Bodek05 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 (edytowane) Witam! założyłem ten temat bo chyba jednak nikt go nie zakładał gdzieś coś było nadmienione ale nie mogę znaleźć - przewertowałem wszystkie. Ponieważ ceny benzynki zaczynają mnie irytować a moja raczej dynamiczna jazda oszczędnościom paliwa nie służy zaczynam skłaniać się do instalki. Proszę użytkowników o wymianę doświadczeń. Szczególnie mnie niepokoi bliskość pierwszego kata który ponoć przy "gorętszych" splainach od gazu może się rozsypać i drobinki mogą zassać się do silnika czyli dramat. Jak z pompką paliwa? odłączana? itp. Jakiej marki instalki, wtryskiwacze, Czy kolektor ściągany, jak wozicie rezerwę itp. A i dobry zakład w Krakowie mile widziany miałem LPG kiedyś w Poldku ale to inna historia - było OK tylko wydech gorzej to znosił. No i ten spadek mocy napewno musi być czy dotkliwy? Proszę o wymianę doświadczeń. Edytowane 14 Czerwca 2011 przez Bodek05 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokolontko Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 (edytowane) Będę pierwszy? LPG zalożyłem w zeszłym roku w lipcu. Marka ESGI. Wg wyliczeń http://www.gazeo.pl/kalkulator.php przy mojej jeździe koszt instalacji już mam spłacony nawet z nadmiarem Szczegółów nie znam ... jesli chodzi o instalację. Napewno sekwencyjna. Różnicy pomiędzy jazdą na benzynie a gazie nie odczuwam (subiektywnie). Ale jeździł kolega i też stwierdził, że bez różnicy Pali jak widać na załączonym obrazku malutko. Po 10.000 km wymiana filterka za 40zł. Rezerwę wożę w pokrowcu pionowo za siatką ... nie przeszkadza. Jeżli chodzi o te ... drobinki, które z katalizatora mają niby wpadać w tłoki .... Moim skromnym zdaniem to mit ... nieudolnych mechaników, którzy partolą montaż w czasie, którego nie czyszczą dokładnie kolektora po montażu. A potem zwalają na katalizator Ogólne wnioski po roku użytkowania ... inwestycja trafiona na +5 hehe Edytowane 1 Lipca 2011 przez sokolontko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skoczekx Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Moje Tino ma sekwencyjną instalację od 117 000, teraz na liczniku 135 000. Spala około 10-11 litrów gazu. Jestem bardzo zadowolony-okresowa wymiana filtrów i wszystko śmiga jak należy. Instalacja marki KME Diego, mogę ją śmiało polecić. nie odczuwam różnicy przy zmianie pb/gaz, spadku mocy nie ma. Rezerwę woziłem w bagażniku, ale od jakiegoś czasu leży sobie w piwnicy, a wożę zestaw naprawczy w sprayu (mam nadzieję, że nigdy nie będzie potrzebny ). Co do katalizatora - musisz mieć świadomość, że instalacja gazu to również ryzyko-głównie ryzyko spartolenia czegoś przez instalatora, co może w przyszłości mieć opłakane skutki... Znajdź serwis, który ma dobre opinię i nie żałuj kasy na dobrą instalację, bo jest to inwestycja, która zwróci się, ale nie można oszczędzać na starcie, bo zamiast oszczędzić, może się okazać że będziesz musiał później dołożyć do tego interesu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz133 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 ja gaz założyłem 2 lata temu firmy STAKO oczywiście sekwencja zrobiłem narazie jakieś 25000 na gazie i jest wszystko ok. spalanie jakies 10-11 gazu ale jak jechalem na węgry autostradą słowacja i węgry to wyszlo 9.5 . ostatnio małe problemy z autem ale to raczej nie z winy gazu padł mi chyba przepływomierz bo auto nie dostaje odpowiedniej mieszanki i nie ma mocy . wczoraj dowlokłem się pod dom z prędkością 30-40 km . jestem w trakcie szukania na necie przepływomierza i ceny mnie powalają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skoczekx Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 dokładnie wczoraj stało się to samo z moim Tino. powyżej 2000 obrotów brak mu mocy, wciskając pedał gazu słychac tylko głosniejszą prace silnika i na tym się konczy. można nim jechać powyzej 100, ale wiecej już nie daje rady. jestes na 100% pewny, że to przepływka? jesli tak, to może zamiast od wymieniac to przeczyscic najpierw? może najpierw podjechać na komputer, sprawdzic czy jakiegoś błedu nie pokaże? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz133 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 dokładnie wczoraj stało się to samo z moim Tino. powyżej 2000 obrotów brak mu mocy, wciskając pedał gazu słychac tylko głosniejszą prace silnika i na tym się konczy. można nim jechać powyzej 100, ale wiecej już nie daje rady. jestes na 100% pewny, że to przepływka? jesli tak, to może zamiast od wymieniac to przeczyscic najpierw? może najpierw podjechać na komputer, sprawdzic czy jakiegoś błedu nie pokaże? byłem u mechanika i podpioł auto pod kompa wyszlo że przeplywomierz . ale u niego jak sprawdził cene to powiedział mi że kosz 700 zl , dlatego szukam sam i znalazłem kilka sklepów i są o wiele tańsze. a używki stoją od 120 zł . dokładnie wczoraj stało się to samo z moim Tino. powyżej 2000 obrotów brak mu mocy, wciskając pedał gazu słychac tylko głosniejszą prace silnika i na tym się konczy. można nim jechać powyzej 100, ale wiecej już nie daje rady. jestes na 100% pewny, że to przepływka? jesli tak, to może zamiast od wymieniac to przeczyscic najpierw? może najpierw podjechać na komputer, sprawdzic czy jakiegoś błedu nie pokaże? byłem u mechanika i podpioł auto pod kompa wyszlo że przeplywomierz . ale u niego jak sprawdził cene to powiedział mi że kosz 700 zl , dlatego szukam sam i znalazłem kilka sklepów i są o wiele tańsze. a używki stoją od 120 zł . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 używanego nei kupuj, wykręć wkładkę i sprawdź jaki jest numer, może się okazać, że kupując do innego modelu wkładka jest taka sama zerknij tu będziesz wiedział o co mi chodzi, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokolontko Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 ja gaz założyłem 2 lata temu firmy STAKO oczywiście sekwencja zrobiłem narazie jakieś 25000 na gazie i jest wszystko ok. spalanie jakies 10-11 gazu ale jak jechalem na węgry autostradą słowacja i węgry to wyszlo 9.5 . ostatnio małe problemy z autem ale to raczej nie z winy gazu padł mi chyba przepływomierz bo auto nie dostaje odpowiedniej mieszanki i nie ma mocy . wczoraj dowlokłem się pod dom z prędkością 30-40 km . jestem w trakcie szukania na necie przepływomierza i ceny mnie powalają. Też tak miałem jak autko sprowadziłem. Brak mocy i objawy jak u Ciebie. Na serwisie wyszedł błąd na czujniku wału. A przyczyną był łańcuch rorządu ... max rozciągnięcia. Wymiana ... niestety kosztowna. Pozdrawiam i życze aby to nie była usterka jak u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bipek Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 ja założyłem do mojego dino instalację BRC, zrobiłem 5500km i jestem bardzo zadowolony. jazda niczym sie nie różni od benzyny. to juz mój drugi samochodzk na gazie, przy dzisiejszych cenach patrze z politowaniem na tych tankują benzynę. nie zastanawiaj sie tylko montuj. zobaczysz jaka ulga dla kieszni i dla ducha.. :-) nie liczysz, tylko tankujesz i jedziesz... Nie oszczędzaj na instalacji ! i zanim wybierzesz montera przeczytaj opinie i komentarze o konkretnym zakładzie lub popytaj, nie spiesz się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz133 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Też tak miałem jak autko sprowadziłem. Brak mocy i objawy jak u Ciebie. Na serwisie wyszedł błąd na czujniku wału. A przyczyną był łańcuch rorządu ... max rozciągnięcia. Wymiana ... niestety kosztowna. Pozdrawiam i życze aby to nie była usterka jak u mnie. no raz mi wyszedł błąd na czujniku wału , ale mechanior powiedzial mi że przy raptownym zgaśnięciu auta wlaśnie ten czujnik powinien zadziałać. oby sie nie mylil . a na obudowie przepływki mam numer 0280218094 a wkład F00C2G2060 i z tego co patrze to jest jeden z tych droższych . człowiek to ma pecha . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 . a na obudowie przepływki mam numer 0280218094 a wkład F00C2G2060 i z tego co patrze to jest jeden z tych droższych . człowiek to ma pecha . spokojnie, bez paniki, F00C2G2060 (droższy z termistorem) i F00C2G2039 (tańszy bez termistora) czyli tylko różnią się tym termistorem, niczym więcej i wynika z tego, że masz wtyczkę na 5 przewodów, czyli zewnętrzny odpowiada za temperaturę, zmierz u siebie na wkładzie jaką wartość ma termistor i z tego co wiem, musisz poszukać, wystarczy tylko do tego tańszego wkładu dolutować taki termistor i wszystko śmiga, nie jest ważny samochód a silnik, a wkłądkę możesz przełożyć do swojej obudowy, myślę, że warto to rozważyć bo nowy kupisz taniej http://moto.allegro.pl/listing.php/search?string=0280218005&category=620&description=1 zobacz jeszcze TU widać termistor na wkładce, czyli wychodzi na to, że mamy tutaj F00C 2G2 060 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz133 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 (edytowane) spokojnie, bez paniki, F00C2G2060 (droższy z termistorem) i F00C2G2039 (tańszy bez termistora) czyli tylko różnią się tym termistorem, niczym więcej i wynika z tego, że masz wtyczkę na 5 przewodów, czyli zewnętrzny odpowiada za temperaturę, zmierz u siebie na wkładzie jaką wartość ma termistor i z tego co wiem, musisz poszukać, wystarczy tylko do tego tańszego wkładu dolutować taki termistor i wszystko śmiga, nie jest ważny samochód a silnik, a wkłądkę możesz przełożyć do swojej obudowy, myślę, że warto to rozważyć bo nowy kupisz taniej http://moto.allegro.pl/listing.php/search?string=0280218005&category=620&description=1 zobacz jeszcze TU widać termistor na wkładce, czyli wychodzi na to, że mamy tutaj F00C 2G2 060 no na zdięciach wygląda że to jest ten co potrzebuje ale na żadnym zdięciu nie widać tego 5 bolca w wtyczce trochę to dziwne że numer z tego tańszego a zdięcie z droższego . muszę to przemyśleć . chyba że w hiszpanii nie ma różnicy sory Bodek05 że trochę ci zaśmieciłem temat miało być o gazie ale wkońcu kupiłem ten nieszczęsny przeplywomierz w rozsądnej cenie i wszystko pasuje . po zamontowaniu i wyjechaniu na trochę lepszą drogę bylem w szoku ja moim TINO nigdy tyle nie jechałem 160 i jeszcze byly rezerwy , a dotej pory to na autostradzie góra 130 wyciskałem, i mam na myśli autostrade przez slowacje i węgry bo byłem nad balatonem. 2 lata tak jeździłem . kupiłem zamiennik japoński o numerze 226805U400 to jest odpowiednik tego 0280218094 cena 250 zł oczywiście z termistorem. puźniej podam nazwe firmy bo pudelko zostało w aucie. Oby teraz był spokój na jakiś czas z awariami . Edytowane 21 Czerwca 2011 przez mariusz133 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodek05 Opublikowano 3 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 No bardzo dzięki za te informacje, temat przepływki też bardzo ważny jak wszystko co pomaga obniżyć ceny chorych części do Nissanka. A może ktoś się pokusi na fotki swojej instalki od strony silnika? Mile widziane kolejne opinie. Ja rozważam nadal... przed wakacjami się raczej nie odważę. Balaton hmmm też tam jadę w tym roku, z Krakowa bliziutko a jazda dużo spokojniej niż nad Bałtyk a i tyłek można w każdej chwili zamoczyć nie to co w Bałtyku brrrr. Hej Panowie a gdzie fotki tych instalek pod maską dajcie popatrzeć jak to wygląda może ktoś podpowie co można by zrobić lepiej. I koniecznie prosił bym o fotki bagażnika jak zamocowaliście rezerwę! Hej Panowie a gdzie fotki tych instalek pod maską dajcie popatrzeć jak to wygląda może ktoś podpowie co można by zrobić lepiej. I koniecznie prosił bym o fotki bagażnika jak zamocowaliście rezerwę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psz73 Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 Ja rozważam nadal... przed wakacjami się raczej nie odważę. Wakacje się skończyły (przynajmniej dla większości). Czy już coś zdecydowałeś w sprawie montażu LPG? Ja od paru dni jestem w posiadaniu Tino 1,8 i w przyszłym tygodniu zamierzam już jeździć...taniej. Niewiele na razie przejechałem (około 400 km) z czego połowa po Krakowie i wynik 7,5 litra na 100 wydaje się być niezły. Jeśli jednak wezmę pod uwagę, że rocznie będę robił 25 do 30 tysięcy to mimo wszystko montaż instalacji to dla mnie konieczność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodek05 Opublikowano 7 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Nie ciągle się waham ja jeżdżę około 12.000 tys na rok i to jest taka granica hmmmm od której powoli zaczyna się opłacać wg mnie gaz, obliczałem na takiej fajnej stronce (gazeo) http://www.gazeo.pl/kalkulator.php i potwierdza to moją teorię a jak jeszcze uwzględnić że ja mam dużo krótkich odcinków w sumie rano robię ok 16km w tym 2 postoje (przedszkole, szkoła dzieci)+ ok 5 km powrót po pracy to ten silnik dobrze nie poodycha gazem no i pozostają weekendowe wyjazdy za kraków ok 2*50 + wakacje ok 1400. A gaz to nie jest sama radość jest też zawadzająca rezerwa w bagażniku (może kupno dojazdówki) itp. Korodujący wydech itp itd (miałem w Poldku) i pomijając generację instalacji to problemy podobne zostają. Kurcze 7,5/100 jak ty to zrobiłeś chyba za krótko jeździsz wg mnie pomiar obarczony sporym błędem - ja owszem noga ciężka ale na trasie bez klimy z rozsądną jazdą nocą nie zeszłem poniże 7,2 (owszem zawsze w 3-4 osoby). Przy takim spalaniu to nawet bym nie myłślał o gazie w moim przypadku. A jaką masz Tinkę kolorek/ rok może się mijamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psz73 Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 Mam go dopiero od kilku dni. Te 7,5 litra to było tak naprawdę "z piórkiem na gazie". Już bardziej delikatnie jeździć raczej nie potrafię. No chyba, że w dłuższej trasie to podejmę się jeszcze coś z tego wyniku urwać Ja jestem w innej sytuacji. Robię 25-30 tys. rocznie. I moja jazda wygląda mniej więcej tak: Rozpędzam auto, wrzucam 5 bieg i tak przez ponad 40 km sobie jadę (~80-90 km/h) . Po południu lub wieczorem to samo tylko w drugą stronę + weekendowe wyjazdy (jakieś 70 km w jedną stronę ale też nie jest to jazda ani miejska ani też autostradowa). Na LPG jeżdżę od 2004 roku raczej bez przygód. Ostatnim moim samochodem (corolla) zrobiłem na gazie ponad 120 tys bez jakiejkolwiek awarii i póki co uprzedzeń do LPG nie mam (i mam nadzieję, że tak zostanie). Moje TINO jest w kolorze bordo. Jak na razie kilka w Krakowie widziałem, ale tylko szarych i srebrnych. Pierwszych kilkaset km na LPG już za mną. Instalacja STAG Premium (stałe łącze z OBD pojazdu) z wtryskiwaczami HANA. Pierwsze wrażenia pozytywne. Po zamontowaniu instalacji odbyła się też "jazda na dostrajanie" (około 80 km tego wyszło). Wygląda na to, że ustawienia są niezłe. Nie czuję spadku dynamiki, instalacja przechodzi na zasilanie gazowe niezauważalnie po osiągnięciu zadanej temperatury. Spalanie około 9 litrów na 100 przy spokojnej pozamiejskiej jeździe. Obaw co do gazowania silnika 1,8 większych nie miałem. Mój znajomy już od pewnego czasu jeździ Primerą z tym samym silnikiem i problemów na razie nie ma. Warsztat w którym montowałem już miał doświadczenie z tym silnikiem (wcześniej 2 lub 3 montaże) więc mam nadzieję, że będzie OK. W przyszłym tygodniu wybieram się na 1 przegląd (po 1000 km), jeśli chcesz obejrzeć jak to jest zmontowane i wypytać ekipę o szczegóły to adres warsztatu podam na PW. Tak chyba można więcej dojrzeć niż z fotek. Może akurat czas Ci pozwoli. Pozdrawiam. Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darth Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 (edytowane) Witam, Jestem zainteresowany założeniem LPG w moim Tino 1.8 Prosiłbym o namiary na sprawdzony zakład w Krakowie (może ktoś zakładał). Przy okazji jaka instalację polecacie? Z góry dziękuję i pozdrawiam Darek. Edytowane 12 Grudnia 2012 przez darth Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Zakladalem BRC do N16 z 1.8 na Geodetow. Chyba ogarneli sprawe bo auto dobrze jezdzi juz 2,5 roku, ale jak cos to pilnuj ich (wcisneli mi butle ze zla homologacja - wymienili po roku jak sie zorientowalem bez szemrania) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.