Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Olej w intercoolerze oraz na filtrze powietrza X-trail 2,2 DCI


Ryba382

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy w związku z tym że często dzwonicie i pytacie co zrobić żeby zlikwidować plamę oleju na filtrze powietrza oraz zmiejszyć ilość oleju w intercoolerze opiszę to na forum żeby każdemu z osobna nie odpisywać.

Przyczyną zaolejonego filtra powietrza mogą być dwie niesprawności:

1. Wyciek oleju z silnika lub oleju napędowego - zasysane opary powietrza brudzą filtr. Jeśli jest gdzieś wyciek oleju silnikowego lub oleju napędowego to należy to uszczelnić i po sprawie.

2. Wypychane opary oleju z rury odpowietrzającej komorę zaworową brudzą filtr. Żeby zrobić to dobrze to należy wymontować pokrywę zaworową i w miejscu gdzie jest wyjście rurki odpowietrzającej wspawać siatkę np. od pokrywy zaworowej Fiata 126p lub zamontować CATCH TANK OIL. Myśle że metoda CATCH TANK OIL jest trochę skuteczniejsza, ale i droższa.

Przyczyny zaolejonego intercoolera są przeważnie dwie.

1. Opary oleju z komory zaworowej opisane w punkcie 2 powyżej.

2. Niesprawność turbosprężarki. Występuje wówczas jeśli przepuszczają uszczelniacze w turbosprężarce.

Należy jednak pamiętać że jeśli silnik jest mocno zużyty - to ciśnienie oparów oleju z komory zaworowej jest tak duże że nie pomoże żadna z tych metod powyżej.

Myśle ze trochę przybliżyłem.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Andrzej1970

Koledzy w związku z tym że często dzwonicie i pytacie co zrobić żeby zlikwidować plamę oleju na filtrze powietrza oraz zmiejszyć ilość oleju w intercoolerze opiszę to na forum żeby każdemu z osobna nie odpisywać.

Przyczyną zaolejonego filtra powietrza mogą być dwie niesprawności:

1. Wyciek oleju z silnika lub oleju napędowego - zasysane opary powietrza brudzą filtr. Jeśli jest gdzieś wyciek oleju silnikowego lub oleju napędowego to należy to uszczelnić i po sprawie.

2. Wypychane opary oleju z rury odpowietrzającej komorę zaworową brudzą filtr. Żeby zrobić to dobrze to należy wymontować pokrywę zaworową i w miejscu gdzie jest wyjście rurki odpowietrzającej wspawać siatkę np. od pokrywy zaworowej Fiata 126p lub zamontować CATCH TANK OIL. Myśle że metoda CATCH TANK OIL jest trochę skuteczniejsza, ale i droższa.

Przyczyny zaolejonego intercoolera są przeważnie dwie.

1. Opary oleju z komory zaworowej opisane w punkcie 2 powyżej.

2. Niesprawność turbosprężarki. Występuje wówczas jeśli przepuszczają uszczelniacze w turbosprężarce.

Należy jednak pamiętać że jeśli silnik jest mocno zużyty - to ciśnienie oparów oleju z komory zaworowej jest tak duże że nie pomoże żadna z tych metod powyżej.

Myśle ze trochę przybliżyłem.

Pozdrawiam.

Kolega Ryba382 ma jeszcze inny sposób na zaolejony filtr powietrza i zaolejony intercooler o którym tu nie wspomiał, a u mnie muszę przyznać, że w X-trailu najlepiej się sprawdza i dlatego postanowiłem o tym napisać. Warto w tej sprawie się z nim skontaktować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu żeś zwalił całe zadanie na Rybę, napisz sam co i jak na pewno parę osób skorzysta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...