Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/P11.144] 2.0 przerwa gdy rozgrzany na niskich obrotach


kn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów,

 

Mam problem z którym bujam się już od jakiegoś czasu.

Auto: WP11.144 2.0 benzyna z LPG BRC S24, skrzynia CVT, przebieg 230 kkm, na LPG 80 kkm.

 

Opis problemu:

Przerywa gdy jest mocno rozgrzany (tak po półgodzinnej jeździe w korku) przy niższych obrotach (1000-2500/3000) gdy pedał gazu jest trochę wciśnięty, czyli jak chcemy lekko przyspieszać. Przy mocniejszym lub na maxa problemu nie ma - wtedy nawet w niskim zakresie nie ma przerywania. Efekt jest zarówno na LPG jak i na PB. Efekt przerywania jest taki, że nie pali na jeden cylinder - co też potwierdza odczyt błędu, który czasem wyskakuje, czyli P0303 "cylinder number 3 misfire". Dodatkowo przy jeździe na benzynie gdy przerywa czuć w aucie benzyną - czyli generalnie wtryski ok, w sumie wtryski wyklucza też instalacja LPG bo na niej też przerywa.

 

Co było zrobione, sprawdzone:

Idąc drogą dedukcji: nowe świece NGK BKR6EY-11 (zwykle te zakładałem), nowe przewody zapłonowe NGK, nowa kopułka i palec rozdzielacza. Przerywanie nadal. Potem kombinowanie ustawieniem zapłonu - zgodnie z sugestią kolegi z forum, że łańcuch mógł się wyciągnąć, ale nadal przy maksymalnym przyspieszeniu zapłonu szarpie.

Wymieniłem też niedawno cały aparat zapłonowy, ale niestety bez zmian. Dodatkowo czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego oraz procedura uczenia wolnych obrotów - bez zmian.

Badanie ELM327 - przepływomierz ok - podaje dane prawidłowe no i po odłączeniu wtyczki od przepływomierza też przerywa. Sonda lambda też ok - sinusoida w zakresie 0.1V - 0.8V.

 

Jakieś pomysły, sugestie? Bo już mi się moje wyczerpały i nie wiem co dalej... :(

 

Poza tym auto przyspiesza dobrze, ładnie ciągnie w wysokich obrotach, spalanie też na przyzwoitym poziomie.

 

pozdrawiam,

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- przepływomierz ok - podaje dane prawidłowe no i po odłączeniu wtyczki od przepływomierza też przerywa.

 

jak byś odłączył wtyczkę od przepływomierza to wywala odrazu błąd i do tego nie można wkręcić auta na wyższe obroty, chyba staje na 1500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak byś odłączył wtyczkę od przepływomierza to wywala odrazu błąd i do tego nie można wkręcić auta na wyższe obroty, chyba staje na 1500

 

Zgadza się, jak odłączam wtyczkę od przepływomierza wywala błąd i obroty dochodzą zdaje się do max 2000, nie więcej.

Przy odłączonym przepływomierzu też poszarpuje.

 

pozdrawiam,

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na luzie silnik chodzi rowno.

 

@Dino: dzieki za sugestie z cisnieniem, dzis mierzylem i tak:

1 16

2 9

3 13

4 13

 

Na pierwszy rzut chyba popychacze zaworow, co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próba olejowa była?? silnik raczej do remontu, dwa pierwsze cylindry coś mają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próby olejowej nie robiliśmy. W sumie można było zrobić aby wykluczyć, bądź potwierdzić pierścienie.

 

Jakie są szanse, że to "tylko" popychacze? :)

 

pozdrawiam,

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jakie są szanse, że to "tylko" popychacze? :)

 

 

 

nikła smile.gif nie słyszałem aby aż tak puszczały uszczelniacze na zaworach ale hmmm są różne przypadki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Problem przerywania rozwiązany, przyczyna błacha... lewe powietrze - dziura w wężu od kolektora ssącego do zdaje się wspomagania...

 

Warto jednak dwa razy sprawdzić szczelność...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...