Gość starosta Opublikowano 9 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2011 Witam, posiadam nissana Primerę P11.144 1.8 w benzynie bez LPG. Mój problem polega na tym że na niskich obrotach tzn. poniżej 3000 moja Primerka szarpie i brakuje jej mocy, ale gdy obroty są powyżej 3000 to wszystko jest ok. Nie wiem co robić, byłem już u kilku mechaników ale nie pomogli. Dodam że podłączałem ją do komputera i pokazuje mi 2 błędy : P0420 i P0300. Błąd P0420 jest powiązany z katem, ja go wybebeszyłem bo się oberwał, ale przed tą operacją również pokazywały się te błędy. Po tym zabiegu autko zaczęło chodzić troszkę lepiej ale dalej trochę szarpie i brakuje mu mocy. Sprawdzałem sondy, przepływke, świece, cewki, wymieniłem filtr paliwa. Zapomniałbym, że check co jakiś czas gaśnie i zapala się, ale głównie chodzi o to żeby go nie szarpało i nie brakowało mocy. Proszę o pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 9 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2011 420 to sprawność kata, możesz to obejść tulejką opis na forum, 300 to przypadkowe, częste wypadanie zapłonów i tu przyjżał bym się czujniką wałka i wału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość starosta Opublikowano 9 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2011 Czujniki też sprawdzałem i są dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dziorki Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 sproboj zaslepic EGR-a. Jak sprawdzales czujniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 sproboj zaslepic EGR-a. Jak sprawdzales czujniki? bez ingerencji w czujnik powinno wywalić błąd EGR ma znaczenie w traktorach a tu raczej nie aż takie, bo nie we wszystkich to montują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin78 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 jak juz wszystko sprawdzałeś to pozowstaje tylko łańcuch co jest normalna rzeczą w tym silniku przy przebiegu +/- 200 000. Jak po P300 wywali ci błąd czujnika połozenia wału/wałka to juz bedzie wiadomo na 100%. Ja u sibie założyłem zamiennik łańcucha i jak narazie 20 000 i jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michal17781 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 jak juz wszystko sprawdzałeś to pozowstaje tylko łańcuch co jest normalna rzeczą w tym silniku przy przebiegu +/- 200 000. Jak po P300 wywali ci błąd czujnika połozenia wału/wałka to juz bedzie wiadomo na 100%. Ja u sibie założyłem zamiennik łańcucha i jak narazie 20 000 i jest OK. Aż jestem zaskoczony. Łancuch po 200000km do wymiany?? Masakra. Czy to norma w tych silnikach? Powiem szczerze iż liczyłem ze łancuch to do końca silnika. Przynajmniej do 300 000km, jak i nie wiecej, ale w benzynie 300 000 to i tak bardzo dużo. Jak miałem opla to w serwisie powiedzieli mi iż jak jest łancuch to min 500 000km (ale to był silnik diesla). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin78 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Jak bys zobaczył ten łancuch to nie był byś zdziwiony.Wygląda rozmiarowo jak rowerowy . Mój był dłuższy od nowego o ok 1,5 cm i dało się go wywlec na lewa stronę a mimo to autko jeszcze jezdziło tylko z błędem czujnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Jeżeli chodzi o silniki 1.8 to niestety wyciąganie łańcucha jest dość częste, wystarczy forum przeszukać. Z SR20 to już inna bajka, tutaj rzeczywiście 300k i więcej powinno się zrobić, co najwyżej wymieniając gdzieś po drodze sam napinacz łańcucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość starosta Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 EGR też zaślepiałem ale nic to nie dało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Audik Opublikowano 20 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 Moja primerka też zaczęła stawać dęba + świeci się check mimo wymiany sondy (diagnoza z podłączonego komputera). 300 zł padło a check świeci się nadal. Zaprzyjaźniony znawca tematu "silnik" poradził sprawdzić: 1 - katalizator, czy nie nadpalony 2 - recyrkulator spalin (co to jest??) 3 - przepływomierz powietrza, 4 - zawór EGR. Teraz tu dowiaduję się że może być również wina łańcucha. Auto ma przejechane 106 tys. Prawdziwość tego przebiegu to góra + 20 000 km. Co myślicie o tym moim "znawcy" i jego podpowiedziach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.