestaw pianka + jakiś spray silver nano i oczywiście filtr kabinowy. Mam tylko jedno pytanie: - Gdzie jest miejsce zasysania powietrza przez klimę w obiegu zamkniętym ? Kto wie albo ma jakiś manual? Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBlack Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 (edytowane) Część Kolego W Tiidzie schemat wentylacji / klimatyzacji wygląda jak w pliku numer 1. Wynika zatem z tego że kanały dolotowe zawsze są wspólne bez względu na tryb. Kanały dolotowe wentylacji masz na rysunku nr 2 i 3 Patrząc od maski - po lewej i prawej. Jak podniesiesz maskę widać kratki (dziurkowany plastik) Widok filtra przeciwpyłkowego jest tutaj - rys nr 4 I teraz moje skromne uwagi. Nie pogniewajcie się - ale może niektórym to otworzy oczy. Panowie - nie ma czyszczenia klimatyzacji. Klimatyzacja działa jak lodówka. To jest szczelnie zamknięty układ. Tutaj nie ma co czyścić - można tylko uzupełniać gaz lub wymieniać elementy. Czyścić można tylko kanały wentylacyjne. Jak ja to robię: Zawsze kiedy wymieniam filtr przeciwpyłkowy - czyli zawsze raz do roku. Kupuję preparat do czyszczenia i odgrzybiania układu w sprayu oraz filtr przeciwpyłkowy. 1. Odkręcam półkę pasażera z przodu (4 śruby dół + 4 śruby góra), wyjmuję ją, wyjmuję wtyczkę zasilającą żarówkę - półka zdemontowana. 2. Kładę się jak pies i wyciągam filtr przeciwpyłkowy. I tutaj duża uwaga. Nie przejmujcie się żadnymi ząbkami i innymi pierdołami. Filtr siedzi mocno. Należy go mocno pociągnąć do góry - ząbek złamie się - i co z tego - filtr i tak do wyrzucenia. 3. Odcinam o zużytego filtru materiał filtrujący - zostaje sam plastik. 4. Wsadzam odcięty filtr (sam plastik) w to samo miejsce - trzyma się na dolnym ząbku. Po co - aby wymusić wieksze ciśnienie podczas czyszczenia. 5. Spray wtryskuje w kanały dolotowe - pod maską - w lewy i prawy. 6. Włączam silnik - 10 minut z klimą / 10 minut bez klimy na maksa prędkość wentylatora. 7. Wyłączam silnik 8. Wyjmuję stary filtr przeciwpyłkowy (sam plastik) - wsadzam nowy 9. Zakręcam ponownie półkę 10. Biorę piwko i idę na hamak Teraz koszty Preparat do odgrzybiania i czyszczenia w sprayu - 30zł Filtr przeciwpyłkowy - blueprint - 70zł Robocizna - 0 (może piwko) Koszt łączny - 100 zł - wrażenia bezcenne Koszt wg ASO Czyszczenie - 100zł w promocji Filtr - 400 zł + wymiana 80zł Koszt łączny - 580 zł Odpowiedzcie sobie sami - 480 zł w kieszeni - efekt podobny - rodzina szczęśliwa Trochę roboty i chęci - czas orientacyjnie - około godziny. Pozdrawiam Edytowane 17 Czerwca 2011 przez MartinBlack 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 (edytowane) Część Kolego Teraz koszty Preparat do odgrzybiania i czyszczenia w sprayu - 30zł Filtr przeciwpyłkowy - blueprint - 70zł Robocizna - 0 (może piwko) Koszt łączny - 100 zł - wrażenia bezcenne Koszt wg ASO Czyszczenie - 100zł w promocji Filtr - 400 zł + wymiana 80zł Koszt łączny - 580 zł Odpowiedzcie sobie sami - 480 zł w kieszeni - efekt podobny - rodzina szczęśliwa Trochę roboty i chęci - czas orientacyjnie - około godziny. Pozdrawiam Pieknie to wszystko opisałeś i za to +,ale z kosztami ASO to poleciałeś z sufitu.A mianowicie:99 czyszczenie(wspomniana promocja) i 181,67zł filtr (orginał) Skąd wziełes te 400?????.Pozdrawiam..P.S. na części mam stały rabat10% więc filtr bez rabatu ok.200zł. Edytowane 17 Czerwca 2011 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekJQ Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 (edytowane) Część Kolego W Tiidzie schemat wentylacji / klimatyzacji wygląda jak w pliku numer 1. Wynika zatem z tego że kanały dolotowe zawsze są wspólne bez względu na tryb. Kanały dolotowe wentylacji masz na rysunku nr 2 i 3 Patrząc od maski - po lewej i prawej. Jak podniesiesz maskę widać kratki (dziurkowany plastik) Widok filtra przeciwpyłkowego jest tutaj - rys nr 4 I teraz moje skromne uwagi. Nie pogniewajcie się - ale może niektórym to otworzy oczy. Panowie - nie ma czyszczenia klimatyzacji. Klimatyzacja działa jak lodówka. To jest szczelnie zamknięty układ. Tutaj nie ma co czyścić - można tylko uzupełniać gaz lub wymieniać elementy. Czyścić można tylko kanały wentylacyjne. Jak ja to robię: Zawsze kiedy wymieniam filtr przeciwpyłkowy - czyli zawsze raz do roku. Kupuję preparat do czyszczenia i odgrzybiania układu w sprayu oraz filtr przeciwpyłkowy. 1. Odkręcam półkę pasażera z przodu (4 śruby dół + 4 śruby góra), wyjmuję ją, wyjmuję wtyczkę zasilającą żarówkę - półka zdemontowana. 2. Kładę się jak pies i wyciągam filtr przeciwpyłkowy. I tutaj duża uwaga. Nie przejmujcie się żadnymi ząbkami i innymi pierdołami. Filtr siedzi mocno. Należy go mocno pociągnąć do góry - ząbek złamie się - i co z tego - filtr i tak do wyrzucenia. 3. Odcinam o zużytego filtru materiał filtrujący - zostaje sam plastik. 4. Wsadzam odcięty filtr (sam plastik) w to samo miejsce - trzyma się na dolnym ząbku. Po co - aby wymusić wieksze ciśnienie podczas czyszczenia. 5. Spray wtryskuje w kanały dolotowe - pod maską - w lewy i prawy. 6. Włączam silnik - 10 minut z klimą / 10 minut bez klimy na maksa prędkość wentylatora. 7. Wyłączam silnik 8. Wyjmuję stary filtr przeciwpyłkowy (sam plastik) - wsadzam nowy 9. Zakręcam ponownie półkę 10. Biorę piwko i idę na hamak (...) Pozdrawiam Wielkie dzięki za taki szczegółowy poradnik. Faktycznie samodzielna konserwacja klimy wychodzi ok 100 zł. Co do pojęć: Klimatyzacja jest tu pojęciem ogólnym i używanym nieprecyzyjnie a oznacza w szczególności samo urządzenie (sprężarkę, elektronikę itp) oraz układ transportu medium czyli powietrza oraz układ odprowadzenia skroplin. Oczywiście bieżącej konserwacji podlega układ transportu powietrza czyli kanały dolotowe i wylotowe ze względu na rozwijające się się tam grzyby i drobnoustroje - bakteria zwana legionella, która jest szczególnie niebezpieczna dla ludzi starszych i o obniżonej odporności. No dobra nie o to tu chodzi. Mimo wszystko jeszcze raz ponawiam pytanie, w którym miejscu w wewnątrz kabiny jest czerpane powietrze w obiegu zamkniętym klimatyzacji/wentylacji. Patrzę na te rysunki i nie widzę. Potrzebuję do skierować tam strumień za spray-a z jonami srebra do dezynfekcji układu. Pzdr PS Żeby nie złamać nieszczęsnego ząbka w filtrze (chociaż nie ma to większego znaczenia bo i tak się go wyrzuca) trzeba pociągnąć w pionowo w dół za wystający cienki, pionowy kawałek plastiku i odciągnąć filtr w prawo i dół jednocześnie a ząbek ocaleje! Edytowane 17 Czerwca 2011 przez JacekJQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBlack Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Witam witam Manix - przekazałem informację zdobytą w naszym dzielnym Szczecińskim ASO. Wspomniane przez Ciebie 181 zł to żaden oryginał - nie ujrzysz na nim emblematu nissana - to po prostu zamiennik wstawiany przez ASO. 400 zł to oryginał japoński - sam zemdlałem - nawet nie mają go na stanie w ASO. Pokazano mi zdjęcie z ceną z centrali - 130 dolarów USD. No to po kolei z tymi kanałami - dla wyjaśnienia. tutaj tryby pracy Spójrz na tryb pracy REC o który pytasz - wtedy nastawa przełacznika "INTAKE DOOR" jest w trybie A - co oznacza brak dolotu z zewnątrz Tutaj masz potwierdzenie Kwintesencję Twojego zapytanie jest poniższy rysunek z opisem Wynika z niego jednoznacznie - że powietrze tak czy siak przechodzi przez wentylator. Tutaj masz zdjęcie wentylatora "blowera" To pod nim (w kształcie symbolu miski olejowej - taka łapa) - to parownik. Wentylator ma odkryte łopaki - i to jest wlot powietrza - ale niczego tam nie wtryskuj - bo pójdą łożyska. Blowera nie rozbierzesz - da się ale dostęp okrutnie utrudniony - ale jak chcesz to service manualu jest opisane jak to zrobić . Na podstawie powyższych wywnioskować można: - powietrze tak czy siak zawsze przelatuje przez blowera - czyli nie łatwiej zmienić tryb i "strzelać do kanałów wlotowych" - najbliższym miejscem realnego dostępu a zarazem i źródłem po wlotach jest slot filtra przeciwpyłkowego (oznaczonego jako 2. - jeśli chcesz wyczyścić idealnie to tylko ozonowo - tam gaz wypełnia całe wnętrze pojazdu - koszt - około 200 zł (Szczecin) Jaśniej już nie umiem - wybaczcie Pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 (edytowane) Witam witam Manix - przekazałem informację zdobytą w naszym dzielnym Szczecińskim ASO. Wspomniane przez Ciebie 181 zł to żaden oryginał - nie ujrzysz na nim emblematu nissana - to po prostu zamiennik wstawiany przez ASO. 400 zł to oryginał japoński - sam zemdlałem - nawet nie mają go na stanie w ASO. Pokazano mi zdjęcie z ceną z centrali - 130 dolarów USD. No to po kolei z tymi kanałami - dla wyjaśnienia. tutaj tryby pracy Spójrz na tryb pracy REC o który pytasz - wtedy nastawa przełacznika "INTAKE DOOR" jest w trybie A - co oznacza brak dolotu z zewnątrz Tutaj masz potwierdzenie Kwintesencję Twojego zapytanie jest poniższy rysunek z opisem Wynika z niego jednoznacznie - że powietrze tak czy siak przechodzi przez wentylator. Tutaj masz zdjęcie wentylatora "blowera" To pod nim (w kształcie symbolu miski olejowej - taka łapa) - to parownik. Wentylator ma odkryte łopaki - i to jest wlot powietrza - ale niczego tam nie wtryskuj - bo pójdą łożyska. Blowera nie rozbierzesz - da się ale dostęp okrutnie utrudniony - ale jak chcesz to service manualu jest opisane jak to zrobić . Na podstawie powyższych wywnioskować można: - powietrze tak czy siak zawsze przelatuje przez blowera - czyli nie łatwiej zmienić tryb i "strzelać do kanałów wlotowych" - najbliższym miejscem realnego dostępu a zarazem i źródłem po wlotach jest slot filtra przeciwpyłkowego (oznaczonego jako 2. - jeśli chcesz wyczyścić idealnie to tylko ozonowo - tam gaz wypełnia całe wnętrze pojazdu - koszt - około 200 zł (Szczecin) Jaśniej już nie umiem - wybaczcie Pozdrawiam Cóz,to jest orginał (purflux made by renault jak połowa mojej tiidy 1,5 dci renault)nissan nawet nie udaje że daje swoje logo ,pod pokrywą plastykową silnika wszystko ma znaczki renault,tarcze micry orginalne-logo renault,ciekawe jak w tiidzie bo jeszcze mam orginały;)))...........a tak sie zawsze bałem francji-elegancji :lol: :lol:P.S. Ale musze oddac sprawiedliwość,że po 3 latach silnik uważam za najmocniejszą zalete tego samochodu. Edytowane 20 Czerwca 2011 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekJQ Opublikowano 20 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Witam witam Manix - przekazałem informację zdobytą w naszym dzielnym Szczecińskim ASO. Wspomniane przez Ciebie 181 zł to żaden oryginał - nie ujrzysz na nim emblematu nissana - to po prostu zamiennik wstawiany przez ASO. 400 zł to oryginał japoński - sam zemdlałem - nawet nie mają go na stanie w ASO. Pokazano mi zdjęcie z ceną z centrali - 130 dolarów USD. No to po kolei z tymi kanałami - dla wyjaśnienia. tutaj tryby pracy Spójrz na tryb pracy REC o który pytasz - wtedy nastawa przełacznika "INTAKE DOOR" jest w trybie A - co oznacza brak dolotu z zewnątrz Tutaj masz potwierdzenie Kwintesencję Twojego zapytanie jest poniższy rysunek z opisem Wynika z niego jednoznacznie - że powietrze tak czy siak przechodzi przez wentylator. Tutaj masz zdjęcie wentylatora "blowera" To pod nim (w kształcie symbolu miski olejowej - taka łapa) - to parownik. Wentylator ma odkryte łopaki - i to jest wlot powietrza - ale niczego tam nie wtryskuj - bo pójdą łożyska. Blowera nie rozbierzesz - da się ale dostęp okrutnie utrudniony - ale jak chcesz to service manualu jest opisane jak to zrobić . Na podstawie powyższych wywnioskować można: - powietrze tak czy siak zawsze przelatuje przez blowera - czyli nie łatwiej zmienić tryb i "strzelać do kanałów wlotowych" - najbliższym miejscem realnego dostępu a zarazem i źródłem po wlotach jest slot filtra przeciwpyłkowego (oznaczonego jako 2. - jeśli chcesz wyczyścić idealnie to tylko ozonowo - tam gaz wypełnia całe wnętrze pojazdu - koszt - około 200 zł (Szczecin) Jaśniej już nie umiem - wybaczcie Pozdrawiam Dla uzupełnienia rozważań pełny manual serwisowy klimatyzacji MTClima.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomas1981z Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 Pan Martin black z całym szacunkiem ale rozpowszechnia skrajnie nie prawdziwe informacjie poniewaz jeszcze nie zdazylo sie w mojej calej histori i przygodzie ze szczecinskim aso aby oryginalnego filtra pylkowego do tiidy nie bylo na pułce a ktos z obsługi pokazywał mi go na zdjeciach tak wiec gratuluje pomysłowosci a zarazem bujnej wyobrazni naprawde trzeba miec faktycznie bardzo bujna wyobranie aby pisac tego typu bzdury.. a teraz kilka faktow filtr pylkowy orginal w aso dodam ze szczecinskim 144 zl brutto całkowity koszt z wymiana i dodatkowym ozonowaniem to 200 zł brutto reaasumujac kwota 500 zł podana przez Pana wyjeta jest chyba z kosmosu pozdrawiam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekJQ Opublikowano 9 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 (edytowane) Pan Martin black z całym szacunkiem ale rozpowszechnia skrajnie nie prawdziwe informacjie poniewaz jeszcze nie zdazylo sie w mojej calej histori i przygodzie ze szczecinskim aso aby oryginalnego filtra pylkowego do tiidy nie bylo na pułce a ktos z obsługi pokazywał mi go na zdjeciach tak wiec gratuluje pomysłowosci a zarazem bujnej wyobrazni naprawde trzeba miec faktycznie bardzo bujna wyobranie aby pisac tego typu bzdury.. a teraz kilka faktow filtr pylkowy orginal w aso dodam ze szczecinskim 144 zl brutto całkowity koszt z wymiana i dodatkowym ozonowaniem to 200 zł brutto reaasumujac kwota 500 zł podana przez Pana wyjeta jest chyba z kosmosu pozdrawiam... Co nie zmienia faktu, że i tak jest drogo. A w Krakowie: - filtr kabinowy (OEM) 170zł - wymiana filtra - 29 zł - czyszczenie klimy (promocja) 99 zł Razem 298 zł A poza ASO? -samodzielna wymiana filtra + filtr (np. BluePrint) - 65 zł -czyszczenie ozonem układu klimatyzacji (promocja) - 50 zł Razem 115 zł Warto spróbować ? Tym bardziej trzeba, że pieniądz trzeba szybko lokować w dobrach trwałych (złoto, ziemia, nieruchomości) bo jak widać w Europie(Grecja, Portugalia, Hiszpania, Irlandia, Rumunia, Litwa, Łotwa, Estonia) kryzys nabiera rumieńców. A państwo polskie na solidny krach przez ostatnie lata sumiennie pracowało. Oj, będzie się działo! Pzdr Edytowane 9 Lipca 2011 przez JacekJQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBlack Opublikowano 11 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 (edytowane) Pan Martin black z całym szacunkiem ale rozpowszechnia skrajnie nie prawdziwe informacjie poniewaz jeszcze nie zdazylo sie w mojej calej histori i przygodzie ze szczecinskim aso aby oryginalnego filtra pylkowego do tiidy nie bylo na pułce a ktos z obsługi pokazywał mi go na zdjeciach tak wiec gratuluje pomysłowosci a zarazem bujnej wyobrazni naprawde trzeba miec faktycznie bardzo bujna wyobranie aby pisac tego typu bzdury.. a teraz kilka faktow filtr pylkowy orginal w aso dodam ze szczecinskim 144 zl brutto całkowity koszt z wymiana i dodatkowym ozonowaniem to 200 zł brutto reaasumujac kwota 500 zł podana przez Pana wyjeta jest chyba z kosmosu pozdrawiam... Dziękuję bardzo za zaufanie - szacunku w wypowiedzi nie odczułem (niestety). Za 144 zł brutto to można sobie kupić filtr ale oryginału japońskiego Nissana to się raczej nie uda. Dobry zamiennik przyzwoitej firmy np. K&F w Stanach kosztuje około 50 dolców - ciekawe za ile jest u nas po doliczeniu kosztów transportu. Polmotorowi trzeba oddać honor za jedno - pozwalają na zamienniki - tańsze ale na przyzwoitym poziomie. Czyżby pisał to pracownik ASO ? - dla poprawienia i obrony wizerunku. Informacje które podaję zawsze są prawdziwe - czy ktoś chce wierzyć - jego sprawa - ja tłumaczyć się nie będę Pracowałem w ASO więc wiem jak się traktuje klienta, co się sprzedaje po jakich cenach i jak wykonuje się usługi jak myślicie z czego biorą się te "wypasione" salony, piękne biura i ile kosztuje ich utrzymanie. Cenę za którą jak kupiłem filtr BLUEPRINTA - podałem - jak ktoś chce nie kupi w ASO niby lepszy - powodzenia życzy kominiarz. Pozdrawiam nawet niedowiarków Edytowane 11 Lipca 2011 przez MartinBlack Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.