Gość rafalski Opublikowano 4 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2005 u mnie plyn hamulcowy nie wiem kiedy byl wymieniony teraz jast okolo polowy nie wiem czy wymienic caly-jak to zrobic-czy dolac nowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jumper Opublikowano 5 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2005 no raczej wymienic na nowy bo i tak powinno sie wymieniac co 2 lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafalski Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 plyn juz wymieniony przy okazji nowe klocki i tarcze przod teraz nic nie skrzypi przy hamowaniu i hamuje jak zyleta 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaca V6 Opublikowano 16 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2005 no raczej wymienic na nowy bo i tak powinno sie wymieniac co 2 lata No właśnie, temat stary ale aktualny. W ubiegły weekend miałem traske maxi i pedał hamulca był coraz niżej i słabły hamulce, w końcu dojechałem z jednym hamującym kołem (prawy przód) i ABS też sie wyłączył, dodam że wszystko sie stało na trasie 300 km, poziom płynu oki, więc wstawiłem do mechanika. Co sie okazało, wymienił płyn na nowy, odpowietrzył i teraz wszystko działa jak należy. Teraz to ja też bede wymieniał co 2 lata :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ronin00 Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 Witam! Zamierzam wymienić (nareszcie )płyn hamulcowy w swoim N14,jednak mam dylemat jaki płyn wybrać (jakiego producenta). Prosze p porade ,gdyż nie orientuje sie w temacie .A,jeszcze jedno :czy można zalać płynem DOT4,mimo że w instrukcji obsługi zalecają DOT3? Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaciekQBN Opublikowano 16 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2007 Ja mam zalany DOT4. Przy czym na opakowaniu było napisane, że mozna stosowac go również do samochodów, w których producent każe uzywac DOT3. To był płyn chyba 'Organika' (?) W każdym razie jakis polski. Zawsze taki stosuje i jest OK, równiez w poprzednim aucie (Primera). Stanowczo nie wolno zalewać wyższych DOT'ow niż 4, bo może się to źle skończyć dla układu hamulcowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ronin00 Opublikowano 16 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2007 Dzięki Panowie za porade :564: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sznurek Opublikowano 16 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2007 ja dziś wymieniłem płyn i klocki tarcze mam jeszcze dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel2000 Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Stanowczo nie wolno zalewać wyższych DOT'ow niż 4, bo może się to źle skończyć dla układu hamulcowego. Można lać też DOT 5.1. Nie wolno natomiast lać DOT 5 (silikonowy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 A,jeszcze jedno :czy można zalać płynem DOT4,mimo że w instrukcji obsługi zalecają DOT3? Ja tak mam Mój mechanik ładnie wypłukał cały układ po starym DOT3 i wlał świerzy DOT4, który jest odporniejszy na wysoką temperaturę i mniej higroskopijny od DOT3. Można lać też DOT 5.1. Też fakt. Z tym, że do starych układów nie bardzo bo mogą się troszkę porozszczelniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel2000 Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Też fakt. Z tym, że do starych układów nie bardzo bo mogą się troszkę porozszczelniać. O, ale dlaczego ? Z tego co ja wiem to DOT 3, 4, 5.1 mają takie same właściwości jeśli chodzi o wpływ na uszczelnienia. Wyjątkiem jest właśnie agresywny DOT 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kgeorge Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 To jeszcze powiedzcie w jakiej kolejności powinno się odpowietrzać hamulce w Primerze P11.144 ? A co z ABS-em, czy przy odpowietrzaniu powinien być uruchomiony silnik ? pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość holy Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 no właśnie - co z ABS? słyszałem, że operację spuszczania starego płynu najlepiej połączyć z nalewaniem nowego - tak aby się nie zapowietrzyło, czyli powoli spuszczać stary i jednocześnie lać od góry nowy. podobno jak się moduł ABS zapowietrzy, to nie ma siły, żeby go bez specjalnych urządzeń odpowietrzyć? prawda to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matt28 Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 no właśnie - co z ABS? słyszałem, że operację spuszczania starego płynu najlepiej połączyć z nalewaniem nowego - tak aby się nie zapowietrzyło, czyli powoli spuszczać stary i jednocześnie lać od góry nowy. podobno jak się moduł ABS zapowietrzy, to nie ma siły, żeby go bez specjalnych urządzeń odpowietrzyć? prawda to? Dolaczam sie do pytania. Mam zamiar wymienic plyn w najblizszym czasie i nie chcialbym dolazyc sobie pracy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myrek Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Nawet bez ABSu tak się robi. Przepis na wymianę płynu w autach: Potrzebne: 2 osoby (w tym Ty) + klucze + 2 piwa na ochłodę Instrukcja: 1. Odkręcamy lekko nakrętkę przy kole od przewodów hamulcowych; 2. Jedna osoba sprawdza stan płynu w zbiorniczku i na bieżąco uzupełnia do nowym płynem. 3. Druga osoba wciska powoli pedał hamulca (tak cały czas); 4. Po wlaniu tak ok 1/4 potrzebnego płynu do układu zakręcamy nakrętkę przy przewodzie (przy wciśniętym pedale hamulca) i idziemy do drugiego koła. Powtarzamy kroki 1-4 na wszystkich kołach. Uwaga: Przy każdym kroku należy się chłodzić wspomnianym już piwem Ja tak robie i jest dobrze. Polecam lać DOT4 do modeli, w których przewidziany jest DOT3. Ja tak zrobiłem w N14. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kgeorge Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 A w jakiej kolejności, jeśli jest to istotne. A co z ABS-em, silnik ma pracować, czy moze być wyłączony ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matt28 Opublikowano 8 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 A w jakiej kolejności, jeśli jest to istotne. A co z ABS-em, silnik ma pracować, czy moze być wyłączony ? Znalazlem taki link - wszystko opisane jest bardzo przejrzyscie - ODPOWIETRZANIE HAMULCOW Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.