Gość pio_ta Opublikowano 9 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2011 Witam Jaki akumulator powinien być zamontowany w aucie Nissan Primera P11 2,0 TD kombi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 9 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2011 Zebys mial jakis oglad to Centra podaje ze do tego autka w zaleznosci od wyposazenia i intensywnosci uzytkowania beda to akumulatory o oznaczeniu CA770o pojm77Ah i pradzie rozruchu760A. CB740 o poj 74Ah i pradzie rozruchu 680A . CC700 o poj. 70Ah i pradzie rozruchu 640A. Prad rozruchu jest podany wedlug normy EN(europejskiej). Musisz zrocic uwage na to przy kupnie bo prad rozruchu jest jeszcze podawany w/g normy DIN (niemieckiej ) i SAE (amerykanskiej) I prady te beda inne wedlug kazdej normy. . Oczywiscie nie musisz kupowac Centry(sa rozne opinie na ich temat) U mnie w golfie padl po 2 latach a ja osobiscie dbalem o niego. U siebie mam Varte i jest OK. Sa inne firmy i wybor nalezy do Ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 70-80Ah, tyle ci wystarczy. Prąd rozruchu w takich akumulatorach jest odpowiedni. Wiadomo czym większy tym lepszy. Większa pojemność to większy komfort w zimie przy większych mrozach, gdzie pojemność akumulatora drastycznie spada. Latem tyle jest nie potrzebne. A swoją taką primerkę odpaliłem kilka razy na połowę mniejszym akumulatorze, 45Ah, z fiata Uno 900 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 Tak jak kolega wyżej pisze w takim przedziale jest wystarczajacy. Napewno 75 czy 74 Ah wystarczy na diesla 2.0. Ważn jest też moć rozruchowa przy kupnie akumulatora. Chyba w granicach 600 tych jednostek jest czy 580 A jak dobrze pamietam jednostki. Latem to latem ale w zimie do wiadomo że potrzebuje wiekszego kopa i te jednostki kolo 400 to moze być mało. a i jest uzaleznione od km które robisz jak bedziesz miał powyzej 80Ah to może ci nie doładować i szkoda akumulatora. a 74 raczej jest wytarczajaca na normalna jazde czy na krotkich odcinkach. W sklepach z aku może maja miernik do mierzena stanu aku.Mierzy sie go na zgaszonym silniku.A na odpalonym ładowanie też możesz sobie sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Te jednostki to Amper. Jest to maksymalny prąd wyładowania, czyli maksymalny prąd jaki może dać akumulator, praktycznie w stanie zwarcia. Ale jak pisałem współczesne akumulatory ten parametr mają na odpowiednim poziomie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 muszę kupić aku i mam pytanie jaki. BOSCH, VARTA czy ZAP? z tym ostatnim mam dobre wspomnienia z poprzedniego auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 Ja kupowałem sobie ten . Kolega ma w swoim i sobie chwali drugi zeson ,a dużo jezdzi.. Dobra moc rozruchową ma i można dolać wode na zime i jest kontrolka w razie sprawdzić jaki stan jest. cena nie jest wygurowana jak dla mnie a myślę że zima powninna być dobra i nie powinno byc problemu żeby aku cos szwanjował. http://moto.allegro.pl/akumulator-eurostart-75ah-680a-lublin-wys-0zl-i1825529387.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 na ja jeżdżę zwłaszcza po mieście i to krótkie odcinki a nawet przy -20 czy i więcej auto garażuje pod chmurką, więc chcę coś pewnego żeby w zimę mieć bezproblemowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 No ja też parkuje pod chmurką. Wcześniej miałem banera. Nie wiem ile był w nismo lat ale ja mam już dwa lata .Pierwsza zime było ok a druga już wołał o nowy. A mam nadzieje że w zime bedzie bezproblemowo z tym co podałem link. Napisze jak sie sprawuje w mrozy. Ale myślę że mam wszystko wyregulowane ,filtry czyste olej też już wymieniony w silniku to nie powinno być problemu z rozruchem każdej pory roku wszczególności w zimie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.