Gość mirku Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 (edytowane) Witam, potrzebuję informacji kto spotkał się z błędem nr 15 Control Sleeve Position Control (CSPS) i jakie czynności wykonywał, aby go usunąć. Jest to błąd dotyczący układu wtryskowego, pojawia się w momencie zapalania (kręcenia). Pytałem w serwisie Nissana i nie występuje w sprzedaży ten czujnik jako pojedyncza część. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Czy moglibyście wskazać jakiegoś dobrego pompiarza w małopolsce? Edytowane 11 Czerwca 2011 przez mirku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Witaj. Wydaje mi sie ze bedzie to rzadki blad dotyczacy czujnika pierscieniowego HDK. Jest to ta czarna kostka przy nastawniku ktora reguluje obrotami. fakt ta czesc nie wystepuje w sprzedazy oddzielnie .Nowy nastawnik z czujnikiem HDK do pompy BOsch kosztuje 1500-1800zl. Ale bez przerazenia w oczach . Mozna kupic uzywany . Bylbys pierwszy na forum ktoremu sie zdarzyla ta awaria. Nie moge cos wyslac pliku ale jesli masz manual do p11.144 to w pliku eccd20 na stronie 77 tego pliku masz pokazane jak go sprawdzic . Mam nadzieje ze masz pompe boscha a to z tego wzledu ze latwiej jest dostac do niej nastawniki . Dlatego wydaje mi sie ze najlepiej bedzie wymienic caly nastawnik z VW golfa 3 silnik 1Z (do przelutowaania wtyczka bo u nich jest plaska a u nas okragla). Mozna tez wziac nastawnik z BMW 2,5 TDS(tylko wymienic bo wtyczka tam jest tez okragla) . Pasuja tez nastawniki z opla ,mercedesa silniki dwulitrowe . A moze pompiarze maja same czujniki HDK . Tylko nie wiem czy jak bedzie mial sam czujnik i zalozy go do Twojego nastawnika to czy nie trzeba bedzie robic adaptacji do nastawnika. Nie mam takiej wiedzy. Przy wymianie calego nastawnika nie potrzeba zadnej adaptacji tylko ustawic dawke paliwa.Jesli bedzie wymiana na inny nastawnik to mysle ze 4 stowki powinny wystarczyc. . Popytaj okolicznych mechanikow . Oni bede znac tych pompiarzy. Po naprawie napisz czy to bylo to. Czesc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirku Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 Dziękuję za cenną odpowiedz. Mogę jeszcze dodać, że błąd nie pojawia się zawsze - ostatnio coraz rzadziej. Rozrusznik za każdym razem długo kręci (3-4 sekundy), żeby auto odpaliło. W momencie samego odpalenia następuje charakterystyczne nieprzyjemne zgrzytnięcie (chyba rozrusznik). Obroty są równe, nie zauważyłem spadku mocy, silnik ładnie się wkręca. Nie posiadam manuala, czy mogę prosić o linka do niego? Pompę mam bosch'a. Czy dalej podtrzymujesz że to nastawnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 Juz dla dobra rozrusznika trzeba go przejrzec. On nie moze sie zacinac ani zgrzytac. Moze juz siadac bendix( elektromagnes) . A nie pracuje on czasami jak wlaczasz zaplon jak silnik bendix) . Moze sie zacinac na tulejkach, itd. Wiadomo rozrusznik ma wplyw na odpalenie silnika i musi byc w pelni sprawny. Co do tego bledu to pojawil sie on w momencie klopotow z rozrusznikiem czy wczesniej. Zreszta niewazne. Zrob tak bo nie moge wyslac dalej tego pliku. Odkrec ta okragla wtyczke od pompy wtryskowej (ta dolna czesc wtyczki odkrecaz jak nakretke) . Ta dolna czesc wtyczki bedzie wlasnie od czujnika HDK Na tej wtyczce bedziemy dokonywac pomiaru. Teraz ustaw miernik na najmniejszy zakres do pomiaru oporu (chyba to jest 200omow ) i bez zaplonu (bo to nie pomiar napiecia) . W srodku wtyczki bedziesz mial ponumerowane piny od 1 do 7 . Teraz miernik i opor pomiedzy pinem 1i3 ma byc okolo 6 omow. Opor pomiedzy pinem 2 i 3 tez ma byc okolo 6 omow. Pomiedzy 1 i 2 ma byc okolo 11,4 oma . Jak juz CI pisalem ta czesc jest razem z nastawnikiem Napisz jakie byly pomiary Serwis manual pobierz sobie . TUTAJ. Na stronie pierwszej znajdz post Witka pierwszego i on podal link do pobrania . Jest to obraz pliku wiec bedziesz wiedzial jak go odpalic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirku Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Sprawdzilem to co napisales, rezystancja wyszla prawie ksiazkowa: 5,9 ohm; 6 ohm; 11,4 ohm. Samochod niedawno nabylem takze od razu rozrusznik dlugo krecil ale wtedy nie zapalala sie lampka "check engine" z bledem nr 15, dopiero teraz tak sie dzieje. Chyba jedyne co bede sam umial sprawdzic to okablowanie i zlacza przy elektronice pompy. Jezeli masz jakies inne cenne sugestie to bardzo prosze. Dziekuje za "juz", prosze o "jeszcze" Blad 15 zapala sie teraz prawie zawsze - caly czas przy odpalaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Ja bym sie slanial do wymiany calego nastawnika. Bede jechal dzisiaj do lekarza to po drodze wstapie do pompiarza i sie go o to zapytam. MOze bedzie chcial cos na ten temat powiedziec. Wieczorem Ci dam odpowiedz. A powiedz czy ten blad jak sie pojawi po odpaleniu silnika (check sie zaswieci) to po zwiekszeniu obrotow kontrolka gasnie ?. Pytam sie dlatego ze moze po wlaczeniu zaplonu do odpalenia ta wskazowka pod pokrywa nastawnika moze sie przycina i dlatego wyskakuje ten blad. Ale to jest tylko moje przypuszczenie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirku Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 (edytowane) Blad pojawia sie tylko podczas odpalania, nie gasnie po zwiekszeniu obrotow - nawet do 4500, swieci sie caly czas az do momentu wylaczenia zaplonu. Zauwazylem ze na cieplym silniku jest lepiej - nie pojawia sie prawie w ogole. Oczywiscie caly czas mowimy o odpalaniu. W trakcie jazdy nie zapalil sie nigdy. Nie mam zbyt duzego doswiadczenia w jezdzie z tymi silnikami, ale wydaje mi sie ze troszke jednak slabo radzi sobie na niskich obrotach, czasem zdarza sie ze na nich szarpie, pozniej gdy zaskoczy turbina idzie juz ladnie. Nie wiem czy to moze miec zwiazek z tym bledem CSPS. PS. Zgrzytanie rozrusznika o ktorym pisalem wczesniej chyba ustapilo, powodem mogl byc choc nie musial slaby styk na przewodzie. Edytowane 13 Czerwca 2011 przez mirku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Ciezko sie rozmawia z nimi . On tez przypuszcza ze to bedzie do wymiany nastawnik. Wspomnial tez o kacie wtyrsku. .Dobrze byloby sprawdzic gdyz pisales ze troche trzeba krecic na zimnym silniku.. Sprawdz swiece zarowe. To ze on jest slaby na niskich obrotach to jest naturalne bo turbo jest o stalej geometrii skrzydel. Dziwne to troche jest ze jak sie nagrzeje to nie ma bledu. A tylko ten jeden blad i zadnego innego nie ma?Oprocz tego co dotychcasz CI moglem doradzic wiecej CI nie potrafie pomoc. Trzeba bedzie odwiedzic jakiegos pompiarza moze on cos doradzi. jesli oprocz tego wyskoczy jakis blad to podaj go. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirku Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Oprocz tego byl blad 12 czyli MASW, ale go skasowalem. Jednak sprawdzilem przed chwila przeplywomierz i okazalo sie ze jest lipa: 1,53V na biegu jalowym i cieplym silniku. Czy moze miec to jakis zwiazek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 tak ma zwiazek z szarpaniem na niskich obrotach. Jesli masz spray do czyszczenia gaznikow i przepustnic ,albo spray do czyszczenia hamulcow to przemyj przeplywomierz i niczym wiecej nie czysc zaloz go i sprawdz. Jesli bedzie dobrze to troche kasy zostanie w kieszeni. No jesli dalej bedzie za niskie napiecie to bedziesz lzejszy o okolo250zl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirku Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 A czy z bledem CSPS moze miec zwiazek? Przeczyszcze ten przeplywomierz jutro i dam znac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Raczej nie . U mnie tez byl padniety przeplywomierz (1,43V) i nie bylo tego bledu. Czy juz przeplywka wyczyszczona i co dalej postanowiles?.Zobacz post kolegi tnt-gt(gasnie nastepnego dnia po tankowaniu )gdzie pisze ze wymienial nastawnik i zostaly mu bledy nr15 i 18 . Czyli przed wymiana musial miec te bledy. Interesuje mnie ten przypadek dlatego napisz jak go rozwiazales. Czy jednak wymiana calego nastawnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirku Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 (edytowane) Co do nastawnika i bledu CSPS to nadal go mam, ale poki co nie robie z tym nic, mysle ze dopiero poczatkiem lipca go zakupie. Na razie jezdze bo nic wielkiego sie nie dzieje oprocz lampki engine. Przeplywomierz przeczyscilem sprayem do przepustnic, lecialo z niego podczas czyszczenia troche "czarnego syfu", ale zmian zadnych nie zauwazylem, pomiary wychodza takie jak przed czyszczeniem. Najpierw zakupie przeplywomierz, a dopiero pozniej zajme sie bledem CSPS. Oczywiscie dam znac tu na forum jakie beda efekty. Edytowane 17 Czerwca 2011 przez mirku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Kup nowy przeplywomierz bo szkoda kasy na wieksze zuzycie paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirku Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 Kupiłem przepływomierz, zauważyłem wyrazne zwiekszenie mocy glownie przy nizszych obrotach. W tej chwili pozostaje jedynie z błędem CSPS i związanym z nim długim kręceniem-odpalaniem (zarowno na cieplym jak i zimnym). Swiece zarowe OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 Zrob cos z tym bledem bo szkoda rozrusznika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirku Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 (edytowane) Do swojego problemu dodam, że wystepuje szarpanie na niskich obrotach - szczegolnie na 4 i rzadziej na 5 biegu. Czy moze ktos polecic jakiegos dobrego pompiarza w malopolsce? Wymienilem nastawnik i problemy ustapily. MEGA wielkie dzięki za pomoc! Edytowane 23 Sierpnia 2011 przez mirku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 (edytowane) Dziękuje za pomoc. Bedę pisał w tym temacie. Mam mały z problemem z błędem 15. Miałem ostatnio błąd 18 i 21. 21 znikł po wymianie filtra paliwa i cienkich wężyków na wtryskiwaczach. A 18 się nie przejmują mam ją cały czas i nie przeszkadza mi. A teraz do tematu. Żadnej różnicy nie widzę odpala od strzała,ma przyspieszenie tzn moc czy obroty powyżej 3500obrotów też się wkręca , żadnych falujących obrotów czy innych objawów. Może ktoś może pomóc z tym błedem. Chyba mało popularny jest jak przeglądam forum. Trochę sie nim zmartwiłem oby nic poważnego nie było Spróbuję pomierzyć ten opór. Check zapala sie nie na odpalonym tylko w czasie jazdy i jesli zgaszę silnik i odpale i wkrecę go na 3tys obrotów to check gaśnie. A błędy są 18 i właśnie teraz ta 15. I po kilku sekundach nie znikają. Jeśli chodzi o tą 15 to grozi tym np nie odpalenie auta jakiegoś poranka czy coś nie miłego typu stop -koniec jazdy. Pewnie postaram sie to naprawić jak najszybciej i oczywiscie napiszę jakie koszta i co było zrobione. Pompa bosch. Edytowane 29 Października 2011 przez RAAAD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirku Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Błąd 18 również pojawiał się u mnie - sporadycznie ale jednak (2 razy w miesiącu). Po wymianie nastawnika wszystkie niepożądane objawy ustąpiły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Mi błąd 15 znikł.Może jakiś kabelek sie poruszył i sie ułożył tak jak nie powinien albo jakoś tak sobie wskoczył i znikł po skasowaniu. A zostały te co wczesniej. Ale pewnie też sobie z tym poradzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Raaad . To tylko zostal CI 18 bo 21 zniknal . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Jak założyłem nowy filtr paliwa to 21 znikł i pojawił sie 15,a 18 cały czas jest. Po kilku dniach 15 znikł a za jakiś czas znowy 21 sie pojawił. Także mam dalej dwa .Ale to w innym temacie opisane Ale zawsze mniej że 15 znikł i mniej wydatków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Raaad. jesli CI ten blad nr21 znowu wyskoczyl to albo znowu gdzies lapie lewe powietrze (sprawdz pompke paliwa na filtrze czy jest twarda i naprawde dobrze posprawdzaj polaczenie i przewody) albo cos dzieje z pompa wtryskowa. Sprawdz dla pewnosci jeszcze opor zaworu kata wtrysku. Czy naprawde byly czyszczone te sitka . Pierwsze sitko to te w kroccu doprowadzajacym paliwo do pompy wtryskowej. To sitko jak jest brudne to potrafi wyrzucic 18 i 21 . Drugie sitko to na zaworze kata wtrysku Trzeba zawor wyciagnac i dopiero wyczyscic . Najpierw wyczysc to na kroccu i jesli bedzie zawalone to to drugie tez bedzie . Posluchaj. To sitko w kroccu wyczysc sobie sam. Odkrec od pompy i wyczysc i zakrec. Nic nie trzeba odpowietrzac. Dopiero teraz jesli to sprawdzisz to trzeba zainteresowac sie zaworem przelewowym . Jeszcze jest jeden zawor cisnieniowy na pompie ale na razie go zostaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Gdzie dokładnie to sitko? Masz Krzysiek jakąś fotkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Rano sprawdzałem błędy i był tylko 18. To sitko odkreciłem na 17 klucz co idzie wężyk od filtra paliwa przy pompie. Nie było śmieci .Może kilka drobinek. Tamte drugie sitka to pompiarz mówił że czyścił ,Mam nadzieje że wyczyscił je. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.