Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Elektryczna relulacja lusterek


adambyw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jestem świeżym posiadaczem primerki, i to mój pierwszy post, więc nie bić za mocno.

 

Po zakupie trzeba podrobić to co kuleje i na tapetę poszło lusterko. Wiem temat wałkowany Ale napiszę co mi siedzi na wątrobie.

 

Objaw - brak regulacji w pionie, w poziomie jakoś dziwnie się przesuwało.

Diagnoza - zdjąłem szkło i mi ręce opadły. Zamiast popychacza był umieszczony worek zawierający śruby, kołki rozporowe, kostkę elektryczną i jeszcze inne śmieci.

 

Jak wiecie dostanie samego popychacza graniczy z cudem. Perspektywa wydania 100zł na całe lusterko mi się nie uśmiecha więc postanowiłem dorobić takowy.

 

Do rzeczy. Na razie zrobiłem wstępne przymiarki, niestety dzieci nie dały mi skończyć.

 

W silniczku lusterek jest gwint o skoku 1mm. średnica jest troszkę większa niż 8mm. Znalazłem kołek rozporowy - długi, o średnicy właśnie 8mm i nagwintowałem go narzynką. Tu uwaga, standardowy gwint M8 to M8x1.25, a ma być M8x1.00 - czyli drobnozwojowy! Wchodzi całkiem ładnie do silniczka i raczej nie przeskakuje, więc jest szansa że nie będzie konieczna sprężynka rozporowa.

 

Kula. Kulka ma średnicę 5mm. Wykonałem ją z śruby. Akurat wpadła mi w ręce śruba zakończona stożkiem - taka elektryczna ze starego urządzenia CCCP, kilka manewrów nożem i pilnikiem, wyszło coś na kształt kulki. W oryginale w jednym miejscu jest wypustka która zapobiega obracaniu się kulki podczas ruchu silniczka. Ja do tego użyłem cyny. Nadlałem i podpiłowałem pilnikiem. Pasuje całkiem nieźle.

 

Cały łącznik ma mieć długość ok 25mm.

 

Na dzisiaj musiałem skończyć. Pozostało mi tylko skrócenie i połączenie tych dwóch elementów. Będę je musiał skleić. Niestety kołek rozporowy jest wykonany z polipropylenu lub etylenu, a są to tworzywa których nie ima się żaden klej. I obawiam się że może łączenie nie wytrzymać. Nie mniej spróbować nie zaszkodzi.

 

Nie mam pręta fi 8 z polipropylenu, bo myślę że swobodnie by można takie coś wystrugać na tokarce.

 

Poniżej zdjęcia. Jak skończę zapewne się pochwalę. Pozostaje jeszcze nabycie szkła asferycznego, bo ktoś założył płaskie. Nic nie widać...

post-45246-0-25723000-1307739498_thumb.jpg

post-45246-0-93319900-1307739529_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem CI cos takiego na temaat klei do polipropylenu. ZApytaj TAM.

Warto pomoc dlatego ze chcesz zrobic to sam . Jesli chodzi o pret i takie glowki kuliste( Na te glowki nachodzily takie glowiczki wkecane na pret) to zobacz czy nie podejda od ciagnika np c330 c355/360 od pedalu gazu i szly do pompy wtryskowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o główkę kulistą, to nie ma problemu wykonać takowej na tokarce. A miałem taką fajną śrubę, przynajmniej nie będzie szybko rdzewieć.

Druga sprawa, trzeba jakoś zabezpieczyć kulę przed obracaniem. Bo jak się będzie obracać nie będzie działać regulacja. Ja nadlałem cynę. Można nawiercić. Spodziewam się że kulka pedału gazu będzie twarda i kłopotliwa w nawierceniu.

 

Co do kleju, jakoś jestem sceptyczny. Kilka lat pracowałem na produkcji z tworzyw łącznie z uruchamianiem nowych produkcji, większość to kleje klejące powierzchniowo. Dzisiaj wracam do tematu bo już mam komplet papierów do rejestracji, trzeba zacząć jeździć.

Wezmę lutownicę, nadleję cyny, i zeszlifuję na kwadrat, taż żeby pasownie wchodził bolec w otwór, plus trzeba będzie zmatowić otwór. Zwiększy to powierzchnię trzymania kleju. Zaleję pewnie jakimś budapremem. Nie jestem pewien też jak się zachowa cyna na mrozach. Sama cyna ma dość wysoką temperaturę krystalizacji, i w ujemnych temperaturach może się to rozsypać. Nic zobaczymy ile się pojeździ.

 

Niestety moje podejrzenia się sprawdziły, i nie trzyma łączenie śruby i tworzywa. Daje to brak regulacji.

Podejdę do tematu za czas jakiś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witm.

Podepnę się pod temat ,ma ktoś instrukcję jak prawidłowo wymienić 'tafle' lustra w prawej obudowie lusterka w p11?

Jakbym nie zakładał ,po kolei i itd, to w jednej płaszczyżnie ruchu lusterka tzn pod skos mam spory luz,nie wiem ,może ten plastikowy zawias ma luz ,ten w którym montuje się kratke z popychaczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem u siebie wkłady w lusterkach dosyć niedawno i kulki w kratkę weszły mi gładko dopiero dałem troszkę niezawodnego WD40. Spróbuj prysnąć troszkę i pokombinować żeby weszło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumieliśmy się,może troche nie dokładnie opisałem, po prawidłowym włożeniu lusterka w mechanizmy [kulki wskakują ,zaczepy kratki też trzymaja] mam luz ,można palcem odchylać lusterko po przekątnej o dobry centymetr.Lusterko działa można ustawić itd ale ma luz i musze znaleśc jego zródło.

Spróbuje zrobic jakies zdjecia i cos sensownego nakreslic aby było wiadomo o co mi chodzi

 

 

Na zdjeciu  oznaczyłem w jakiej płaszczeznie lusterko ma luz http://zapodaj.net/136548fae7f6e.jpg.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...