piotrek3 Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Chciałbym zapodac temat usuniecia filtra DPF/FAP w Nissanie X-trail T30 z rocznika 2006-2007 . Czy ktos z Kolegów jeździ tym autem z usunietym filtrem? Jak tak to gdzie to zrobił ,za ile i jak sie auto zachowuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Taki temat już istnieje http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/67744-usuniecie-filtra-dpf-t31/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 (edytowane) Taki temat już istnieje http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/67744-usuniecie-filtra-dpf-t31/ Tak istnieje ale dotyczy zupełnie innego modelu X-traila -T31. Tam jest zupelnie inny silnik- Renault 2-litrowy . W T30 są na ogoł sterowniki DENSO-na dźwiek tej nazwy niemal wszystkie f-my zajmujace sie wywalaniem DPF-ów od razu rozkladaja ręce mowiąc ,ze DENSO sie nie tykają. Ztad własnie moje pytanie czy ktos ma jakies doswiadczenie z usunieciem DPF z modelu T30 na sterowniku DENSO .. Edytowane 16 Czerwca 2011 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryba382 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 (edytowane) Tak istnieje ale dotyczy zupełnie innego modelu X-traila -T31. Tam jest zupelnie inny silnik- Renault 2-litrowy . W T30 są na ogoł sterowniki DENSO-na dźwiek tej nazwy niemal wszystkie f-my zajmujace sie wywalaniem DPF-ów od razu rozkladaja ręce mowiąc ,ze DENSO sie nie tykają. Ztad własnie moje pytanie czy ktos ma jakies doswiadczenie z usunieciem DPF z modelu T30 na sterowniku DENSO .. Kolego są już dostępne emulatory do nissana T-30 i praktycznie dużo firm na mazowszu które zajmują się wywaleniem DPF od mazdy podejmują się nissana T-30. Przestrzegam przed zakładaniem emulatorów azjatyckich które są o wiele tańsze, ale mogą przynieść więcej szkody niż dobrego. Edytowane 17 Czerwca 2011 przez Ryba382 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 A nie lepiej się nauczyć jeździć tak, żeby ten filtr się nie zapychał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 (edytowane) A nie lepiej się nauczyć jeździć tak, żeby ten filtr się nie zapychał? Twój post Kolego niczego nie wnosi. Pomyśl -jak mozna nauczyć sie jeździć samochodem z DPF-em w ruchu ulicznym ,korkach ,robotach drogowych? Konsktruktorzy aut z DPF o tym zapomnieli,myślac ,że kazdy jeździ tylko po autostradach i drogach szybkiego ruchu. 90% uzytkowników aut z DPF jeździ po mieście lub na krótkich odcinkach -szczególnie w Polsce,gdzie porzadnych dróg prawie nie ma a drogi w miastach zalicza sie do najbardziej zatłoczonych w Europie. Co tu pomoże jakikolwiek styl jazdy ??? Edytowane 20 Czerwca 2011 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Nikt świadomy nie kupuje diesla do miasta Ale czy nikt nie mógłby wpaść na pomysł przełącznika włączającego dopalanie spalin? Niech kierowca sam o tym decyduje.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Nikt świadomy nie kupuje diesla do miasta Ale czy nikt nie mógłby wpaść na pomysł przełącznika włączającego dopalanie spalin? Niech kierowca sam o tym decyduje.... No właśnie, lepiej nie można było na ten temat odpowiedzieć. P.S. Nie dopalenie spalin, a zgromadzonej sadzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Nikt świadomy nie kupuje diesla do miasta Ale czy nikt nie mógłby wpaść na pomysł przełącznika włączającego dopalanie spalin? Niech kierowca sam o tym decyduje.... Kolego!! Jeśli jazda miejska to tylko diesel! Rozejrzyj sie po ulicy:Policja,Taxi,cały transport -100%auta z silnikiem diesla.Jazda po miescie benzyniakiem i to jeszcze z pojemnoscia powyzej 2 litrow zrujnuje kieszeń własciela. A ,że DPF to dopiero melodia ostatnich lat to problemy dopiero zaczynaja sie. DPF sa masowo wywalane bo to jest na razie niedopracowana konstrukcja ,ktora w ogóle nie uwzglednia jazdy miejskiej i coraz częstszych korkow. Jak zwykle -jesli chodzi o auta na sterownikach Boscha -usuniecie DPF jest bajecznie proste. Problem jest z Denso.. Ano można - znam przynajmniej dwa X-trail'e eksploatowane głównie w mieście na bardzo krótkich trasach w których problem nie występuje - w tym mój. Ciesz sie Kolego z tego faktu póki masz jeszcze auto z malym przebiegiem i byc moze gwarancyjne. Nie chce Ciebie martwic ale tylko kwestia czasu jest ,ze bedziesz szukał warsztatu aby usunąc DPF... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 21 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Cieszę się, ale wiem, że styl jazdy ma znaczenie. To chyba dość istotne czy kontrolka DPF'a pojawia się, co 7kkm, czy co 40kkm... Styl jazdy ma akurat najmniejsze znaczenie na drożność DPF-u. Decyduja drogi po ktorych sie jeździ.Jak przyjdzie pare razy postac w korku w mieście czy na remontowanej drodze -szczególnie w zimie-DPF moze zatykac sie cześciej niz 7 tys.km -i to bez informacji dla kierowcy(lampa sie jeszcze nie zapali).Komputer bedzie robił dodatkowy dotrysk paliwa celem wypalania sadzy. Róznica w spalaniu oleju napedowego auta z DPF-em i bez to 1-2 l/100km. Nawet biorąc pod uwage aspekt ekonomiczny ,wywalenie dpf moze sie zwrócić po przejechaniu 10-15 tys.km. Bez DPF silnik mmniej sie zużywa,dłuzej nam posłuzy i jest bardziej żwawy. A najwazniejsze:filtr cząsteczek stałych wcześniej czy później przyjdzie wymienic(odpowiedni styl jazdy przed tym zadnego auta nie uchroni)A to jest wydatek wielu tysiecy złotych. Czy biorąc pod uwage te wszystkie aspekty nie jest mądrzej pomyśleć wcześniej o jego całkowitym wyelimowaniu raz na zawsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 21 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Skąd taka teoria? Było już o tym wiele razy na tym forum w dziale Qashqai'a, było też na innych forach, wszak nie tylko Nissan boryka się z problemem filtra DPF. Jeśli nie wierzysz wiedzy forumowej to nie zaszkodzi się też mechanika zapytać jak jeździć by nie odwiedzać zbyt często serwisu celem wypalania filtra. Powtarzam, jeżdżę w warunkach skrajnie niesprzyjających dla eksploatacji diesla z DPF, a przez 20kkm nie miałem najmniejszego problemu natomiast koledze pierwszy raz kontrolka zapaliła się przy przebiegu około 65kkm. Na spalanie i przyśpieszenie nie narzekam. Posty o osunieciu DPF zaczynaja omijac sedno problemu. Wiele nt temat jest w fachowej prasie. Jak masz auto ,które przejechało 20 tys.km to praktycznie nie mamy o czym mowic. Przy takim przebiegu zaden sprawny samochód wyposazony w DPF nie bedzie mial problemu z DPF. Wyjatkiem moze byc uszkodzona turbina ,wtryski ,niewlasciwy olej lub brudne paliwo. Jak zrobisz przynajmniej 50 tys.km -wtedy coskolwiek mozesz sie wypowiadac. Co do spalania i osiagów -nie dziwi Ciebie fakt ,ze auta z DPF w ogole nie nadaja sie tuningu?? Dopiero po jego usunieciu mozna podnieśc moc auta i moment obrotowy. Kazdy uklad z DPF -nawet sprawnie działajacy ogranicza osiagi auta,zwieksza zuzycie paliwa i przyspiesza zuzycie silnika.To sa fakty-z nimi sie nie dyskutuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Szkoda że nikt nie pisze po co w ogóle jest DPF. Ale...jeśli chcecie zostawić dzieciom syf na ziemi to sobie wycinajcie DPF.... Wg mnie diesel bez DPF jest dieslem okrutnie zatruwającym środowisko..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Wywalenie DPF to najczęściej pozbycie się również katalizatora, który znajduje się w jednej obudowie. Można wycinać z auta wiele rzeczy, ale skoro nie przeszkadzają, to po co tego dotykać? Ja nie mam zamiaru tuningować mojego auta, jestem zadowolony z osiągów, spalanie jest takie jakiego się spodziewałem, więc nie ma problemu. Samochód ma ponad 65000km przebiegu, bywał użytkowany w różnych warunkach i jeszcze ani razu filtr mu się nie zapchał. Więc można z nim jeździć i problemu nie ma. A ludzie, którzy zapychają DPFy to najczęściej "wiedzący lepiej", którzy jeżdżą autem z nowoczesnym turbo-dieslem jak starym 20-letnim z silnikiem bez turbiny. Upierają się, że nie powinno się przekraczać 2000 obrotów, leją podłe oleje i byle-jakie paliwo, a potem są zdziwieni i narzekają, że te nowoczesne silniki niedobre, że DPFy zatykają się co chwilę, że EGR zapieczony i nie działa, że turbina się rozleciała i tak dalej... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heckler1 Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 coś się nerwowo zrobiło w tym poście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 21 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Zgadzam się w całej rozciągłości. Nie do końca tak jest dlatego, że Ci którzy mają problem z DPF'em to kontrolka sugerująca wypalenie filtra pojawia im się już grubo przed 10kkm Dziękuje, że łaskawie pozwolisz mi się wypowiadać jak zrobię 50kkm X-trail'em. Dwa samochody wcześniej miałem X-trail'a T30 tak na marginesie, ale oczywiście ja nie powinienem wypowiadać moich opinii... Odnośnie "tjuningu" - jaki jest sens tuningu X-trail'a? Polepszenie osiągów? X-trail i tak ma zbyt mocny silnik w stosunku do możliwości zawieszenia i wydolności układu hamulcowego. Podnoszenie mocy, a szczególnie momentu obrotowego nie jest bezkarne. Już przy fabrycznych wartościach X-trail ma problemy ze sprzęgłem. Reasumując, X-trail 173KM potrafi pojechać znacznie szybciej niż to jest rozsądne nawet na niemieckiej autostradzie. No cóz.. Nie widze sensu dalej prowadzenia tej dyskusji. Tych co sie wachaja nad usunieciem filtra lub maja odmienne zdanie co do jego przydatnosci moge tylko odesłac do tego artykułu: http://www.kreatormocy.pl/prasa/o%20fapie%20auto%20swiat.pdf - z zaleceniem jego dokladnego przeczytania(minimum dwa razy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 No, mimo sensacyjnego tonu części tego artykułu, nie widzę w nim nic niezwykłego. Większość ludzi ma filtry, jeździ normalnie i nawet nie zdaje sobie sprawy, że coś może być nie tak. Jak ktoś ma problem, to przyczyny są 2 - albo nie umie jeździć, albo ma coś uszkodzone. Innej opcji po prostu nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vazaha Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Wybaczcie ale przesada - jezdze X-Trailem z grudnia 2006 z filtrem czastek stalych - tak jak wy po duzym miescie, raz na rok duzy wypad - autostrady Niemieckie i inne - jeszcze ani razu nie zapalila mi sie kontrolka filtra - fakt ze jezdze ostro nawet po miescie ( tam gdzie mozna oczywiscie). Sklaniam sie do odpowiedzi kolegi - " trzeba nauczyc sie jezdzic z filtrem - a na miasto kupis sobie jakiegos mini. Pozdro Twój post Kolego niczego nie wnosi. Pomyśl -jak mozna nauczyć sie jeździć samochodem z DPF-em w ruchu ulicznym ,korkach ,robotach drogowych? Konsktruktorzy aut z DPF o tym zapomnieli,myślac ,że kazdy jeździ tylko po autostradach i drogach szybkiego ruchu. 90% uzytkowników aut z DPF jeździ po mieście lub na krótkich odcinkach -szczególnie w Polsce,gdzie porzadnych dróg prawie nie ma a drogi w miastach zalicza sie do najbardziej zatłoczonych w Europie. Co tu pomoże jakikolwiek styl jazdy ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misster Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 X-trail T30, 2002r. , silnik 2,2 136 km. Czy jest mój model wyposażony w filtr cząstek stałych , jak to sprawdzić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mestrukton Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 Nie - pojawiały się dopiero w roku 2005- 2006. Jest kontrolka filtru na tablicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misster Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Nie - pojawiały się dopiero w roku 2005- 2006. Jest kontrolka filtru na tablicy. Dzieki tak właśnie myslalem ze powinna byc jakas informacja na tablicy , a takiej nie miałem . Jak nie mam tego ustrojstwa to będę spał spokojniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 29 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Od ponad miesiaca jeżdżę X-trailem z usuniętym dpf-em.Zrobilem juz ok.2,5 tys.km-wiec moge pokusic sie o pierwsze wnioski. Efekt usuniecia Dpf przerósł moje najśmielsze oczekiwania!Bez dpf to jest zupełnie inne auto. Spalanie bardzo wyraźnie spadło.Wczęsniej kiedy mialem filtr cząsteczek stałych X-trail palił na trasie ok.8,8-9,5l/100km.Przy predkosci 120 km 10,5 -11 l.W miescie srednio 10 litrów. Teraz trasa do 100 km/h 6,8 -7,2 l/powyzej 120 km 9 litrów ,a w miescie 8,5 -9 litrów. Samochod tez ma odczuwalnie lepsze przyśpieszenie ,silnik jest bardziej elastyczny.Nie mialem okazji jeszcze sprawdzic predkosci max.ale przypuszczam ,ze rowniez bedzie większa. Systematycznie kontroluje poziom oleju w silniku-teraz kiedy sterownik nie daje dodatkowego dotrysku ropy celem wypalania filtra-poziom oleju jest stały. Uzytkownicy innych X-traili ,którzy jeszcze maja opory z usunieciem dpf ze wzgledu na srodowisko proponuje pomysleć co bardziej szkodzi srodowisku ? - wiele wieksze spalanie paliwa przez auto z dpf +efekt cieplarniany czy odrobina sadzy z auta bez dpf ?? Na koniec dodam jeszcze ,ze zywotnośc filtra czasteczek stałych jest obliczona (przy odpowiedniej eksploatacji)na max.100 tys.km.Przewaznie jednak klopoty z filtrem pojawiaja sie duzo wczesniej. Koszt nowego filtra to wiele tysiecy złotych.Jego wymiana czeka kazdego -wczesniej czy poźniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heckler1 Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 jakie koszty usunięcia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 29 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 (edytowane) jakie koszty usunięcia? W moim przypadku-1000 zł emulator +200zł "wycięcie chwasta",czyli fizyczne usuniecie filtra cząsteczek stałych. Osobiscie wolałbym aby zmieniono soft w sterowniku ale niestety na dzień dzisiejszy nie udało mi znaleść nikogo w Polsce ,kto by umial zrobic w sterowniku Denso. Z tego co wiem to załozenie emulatora do X-traila na Denso wacha sie pomiędzy 1000 zł a 2500 zl. Nie jest to malo ale biorąc pod uwage same oszczedności na paliwie ok.1,5l do 2l/100km ,po przejechaniu 12-15 tys.km zwróci sie koszt usuniecia DPF. Ale za to żwawsze auto,bardziej elastyczny silnik i widok palącej sie lampki od dpf tylko przy rozruchu -to wszystko juz jest gratis. Trzeba tez wiedzieć ,ze zywotność filtra (przy sprzyjącym mu stylu jazdy!!)jest przewidziana na 100 tys.km. Zakup nowego to ładnych parę tysiecy zlotych..To użytkownik auta bez dpf ma z głowy definitywnie. P.S. Tym wszystkim co myślą naprawdę o ekologii a nie pseudo-ekologii ,pozostawiam pod przemyslenie:co bardziej szkodzi srodowisku ?-spalenie setek litrów oleju napedowego wiecej i ponad wszelką wątpliwość ,krotsza żywotność silnika z dpf-em czy zamiast tego pare gramów sadzy ,która przedostanie sie do atmosfery? Edytowane 29 Lipca 2011 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 (edytowane) No, mimo sensacyjnego tonu części tego artykułu, nie widzę w nim nic niezwykłego. Większość ludzi ma filtry, jeździ normalnie i nawet nie zdaje sobie sprawy, że coś może być nie tak. Jak ktoś ma problem, to przyczyny są 2 - albo nie umie jeździć, albo ma coś uszkodzone. Innej opcji po prostu nie ma. To ciekawe... To skąd kolejki do firm które to usuwają ten że jak doskonały wynalazek Trzeba by mieć zawsze idealny olej napędowy i jeździć często w trasy a to w Polsce niewykonalne głównie z ON... zapraszam do wądku, gdzie opisałem i zfotografowałem jak to wygląda po usunięciu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/67744-t31-usunicie-filtra-dpf/page__fromsearch__1 Edytowane 11 Kwietnia 2012 przez wojtgor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 To ciekawe... To skąd kolejki do firm które to usuwają ten że jak doskonały wynalazek Trzeba by mieć zawsze idealny olej napędowy i jeździć często w trasy a to w Polsce niewykonalne głównie z ON... zapraszam do wądku, gdzie opisałem i zfotografowałem jak to wygląda po usunięciu http://forum.nissank...__fromsearch__1 Fakt jest taki ,że 90%kierowców ,która uzywa auta wyposazone w chwasta co sie zwie DPF/FAP pojecia nie ma bladego co to jest ,czemu służy a przedewszystkim dlaczego on jest w ogóle montowany. Zywotnośc tego filtra jest ograniczona i kiedy auto będzie miec swoje km najechane to w bolesny sposob nieświadomi uzytkownicy dpf-ów przekonaja sie o "dobrodziejstwie tego wynalazku" siłą narzuconego do produkcji przez eko terorystów.. Sam filterek -to koszt ladnych pare tysiaczków,jego wypalanie serwisowe to min.1 tys.zł.Wiele tysiecy złotych -zwiekszone zuzycie paliwa w trakcie eksploatacji.. A najgorsze to ,ze przez przedostawanie sie ropy do oleju w silniku -w sposób drastyczny skracana jest zywotnośc silnika. Przez tą pseudo ekologie ,kiedy auta wypala potezne ilosci paliwa wiecej ,jednostka napedowa ulega przyspieszonemu zuzyciu -to przyroda o wiele wiecej dostaje w d..ę niż te pare gram sadzy co wychwytuje DPF. Ale interes sie kreci-ręce zacieraja sprzedawcy samochodow,części i paliwa.Za wszystko jednak płaci zwykły uzytkownik auta.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.