Ryba382 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Koledzy w związku z tym że często dzwonicie i pytacie co zrobić żeby zlikwidować plamę oleju na filtrze powietrza oraz zmiejszyć ilość oleju w intercoolerze opiszę to na forum żeby każdemu z osobna nie odpisywać. Przyczyną zaolejonego filtra powietrza mogą być dwie niesprawności: 1. Wyciek oleju z silnika lub oleju napędowego - zasysane opary powietrza brudzą filtr. Jeśli jest gdzieś wyciek oleju silnikowego lub oleju napędowego to należy to uszczelnić i po sprawie. 2. Wypychane opary oleju z rury odpowietrzającej komorę zaworową brudzą filtr. Żeby zrobić to dobrze to należy wymontować pokrywę zaworową i w miejscu gdzie jest wyjście rurki odpowietrzającej wspawać siatkę np. od pokrywy zaworowej Fiata 126p lub zamontować CATCH TANK OIL. Myśle że metoda CATCH TANK OIL jest trochę skuteczniejsza, ale i droższa. Przyczyny zaolejonego intercoolera są przeważnie dwie. 1. Opary oleju z komory zaworowej opisane w punkcie 2 powyżej. 2. Niesprawność turbosprężarki. Występuje wówczas jeśli przepuszczają uszczelniacze w turbosprężarce. Należy jednak pamiętać że jeśli silnik jest mocno zużyty - to ciśnienie oparów oleju z komory zaworowej jest tak duże że nie pomoże żadna z tych metod powyżej. Myśle ze trochę przybliżyłem. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej1970 Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 Koledzy w związku z tym że często dzwonicie i pytacie co zrobić żeby zlikwidować plamę oleju na filtrze powietrza oraz zmiejszyć ilość oleju w intercoolerze opiszę to na forum żeby każdemu z osobna nie odpisywać. Przyczyną zaolejonego filtra powietrza mogą być dwie niesprawności: 1. Wyciek oleju z silnika lub oleju napędowego - zasysane opary powietrza brudzą filtr. Jeśli jest gdzieś wyciek oleju silnikowego lub oleju napędowego to należy to uszczelnić i po sprawie. 2. Wypychane opary oleju z rury odpowietrzającej komorę zaworową brudzą filtr. Żeby zrobić to dobrze to należy wymontować pokrywę zaworową i w miejscu gdzie jest wyjście rurki odpowietrzającej wspawać siatkę np. od pokrywy zaworowej Fiata 126p lub zamontować CATCH TANK OIL. Myśle że metoda CATCH TANK OIL jest trochę skuteczniejsza, ale i droższa. Przyczyny zaolejonego intercoolera są przeważnie dwie. 1. Opary oleju z komory zaworowej opisane w punkcie 2 powyżej. 2. Niesprawność turbosprężarki. Występuje wówczas jeśli przepuszczają uszczelniacze w turbosprężarce. Należy jednak pamiętać że jeśli silnik jest mocno zużyty - to ciśnienie oparów oleju z komory zaworowej jest tak duże że nie pomoże żadna z tych metod powyżej. Myśle ze trochę przybliżyłem. Pozdrawiam. Kolega Ryba382 ma jeszcze inny sposób na zaolejony filtr powietrza i zaolejony intercooler o którym tu nie wspomiał, a u mnie muszę przyznać, że w X-trailu najlepiej się sprawdza i dlatego postanowiłem o tym napisać. Warto w tej sprawie się z nim skontaktować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heckler1 Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 Czemu żeś zwalił całe zadanie na Rybę, napisz sam co i jak na pewno parę osób skorzysta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.