Notatka Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Witam Szanownych, jakoś nadal używam tego porysowanego note co sprzedano mi w Centrum Toruńska w Warszawce. Walić lakier, ale miałem nadzieję, że mechanizmy są ok. Tymczasem okazuje się, że nie do końca. Otóż od jakiegoś czasu występuje sytuacja, którą jestem w stanie tylko nazwać utratą mocy - chwilową utratą mocy. Odpalanie kończy się wyświetleniem napisu Good. Czasami jazda jest także ok, jednak czasami występuje problem - całkowity brak przyspieszenia, kopa, mocy. Na drugim biegu ten wóz (jeżeli wciśnie się gaz do końca) potrafi zerwać przyczepność. Na mokrej powierzchni na 3 biegu także. Ale czasami - ledwo przyspiesza, tak, że czas wyprzedzania wydłuża się niemal niebezpiecznie. Jak dotąd tylko jeden raz miałem sytuację, że jadąc i nie czując kopa nagle na czwartym biegu poczułem jakby uderzenie (szarpnięcie) i notatka pomknęła... i na jakiś czas było ok. Teraz znowu - brak mocy, nawet ruszanie na niskich obrotach jest niemal niemożliwe. Sprzęgło kilka razy zaśmierdziało, ale jest ok, nie ślizga się, obroty idą proporcjonalnie do prędkości. Opisałem sytuację jak ją widzę (fachowcem nie jestem). Czy może to być np brak iskry na jednej ze świec? Jeżeli tak, to jak to sprawdzić? Czy po rozruchu, tzw komputer nie powinien sam sprawdzić tego typu rzeczy? Co innego może być przyczyną? Bardzo proszę o podpowiedź i powstrzymanie się o wypowiedzi typu "kto na 3 biegu wyprzedza?" albo "po co rwiesz przyczepność?" - Jeżeli jednak ktoś musi to proszę założyć nowy temat z tego typu pytaniami - chętnie odpowiem. EDIT: klimatyzacja czy włączona czy też wyłączona - nie robi różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Powodów może być wiele - świece, filtr powietrza, elektronika czy paliwo (!). Auto jest nowe i za bardzo nie ma co się zagłębić w szczegóły. Zalej zbiornik porządnym paliwem z renomowanej stacji (a już na pewno innej niż tankowałeś do tej pory). Jeżeli nic się nie zmieni jedź do ASO niech podłączą pod komputer i będzie wiadomo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Notatka Opublikowano 11 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 NESTE - to dobre stacje? W sumie to dzisiaj tylko nowości opłaca się chyba tankować, bo tego nie chrzczą - np taka werwa - ma więcej środka myjącego w składzie a że nie chrzczona to działa lepiej... Ponadto, jak pisałem, to czasami się dzieje a paliwo takie samo leję. Czy wymiana świec to duża trudność? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 NESTE - to dobre stacje? W sumie to dzisiaj tylko nowości opłaca się chyba tankować, bo tego nie chrzczą - np taka werwa - ma więcej środka myjącego w składzie a że nie chrzczona to działa lepiej... Ponadto, jak pisałem, to czasami się dzieje a paliwo takie samo leję. Czy wymiana świec to duża trudność? Teoretycznie dostawcą paliwa do Neste jest Orlen. Ale wszystko zależy od właściciela stacji. Spróbuj zalać wspomnianą Vervę czy Utimate albo V-Power. Zobaczysz, poczujesz, będziesz wiedział. Co do świec, to technologicznie nie jest to trudna operacja, ale w niektórych silnikach bardzo czasochłonna ze względu na konieczność "dojścia" do świec. Nie polecałbym Ci grzebania przy świecach, bo akurat w silniku 1.6 nie jest to takie proste a po drugie komplet 4 świec to już jakiś wydatek i nie warto go ponosić bez diagnozy. Jeżeli wyeliminujesz paliwo, jedz do ASO. Masz gwarancję nie myśl za nich - poradzą sobie. Jeżeli silnik ma z czymś problem i traci moc, czujniki powinny to wychwycić. Jak wychwycą, komputer to odczyta i będzie wiadomo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 No właśnie Ranger,ja bym pierw wyruszył na diagnostykę elektroniki.Jeżeli coś będzie na rzeczy to tak jak piszesz powinno coś wykazać,po prostu od razu wyeliminuje się niepewność co do działania elektroniki,a czytając post Notatki podejrzewam wadę programu sterującego pracą silnika.Jeżeli tankuje paliwo na jednej stacji,(ja tak robię)to było by głośno o jakości paliwa z tej stacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Notatka Opublikowano 12 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 Ok. Dzięki, Jeszcze tylko pytanie (co by mnie nie podliczyli w serwisie): świece też są przewidziane umową gwarancyjną na jakiś przebieg??? kilka tysięcy kilometrów nie powinno spowodować ich uszkodzeń? Czy ew. wymiana świec powinna być za free? Co do stacji paliw - nie, tankuje gdzie bądź. Tankuję na NESTE i tyle. W sumie - 5 stacji w zależności od miejsca, w którym się znajduję. Ale problem pojawia się pomiędzy poszczególnymi startami silnika - bez międzytankowania - stąd wykluczam wpływ jakości benzyny. Innymi słowy: jadę na wycieczkę i działa ok. Zaparkuję. Odpalę za godzinę (albo 3), wciskam gaz, i d...a - brak mocy . Są dni, gdy problem nie występuje. Była także sytuacja, gdy "powrót mocy" dało się odczuć podczas jazdy - nieźle szarpnęło i wyciął samochodzik do przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 Zauważyłeś czy ten spadek mocy jest w dni wilgotne czy nie ma znaczenia? Ja cały czas tankuję na Auchan i nigdy nie miałem kłopotów z zapłonem,silnikiem itp. Nie widzę też różnicy po tankowaniach na shell i innych markowych...wiec po co przepłacać? Co do świec jeżeli mają przebieg książkowy(bodajże 60tys)to niestety trzeba zabulić,jeżeli byłaby to wina świecy,no to moim zdaniem podlega wymianie na gwarancji. Twój przypadek przypomina mi jazdę syreną lub wartburgiem...i prosze się nie smiać z porównania!Note też ma cewki osobno do każdego cylindra.A takie objawy jak spadek mocy podobne są do przebicia cewki na którymś z cylindrów,czasami działa dobrze,czasami nic tylko płakać!Dla tego pisałem że zaczął bym od diagnostyki w serwisie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Notatka Opublikowano 12 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 Nie zaobserwowałem żadnych związków z pogodą i wilgotnością powietrza. Świece mają przebieg ok 7000km. Wozu używam na zakupy i wycieczki z dzieciakiem. A tak do roboty to rower ew autobus - najzwyczajniej tak wychodzi szybciej. Nie będę się śmiał. Samochód z silnikiem od motopompy to było to!!! Palił za którymś razem (jednak zawsze), ale do dziś pamiętam jak ojciec ciągnął audi sąsiada w zimowe mrozy. Tylko, że widzisz... to był prawdziwy mechanizm - a teraz? Ja nawet nie wiem czy rozdzielacz impulsu nie jest w note elektroniczny. Anyway, pojadę do serwisu (w środę mam nadzieję) i napisze tutaj co i jak. Tymczasem pozdrawiam i dziękuję! -------------------------------EDIT po wizycie w serwisie ----------------------------------- Serwis orzekł, że nie znalazł żadnych błędów w komputerze i że sterowanie działa ok. Testowali i problemu nie znaleźli. Znaleźli jednak ubytki w izolacji wtyczki zapłonu (cokolwiek to znaczy). Styki przeczyścili i zaizolowano ponownie. Pojechałem na wakacje (ura ura ura!). Deszcz, zimno, żar z nieba, wilgoć, susza - problemu nie ma. Ja do teraz nie wiem dlaczego i co się niewłaściwego działo, ale moim skromnym zdaniem Note działa ok. Wszystkim dziękuję za rady i niech moc będzie z Wami!. Miłych wakacji, Notatka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.