kaczor_dg Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Witam, jestem świeżynką jeżeli chodzi o używanie X (rocznik 2007, przebieg 199 000 km, automat) jak i na tym forum. Z użytkowania autka cieszyłem się przez 3 miesiące dopóki nie dopadł mnie osławiony filtr DPF. Raz udało mi się go wypailić i myślałem, że jest na to sposób. Jednak po ostatnim wypadzie na Sylwester okazało się, że wypalanie nie wyszło. Mimo, że jechałem znaczny kawałek autostradą. Dodatkowo jadąc za kolumną ze śmieciarką na czele, gdzie nie było mozliwości jechania powyżej 40km/h odpaliło mi tryb awaryjny. Próbowałem jeszcze na biegu "3" w manualu troche go przegonić i nic. Od paru dni czytam różne posty w tym temacie i myślę usunąć czy być zgodnie z "literą prawa" i tylko wyczyścić. W większości zauważyłem, że użytkownicy z usunietym filtrem chwalą sobie ten manewr. Od ostatnich wpisów w tym temacie trochę mineło, dlatego chciałem go trochę odświeżyć i podpytać jako laik. Jak się ma teraz usunięcie DPF-a do przeglądów i poruszania za granicą? Auto zakupiłem miedzy innymi po to, aby cepkę ciągnąć nie tylko w kraju. Czy ktoś miał z tego powodu problemy poza krajem? ps. Fakt jaka to ekologia, skoro trzeba samochód "garować", aby wypalić. Ma to tyle wspólnego z ekologia, jak klimatyczne w Zakopanem zimą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Z tego co widzę masz t31 a wątek dotyczy t30. O silniku 2.0 dci i usunięciu dpf są całkoem aktualne wpisy. Nie spotkałem się na tym forum by ktoś żałował usunięcia. Znajdź dobry i sprawdzony serwis i będziesz zadowolony. W krakowie znam jeden. Żeby nie było w moim x mam dpf i ma się dobrze ale jak się zapcha to się z nim pożegnam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Teoretycznie DPF-u usuwać nie wolno.Auto pozbawione filtra czasteczek stalych nie powinno przejść okresowego przegladu technicznego i w przypadku stwierdzenia usunięcia filtra ,powinien być zabrany dowód rejestracyjny.Tyle teoria. W praktyce to wyglada nieco inaczej. Jesli Dpf zostanie usuniety fachowo (programowo i fizycznie)nie bedzie śladu ingerencji w sterownik auta ani zewnętrznych oznak jego fizycznego usunięcia a auto w pełni sprawne -można bez obaw usunąć filtr. X-trail ze sprawnym silnikiem i tak trzyma normy emisji spalin i nie ma obaw w trakcie mobilnej kontroli za granicą.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 pierwsze spostrzezenia po wycieciu dpf.... 1) spalanie na trasie - 7.8l (srednia dynamika, v do 110-120max) 2) miasto (zaspy po kolana, temp w zakresie -8 do -22 (przy -27 nie odpalil) ) - 8.9l/100 3) daje znac, ze przyspiesza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.